Smartwatch, kinderhorloge of persoonsalarm voor senioren?

08-04-2016 17:44 25 berichten
Aangepast bericht.
Reden: nvt.
anoniem_97778 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 19:45
97.42% gewijzigd
Miischien is dit iets? http://www.gadgette.com/2 ... y-much-anything-you-want/ link is naar een reviewwebsite. Je kunt het "steentje" programmeren zoals je wilt, dus ook dat het iemand belt. En het kan aan een sleutelhanger o.i.d
Thanks, wat een tof iets, vis die website kwam ik ook op 'flic' zelfde ding maar andere look.

Ga even kijken of ze uberhaupt al te koop zijn
Ik denk dat de Apple watch kan wat je wil, maar wellicht is get een wat dure oplossing
Je zou een goedkope smartwatch kunnen kiezen zoals bijvoorbeeld deze. Geen aandelen maar ik ken een paar mensen die die hebben en zijn er erg tevreden over hoewel het in het begin wat moeilijker in te stellen kan zijn.



Ik snap dat ze niet overal gevolgd wil worden met de GPS maar aan de andere kant, zo'n ding is toch voor noodsituaties waarbij het volgens mij toch handig kan zijn dat men kan zien waar vriendin zich bevind in het geval dat ze moeilijk zou kunnen praten of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets?

https://www.zembro.com/be-NL/#hoe-werkt-het
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Kan je met een smartwatch bellen als je buiten bereik van je Bluetooth bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden voor mijn moeder een alarm button gekocht ivm afnemende gezondheid op www.noodgevallen.com

Deze button werkt op een pre paid kaart zodat ze niet verplicht een abonnement hoefde af te nemen.

En deze klanten service installeerde het hele ding voor mij zodat ik daar geen hoofdpijn van kreeg
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 08 april 2016 @ 20:31:

Kan je met een smartwatch bellen als je buiten bereik van je Bluetooth bent?Nee m'n vriend heeft er een en daarbij is het zo dat als je geen Bluetooth hebt er geen connectie is met de telefoon en je hem dus niet kan bedienen
quote:jusa schreef op 08 april 2016 @ 20:31:

Kan je met een smartwatch bellen als je buiten bereik van je Bluetooth bent?Heeft een smartwatch een eigen sim? Nee.
quote:Ieniemienie123 schreef op 08 april 2016 @ 21:02:

[...]



Nee m'n vriend heeft er een en daarbij is het zo dat als je geen Bluetooth hebt er geen connectie is met de telefoon en je hem dus niet kan bedienen



Ik dacht even dat het aan de Apple watch lag, maar niet dus zoals ik al dacht.



TO, smartwatch valt af!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan trouwens wel "belhorloges" waar een simkaartje in gaat.

http://www.one2track.nl/p ... ing-horloge-telefoon-kind
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Deze ziet er nog best aardig uit.

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Die laatste is idd nog best mooi zeg! Ga die even goed bekijken, is wel echt wat voor haar :D

Die andere twee zijn flink prijzig, beetje zelfde als een smart watch.

Ik zag trouwens smart watches die wel een belfunctie hadden voor bijvoorbeeld sporters, zonder dat hun mobiel mee moet. Hoe dat werkt geen idee, en kwam dat tot nu toe enkel bij 400+ euro bandjes tegen.
quote:piepvis schreef op 09 april 2016 @ 09:09:

Die laatste is idd nog best mooi zeg! Ga die even goed bekijken, is wel echt wat voor haar :D

Die andere twee zijn flink prijzig, beetje zelfde als een smart watch.

Ik zag trouwens smart watches die wel een belfunctie hadden voor bijvoorbeeld sporters, zonder dat hun mobiel mee moet. Hoe dat werkt geen idee, en kwam dat tot nu toe enkel bij 400+ euro bandjes tegen.Alles waar een dim in kan, kan bellen (of data over mobiel sturen). Geen sim = niet bellen
Alle reacties Link kopieren
quote:piepvis schreef op 09 april 2016 @ 09:09:

Die laatste is idd nog best mooi zeg! Ga die even goed bekijken, is wel echt wat voor haar :D

Die andere twee zijn flink prijzig, beetje zelfde als een smart watch.

Ik zag trouwens smart watches die wel een belfunctie hadden voor bijvoorbeeld sporters, zonder dat hun mobiel mee moet. Hoe dat werkt geen idee, en kwam dat tot nu toe enkel bij 400+ euro bandjes tegen.http://www.one2track.nl/s ... ch-connect-premium-detail

Ik denk zelf dat je niet ontkomt aan de gps. Dat is vaak onderdeel van dit soort "veiligheids" horloges/trackers.

Jouw vriendin hoeft daar verder ook niet zoveel mee te doen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Is een Rebel Cactus niks? Voorheen ook verkocht als Hallofo. Eigenlijk bedoeld voor kinderen, maar lijkt mij in dit geval ook geschikt.



En dit is een "belhorloge", dus een smartwatch met eigen SIM, niet afhankelijk van een aparte telefoon.
Aangepast bericht.
Reden: nvt.
anoniem_97778 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 19:46
95.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een lelijk ding die Rebel Cactus
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar ik kwam net dit tegen: http://tinitell.com



Het is voor kinderen, maar wie weet past het. Je kunt er alleen mee bellen naar vooraf aangemaakte contacten.
Sommige hele goedkope smartwatches ( uit China) daar kun je wel een sim in doen.



Maar waarom wilt ze echt geen gps? Reuze handig als er eens een keer iets buitenshuis gebeurd of als ze niet meer kan praten.



Mijn moeder heeft de spotta. Die kun je zelf helemaal instellen. Mijn moeder mag bijvoorbeeld in een straal van 3 straten blijven, gaat ze daarbuiten krijgen wij een melding en zien we waar ze is. Nu is dat een beetje teveel van het goede voor je vriendin maar die mogelijkheden hoeven niet Perse ingesteld te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 21 april 2016 @ 10:55:

Sommige hele goedkope smartwatches ( uit China) daar kun je wel een sim in doen.



Maar waarom wilt ze echt geen gps? Reuze handig als er eens een keer iets buitenshuis gebeurd of als ze niet meer kan praten.



Mijn moeder heeft de spotta. Die kun je zelf helemaal instellen. Mijn moeder mag bijvoorbeeld in een straal van 3 straten blijven, gaat ze daarbuiten krijgen wij een melding en zien we waar ze is. Nu is dat een beetje teveel van het goede voor je vriendin maar die mogelijkheden hoeven niet Perse ingesteld te worden.

Bedoel jij soms de spotter, te koop via Kruidvat?

Die heeft mijn schoonmoeder een tijdje gebruikt, was echt ideaal.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Je kan dan via gps app op je smart phone precies zien waar iemand zich bevind. Ook heel nuttig voor bijv. verwarde mensen of dementerende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat de gps betreft: zolang ze die gegevens met niemand deelt (dat moet je bewust doen via een app) is er toch niks aan de hand?
Als ik je OP lees gaat het dus vooral om in huis als ze alleen is? Dan is zo een systeem voor ouderen toch prima, zo makkelijk druk je die niet in dat het bij normale activiteit telkens afgaat. Maar als je onwel wordt kun je hem wel snel indrukken, geen klepjes, geen horloge of wat dan ook eerst aanzetten om te bellen dat is wel een groot voordeel denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven