Mode & Beauty alle pijlers

Sauna tips?

23-07-2007 12:58 67 berichten
Ik ga graag naar de sauna, meestal ga ik naar dezelfde sauna, hier ben ik nu een beetje op uitgekeken omdat ik vind dat de service / prijs-kwaliteit verhouding de laatste tijd sterk verminderd is. Wie heeft er nog een goede tip of juist een afrader waar ik niet heen moet gaan, dit mag door het hele land zijn. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Even ter informatie, Lingetuin in Elst is onlangs afgebrand dus voorlopig niet te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Da's weer even minder... X-D



Ik kan inmiddels Ryokan De Bronsbergen net buiten Zutphen toevoegen aan mijn lijstje. Sauna zou in Japanse sferen zijn, maar dat valt uiteindelijk wel mee. Ik vond het althans niet spectaculairder dan de Oosterse sferen in Thermen Holiday Schiedam.

Wel een prima dag gehad daar, met fijne massages en een heerlijke gezichtsbehandeling. De sauna's zijn prima, en buiten is het mooi (sauna en rustruimte buiten). Wel apart is dat je vanaf het buitengedeelte zo over het water naar een bedrijventerrein en een bungalowpark kijkt, een paar honderd meter verderop. En zij kijken vást terug X-D. Nou ja, boeien...



's Avonds ook heerlijk gegeten daar, en geslapen in een hotelletje in het centrum van Zutphen. Topdag.
Ben onlangs in Themen Nijmegen geweest en vond het een prima sauna complex. Niet zo heel groot, maar wel verschillende sauna's, lekkere ligbedden, en het was heerlijk rustig. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga regelmatig naar de sauna. Hieronder mijn ervaringen:



Elysium:

Groot, luxe en erg fijn. (Voordat ze met verbouwen begonnen.) Goede kaart en heerlijk buiten terrein. Vooral het zoutwaterbad is een aanrader. Nadeel, het is soms wat aan de drukke kant.



Heuvelrug in Veenendaal:

Kleine knusse sauna. Goede kaart en sinds een paar maanden een vernieuwd buiten terrein. In het restaurant hebben ze een grootte openhaard met allemaal relaxbanken. Sauna is te klein om een hele dag te spenderen. Ik ga vaak alleen in de avond. Ook lekker, de verwarmde relaxstoelen bij het zwembad.



Zwaluwhoeve:

In verhouding tot het Elysium erg klein. Het is er erg druk. Personeel vindt ik in verhouding tot de andere sauna's het minst servicegericht. Binnengedelte is klein. Het buitengedeelte is wel oke. Groot, maar zodra de zon begint te schijnen, lijkt het er wel een mierennest. Dit was voor mij 1x en nooit meer.



Schiedam:

Mooie sauna. Groot maar niet heel druk (de keer dat ik er was). Bovenin hebben ze een heerlijke relaxruimte met een soort waterbedden. Deze bedden zijn heerlijk na een saunarondje. Eten is prima. Nadeel: Bij de torensauna (halverwege bij de trappen) hebben ze maar 1 douche. Afgelopen keer was de rij bij die douche zo lang, dat ik ben flauwgevallen. Omdat je een trap op of af moet, kan je niet eel makkelijk of snel naar een andere douche. Binnen en buiten zijn goed in verhouding. Al met al, is dit wel een aanrader.



La Mar Utrecht:

Klein, en er zitten allemaal vieze oude mannetjes. Ik had het idee dat ik er erg werdt bekeken. 1x maar nooit meer. Dit is trouwens wel 9 jaar geleden. Ik weet niet of het er nu nog zo is.



Dünetherm in Haren (DLD)

Vlak over de grens. Vanaf Utrecht ongeveer twee uur rijden.

Dit is mijn nummer 1. Het complex is nieuw en op sommige punten nog niet helemaal af maar wel het bezoeken waard. De sauna is niet heel groot maar voldoende om je er een dag te vermaken. De beautybehandelingen zijn een aanrader. Super vriendelijk personeel. De meeste spreken gewoon Nederlands. Goede kaart. Buiten hebben ze alleen een zwembad. Binnen zijn de sauna's. Wat erg lekker is, ze hebben twee prive whirlpools/ bubbelbaden. Deze kan je instellen zoals je zelf wilt. Erg lekker. Bij deze sauna is een bungalowcomplex gelegen. Deze sauna is ideaal voor een weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaringen met de sauna in Bussloo? Ik hoor t graag...
Alle reacties Link kopieren
Ik kom graag in Thermen Bussloo. Mooi, schoon, goede behandelingen, lekker eten en aardig/deskundig personeel. Kun je je prima een dag laten verwennen en genieten.

Vind het de mooiste van Nederland!

Ga binnenkort naar Hezemeer in Belgie. Die schijnt ook erg mooi en goed te zijn, Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Pijnacker, centre du lac is inderdaad klein maar erg fijn met een redelijk grote tuin voor als de zon schijnt. Wat erg fijn is , is dat er je s ávonds een paar uurtjes kan gaan voor een gereduceerde prijs.
Thermen 2000 in Valkenburg vind ik dus echt verschrikkelijk. Dat is voor mij de meest vreselijke sauna waar ik ook geweest ben.



Mijn favoriet zit in Geldrop. Onlangs vernieuwd, echt een supersauna. Ik hoor van alle mensen die er geweest zijn, niks dan positief. Hier moet je een keer geweest zijn!
Alle reacties Link kopieren
De Veluwse Bron is voor mij echt de ultieme sauna. Het is pas open en daarom erg rustig. Wij gingen vaak naar de Zwaluwhoeve, maar zijn nu fan van De Veluwse Bron.
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 13-10-2008 22:16
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben gisteren naar de Veluwse Bron geweest, inderdaad erg mooi. Lekkere, niet al te drukke opgieting gehad.

Mooie zwembaden, binnen en buiten, met onderwatemuziek.



Ga verder vaker naar de sauna, op mijn lijstje staat inmiddels:

Zwaluwhoeve (deel de kritiek van hier niet zo), Palestra (in Doetinchem, niet heel groot, wel gezellig), Ryokan de Bronsbergen in Zutphen, Lucaya in Oss, Peize in Groningen.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
,.
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 13-10-2008 22:14
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De Thermen in Nijmegen, Sauna van Egmond in Haarlem en Saunastate in Gorredijk (Fr.) zijn mijn favoriten. Fijne sauna's waar je lekker kunt relaxen en waar je lekker kunt eten.



Weten jullie of er in de buurt van Brugge, Belgie een goede sauna zit? We gaan in januari die kant op en een lekkere sauna in de winter is altijd welkom.
hoi,



ik wil binnenkort een dag naar de sauna. We hebben de keuze uit Tilburg, Oss, en Son (thermen sauna). Wie weet welke van deze sauna het fijnst is?



bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch voor Elysium. Daar kan ik echt een hele dag heerlijk ontspannen (toegeven, het is er wel wat druk ja).
Alle reacties Link kopieren
Sweetsalsa, ik ken alledrie de sauna's, maar niet erg goed. Ik vind ze alledrie fijn eigenlijk, alleen mijn keuze zou gaan tussen Tilburg en Son. Oss vind ik persoonlijk donker aandoen en er is een hele kleine tuin. Son vind ik gewoon een fijne mooie sauna en Tilburg ook. Tilburg heeft er een tijd terug nog een nieuw gedeelte bij gekregen, maar sindsdien ben ik niet meer geweest. Ben er erg benieuwd naar en hoop er snel weer eens naartoe te gaan.

Hier heb je wel een handig overzicht van sauna's.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut naar de sauna in Geldrop gaan, zeker als je van een luxe uitstraling houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelique1 schreef op 07 oktober 2008 @ 19:54:

De Veluwse Bron is voor mij echt de ultieme sauna. Het is pas open en daarom erg rustig. Wij gingen vaak naar de Zwaluwhoeve, maar zijn nu fan van De Veluwse Bron.Vriend en ik gaan daar eind van de maand heen! Voor mij ook de eerste keer sauna . Dus ben benieuwd. Sprak mij ook erg aan de Veluwse Bron. Maar als ik het zo hoor hier ga ik daar vast wel van genieten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven