Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.



Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.



Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.



Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.



Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.



Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...



Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...



Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.



Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.



Pffff. Wat moet ik hiermee?



Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 18:15:

[...]



Ja.

Zoiets kan ik me wel voorstellen.

En ook iets passiefs-agressiefs mss erbij. (Mss was hij ergens boos over op 1 v die momenten wat hem net ff dat beetje lef gaf om wèl naar binnen te stappen.)





Of een beetje teleurgesteld in zichzelf dat hij zo'n saaie, trouwe echtgenoot was geworden.

Ik snap dat het heel zuur is omdat jij gevraagd hebt of hij zoiets wel wat zou vinden. Maar ik denk dat zeker de helft van de lol zat in het verbodene.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, maar dat is wederom heel persoonlijk, geen derden inlichten op dit moment. Extra ruis op de lijn kan soms voor storing zorgen denk ik vaak. Daarmee bedoel ik te zeggen dat mensen vaak een goedbedoelde mening aan je opdringen en misschien is het beter om zelf in alle rust tot bepaalde conclusies te komen. Met het betrekken van familie en vrienden moet je, althans dat is mijn ervaring, vaak verantwoorden voor een keuze. Het forum is wat dat betreft lekker anoniem en hier ben je aan niemand uitleg verschuldigd. Voorts geldt dat indien het ooit toch weer goed mocht komen tussen jou en jouw man het beeld bij de familie blijft hangen dat hij een viezerik is die verscheidene keren naar DVP's is geweest. Zou ik niet willen voor mijn man en voor mijzelf. Als ik jou goed begrijp hou jij, ondanks alles, gewoon ontzettend veel van je man, wil je hem ergens ook niet kwijt, maar zou je hem tegelijkertijd een schop onder zijn welbekende ho* kunnen geven voor hetgeen hij jou heeft aangedaan zonder daarvoor duidelijke onderliggende ''redenen'' te hebben en/of zonder dit eerlijk en open naar jou toe te communiceren...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Goed advies, Baggal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2016 @ 18:25:

Goed advies, Baggal.

Ja, vind ik ook..!

Jouw aanvulling is overigens ook waardevol. Dat de lol deels in het verbodene zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2016 @ 18:21:

[...]





Of een beetje teleurgesteld in zichzelf dat hij zo'n saaie, trouwe echtgenoot was geworden.

Ik snap dat het heel zuur is omdat jij gevraagd hebt of hij zoiets wel wat zou vinden. Maar ik denk dat zeker de helft van de lol zat in het verbodene.

Haha, jaja....staat geen man bij stil, maar afijn.

Het is hun om het even hoor, denkt geen man overna.

.

Maar wou ik zeggen tegen jou TO, dat ik je alle kracht en sterkte toe wens.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 april 2016 @ 19:01:

[...]



Haha, jaja....staat geen man bij stil, maar afijn.

Het is hun om het even hoor, denkt geen man overna.

.

Maar wou ik zeggen tegen jou TO, dat ik je alle kracht en sterkte toe wens.



Dat jij je weer hebt ingelaten met een man, Elle. Want ze zijn allemaal, stuk voor stuk, geen een uitzondering, alles op de grote hoop, precies hetzelfde.

Beetje dom van je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Begrip waarom een man iets doet kan heel verduidelijkend zijn. Vaak kan je het zelfs begrijpen waarom dingen zo verlopen, ik in mijn geval in ieder geval wel. Neemt niet weg dat het effect op de partner zeer kwetsend kan zijn. Het is te begrijpen maar het is toch maar even gebeurd en niet eens maar meermaals. Ik heb ook gezegd: ik zit er nu mee maar ik heb in het eerdere stuk niet mee mogen beslissen, mijn wens was ondergeschikt. Dat voelde in mijn geval in ieder geval heel oneerlijk. Het voelde of er ook over mijn lot beslist was, dat is natuurlijk niet zo. Ik bepaal uiteindelijk wat ik toelaatbaar vind of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij voorstellen dat je hem op een bepaald niveau kan vergeven en dat je uiteindelijk een manier vind om er mee om te gaan. Maarrrr zou je ooit nog met hem kunnen n**ken zonder misselijk te worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:benq schreef op 18 april 2016 @ 19:09:

Ik kan mij voorstellen dat je hem op een bepaald niveau kan vergeven en dat je uiteindelijk een manier vind om er mee om te gaan. Maarrrr zou je ooit nog met hem kunnen n**ken zonder misselijk te worden?je laatste zin is toch volkomen tegengesteld aan je eerste?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2016 @ 19:03:

[...]





Dat jij je weer hebt ingelaten met een man, Elle. Want ze zijn allemaal, stuk voor stuk, geen een uitzondering, alles op de grote hoop, precies hetzelfde.

Beetje dom van je.

Ik hoop nu de goede Bianca.

God sta me bij.

Ik zal altijd uitgaan van het goede, maar je weet het he?...bij niet goed?..overboord het kanaal in.

En zo is het, en zo zal het gaan.

Mannen krijgen altijd een kans bij me, maar euhh...er zitten er een paar bij, ja, ook hier, lieve hemel, dat ik ze op het scherm krijg..

Maar wel goed, dat ze mijn gezicht niet zien, want ik kijk me toch een portie scheel en zuur.

Met wel een grtje aan hayek, want ondanks dat hij op mij is afgeknapt, wat mij niks kan schelen, ervaar ik hem wel, als leuk.

Gelukkig maar.

Maar het schijnt dat al die kerels ineens losers kunnen worden, wie dan leeft, wie dan zorgt.

En onder dat mom leef ik zo,n beetje.

Zeker met het oog op dit soort wreedheden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2016 @ 19:17:

[...]





je laatste zin is toch volkomen tegengesteld aan je eerste?

Vertel mij eens even, waarom neem jij het altijd op, voor de vreemdgaande man?

Zo open, zo blij?....zo vergoeilijk je zijn gedrag?..wat maakt dat jij dat toch altijd weer doet?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 18:55:

[...]



Ja, vind ik ook..!

Jouw aanvulling is overigens ook waardevol. Dat de lol deels in het verboden zit.



Graag gedaan hoor. Ik speculeer overigens ook, want ik ken noch jou noch jouw man.



Ik weet niet of dit al eerder is opgemerkt, maar jij komt over als een redelijk handelend persoon die ook eventueel open staat voor het bespreken van eventuele ongebruikelijke en minder voor de hand liggende wensen van jouw partner. Des te pijnlijker is het dat jouw man het nodig heeft geoordeeld om dit zonder jou medeweten/communicatie te doen en met een zeer grote mate van waarschijnlijkheid zijn handelwijze alleen heeft opgebiecht omdat hij nu eenmaal in een onmogelijke positie was terechtgekomen!



Ik vind het tot op zekere hoogte anders liggen indien en voor zover jij iemand zou zijn bij wie handelingen anders dan plain vanilla sex volledig onbespreekbaar zouden zijn geweest of bij wie elke vorm van seksueel contact uitgesloten zou zijn. Dat zou zijn gedrag nog steeds niet rechtvaardigen, maar wel meer begrijpelijk maken. Nu dit het geval niet lijkt te zijn in jullie situatie, is dat des te kwetsender voor jou. Ik geloof, maar dat ben ik, dat ik dit wel met hem zou bespreken aangezien ik vind dat het ook veel zegt over het vertrouwen dat hij in jou als zijn partner stelt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:benq schreef op 18 april 2016 @ 19:09:

Ik kan mij voorstellen dat je hem op een bepaald niveau kan vergeven en dat je uiteindelijk een manier vind om er mee om te gaan. Maarrrr zou je ooit nog met hem kunnen n**ken zonder misselijk te worden?Time will tell.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijke toneelspeler. JIJ moet je niet schamen, maar HIJ!

Wat zul je je klote voelen

Heel veel sterkte gewenst! En een vette knuffel!

Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 18 april 2016 @ 19:24:

[...]





Time will tell.

Klopt, dan worden de zaken nog erger.

Wat zeggen ze altijd tegen de vreemdgaande man?."..hou altijd, maar dan ook altijd je mond."

Zelfs mannen onder elkaar, zeggen niets, houden zich daar niet mee bezig, interesseert het ze ook geen hol.

Maar een ding adviseerden ze elkaar wel...hou altijd je kop.

En dat lukt ze dan ook goed, ....zouden ze daarom zoveel bier zuipen?....hebben ze tenminste wel altijd hun klep dicht.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 april 2016 @ 19:22:

[...]



Vertel mij eens even, waarom neem jij het altijd op, voor de vreemdgaande man?

Zo open, zo blij?....zo vergoeilijk je zijn gedrag?..wat maakt dat jij dat toch altijd weer doet?



Omdat mannen mensen zijn en niks menselijks is mannen vreemd. Geldt ook voor vrouwen.

Een man gaat niet vreemd omdat het een man is, Elle. En jij bent niet automatisch leuk en lief omdat je een vrouw bent.

De wereld is niet zwart wit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 15:59:

Sapsorrow; ik heb er dus idd noppes-niks-nadat-niks van gemerkt. Dat vind ik ook het enge. Want hoe kan ik zoiets dan een evt volgende keer doorhebben? Wat heb ik nog méér niet door? Heb ik een chronische plank voor mijn kop? En zit die plank er alleen naar hem toe, of zie ik meer ingenomen over het hoofd..? Het zet alles op zijn kop.



Hier zeg je waarom ik in een dergelijk geval of bij " gewoon" vreemdgaan de relatie zou beeindigen. Omdat ik gek zou worden van mezelf omdat ik alles onder de loep zou nemen.



Nu denk ik dat dit soort van vergelijkbaar is met dat ik stiekem grote ijsjes koop terwijl ik aan de lijn ben. zo'n aandrang die je niet kunt weerstaan die verder niks met wat dan ook te maken heeft. Het zou me niet verbazen als hij eigenlijk niet wilde maar gewoon de drang niet kon weerstaan. En verder gewoon van je houdt en blij met je is.

Maar dat verandert niks aan de impact die het op jou heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 april 2016 @ 19:20:

[...]



Ik hoop nu de goede Bianca.

God sta me bij.

.



Hoe kan jij nu de goede hebben als ze allemaal hetzelfde zijn?

En zo vaak als jij de naam van Onze Lieve Heer ijdel gebruikt zou het me niets verbazen als Hij weer een rot vent op je pad heeft gestuurd. Ook aan Zijn geduld komt een einde, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2016 @ 19:29:

[...]





Omdat mannen mensen zijn en niks menselijks is mannen vreemd. Geldt ook voor vrouwen.

Een man gaat niet vreemd omdat het een man is, Elle. En jij bent niet automatisch leuk en lief omdat je een vrouw bent.

De wereld is niet zwart wit.

Nou...ik ben wel leuk, en lief.

En mooi.

Haha, maar goed, in dit geval maak ik de wereld niet grijs.

Het spijt me.

In dit geval hou ik van zwart wit....zwart voor hem, wit voor mij, ik sta voor wie ik ben, en wie ik wenst te zijn.

Al moet ik er dood voor neer vallen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 april 2016 @ 19:34:

[...]





Al moet ik er dood voor neer vallen.Altijd oppassen met wat je wenst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:rrinkje schreef op 18 april 2016 @ 19:30:

[...]





Hier zeg je waarom ik in een dergelijk geval of bij " gewoon" vreemdgaan de relatie zou beeindigen. Omdat ik gek zou worden van mezelf omdat ik alles onder de loep zou nemen.



Nu denk ik dat dit soort van vergelijkbaar is met dat ik stiekem grote ijsjes koop terwijl ik aan de lijn ben. zo'n aandrang die je niet kunt weerstaan die verder niks met wat dan ook te maken heeft. Het zou me niet verbazen als hij eigenlijk niet wilde maar gewoon de drang niet kon weerstaan. En verder gewoon van je houdt en blij met je is.

Maar dat verandert niks aan de impact die het op jou heeft.Dat laatste is ook wat ik bedoel. De onderliggende motieven zijn soms best te begrijpen, het zegt niet dat hij niet van je houdt, maar vervolgens zit je er maar mooi mee.
Is het echt 4x? Is het niet veel vaker? Is het ook opgebouwd in frequentie? Dat er steeds korter tussen zat? Ik weet het niet hoor, maar ik heb er het gevoel bij van een verslaving.

Hebben jullie het daar al over gehad? Denkje dat hij echt een punt kan zetten, dat je zeker weet dat hij het nooit weer doet?

Hoe deed hij dat met stoppen met roken oid?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2016 @ 19:35:

[...]





Altijd oppassen met wat je wenst.

Je snapt de symboliek achter mijn woorden niet, maar geeft niet...ik tolereer dit soort mannen njet, of ze nou zo worden, of zo zijn, het zal mij altijd gaan, om een man, die dit soort actie,s niet zal hebben, en of krijgen.

Krijgt hij het toch?...prima, maar niet meer naast mij, een man flikte me dit kunstje, hij was mijn aller aller liefste, het is niet erg, want daardoor paste hij niet meer bij me, ik kreeg het in mijn hoofd niet meer passend, vele ruzie,s volgden.

Maar hij had mij met de kin op de grond, zoveel verdriet had ik hieraan.

.

Ik hoop, gok, en bid..meer kan ik niet.

En of ik het goed zal doen, ga doen...wie zal het me zeggen?

Niemand.

Ieder mens zijn eigen pad.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:rrinkje schreef op 18 april 2016 @ 19:42:

Is het echt 4x? Is het niet veel vaker? Is het ook opgebouwd in frequentie? Dat er steeds korter tussen zat? Ik weet het niet hoor, maar ik heb er het gevoel bij van een verslaving.

Hebben jullie het daar al over gehad? Denkje dat hij echt een punt kan zetten, dat je zeker weet dat hij het nooit weer doet?

Hoe deed hij dat met stoppen met roken oid?Aangezien de echtgenoot pas na 10 jaar het vertelt omdat hij eigenlijk niet anders kan, zou ik er maar rekening mee houden dat er sprake is van een aangepaste waarheid. Maar goed de vraag is of dat wat uitmaakt.
Ik zou er een punt achter zetten maar dat is omdat ik me hier gewoon niet overheen zou kunnen zetten. Vervelend maar zo zit ik gewoon in elkaar.. Hoe zie jij dit? Kun je dit dadelijk "vergeten en vergeven"? Als je nog toekomst in de relatie ziet tja wie ben ik om te zeggen dat je alles moet weggooien. Hoe kijkt je man er eigenlijk tegenaan? Is dit iets wat hij voor zichzelf "moet" doen? Kan hij je beloven om dit nooit meer te doen of geef je hem die vrijheid? Ben benieuwd naar zijn beweegredenen en zijn kijk hierop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven