ADSL internet

23-04-2016 21:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag overstappen van internet provider. Ik heb nu kabel en er zijn zo vaak momenten dat ik geen internet heb! Dat is zo irritant, het is vooral zo dat ik na half 11 's avonds zeer slecht internet heb! Dit is echt heel apart, maar ik kan er bijna de klok op gelijk zetten.

Volgens mij is er maar 1 kabel internet aanbieder, dus moet ik overstappen naar ADSL. Klopt het dat je daarvoor een kastje moet gebruiken om een signaal voor televisie op te vangen? Klopt het ook dat je vaak storingen krijgt en dat je dit kastje voor het raam moet zetten? Dit is me namelijk ooit verteld door een medewerker van het callcenter van de kabelmaatschappij toen ik wilde opzeggen.

Dus ik dacht ik vraag het even hier, dan krijg ik een meer up to date en eerlijker antwoord
Alle reacties Link kopieren
Hoi.Ik denk dat die medewerker digitenne bedoeld maar dat staat los van internet.Je hebt interactieve tv das wel verbonden met internet.Je kan dat krijgen bv van KPN op de site kun je meer info krijgen.
Heb je tv en internet via de kabel en valt dat dan allebei weg na half 11?



Als alleen internet wegvalt dan kun je overwegen om met je tv bij de kabel te blijven en je internet via adsl af te nemen.



Maar ik zou eerst vaststellen of je hele internetsignaal weg valt of bv alleen je wifi. Als alleen wifi wegvalt dan kun je hetzelfde probleem hebben bij een adsl-verbinding.
Alle reacties Link kopieren
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een verbinding wegvalt.



Je hebt inderdaad om te beginnen de WiFi verbinding. Helaas wordt de frequentie die wij voor wifi gebruiken ook hoor een heleboel andere dingen gebruikt zoals bijvoorbeeld draadloze telefoons, babyfoons, draadloze muizen etc. Bedenk daarbij dat op de gangbare frequentie maar in totaal 13 kanalen beschikbaar zijn die wij mogen gebruiken, vrijwel iedereen tegenwoordig wifi in huis heeft en dat betekent dat er problemen kunnen ontstaan op momenten dat er veel apparaten in de buurt gebruik maken van wifi.



Verder is het met kabel internet nog steeds zo dat er een maximum aan snelheid beschikbaar is wat voor alle huishoudens op 1 aansluiting gebruikt wordt.



Wat Tv betreft via dsl, want het is allang niet alleen meer adsl, ja je krijgt een aparte tv ontvanger afhankelijk van je snelheid is dat of ene tv ontvanger of digitenne. Storingen met aparte tv ontvangers kom ik nauwelijks tegen in mijn werk op de helpdesk bij een dsl internet provider.



Ook snelheden zijn beter en makkelijker te garanderen. Worden deze niet behaald kan er in 99% van de gevallen iets aan gedaan worden.



Als je meer wilt weten, let me know en ik zal kijken of ik de vraag kan beantwoorden hihi.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Moet je zo'n tv ontvanger voor het raam plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Nadat Ziggo en UPC één geworden waren had ik steeds meer problemen met Ziggo. Digitale zenders kon ik niet meer ontvangen op de TV (wel via de Ziggo box), Ik moest 2 a 3 maal daags de router resetten om WIFI te hebben, regelmatig helemaal geen TV en/of telefoon.



Sinds kort ben ik over naar Telfort en sinds dat ik over ben heb ik nog geen enkel probleem ondervonden.

En als kers op de taart scheelt het mij ook nog eens € 25 per maand.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Semafoor schreef op 23 april 2016 @ 22:57:

Moet je zo'n tv ontvanger voor het raam plaatsen?



Nee.



Maar je kan het ook zo doen:

TV via je kabelaar

Internet en Bellen via DSL, bijvoorbeeld Telfort, voor 26,50 euro per maand. Toen ik Telfort had was ik er altijd heel te vreden over.
Alle reacties Link kopieren
Er kan iets niet goed contact maken in het abonneeovernamepunt, of een installatiefout zijn gemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Semafoor schreef op 23 april 2016 @ 22:57:

Moet je zo'n tv ontvanger voor het raam plaatsen?



Dat is afhankelijk van de hoeveelheid tv's die er in huis zijn mocht je er over denken om compleet over te stappen. Bij dsl kunnen er maximaal 2 tv ontvangers via het modem lopen, deze moeten wel aangesloten worden of met een kabel of met een gedeeltelijk draadloos systeem wat ethernet over power heet.



Mocht het geluk hebben dat er glasvezel beschikbaar is kunnen er 4 tv's aangesloten worden.



Zijn er meer tv's in huis dan het maximaal aan te sluiten zoals eerder gezegd zal dat via digitenne moeten waarbij je inderdaad een aparte antenne hebt omdat het signaal uit de ether gehaald wordt.



De andere optie is natuurlijk om tv via de kabel te behouden en inderdaad de rest over te sluiten naar een andere provider.
Alle reacties Link kopieren
Als je een tuin of balkon hebt op het zuiden kan je voor satelliet tv gaan. Dan krijg je ontzettend veel keus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tv kastje hoeft alleen bij het raam als je digitenne hebt èn in een gebied woont waar dat niet zo'n goed bereik heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven