Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan vaste lasten?

26-04-2016 00:57 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik vraag me af hoeveel jullie uitgeven aan je vaste lasten (1 persoons huishouden liefst) en hoeveel zakgeld geef jij jezelf maandelijks?



Denk aan:

Huur/ hypotheek

Water/ electra

Tv / telefoon / Internet

Zorgpremie

Boodschappen

Zakgeld

Sparen

Onvoorziene uitgaven
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 april 2016 @ 08:09:

[...]



Waarom zet je dat geld niet zelf elke maand op een spaarrekening?Omdat ik mezelf ken en de verleiding erg groot is om dat er dan weer af te halen. Tegelijkertijd dus een beetje zelfbescherming. En het voelt erg fijn om in 1x 1000 toe te voegen aan de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Huur 390

Zorgverzekering 107

Gwl 95

Telefoon/tv/internet 45

Sportschool 40

Mobiel telefoonabonnement 22.50

Afbetaling Belastingdienst 20

Eigen bijdrage CAK 19.50

Water 11

Wa/inboedel 8



760 of zo?



Boodschappen variabel, maar zijn 150-200 pm denk ik. Ov kosten ook variabel maar krijg een gedeelte terug.



Heb een voordeelurenkaart voor ong 60 pj dus 5pm, tijdschriftenabonnement voor 20 pj (kwartaalblad) en een Stayokay card voor 18 pj ofzo.



Auto heb ik niet, gemeentelijke heffingen loopt nog een kwijtscheldingsaanvraag voor.



Edit: ik ben begin 30.
Alle reacties Link kopieren
De vaste lasten van het huis draagt mijn vriend, daar staat tegenover dat ik de boodschappen doe, de benzine + wegenbelasting voor onze gezamenlijke auto betaal en onze gezamenlijke spaarpotjes vul.



Vaste lasten huis (hypotheek, g/w/l, internet/televisie, gemeentelijke lasten en verzekeringen) zijn al met al ongeveer € 900

Boodschappen € 350

Sparen € 425

Benzine € 120,00

Wegenbelasting € 20,50



Eigen kosten:

Sportschool € 19

Mobiele telefoon € 50 (wordt later dit jaar gelukkig € 39)

Eigen verzekeringen € 168,44 (zorg, auto, WA, uitvaart, rechtsbijstand)

Sparen eigen rekening € 500 (wordt straks de helft als ik minder ga werken)

Leuke dingen € 320 (wordt strak ook minder)
Alle reacties Link kopieren
Hypotheek: 550

VVE: 207

Inboedelverzekering: 14

EON: 50

Overlijdensrisicoverzekering: 11

Zorgverzekering man: 141

Zorgverzekering mezelf: 119

Begrafenisverzekering: 7

Autoverzekering: 25

Levensverzekering: 80

Verzekering scooter: 73

Schoonmaakster: 100

Internet en TV: 60

Mobiel man: 33

Mobiel mezelf: 44

Autobelasting: 25

Benzine: 200

OV: 200

Kosten bankpassen: 12

Netflix: 8,99

Boodschappen: 400

Pedicure: 30

Jaaruitgaven per maand: 170 (gemeentelijke belastingen, NS kaart, eigen risico, ANWB, waterschapsbelasting, onderhoud geiser enzo. Dit geld gaat naar de spaarrekening voor deze uitgaven)



Inkomsten totaal: 5000

We lossen maandelijks 1000 euro af aan de starterslening van de hypotheek en daarnaast sparen we nog 1000 euro (verdeeld in 225 euro kleedgeld, 50 euro cadeaus voor verjaardagen naasten, 250 euro onderhoud auto en scooter, onvoorzien 75 euro, 150 euro voor extra’s zoals bios en uit eten en 250 euro voor ‘later’).
Mijn helft bedraagt €802,-.

Daarin zit hypotheek, gwl, internet, zorg, anticonceptie, sparen, boodschappen, belastingen, Netflix, verzekeringen, alles



Ik geef mezelf 25 euro zakgeld per week. De rest gaat naar mijn persoonlijke spaarrekening.
Minnie, dan spaar je dus eigenlijk 250 euro? Van die 1000?

Flygirl, oeff, pittige huur om vrijwel in je eentje te betalen! Heeft je vriend wel uitzicht op werk binnenkort?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 april 2016 @ 08:58:

Minnie, dan spaar je dus eigenlijk 250 euro? Van die 1000?

Flygirl, oeff, pittige huur om vrijwel in je eentje te betalen! Heeft je vriend wel uitzicht op werk binnenkort?



Ja 250 euro voor 'later'. We willen tzt verhuizen, dus voor dat soort dingen.

De rest sparen we ook maar dat is dan voor de zaken die ik genoemd heb + de 1000 euro die naar de starterslening gaat.

Het is niet zo dat we per maand 225 euro aan kleding uitgeven of 250 euro aan onderhoud auto enzo, maar het is fijn om er op voorbereid te zijn dat er geld is, als er iets is. Dus dat staat ook allemaal op de spaarrekening.
Ah zo Minni. Dat noem ik meer voorzieningen, ander labeltje zelfde idee.





Edit: eigen gegevens weggehaald, aangezien TO me toch niet zo aardig vindt
Ik vind zo raar dit soort gegevens delen op Internet. Waarom wil TO dit weten? Gaat ze eerdaags uit huis en wil ze een algemeen beeld? Dan heeft ze niet zo veel aan zulke specifieke antwoorden van anderen.

Ze kan dan beter uitzoeken wat de kosten in haar gemeente zijn en wat er naast huis allemaal nog meer berekend word.



Of is dit weer een verkapt onderzoekje?
Huur + gwl: 370 (studentenhuis)

Gemeentelijke belastingen: 20

Tv / telefoon / Internet: 37

Zorgpremie: 107 + 30 eigen risico

Boodschappen: 150

Kleding: 0

Sparen: 40

Studie: 200

Vervoer: 50

Leuke dingen: ongeveer 100
Alle reacties Link kopieren
Samenwonend met kind (15)

Maar gescheiden rekeningen, vriend stort pm 50% van onze gezamelijke vaste lasten

naar mijn rekening.



Gezamelijke vaste lasten

Huur 656,-

Ziggo 65,-

Essent 95,-

Water 29,-



Totaal 845,-



Mijn vaste lasten

Mobile 10,-

Mobile Kind 36,-

KPN ouders 14,-

Tele2 ouders 34,-

Agis 124,-

FNV 16,-

Dela 13,-

Aansprakelijk verz. 4,-

Waterbelasting 11,-

Vuilbelasting 15,-

Zakgeld kind 10,- (ivm dure mobile,Kind krijgt gewoon kleding/ uitjes)

Spaar Kind 20,-

Bankkosten 3,-

Sport 27,-



Totaal 337,-



Sub Totaal 1182,-



Verder boodschap/uitjes/ vervoer/ kado's/ kleding/huisdieren/kind etc. gemiddeld 1200,-



Mijn inkomen: +/- 2750,-

Vriend tel ik even niet mee want gescheiden rekening en werkt part-time.

Spaar ongeveer 500-800,- pm.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 01:13:

Haha ja sorry ;) ik woon nog thuis maar betaal aan



Zorgpremie 175,-

Boodschappen p w 50 (is dan voor 3pers)

Zakgeld verschilt want weet nooit wat een normaal bedrag is om uit te geven. Misschien 30,- p.m

Sparen is de rest van mijn salaris wat ik overhoudt. 1000,- /1500,- (maar ik woon nog thuis)

Mobiel 20,- p.m soms 30,- ik heb nog prepaid.

Ov 60,- / 90,-



Alvast bedankt voor de reacties, kuss!Waarom heb je zo'n hoge zorgpremie?
Alle reacties Link kopieren
Huur: 200 euro

Stroom: 75 euro (maar krijg veel terug)

Water: 30 euro per 3 maand

Auto: 55 euro

Zorgverzekering: 108 euro

Andere verzekeringen: 25 euro

Tv: 50 euro

Mobiel: 50 euro

Netflix: 11 euro

Boodschappen + roken: 300 euro?? Ongeveer

Gemeentelijke belastingen + container: 35 euro pm

Lening: 80 euro

Sparen: wat er over blijft
Alle reacties Link kopieren
Stort 750-800 euro per maand op de gezamenlijke rekening. Hiervan worden dan de huur, verzekeringen, boodschappen, TV en internet, gas, water en licht etcetera betaald. Vriend stort meer op deze rekening dan ik (hoger inkomen).

Zorgpremie 87,50

Mobiel 11,-

Reiskosten 269 (169 betaal ik van de gezamenlijke rekening, 100 schiet ik voor maar krijg ik bij de uitbetaling van mijn vakantiegeld en EJU teruggestort)

'Zakgeld' 100,-

Sparen 200,- voor vakanties en 500 op 'gewone' spaarrekening



Kan per maand behoorlijk verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Goedemorgen, ik was idd benieuwd wat een 1 pers. Huishouden ongeveer kwijt was aan de vaste lasten puur voor mezelf. Want hopelijk ga ik binnenkort verhuizen. En ik had idd al gekeken wat het ongeveer zou kosten in mijn gemeenten en sommige kosten wist ik niet zeker of ik dat goed berekend had. Vandaar dus. En mijn zorgpremie is zo hoog omdat mijn beugel en laser dan vergoed wordt dus dat scheelt mij in de kosten. En voor het zakgeld weet ik nooit wat normaal is om uit te geven want voel me vaak schuldig als ik het uitgeef terwijl het nieteens veel is.
Alle reacties Link kopieren
To, ga je op jezelf wonen? In je eentje? Spannend hoor! Succes!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hihi ja. Ik wil alles goed incalculeren en dan kan ik maar beter het goed doen zodat ik niet voor verassingen kom te staan ;) want wie weet vergeet ik nog wat. Dankje, kuss!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 april 2016 @ 07:10:

[...]



Mijn vaste lasten zijn niet vergelijkbaar met die van een twintiger die net op zichzelf gaat. Was best handige info geweest in de OP voordat mensen zulke privé info delen.Nou, dat is toch je eigen keuze om zulke "privé info" te delen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 09:55:

Hihi ja. Ik wil alles goed incalculeren en dan kan ik maar beter het goed doen zodat ik niet voor verassingen kom te staan ;) want wie weet vergeet ik nog wat. Dankje, kuss!Heel verstandig van je!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
He waarom zo negatieve reacties weer. Hou t aub vriendelijk en als je niet wilt reageren dan hoeft dat natuurlijk niet. En dat een ander zijn kosten hoger/lager uitvallen dat snap ik dat hoef je mij ook niet uit te leggen Marana! Maar het geeft me een beeld van het gemiddelde zo ongeveer. Goh zeg.. en Marana je kan gw ff normaal doen want nu lijkt t alsof ik je ergens in hebt geluisd. Ik ben redelijk nieuw op de Viva forum dus laat me nog alles een beetje ondekken of bevalt dat je ook weet niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 10:11:

He waarom zo negatieve reacties weer. Hou t aub vriendelijk en als je niet wilt reageren dan hoeft dat natuurlijk niet. En dat een ander zijn kosten hoger/lager uitvallen dat snap ik dat hoef je mij ook niet uit te leggen Marana! Maar het geeft me een beeld van het gemiddelde zo ongeveer. Goh zeg..Je leest haar post verkeerd, lees het nog een keer met een vriendelijke toon.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 01:13:

Haha ja sorry ;) ik woon nog thuis maar betaal aan



Zorgpremie 175,-

Boodschappen p w 50 (is dan voor 3pers)

Zakgeld verschilt want weet nooit wat een normaal bedrag is om uit te geven. Misschien 30,- p.m

Sparen is de rest van mijn salaris wat ik overhoudt. 1000,- /1500,- (maar ik woon nog thuis)

Mobiel 20,- p.m soms 30,- ik heb nog prepaid.

Ov 60,- / 90,-



Alvast bedankt voor de reacties, kuss!



Hoef je geen kostgeld te betalen? of is dat alleen die boodschappen?

ik zou prepaid zo snel mogelijk omzetten in een sim only abonnement, is vaak aanzienlijk goedkoper.

ik ga mijn vaste lasten ivm privacy hier niet delen. Kan wel melden dat ik mezelf geen zakgeld geef, maar meer denk in potjes en reserveringen. Ik heb graag een goede buffer om onvoorziene dingen op te kunnen vangen en nooit in de problemen te komen als er iets stuk gaat. Geen idee dus of 30 euro in de maand zakgeld weinig of veel is, want dat ligt er totaal aan wat je daarvan allemaal wilt betalen.
Alle reacties Link kopieren
Nee kostgeld betaal ik niet iid daar zijn de boodschappen voor in de plaats. Ja een simOnly dacht ik idd aan, ik zal dat even uitzoeken, bedankt!
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 10:11:

He waarom zo negatieve reacties weer. Hou t aub vriendelijk en als je niet wilt reageren dan hoeft dat natuurlijk niet. En dat een ander zijn kosten hoger/lager uitvallen dat snap ik dat hoef je mij ook niet uit te leggen Marana! Maar het geeft me een beeld van het gemiddelde zo ongeveer. Goh zeg.. en Marana je kan gw ff normaal doen want nu lijkt t alsof ik je ergens in hebt geluisd. Ik ben redelijk nieuw op de Viva forum dus laat me nog alles een beetje ondekken of bevalt dat je ook weet niet?

Zeg, waarom zo'n toon tegen mij? Ik heb toch mijn lijstje ook keurig gedeeld? Waar zie je mij niet normaal doen?



Ik vind het super dat jij plannen maakt om op jezelf te gaan, ik gun je van harte een fijner leven.
Echt ik snap niet waar ik dat onvriendelijke bericht van jou aan te danken heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven