Waarom is "loslaten" zo vreselijk moeilijk????

02-05-2007 19:55 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijk het niet echt te kunnen, dingen loslaten. Relatie is nu bijna een jaar over, maar doet me nog steeds redelijk wat, hoewel ik er zelf een punt achter gezet heb. Ook dingen van vroeger komen regelmatig in m'n gedachten terug. Frustrerend, hoe anderen zeggen: joh, laat 't toch achter je :?. Tja, als ik dat kon, was ik nu niet op dit forum. Iemand tips??
Alle reacties Link kopieren
Gemi_ini: Heel herkenbaar meissie.......ik heb namelijk precies hetzelfde en weet er ook (nog) niet goed mee om te gaan.

Ik heb zelf mijn huwelijk verbroken ruim een jaar terug en het er ook nog steeds moeilijk mee, net als vele andere dingen uit het verleden.

Dus ik begrijp je alleen kan je helaas niet de tips geven.......

Wat mij wel helpt is soms even jezelf dwingen te analiseren wat er ook weer gaande was, waarom en waarom je gedaan hebt wat je deed zeg maar.

Ik bedoel dat je af en toe even voor jezelf de dingen overzichtelijk maakt en probeert de rest van de tijd in het heden te leven......het is vreselijk moeilijk en ook ik ben dus benieuwd naar eventuele tips hier ........*;
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Hier hetzelfde 'probleem'....... ik heb het idee dat het bij mij komt omdat ik  mezelf steeds helemaal verloor in een relatie. Helemaal gefocust op die éne persoon........

En ik hoop (alsjeblieft! pffff.......) dat ik in het vervolg zo verstandig ben dat ik mezelf nooit meer op die manier kwijt raak! Ik sta heus nog wel open voor een leuke relatie, maar als aanvulling.......nooit meer als invulling. Snap  je wat ik wil zeggen?

Lekker eigen dingen blijven doen en daarnaast een volwaardige relatie waarbij ik evenveel terugkrijg als ik geef! En ik heb heel veel te geven, hoor! Maar ik smijt 'het' niet zomaar meer voor hun voeten.......té vaak vertrapt!



Grtz.

D.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties. Dat analyseren doe ik wel, dan weet ik weer waarom ik bepaalde keuzes gemaakt heb en dat ik goed beslist heb. Verstandelijk kan ik dat best beredeneren, maar gevoelsmatig .... :?

En leuke dingen doe ik toch heel regelmatig, zeker nu het zulk lekker weer is!! Gelukkig merk ik wel dat ik er minder mee bezig ben naarmate de tijd verstrijkt, logisch ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven