Zwarte vloer zo mooi maar veel nadelen?

09-11-2008 15:04 30 berichten
Al eerder een topic geopend of een zwarte vloer niet drukt/klein maakt. Ons nieuwe en nog te bouwen huis is vrij ruim dus ik denk mede door alle reacties op vorige topic dat het met lichte muren niet erg zal drukken.



Maar nu begin ik steeds meer te twijfelen. Een mooie zwarte tegelvloer lijkt me geweeeldig. Maar.. ik heb ook donkere meubels (koloniale stijl) en een nog vervelender iets: je zou álles zien op een zwarte vloer en ik wil best wat meer stofzuigen maar ben geen MiepKraak.



We hebben nog wel even de tijd maar ik twijfel zo ontzettend. Bij anderen ziet een zwarte vloer er prachtig uit maar met onze donkere meubels en daarbij het feit dat je ieder kattehaartje ziet..



Wie heeft er een zwarte tegel/plavuizen/natuursteen vloer of kent iemand die dit heeft en kan me vertellen hoe het bevalt of niet.
Alle reacties Link kopieren
In combinatie met je meubels lijkt het me erg lelijk.



Wij hebben een antracietgrijze, bijna zwarte vloer. Lag al in t huis toen we het kochten. Gecombineerd met onbehandeld teak en lichte wanden is het wel oke, maar het zuigt wel veel licht op. De buren hebben hetzelfde huis, zelfde tint meubels, maar een houten vloer. Hun huis is veel en veel lichter!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nooit voor zwart kiezen, je ziet er alles op. Denk aan water dat je knoeit.



Ook bij mensen die van die matte tegels in de badkamer of wc hebben... mooi... maar er liggen altijd ondefinieerbare vlekken op de grond. Ik denk dat het water is maar misschien is het ook wel plas. Jak niet zo'n fris idee. Op een witte tegelvloer zie je dat (meestal) niet.
O jee ja ik was al beetje bang voor dit soort reacties/ervaringen. Wil het eigenlijk helemaaaaaal niet horen want ik ben zo weg van een zwarte tegelvloer maar weet nu ook al dat ik me dood erger aan het feit dat je ieder kruimeltje, haartje en stofje ziet liggen en watervlekken?!?! Helemaal een ramp.



Mja in de badkamer gaan we het wel doen denk ik.

Alle badkamermeubels en de designradiator (weinig design aan maar zo heet dat ding) zij zwart. Ik wil een zwarte vloer en witten muren met een zwarte mozaiek hoek bij de douche en de badzijkanten moeten ook met zwarte moziekjes.



De vloer had ik zwart bedacht maar hmz... watervlekken etc..
Alle reacties Link kopieren
En als je nu eens niet denkt aan een egaal zwarte vloer, maar aan een zwarte tegel met een werkje erin...In de zaak waar ik werk liggen zwart marmeren tegels met een egaal witte tegelrand erom heen, ik moet zeggen dat ik me eerder suf mop om die witte tegels vlekkeloos te krijgen dan op die zwarte.

Wat ik persoonlijk een nadeel vind, is dat zodra ze opgedroogd zijn, na het moppen, ze dof worden, en geen enkel schoonmaakmiddel die ze glimmend houdt.
mat vind ik mooier dus dat zou niet zo'n probleem zijn. Maar marmer vind ik echt niet mooi in mijn huis, wel in de sauna of zo



Ik wil het sowieso in wildverband laten leggen, het zijn 5 formaten tegels. Even plaatje zoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:twompie schreef op 09 november 2008 @ 15:04:

.....en daarbij het feit dat je ieder kattehaartje ziet..Je hebt (een) kat(ten)? Niet doen! Ik heb een donkere parketvloer en had jarenlang een witte hond .... Je wilt niet weten hoeveel ergernis die combinatie mij toen gaf, hoe vaak ik de stofzuiger er doorheen moest sleuren.



Jouw badkamer lijkt me ook een lustoord voor poetsers. Ik ken iemand die in haar nieuwe keuken per se zwarte, glimmende tegels tegen de muur achter het aanrecht wilde, en een zwarte wastafel in de badkamer. Het leek haar zó mooi ..... Dat heeft ze geweten; ze moest echt iedere dag flink poetsen om het mooi te houden, en dan is de lol er heel gauw van af hoor.




zoiets
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren een zwarte vloer gehad en het zag er supermooi uit. Maar........ je ziet alles, maar dan ook alles.

Als je openslaande deuren hebt, zodat men van buiten naar binnen kan stappen.... een ramp.

Poezenpootjes, hondenpoten, ieder paardebloempluisje, zelfs chocoladehagelslag zag je.
Alle reacties Link kopieren
Vorige huis een zwarte tegelvloer in wildverband ,echt een plaatje ,heel sjiek .

Je ziet er wel meer op maar het was mij dat wel waard ,ben niet meer gaan poetsen of zo .

Nu heb ik een zwarte vloer in de wc en de badkamer ,bevalt goed,schoonmaken een keer per week .

In de huiskamer lag al een wit marmeren vloer ,ook mooi,minder besmettelijk
Plompiedom zou je in een nieuw huis weer een zwarte vloer nemen? En in je huiskamer?





Morrigana jij zou het nu dus niet meer doen begrijp ik?
joyce pfff ja badkamer iedere dag schoonmaken doe ik echt niet. Ik wil ook zeker geen glanstegels en zo.

De moziekjes die ik gezien heb zijn juist mat en in verschillende kleuren zwart zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Twompie, wij laten ook een huis bouwen en ik wil ook zo'n vloer.

Ik heb ook een plaatje met precies dezelfde vloer.

Wij hebben nu een hele donker grijze leistenen vloer. Is na 35 jaar nog steeds erg mooi, maar.... je ziet er wel veel op.

De modder pootjes van de katten, mijn kids die hebben gepriekt in de keuken etc. Maar ik stoor mij daar niet heel erg aan.

Nu is het voor ons nog even nadenken, of we niet een vloer willen die wel donker is , maar gemailleerder van kleur. Gelukkig hebben wij nog even.
Wij hebben een zwarte glanzende tegelvloer van geperst marmer met kleine stukjes spiegel erin in de hal, het toilet en de keuken. Makkelijk schoon te houden en doordat ze niet egaal zwart zijn zie je er ook niet alles op.



We hebben twee katten trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een zwarte tegelvloer in'de badkamer, en zie er wel alles op, zelf heb ik er niet voor gekozen, maar de woningbouw heeft het zo geplaatst, had nog gevraagd toen de badkamer werd vernieuwd of het gemeleerde tegels konden zijn maar ja...helaas. Wel moet ik eerlijk bekennen dat als de vloer net is schoongemaakt het wel heel sjiek oogt
TO, je wilde toch leisteen? Als je geen hele gladde tegels neemt, maar tegels met een klein beetje relief erin, dan zie je al een stuk minder dan op gladde tegels. En je hebt leisteen in verschillende tinten, soms zijn ze vrijwel 1 kleur en soms zitten er wat meer kleurnuances in. Des te meer kleur, des te minder je er op zult zien.



Let trouwens ook op dat je vloer weer niet teveel relief heeft, want dan wordt het heel zwaar schoonschrobben.
Alle reacties Link kopieren
Twompie : Ja,dat zou ik zeker doen ,gewoon doen als je het erg mooi vind en de rest voor lief nemen
ja ik vind het zo mooi. Maar naast gewoon mooi moet het samen met mn meubels ook leuk staan.



Ben eigenlijk helemaal een trendeikel maar nu we met een betonnen bak/huis beginnen leek het me toch leuk om een kleine poging tot afstemming te doen.

Ach het wordt toch mijn eigen rommeltje later maar ik wil toch een beetje pogen het bij elkaar te laten passen.
Ik ga waarschijnlijk ook voor een zwarte vloer.

Belgisch hardsteen in ons geval.



Ik zou als ik jou was de tegel gaan uitzoeken, dan informeren bij de verkoper of ze de tegel al eerder verkocht hebben. Zo ja, aan wie? en dan bij die mensen gaan kijken.



Hebben wij ook zo gedaan. Dan zie je de vloer ook in zijn geheel en niet maar op een klein stukje in de showroom en je kunt informeren hoe tevreden men is met de vloer, en hoeveel je erop ziet enz. enz.
Daar zeg je wat VillaHolandia. Kijken bij anderen en ervaringen horen is natuurlijk het allermooiste. Zouden mensen dat doen?

Als ze mij bellen weet ik niet of ik wel zin heb in vreemde mensen die naar m'n vloer komen kijken. (onaaardig ben ik zeg )
Alle reacties Link kopieren
Ja, doen! Super! Het staat zo mooi en chic. Wij hebben nu al 6 jaar een leefgrind (opoxi) vloer in helder zwart. Echt zo mooi. Iedere week krijgen wij nog wel een compliment over onze vloer. Het staat zo rijk en chic. De muren hebben wij wel licht gehouden. Het maakt het huis niet kleiner, omdat het allemaal door loopt. Hele beneden verdieping heeft die vloer, helemaal zwart. Ik ben er zelf ook nog steeds blij mee.



En onthou: je ziet op alle vloeren alles. Ook op zwart, ook op bruin, ook op licht. Op alles. Je moet af-en-toe stofzuigen en wij zuigen de zwarte vloer niet vaker dan onze lichte boven.
Volg je hart. Dat klopt.
leefgrind opoxi? Wat is dat dan? Ik google maar krijg alleen jou reactie hier in beeld. Bedoel je epoxi? Of grindvloer?
Alle reacties Link kopieren
Het is een leefgrind vloer. Vroeger lagen ze vaak in autoshowrooms. Het is een super vloer als je de beschermlaag erbij neemt. Het zou ook heel goed epoxi kunnen heten... Ik noem het altijd leefgrind. Ik ga even voor je kijken. Ik stuur je een link.http://www.wipegrindkorreltapijt.nl/grindvloeren.php



Zo'n zwarte vloer hebben wij. Het is echt heel erg mooi. Wij hebben zo'n soort vloer nu totaal 11 jaar. En we zijn er nog steeds blij mee. Het behoeft geen onderhoud. Je kan het gewoon zuigen en moppen. Met beschermlaag hoef je geen extra bescherming te hebben (zonder kunnen je panties en sokken kapot gaan, met heb je daar geen last van). Het wordt voor je gelegd en het slijt niet!



Dit zou je trouwens wel bij iemand thuis moeten zien voor een goed beeld. Ik woon in Amsterdam...
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben ook een zwarte grindvloer. Echt geweldig mooi, we hebben het nu een jaar en het bevalt erg goed. Vind het zelf echt heel mooi. Een witte vloer vind ik dan weer niks aan. Vind een grindvloer zelf ook alleen mooi in zwart, maar goed, dat is persoonlijk.

Zeker aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind harde vloeren vaak heel mooi staan, ik zag onlangs bij Gamma een zeer donkerbruine wengé en die was mooier dan écht hout. Maar ik zou dan tenminste een hoogpolig kleed onder de salontafel leggen voor het comfort zodat je je schoenen uit kan trekken. En dat is precies wat mij tegenhoudt: op een harde vloer kan je niet lekker zonder schoenen lopen.



In onze regelementen is een harde vloer verboden; iig zodra anderen jou kunnen horen behoudt de vve zich voor om de eigenaar te dwingen tapijt te nemen. Het gaat dus niet alleen om contactgeluiden; als je een harde vloer hebt klinkt alles harder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven