BLOKKER gaat bezuinigen

16-04-2016 10:22 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
BLOKKER gaat bezuinigen, reorganiseren, mensen ontslaan, winkels opnieuw inrichten, nieuw logo gebruiken en een eigen huismerk introduceren.



Wat denken jullie? Maakt dat kans van slagen of wordt BLOKKER de volgende grote winkelketen die gaat omvallen.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik wel, omvallen.



Kansloos.

Mensen gaan massaal naar de Action en Xenos en kopen op internet.

Dat laatste is de doodssteek.

Helaas.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ze het niet gaan redden.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever dat de marskramer omvalt, ik vind de blokker leuker.
Alle reacties Link kopieren
Nee ze gaan het niet redden. De uitstraling is oubollig en dat geldt ook voor het assortiment. En de prijs kwaliteit verhouding is helemaal scheef. Vooral qua accessoires verkopen ze dezelfde dingen als goedkopere concurrenten. Wat ik wel zal missen zijn de kleine elektronische dingen die je er kan kopen.. Strijkijzer bijvoorbeeld.
Vreselijk. Bij mij in het dorp staan ze nu dagelijks met slechts twee medewerkers. Trouwens ook bij de Hema is het meeste (jonge) personeel wegbezuinigd. Het zou toch afschuwelijk zijn als je straks je brabantiazakken en onderbroeken alleen nog maar online kunt bestellen?! Lekker handig als je het vandaag nodig hebt
bij veel winkels staan ze tegenwoordig nog maar met 2 medewerkers.



Ik kom echt nooit bij de blokker dus ik zal het ook niet missen als ze weg zijn. Ik vind het assortiment niet bijzonder en niet goedkoop ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Blokker helemaal niet oubollig. Ik vind het een leuke en degelijke winkel. Of ze het redden weet ik niet, daarvoor heb ik me er niet genoeg in verdiept. Ik las wel dat ze concurrentie van Action hebben. Dat geloof ik wel, al heeft Blokker kwalitatief toch veel beter spul.
Nee niet weer een winkelketen. Hoezo het gaat goed met NEderland?? Ik zie alleen maar lege winkels, massagesalons, broodjeszaken en kappers nog.
ik kom er nooit dus ik zal ze niet missen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ze gaan omvallen, ik heb de 'nieuwe indeling' al gezien hier in de woonplaats, het is net alsof je in een vreemde stad bent ineens.



Mijn vertrouwde gezichten zijn verdwenen en vervangen door broekies die wat populair doen tegen de klanten, erg afstotelijk wat mij betreft.



Daarbij was Blokker al jaren veel te duur!
Alle reacties Link kopieren
De Action valt toch onder de Blokker?



Big Bazar is van Blokker
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het dorp hebben ze recent een oude blokker verbouwd naar de nieuwe huisstijl. Het is er niet van opgeknapt, veel ongezelliger. Waar ik er vroeger nog wel eens binnen liep voor een prulletje of klein huishoudelijk spul, loop ik er nu met een grote boog omheen.



Aanvulling; wat mij betreft hadden ze het geld en de energie die in de nieuwe huisstijl hebben gestoken beter in de zak kunnen houden. Want ik denk dat ze het niet gaan redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik de Blokker erg zou missen. De laatste keer dat ik er wat kocht, is een jaar of zes geleden geweest, toen kreeg ik ergens een Blokker cadeaubon bij. Daarna heb ik er nooit meer iets gekocht denk ik.

Servies, glaswerk, etc hebben ze bij Action, Ikea en Xenos ook. Maar ook daar kom ik vrijwel nooit, als ik eenmaal alles compleet heb, kan ik jaren vooruit. Ik hoef niet elk jaar nieuwe kopjes of borden. Hooguit een keer een schilmesje erbij ofzo.

Huishoudelijke apparaten koop ik ook niet elk jaar, een strijkijzer gaat tenslotte best lang mee. Idem voor een staafmixer enzo.



Ik zie de meerwaarde van Blokker niet. Behalve dat ze hier in de stad pal naast de lege V&D zitten, voor het straatbeeld is het wel jammer
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2016 @ 10:43:

De Action valt toch onder de Blokker?



Big Bazar is van BlokkerNee. Ja, die wel.
Xenos valt ook onder Blokker.

Ook die zijn soms te duur.

Ik zag van de week een boek liggen voor 16 euro, een winkel verderop bij de boeken voordeel lag het zelfde boek voor 5 euro.



Nieuwe formule van Blokker gaat het niet redden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de Blokker Holding waar onderstaande bedrijven onder vallen. En met een aantal gaat het niet goed. Met Blokker dus niet, maar ook Bart Smit en Intertoys niet.



Bart Smit

Big Bazar

Blokker

Budget

Casa

Cook & Co

Elektroblok

Intertoys

Leen Bakker

Marskramer

Maxi Toys

Novy

Trend Center

Xenos
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 april 2016 @ 10:24:

Dat denk ik wel, omvallen.



Kansloos.

Mensen gaan massaal naar de Action en Xenos en kopen op internet.

Dat laatste is de doodssteek.

Helaas.Laat maar!
De Blokker en Hema heb ik op loopafstand. Action en Ikea is een eind rijden, en de Xenos zit helemaal ver. Ik had laatst per direct een computermuis nodig. Gelukkig hadden ze er een bij het rommelwinkeltje, maar anders had ik hem online moeten bestellen. Zo ook als je een boek (anders dan de Ako top 10) of cd wilt, die vind je gewoon niet meer in winkels.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 16 april 2016 @ 10:51:

De Blokker en Hema heb ik op loopafstand. Action en Ikea is een eind rijden, en de Xenos zit helemaal ver. Ik had laatst per direct een computermuis nodig. Gelukkig hadden ze er een bij het rommelwinkeltje, maar anders had ik hem online moeten bestellen. Zo ook als je een boek (anders dan de Ako top 10) of cd wilt, die vind je gewoon niet meer in winkels.Boeken? Natuurlijk wel. In grote steden heb je nog steeds grote boekhandels. Nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, blijf vooral lekker online kopen hoor.

Of bij Action-achtige zaken met een heel klein assortiment.

Een beetje goed gesorteerde winkel kun je straks niet meer vinden.



Jullie schuld.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 16 april 2016 @ 10:49:

Je hebt de Blokker Holding waar onderstaande bedrijven onder vallen. En met een aantal gaat het niet goed. Met Blokker dus niet, maar ook Bart Smit en Intertoys niet.



Bart Smit

Big Bazar

Blokker

Budget

Casa

Cook & Co

Elektroblok

Intertoys

Leen Bakker

Marskramer

Maxi Toys

Novy

Trend Center

XenosAls dit in 1x allemaal omvalt hebben we écht lege winkelstraten!! Ik kom regelmatig bij Blokker, Xenos en Leen Bakker. Zou ze echt missen.
quote:willem1959 schreef op 16 april 2016 @ 10:52:

[...]



Boeken? Natuurlijk wel. In grote steden heb je nog steeds grote boekhandels. Nog wel.Wij hadden in het dorp een echte boekenwinkel. Die werd overgenomen door een mainstream keten, terwijl er ook al een Bruna was. Die laatste heeft het dus niet gered.
Alle reacties Link kopieren
Computermuis online bestellen? Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar in Rotterdam wemelt het van de winkels die computers en toebehoren verkopen. In uiterste nood kunnen we dan nog naar die afgrijslijke Mediamarkt.
verba volant, scripta manent.
quote:willem1959 schreef op 16 april 2016 @ 10:53:

Maar goed, blijf vooral lekker online kopen hoor.

Of bij Action-achtige zaken met een heel klein assortiment.

Een beetje goed gesorteerde winkel kun je straks niet meer vinden.



Jullie schuld.

Komt er nog meer preken achter aan?

Voel de bui al weer hangen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven