Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen eigen blog hoor, kom hier alleen even binnenstiefelen.



Mijn favoriete blog had gisteren nml een hele uitgebreide post over hoe zij bloggen.



http://stylebyemilyhenderson.com/blog/b ... -gets-made



Zij is een interior designer en ik volg haar al een aantal jaar. Ze begon met af en toe korte postjes met pinterest plaatjes waarvan ze dan zei wat ze er van vond. Daarnaast heeft ze een eigen interior design firm. Toen dat beter ging lopen postte ze daar ook eigen content van. Heel leuk: super uitgebreid met voor en na foto's, en eerlijk over wat er allemaal was misgegaan en wat ze achteraf anders had gewild. Ook kocht ze een eigen huis en heeft ze veel over de hele verbouwing en inrichting geblogd (eerst verkocht ze een fotoreportage aan een blad en als dat uit was, was de big reveal op haar blog en postte ze ook over hoe dat achter de schermen ging, liet zien wat gefotoshopt was etc.)



Ze had heel lang maar 1 assistent en probeerde toen dagelijks te bloggen maar dat lukte niet altijd.



Inmiddels heeft ze in 3 jaar een behoorlijk eigen bedrijf opgebouwd met enerzijds het design bedrijf en anderzijds de blog (en 2 kinderen gekregen waar ze ook over blogt). Ze heeft nu een team met 5 mensen, blogt elke dag, heeft ook veel sponsored posts, maakt veel professionele foto's en video's.



Ik vond het leuk om te zien/lezen hoe ze dat bloggen nu aanpakt en hoeveel werk dat eigenlijk is.
Klopt Dreamer, en die kunnen ook heel serieus en goed zijn! Ik vind het zelf wel leuk om een beetje te kunnen knutselen en mijn eigen url te hebben, dat dan weer wel Maar ik zou het nu niet meer doen om maar een 'serieuze blog' te hebben. Wat gaaf trouwens, dat je door een grote blog genoemd bent!



Hiltje, het kan inderdaad enorm veel werk zijn, maar het is ook zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Enorm bedankt voor jullie input! Ik ga het in eerste instantie gewoon in het Nederlands houden, daar voel ik me het prettigste bij. Dan kan ik altijd nog kijken of ik na een tijd nog steeds zin heb om alsnog in het Engels te gaan bloggen. Gisteren ben ik naar de cursus geweest en nu heb ik dus mijn domeinnaam, een host en de eerste opzet. Ik ben nu zelf een plan aan het maken voor de invulling van komende maand.



Dreamer: wat stoer dat je door een groot blog genoemd bent. Merk je nu dat je meer bezoekers hebt (gehad)? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je blog, kun je me de link sturen?



Hiltje: bedankt voor de link. Gaaf om te zien hoe zij daar te werk gaan. Ik denk wel dat het weinig representatief is voor de meeste bloggers, dit is natuurlijk de droom van iedere blogger. Zij werken echt alsof ze een tijdschrift maken, wel heel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
quote:sombrerito schreef op 27 april 2016 @ 15:33:



Hiltje: bedankt voor de link. Gaaf om te zien hoe zij daar te werk gaan. Ik denk wel dat het weinig representatief is voor de meeste bloggers, dit is natuurlijk de droom van iedere blogger. Zij werken echt alsof ze een tijdschrift maken, wel heel gaaf!



Ja, maar zij is dus ook gewoon in haar eentje heel klein begonnen.



Scheelt wel dat ze er een ander bedrijf naast heeft en dat ze daar altijd over heeft geblogd. Daardoor had ze veel goede content de blog trekt ook weer klanten voor haar aan.


Ik wilde alleen even melden dat ik overgegaan ben naar Wordpress.org met een host. Nogal een werk om alles over te zetten en weer recht te trekken



Het grappige is wel dat als je SEO gericht gaat bloggen met behulp van de plugins, je onmiddellijk verschil merkt met je aantallen. Al doende leert men, zeg maar. Ik heb het hele topic iig doorgespit, en alle nuttige tips eruit gehaald, waarvoor dank dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje mbt. Blogger. Er zijn veel artikelen over Bloggger vs. Wordpress waarbij de laatste als winnaar uit de bus komt. Echter overweeg ik om toch blogger te gebruiken omdat ik het hele platform (e-mail, documents en blog onder een account) wel makkelijk vind ogen. Wie gebruikt er Blogger? En heeft het in dat opzicht echt een voordeel? Googledocs wil ik sowieso gebruiken om te schrijven omdat ik niet altijd op hetzelfde apparaat kan werken (PC, laptop, tablet, het wisselt nogal) en net gezeul met usb sticks een beetje zat begin te worden. Weegt het gemak tegen de (eventuele) nadelen op?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik blogger. Ik vind het prettig dat ik makkelijk andere mensen van blogger kan volgen, en dat zijn er nog best veel Ik ben of word waarschijnlijk geen professionele blogger en zie verder dezelfde voordelen als jij, voor wat betreft het account.



Verder zegt men dat je met wordpress zoveel meer kan, qua indeling en vormgeving, maar de meeste wordpressblogs, waar ik langskom, zijn wit met wit en zwarte letters en nogal hetzelfde. Ik leerde juist op mijn cursus tot blogger/columnist, dat ik als niet-professioneel blogger of blogger op persoonlijke titel alle vrijheid heb mijn blog in te delen en vooral géén witte achtergrond moest nemen. Ik heb wel een boekje hoe je met wordpress werkt (dat kreeg ik dan ook weer op die cursus) maar zodra het begon over hostings en dergelijke raakte ik het kwijt.



Overigens werk ik niet met googledocs. Ik schrijf dingen die ik wil onthouden in een blog, die ik vervolgens niet publiceer. Concepten dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:sombrerito schreef op 27 april 2016 @ 15:33:

Enorm bedankt voor jullie input! Ik ga het in eerste instantie gewoon in het Nederlands houden, daar voel ik me het prettigste bij. Dan kan ik altijd nog kijken of ik na een tijd nog steeds zin heb om alsnog in het Engels te gaan bloggen. Gisteren ben ik naar de cursus geweest en nu heb ik dus mijn domeinnaam, een host en de eerste opzet. Ik ben nu zelf een plan aan het maken voor de invulling van komende maand.



Dreamer: wat stoer dat je door een groot blog genoemd bent. Merk je nu dat je meer bezoekers hebt (gehad)? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je blog, kun je me de link sturen?



Hiltje: bedankt voor de link. Gaaf om te zien hoe zij daar te werk gaan. Ik denk wel dat het weinig representatief is voor de meeste bloggers, dit is natuurlijk de droom van iedere blogger. Zij werken echt alsof ze een tijdschrift maken, wel heel gaaf!



Ik ben niet zozeer genoemd door een grote blog, maar door een website. Ik heb mezelf daar aangemeld, omdat mijn onderwerp bij hun site past en zij daar ook naar vragen. Ik heb zéker meer bezoekers gehad. Wel leuk

Ik hoop nu natuurlijk dat ze mijn blog zo leuk te lezen vinden dat ze langs blijven komen en zelfs gaan reageren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 03 mei 2016 @ 10:21:

Ik gebruik blogger. Ik vind het prettig dat ik makkelijk andere mensen van blogger kan volgen, en dat zijn er nog best veel Ik ben of word waarschijnlijk geen professionele blogger en zie verder dezelfde voordelen als jij, voor wat betreft het account.



Verder zegt men dat je met wordpress zoveel meer kan, qua indeling en vormgeving, maar de meeste wordpressblogs, waar ik langskom, zijn wit met wit en zwarte letters en nogal hetzelfde. Ik leerde juist op mijn cursus tot blogger/columnist, dat ik als niet-professioneel blogger of blogger op persoonlijke titel alle vrijheid heb mijn blog in te delen en vooral géén witte achtergrond moest nemen. Ik heb wel een boekje hoe je met wordpress werkt (dat kreeg ik dan ook weer op die cursus) maar zodra het begon over hostings en dergelijke raakte ik het kwijt.



Overigens werk ik niet met googledocs. Ik schrijf dingen die ik wil onthouden in een blog, die ik vervolgens niet publiceer. Concepten dus.



Ah fijn, ik ben dus niet gek dat ik het als een voordeel zag haha. Ik heb in een grijs verleden wel eens met wordpress gewerkt maar al zijn de opties vast eideloos, ik had er constant ruzie mee haha (al zou ik best nu bereid zijn er tijd in te investeren en meer te leren). Blogger zag er wat gebruiksvriendelijker uit.

Het gaat ook om een simpel persoonlijk blog waarop ik korte verhalen wil plaatsen, het hoeft dus ook helemaal niet professioneel te zijn, zo lang ik het zelf maar leuk vind (en witte achtergronden zijn inderdaad heel stom haha).

Als concept is ook een goed idee trouwens.



Ik ga ermee aan de slag! Nog evendoorwerken om een grotere vooraad aan posts op te bouwen (zodat ik zeker rgelmatig kan updaten) en dan ga ik er maar gewoon voor.



Dankjewel voor je reactie/info!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Dormouse. En voel je vooral vrij om via een pb de link naar je (toekomstige) blog aan me door te geven
Later is nu
Ik heb een witte achtergond Ik hou juist helemaal niet van roze achtergronden met groene letters en glitterplaatjes. Brr.



Ik heb eigenlijk nooit naar Blogger gekeken, ik blogde al jaren via wordpress.com. Daar zitten de nodige restricties aan, dus nu Wordpress.org

Ik vind het makkelijk in gebruik, maar denk wel dat het voor een beginner een hoop gekloot is voor je het doorhebt. De opties zijn inderdaad eindeloos, je kunt bijvoorbeeld SEO plugins installeren om je blog te optimaliseren, maar ook simpele dingen als een Instagram feed (al kan dat ook met de .com variant) Google analytics en de hele rambam.
Alle reacties Link kopieren
Oh help, glitterplaatjes gelukkig is het zo dat smaken verschillen anders was het wel heel saai maar toch haha. Dat witte achtergronden stom zijn was niet gemeen bedoeld hoor soms is het een heel logische keuze, maar vaak, vind ik dan, onnodig saai.



Lief van je Dreamer, ik zal eraan denken haha. Kan nog wel even duren vrees ik maar goed immers, al is het niet bedoeld als nieuwe carriere, wil je het natuurlijk wel flitsend en perfect hebben en klaar voor miljoenen lezers die er toch niet op zullen komen hahahaha.
Ik heb ook een witte achtergrond :P Veel bloggers hebben dat inderdaad, omdat het rustig leest en zo, maar de gratis wordpress-blogs vind ik zelf al helemáál een gigantische eenheidsworst. Zelf blogde ik bij blogger voordat ik overging naar een zelf gehoste blog, en ik heb een korte tijd gratis wordpress geprobeerd, en ik vond blogger veel en veel prettiger werken dan wordpress. Nu ben ik dit gewend, maar als ik terug zou moeten (of willen) naar gratis hosting, dan zou ik zeker weer naar blogger gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wit leest inderdaad prettiger dan kleur/drukke plaatjes, maar ik moet bekennen dat ik tijdens het rondspeuren voor ideetjes blogs met een zachte achtergrond kleur (van grijs tot blauw tot roze), en dan echt zacht en subtiel, prettiger vond. Het is wat minder "hard" zeg maar? Leest iets rustiger en springt er ook een beetje uit omdat het net een klein beetje anders is



Leuk trouwens om zulke positieve geluiden over blogger te horen, in de meeste online artikelen delft het vaak het onderspit.
Een eigen website/blog?



Jazeker: http://www.trendsinbrillen.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lichtgele achtergrond. Wit werd me echt afgeraden, was te 'zakelijk', zei de lerares, terwijl ik dus bij andere blogs (wordpress) zag dat de meeste veel gelezen bloggers gewoon wit hebben. Maar goed... nu ik lichtgeel heb, ben ik dan wel weer tevreden



Dormouse, één van de meestgelezen tips over bloggen is: gewoon beginnen. De meeste beginnende bloggers maken 'fouten' (als in: als je er geld mee wilt verdienen, had je het anders moeten doen, verder is je blog jouw stukje internet en dat kun je toch bijna niet fout doen?) en/of zijn zo perfectionistisch, dat ze nooit van start gaan. Of veel te veel herschrijven.



De volgende tip is: schrijf elke dag een stukje voor jezelf. Niet iets dat je online zet, maar schrijf gewoon. Als training, zeg maar. Ik moet zeggen dat dat heel lekker voelt, maar dat ik er eigenlijk nooit aan toekom.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Geisterfahrer schreef op 03 mei 2016 @ 13:02:

Een eigen website/blog?



Jazeker: [spam] Maar je eigen, commerciële, blog hier posten mocht dan weer niet
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 03 mei 2016 @ 13:09:

[...]





Maar je eigen, commerciële, blog hier posten mocht dan weer niet Excuus, dan moet ik in het vervolg beter lezen
Alle reacties Link kopieren
En hij staat er nog wel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 03 mei 2016 @ 13:08:

Ik heb een lichtgele achtergrond. Wit werd me echt afgeraden, was te 'zakelijk', zei de lerares, terwijl ik dus bij andere blogs (wordpress) zag dat de meeste veel gelezen bloggers gewoon wit hebben. Maar goed... nu ik lichtgeel heb, ben ik dan wel weer tevreden



Dormouse, één van de meestgelezen tips over bloggen is: gewoon beginnen. De meeste beginnende bloggers maken 'fouten' (als in: als je er geld mee wilt verdienen, had je het anders moeten doen, verder is je blog jouw stukje internet en dat kun je toch bijna niet fout doen?) en/of zijn zo perfectionistisch, dat ze nooit van start gaan. Of veel te veel herschrijven.



De volgende tip is: schrijf elke dag een stukje voor jezelf. Niet iets dat je online zet, maar schrijf gewoon. Als training, zeg maar. Ik moet zeggen dat dat heel lekker voelt, maar dat ik er eigenlijk nooit aan toekom.



Daar heb je een heel goed punt



En wat laat het me de tijd missen dat ik elke avond/nacht nog schreef haha. Ik heb het account aangemaakt! Ga als kind slaapt eens lekker met de lay-out aan de slag. Kleine stapjes! Wil sowieso minstens 10 posts achter de de hand hebben (wel erg ruim gezien ik het een keer per week wil updaten, maar met een jong kind weet je het nooit haha). Maar het account hebben geeft wel het gevoel echt door te willen zetten in plaats van alleen te dromen.



Leuk trouwens dat je een lichtgekleurde achtergrond hebt vraag ik me meteen af of ik niet ergens ook langs jou blog gestruind ben toen ik van de een naar de ander aan het doorklikken was voor inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan.. ik vind doorklikken ook heel lekker. Jammer alleen dat je vaak op blogs komt, die al heel lang inactief zijn. Of dat je in een 'lus' terecht komt van steeds dezelfde blogs. Ik kom raar genoeg ook soms in eens op enorm religieuze blogs in het Engels terecht, wat totaal niet bij mijn blog past.



'Speel ze'
Later is nu
Wat voor cursussen hebebn jullie dan gevolgd? En is dat een aanrader?? Ik doe altijd maar wat eigenlijk
Ik heb trouwens zwarte achtergrond met witte letters
En jouw blog leest ook prima eigenlijk



Ik heb nooit een cursus gevolgd, maar volgens mij zijn die ook erg technisch gericht toch? (Als in: zo werken de platforms, zo werkt SEO, dat moet je doen als je er geld mee wilt verdienen). Ik vind het veel leuker om zelf uit te zoeken wat voor mij werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 03 mei 2016 @ 15:14:

Wat voor cursussen hebebn jullie dan gevolgd? En is dat een aanrader?? Ik doe altijd maar wat eigenlijk Ik heb bij de schrijversacademie een cursus Columns en Blogsschrijven gedaan. Eerst krijg je 4 modules, die het schrijven behandelden. Vooral fictie, trouwens. Daarna nog 2 modules gericht op je specificatie. Ik mocht een opleiding doen voor het werk.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven