ervaringen met refurbished macbook

15-04-2016 10:39 17 berichten
oudste heeft een laptop nodig, voor school maar ook voor 'gewoon'. ze tekent heel veel op de pc. Ze betaald zelf een gedeelte en wij betale een deel. Nu is een nieuwe mac boven budget, maar een refurbished zou wel mogelijk zijn. Iemand ervaring hiermee? Ik begrijp dat je nog een jaar garantie krijgt.
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 jaar een refurbisd laptop (geen mac) en hij werkt prima!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik lees ook mee!. Wij willen ook een nieuwe laptop..Apple schijnt bijna geen last van virussen e.d.te hebben..maar een nieuwe is ons ook te duur.
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar je bij een refurbished exemplaar een beetje mee moet uitkijken is de batterij. Die wordt om de een of andere reden niet altijd vervangen.



Een nieuwe accu gaat normaal een uurtje of 6 mee bij normaal gebruik. Maar na een x aantal laadcycli wordt dat wel steeds minder.



Verder zijn het vaak prima apparaten, dus zeker een aanrader!
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Moet je dat vragen, of de batterij is vervangen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er wel bij vragen ja. Je kan het altijd zien in het systeemoverzicht. Daar staat het aantal laadcycli vermeld, met daarbij de conditie van de batterij.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Mijn zoon had een refurbished laptop gekocht ( geen Mac), vanaf de eerste dag ellende ermee. In de winkel was gezegd dat het geen tweedehands was, bleek wel zo te zijn. Hoofdkantoor gebeld, we mochten in de winkel laptop terugbrengen en kregen het geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Anders koop je een nieuwe batterij, ben je nog steeds goedkoper uit.
nu ben ik aan het denken aan de volgende macbook:



https://www.forza-refurbi ... ch-core-i5-500gb?___SID=U



is dit iets. zijn er eigenlijk ook fysieke winkels waar je refurbished kunt kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht vorig jaar een gerefurbished iphone. Deed het slechts een uur. Toen was de batterij leeg en wilde niet meer laden. Teruggestuurd kreeg ik een andere. Weer een waardeloos ding. Deed het 1 dag. Toen ik die terugstuurde ging het bedrijf falliet. Terwijl ik van te voren op de consumentenbond en klaag.nl had gezien dat het een goed bedrijf was maar helaas.



Ik begin dus nooit meer aan iets gerefurbished. Puur en alleen omdat je niet weet wat er mee gebeurd is en garantie niks zegt aangezien veel van dat soort bedrijfjes niet lang staande blijven.
Alle reacties Link kopieren
Bij Leapp is dat goed geregeld hoor. Met ook fysieke winkels. Zit er een in Rotterdam, waar ze nog meer zitten weet ik eerlijk gezegd niet. Moet je even Googlen.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
quote:Prins_Joe schreef op 15 april 2016 @ 13:20:

Bij Leapp is dat goed geregeld hoor. Met ook fysieke winkels. Zit er een in Rotterdam, waar ze nog meer zitten weet ik eerlijk gezegd niet. Moet je even Googlen.Hoor ik ook goeie dingen over!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een tijdje een refurbished macbook pro en deze werkt prima. Op mijn werk gebruiken we deze ook. Soms zie je wat kleine krasjes aan de onderkant maar verder merk je er vaak niks aan. Ik heb laatst ook over forza-refurbished gehoord en zie ze online veel voorbij komen dus denk dat dit best een goede zaak is!
Live Laugh Love
Alle reacties Link kopieren
Ik kan overigens de MacBook die je op het oog had niet zien Lisbeth, maar zie hier wel dat ze er best veel hebben daar; https://www.forza-refurbished.nl/apple-macbook/pro , alleen geen macbook air, maar die zijn vaak ook duurder geloof ik.
Live Laugh Love
Met welk programma tekent kind veel en welke programma's gebruikt kind nog meer? Sinds ik zelf ben overgestapt naar een mac wil ik niet meer terug naar Windows maar je moet er wel rekening mee houden dat het hier en daar wat anders werkt en dat je niet van ieder programma ook een mac versie hebt. Er zijn wel genoeg alternatieven maar als kind perse met bepaalde programma's wil blijven werken zou je daar wel even naar moeten kijken.



Ja je kunt op een mac ook bootcamp zetten om met windows programma's te werken maar dan kun je naar mijn idee net zo goed een windows computer kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 15 april 2016 @ 12:22:

nu ben ik aan het denken aan de volgende macbook:



https://www.forza-refurbi ... ch-core-i5-500gb?___SID=U



is dit iets. zijn er eigenlijk ook fysieke winkels waar je refurbished kunt kopenLeapp heeft fysieke winkels met 2e hands.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven