Gemene dingen bij je kind doen.

28-04-2016 14:40 507 berichten
Ben wel benieuwd of jullie wel eens heel erg hebben gelachen om " gemene" dingen die je bij je kind hebt gedaan.



Gister gaf mijn moeder mijn zoon ( 15 maanden) een oude pop. Hij was er zo vreselijk bang voor dat wij ons echt kapot hebben gelachen ( en we hebben het gefilmd). Daarna is de pop natuurlijk de kast in gegaan en die zullen we voorlopig niet meer pakken.



Hebben jullie zoiets ook wel eens gehad?
Hij wilde perse een hapje citroen. Meerdere keren uitgelegd dat dat echt heel vies is. Nee, toch willen proberen....oke dan. Dat snoetje!
Alle reacties Link kopieren
Daar kan ik mij niks bij voorstellen. Vooral dat filmen er nog bij.
Nee dat doe ik niet.



En ook niet lachen als mijn kind ergens vreselijk bang voor is.

Vind het eigenlijk walgelijk om te lezen.



Ik verbaas me overigens steeds meer over jouw topics.
Ja och echt walgelijk zeg. Kind is bang voor een pop. We lachen erom, we troosten hem en bergen die pop weer op. Zo walgelijk zeg.
Alle reacties Link kopieren
ah, dat worden nachtmerries van die pop...

Kan zelf zo snel even niets verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Achterlijk topic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat is gemeen? Toen kind hier mijn grapefruit af probeerde te pakken heb ik niet tegengehouden om te proeven en het zelfs snel gefilmd, dat vertrokken koppie was erg grappig om te zien (en terug te kijken haha). Maar echt bewust iets (aan)geven wat eng/vies oid gevonden kan worden is niet echt mijn gevoel voor humor.
Het idee alleen al.

Nee, mijn dochter hoeft niet bang te zijn dat ik haar gemene streken zal leveren.
Ik moest bloembollen verkopen voor een club, en kon amarylys (nog steeds geen idee) niet uitspreken. Dus mijn moeder, behulpzaam als ze is, maakt me wijs dat het ameretias zijn (uitspraak aan-me-reet-ias) en heeft me op pad gestuurd. En zo ging ik de deuren af
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht bij gemene dingen meer in het kader van "slagroomsoesje op je neus drukken" in het kader van "ruik hier eens aan". Dat deed mijn opa namelijk altijd bij mij. Maar wat jij noemt vind ik toch wel een ander voorbeeld. Vooral bij baby's vind ik dat niet om te lachen, omdat zij heel primair reageren op dingen en vooral veiligheid zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan een filmpje van een aantal jaar (geloof ik) terug. Kind wordt geroepen, rent de tent uit en zo in een bak met water. Kind had zich lelijk kunnen bezeren en iedereen lachen
Ach bewust was het sowieso niet. Mijn moeder is dement dus bewust doet ze dingen sowieso niet. Ze had een oude pop en kinderen spelen vaak met poppen dus aan hem geheven. Wisten wij veel dat hij er bang voor zou zijn. Beetje overdreven wordt er weer gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 28 april 2016 @ 14:48:

Ach bewust was het sowieso niet. Mijn moeder is dement dus bewust doet ze dingen sowieso niet. Ze had een oude pop en kinderen spelen vaak met poppen dus aan hem geheven. Wisten wij veel dat hij er bang voor zou zijn. Beetje overdreven wordt er weer gereageerd.Jouw gevoel voor humor zal anders zijn dan de mijne. Dat je niet van te voren beseft dat je kind door een oude pop kan schrikken, oke, maar dat je het dan ook nog gaat filmen en dit ook hier zo trots vertelt. Is niet echt aardig of zoals je zelf al zegt: gemeen!
quote:Lovely1987 schreef op 28 april 2016 @ 14:48:

Ach bewust was het sowieso niet. Mijn moeder is dement dus bewust doet ze dingen sowieso niet. Ze had een oude pop en kinderen spelen vaak met poppen dus aan hem geheven. Wisten wij veel dat hij er bang voor zou zijn. Beetje overdreven wordt er weer gereageerd.

Overdreven? Je hebt lol om de angst van je kind en gaat het zelfs nog filmen.

Ik zie er de lol echt niet van in. Bizar vind ik het zelfs.
quote:ayraa schreef op 28 april 2016 @ 14:47:

Doet me denken aan een filmpje van een aantal jaar (geloof ik) terug. Kind wordt geroepen, rent de tent uit en zo in een bak met water. Kind had zich lelijk kunnen bezeren en iedereen lachen Dat vind ik ook nooit grappig. Ook bij die programma's van home video's dat iemand keihard valt vind ik altijd zo raar.
Ehm nee. Jouw zoon is toch ook nog niet eens anderhalf? Niet zo grappig, en al helemaal niet om zo'n klein kind bang te maken.



Hoe gaat dat dan? Je geeft zoon de pop, ziet dat hij bang is, pakt dan je telefoon om het te filmen en gaat nog eens met die pop zwaaien ofzo? Dat is toch een beetje sadistisch?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het meer gaat om het bewust filmen terwijl je ziet dat je kindje er bang voor is. Kan natuurlijk altijd onbewust gebeuren en daar zeg ik ook niks van, maar als een baby ergens heel angstig voor is en je pakt eerst even je camera erbij i.p.v. troosten vind ik dat zelf niet zo'n prettig idee.
Alle reacties Link kopieren
snap ik op zich ook wel, hoeft geen opzet te zijn natuurlijk. Je geeft een pop aan je kind en denkt dat kind dat leuk vindt. Waar iedereen over valt is denk ik dat je dan niet gelijk ziet van oh: kind vind dit eng, kom, snel die pop weg, want dit is niet fijn voor kind. In plaats daarvan laat je kind bang blijven/krijsen (geen idee) en pak je rustig je telefoon om het te gaan filmen. Dat is misschien wat minder handig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder deed dat heel vaak. En maar lachen als ik moest huilen.

Ik heb vrij jong geleerd mijn tranen niet meer te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:VanilleNoire schreef op 28 april 2016 @ 14:47:

Ik moest bloembollen verkopen voor een club, en kon amarylys (nog steeds geen idee) niet uitspreken. Dus mijn moeder, behulpzaam als ze is, maakt me wijs dat het ameretias zijn (uitspraak aan-me-reet-ias) en heeft me op pad gestuurd. En zo ging ik de deuren af Whaha! Stel me een schattig meisje voor die op haar allerzoetst aan-me-reet-ias zegt!!
Nou hier op het viva forum is iedereen natuurlijk weer eens perfect en lachen nooit eens ergens om. Bel veilig thuis dan ook maar gelijk haha.
Ah, nee. Daar houd ik echt niet van. Laatst zag ik op TV kinderen waar de ouders tegen hun kind zeiden dat zij hun Halloween snoep hadden opgegeten. Nou, ik kon daar echt niet om lachen hoor, voor die kinderen is dat hun hele bestaanswereld op dat moment. Ze hadden er oprecht verdriet om, zo sneu. Wat is er zo grappig aan die huilende snoetjes? Je doet je kind gewoon verdriet om je eigen lol, nou, haha, leuk hoor.



En daar hoort laten schrikken en in een citroen bijten ook bij. Of mensen die vreemde kinderen in een driftbui gaan uitlachen en aanspreken, zag ik ook laatst op straat.



Nee, TO, ik vind het helemaal niet grappig. Sneu juist. Arm kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven