Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan vaste lasten?

26-04-2016 00:57 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik vraag me af hoeveel jullie uitgeven aan je vaste lasten (1 persoons huishouden liefst) en hoeveel zakgeld geef jij jezelf maandelijks?



Denk aan:

Huur/ hypotheek

Water/ electra

Tv / telefoon / Internet

Zorgpremie

Boodschappen

Zakgeld

Sparen

Onvoorziene uitgaven
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet dit voor zichzelf weten. Ik vind het niet privé en spannend dat anderen weten wat ik verdien en wat wij uitgeven. Als je dat wel vindt, dan reageer je toch niet op dit topic? Da's mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel een zinloos gesmijt met privégegevens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 april 2016 @ 10:41:

Ik vind dit wel een zinloos gesmijt met privégegevens.Waarom reageer je dan? (oprechte vraag).
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 april 2016 @ 10:42:

[...]



Waarom reageer je dan? (oprechte vraag).Misschien om anderen zich te laten bezinnen of ze dit echt willen delen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 april 2016 @ 10:45:

Misschien om anderen zich te laten bezinnen of ze dit echt willen delen?Volgens mij is iedereen hier anoniem, wat maakt het dan uit of mensen weten hoeveel je uitgeeft aan vaste lasten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 april 2016 @ 10:34:

Echt ik snap niet waar ik dat onvriendelijke bericht van jou aan te danken heb.

Nou, inderdaad. Maar in een eerder topic reageerde ze ook al niet zo vriendelijk, het ligt dus niet aan jou.



Panda, je bent 29 en hebt al eerder op jezelf gewoond. Dan heb je toch wel enig idee wat het allemaal kost?
quote:retrostar schreef op 26 april 2016 @ 10:45:

[...]



Misschien om anderen zich te laten bezinnen of ze dit echt willen delen?Goh, dus jij denkt dat de dames die hun prive uitgaven hier met ons delen, zelf niet over een stel hersens beschikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 april 2016 @ 10:47:

[...]



Volgens mij is iedereen hier anoniem, wat maakt het dan uit of mensen weten hoeveel je uitgeeft aan vaste lasten?Waarom zou je het dan wél vermelden? Situaties verschillen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 26 april 2016 @ 10:51:

[...]



Goh, dus jij denkt dat de dames die hun prive uitgaven hier met ons delen, zelf niet over een stel hersens beschikt.Dat is een beetje gechargeerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Onze vasten lasten zijn momenteel 1600 euro + 1000 euro sparen = 2600 euro. Dan nog 300 euro aan eten en de rest is vrij te besteden. Dat is echter voor twee personen met een koophuis, dus aan die bedragen heb je weinig.



Mijn vaste lasten voor mijn appartement een tijdje geleden zijn waarschijnlijk interessanter voor je (alleen, met een fulltime baan - netto 1500):

Huur: 550

G/W/L: 80

Internet/TV/mobiel: 45

Sportabonnement: 25

Verzekeringen: 135

NS: 35

Belastingen betaalde ik altijd in een keer, maar komt rond de 50 euro per maand uit

Verder spaarde ik minimaal 250 euro per maand en de rest gaf ik uit aan eten (max. 120) en leuke dingen.



Als student op kamer (inkomsten meestal rond de 1000):

Huur: 280

Gezamenlijke huiskosten: 10

Telefoon: 18

Abonnementen: 32

Verzekeringen (zorg + inboedel): 120

Ik probeerde in ieder geval 200 euro per maand opzij te zetten, maar ik heb redelijk veel dure boeken moeten kopen gedurende mijn studie waardoor het geld redelijk snel opraakte. Bovendien had ik een gat in mijn hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 april 2016 @ 10:52:

Waarom zou je het dan wél vermelden? Situaties verschillen.In dit geval heeft TO er inderdaad niet zoveel aan (maar dat schreef ik een paar pagina's geleden al), in andere topics zie ik toch regelmatig dat het tot inzichten kan leiden. Zo was er laatst nog iemand in een topic waarin ik meeschrijf die naar aanleiding van zo'n lijstje haar internet/telefoon/televisie-pakket heeft aangepast. Zonder de lijstjes van anderen was ze er minder snel achter gekomen dat ze zelf wel erg veel betaalde.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 april 2016 @ 10:45:

[...]



Misschien om anderen zich te laten bezinnen of ze dit echt willen delen?Ik neem aan dat iedereen dat prima voor zichzelf kan bepalen.
Hypotheek: €1000,- bruto €780 netto

Ziektekostenverz.: + tandarts: €105 p.p.

Levensverz.: €12 en €15

Uitvaartverz.: €12 en €13

Internet: €40

Water: €20

Overige verz.: €60

VvE: €30

Gas & Elektra: €90

Gemeentelijke bel.: €35

Waterschapsbel.: €35

Netflix: €8

Fietsenstalling: €6 p.p.

Bankkosten: €4

Parkeren: +/- €20

Sportschool: €38 p.p.

Ander sport: €125

Wegenbelasting: €41

DUO: €120 en €60

Telefoon: €12 en €9

Brandstof auto: +/- €100

Parkeervergunning: €3,50

Erfpacht: €25

Verder (boodschappen/drogist/uit eten/cadeautje enz.): +/- €500

Persoonlijk zakgeld: €100 p.p. maar er gaat ook maandelijks e.e.a op de credit card afhankelijk van uitgaven die maand

Sparen: de rest



Lijkt me niet echt een realistische vergelijking voor iemand die nog thuis woont en net uit huis gaat overigens.
Over het delen. Ik vind dit geen privé gegevens. Who cares dat iedereen weet wat tinypotato aan gemeentelijke belastingen betaalt per maand? En mijn hypotheek. Ik denk niet dat iemand van dit lijstje kan afleiden wat mijn inkomen per maand is. Laat staan wie ik ben, waar ik woon of wat ik doe.



Dit soort topics vind ik zelf wel eens handig om te vergelijken met anderen. Ik kijk dan of ik voor iets extreem veel betaal zonder verklaarbare reden. En soms hebben anderen ook zo'n vraag en worden in zulke topics dan ook vaak tips over en weer gegeven 'hoe kom je aan zo'n goedkope auto verzekering?' 'hoe heb je dat geregeld?' 'waarom betalen jullie zoveel ....?' enz.
Alle reacties Link kopieren
Je schreef toch; mijn vaste lasten zijn niet te vergelijken met die van een 20iger? Kwam op mijn over alsof jij jezelf beter vind dan mij. Dus dat kwam onvriendelijk over op mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 11:35:

Je schreef toch; mijn vaste lasten zijn niet te vergelijken met die van een 20iger? Kwam op mijn over alsof jij jezelf beter vind dan mij. Dus dat kwam onvriendelijk over op mij.Doe wat aan je zelfbeeld zeg. Serieus, voel je je al minderwaardig omdat iemand schrijft dat haar lasten niet te vergelijken zijn met die van een twintiger? De lasten van iemand die net uit huis gaat zijn toch ook totaal niet te vergelijk van iemand die misschien een duur koophuis, een eigen bedrijf, een auto, een stelletje kinderen en heel veel andere verplichtingen heeft? Dat is gewoon realistisch, en er was niets onvriendelijks aan (jouw reactie daarentegen...).
Alle reacties Link kopieren
Oké jullie doen maar wat je niet laten kunt. Ik snap heus wel dat iedereen andere bedragen aan vaste lasten heeft. Goh zeg het ging mij om de topic en geen ruzie maken sjeezus hey. En met mijn zelfbeeld is niks aan de hand hoor. Maar goed actie reactie? Bedankt iig voor het reageren allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 11:46:

Ik snap heus wel dat iedereen andere bedragen aan vaste lasten heeft. Waarom reageer je dan zo aangebrand als iemand zegt dat haar lasten niet te vergelijken zijn met die van een twintiger die net op zichzelf gaat wonen? Waarom voel je je daardoor dan meteen minderwaardig?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe zeg.
Alle reacties Link kopieren
Huis, inlc vve en maandelijkse aflossing: 370

Water: 55 per kwartaal

electra: 60 p/m

Tv / telefoon / Internet: 40 euro

Zorgpremie: 110

leefgeld: 150 euro p/w

Studieschuld 150

Sparen: 1000 p/m+ wat over blijft
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 april 2016 @ 11:55:

Wat een gedoe zeg.Inderdaad.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Panda_Ty schreef op 26 april 2016 @ 11:46:

Oké jullie doen maar wat je niet laten kunt. Ik snap heus wel dat iedereen andere bedragen aan vaste lasten heeft. Goh zeg het ging mij om de topic en geen ruzie maken sjeezus hey. En met mijn zelfbeeld is niks aan de hand hoor. Maar goed actie reactie? Bedankt iig voor het reageren allemaal.



Nou Panda, je voelt je wel snel aangevallen zeg.



Vergeet niet om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten, als je op je zelf gaat wonen.



Veel plezier.
quote:tinypotato schreef op 26 april 2016 @ 11:26:

Over het delen. Ik vind dit geen privé gegevens. Who cares dat iedereen weet wat tinypotato aan gemeentelijke belastingen betaalt per maand? En mijn hypotheek. Ik denk niet dat iemand van dit lijstje kan afleiden wat mijn inkomen per maand is. Laat staan wie ik ben, waar ik woon of wat ik doe.



[...]Dit dus. Ik snap sowieso niet waarom geld zo'n beetje de laatste taboe is. 't Is de drijfveer van alles wat we doen, dus waarom zou je het er niet open over hebben? Onder een topic over je favoriete seksstandje, een miskraam of een hele lelijke echtscheiding zie je zelden iemand reageren dat dit soort privézaken beter niet op een forum thuishoren, terwijl dat soort onderwerpen (in mijn opvatting) vele malen persoonlijker zijn dan welke zorgverzekering ik heb afgesloten.
zon 900 euro per maand en dat is zonder benzine boodschappen kapper en overige uitgaven. dus echt alleen de vaste afschrijvingen en ik 'verdien' 1092 per maand. maar goed dat er nog zorgtoeslag en huurtoeslag bij komt anders heb ik een groot probleem
huur 511 euro

telefoon 15 euro

internet tv 42.50

zorg 148

verzekeringen (auto inboedel rechtsbijstand) 46

uitvaartverzekering 8

water 10

electriciteit 45

gemeentelijke lasten 47

waterschaps 10 (maar die incasseren pas aan het einde van het jaar zo irritant)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven