Kat heeft tuin nodig

26-04-2016 01:15 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb net een kattin gekocht van 1.5 jaar oud, maar in het asiel zeiden ze dat deze kattin een tuin nodig heeft. Omdat mijn moeder veel oogst in onze tuin kan onze poes moeilijk in onze tuin spelen. Wat kan er dan gebeuren met de kat als hij niet in de tuin mag? Kan ik hem dat afleren, of zoals bij een een hond met een leiband gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 26 april 2016 @ 15:55:

[...]





OMG, toch niet in de moestuin mag ik hopen?



Ik denk in plaatjes, en ik zie nu zo'n heel rijtje mannen voor me, naast elkaar gehurkt, het strakke, glimmende wielrenbroekje op de harige enkels. En kakken maar, over de boerenkool!



Nee, dan toch liever een kattin.







Als het je geruststelt; mannen zitten ook liever tussen wat hogere struiken en wielrenners scheren hun benen, dus met die harige enkels valt het ook erg mee.



Maar ik woon nogal landelijk en ja, over het maisveld lopen honden, katten, egeltjes, hertjes, fazanten en hazen, en dat is dan wat ik er inmiddels heb gezien. Er loopt vast nog genoeg waar ik geen weet van heb aangezien mijn katten nog wel eens een rat vangen en we ´s nachts de vleermuizen horen.



En in ons eigen grasveld kan ik precies zien waar de konijntjes keutelen, want daar groeit het gras letterlijk vier keer sneller dan op de andere plaatsen.



Wij mensen zijn gewoon inmiddels zo ver van de natuur verwijderd dat we denken dat we VIPoo nodig hebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 26 april 2016 @ 16:25:

[...]









Als het je geruststelt; mannen zitten ook liever tussen wat hogere struiken en wielrenners scheren hun benen, dus met die harige enkels valt het ook erg mee.



Maar ik woon nogal landelijk en ja, over het maisveld lopen honden, katten, egeltjes, hertjes, fazanten en hazen, en dat is dan wat ik er inmiddels heb gezien. Er loopt vast nog genoeg waar ik geen weet van heb aangezien mijn katten nog wel eens een rat vangen en we ´s nachts de vleermuizen horen.



En in ons eigen grasveld kan ik precies zien waar de konijntjes keutelen, want daar groeit het gras letterlijk vier keer sneller dan op de andere plaatsen.



Wij mensen zijn gewoon inmiddels zo ver van de natuur verwijderd dat we denken dat we VIPoo nodig hebben.Pfff, dank je wel. *stelt plaatje bij*
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks de stomme OP best een leuk topic geworden!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd of ze de kattin terug heeft gebracht?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is kattin een heel gewoon Vlaams woord trouwens. Mijn telefoon kent t ook.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Mijne ook
Als het goed is worden katten ook regelmatig ontwormd. Dat moet het euvel dus niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 26 april 2016 @ 17:16:

Volgens mij is kattin een heel gewoon Vlaams woord trouwens. Mijn telefoon kent t ook.Vandale blijkt het ook te kennen. Leuk woord wel.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 28 april 2016 @ 10:51:

Als het goed is worden katten ook regelmatig ontwormd. Dat moet het euvel dus niet zijn.

Er lopen hier heel wat katten die niet ontwormd, gechipt of gevaccineerd worden.

Dat komt omdat ze zichzelf moeten bedruipen. Zitten uiteraard wel onder de wormen, want dat krijgen katten als ze muizen en dat soort beestjes vangen en eten. Gelukkig kunnen ze er vrij goed tegen. En oud worden doen ze toch niet, daarvoor is het te veel afzien.



Maar poep van katten is evengoed onfris. Maar een kattenhouder moet daar niet moeilijk over doen, en anders gewoon niet aan katten beginnen.



Ik ben toch benieuwd hoe het afgelopen is.
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat we dat ooit nog horen, Iones. TO kreeg een beetje teveel commentaar hier denk ik.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 28 april 2016 @ 20:59:

Denk niet dat we dat ooit nog horen, Iones. TO kreeg een beetje teveel commentaar hier denk ik.Maar de commentaar was dit x wel erg unaniem, waaruit je zou kunnen concluderen dat er mogelijk een punt van waarheid in zat.....
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 05:46:

[...]



Katten kunnen besmet zijn met wormen. Spoelwormen en lintwormen kunnen ook mensen besmetten en je komt daar heel moeilijk vanaf. Dus ik begrijp die moeder wel.Dan zorg je ervoor dat de kat regelmatig ontwormt wordt, opgelost. ;)
quote:iones schreef op 28 april 2016 @ 20:51:

[...]



Er lopen hier heel wat katten die niet ontwormd, gechipt of gevaccineerd worden.

Dat komt omdat ze zichzelf moeten bedruipen. Zitten uiteraard wel onder de wormen, want dat krijgen katten als ze muizen en dat soort beestjes vangen en eten. Gelukkig kunnen ze er vrij goed tegen. En oud worden doen ze toch niet, daarvoor is het te veel afzien.



Maar poep van katten is evengoed onfris. Maar een kattenhouder moet daar niet moeilijk over doen, en anders gewoon niet aan katten beginnen.



Ik ben toch benieuwd hoe het afgelopen is.Je hebt ook katten van de buren. En zwerfkatten. En andere dieren als egels en ooievaars. Als je geen last wil hebben van dieren in je tuin moet je over het algemeen daar iets tegen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 28 april 2016 @ 21:07:

[...]



Maar de commentaar was dit x wel erg unaniem, waaruit je zou kunnen concluderen dat er mogelijk een punt van waarheid in zat.....

Tsja, niet iedereen wil de waarheid horen, maar blijft graag bij zijn/haar eigen gelijk.



TO zit nu ergens met haar vingers in de oren heel hard LALALALALALALALALALA te zingen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Egels horen in de natuur erbij, net als vogels, eekhoorns, etc.

Hen in de tuin hebben zie ik als toegevoegde waarde. Ik heb mijn verrekijker klaar liggen om te spieden. Ook konijnen en hazen hebben we hier, en patrijzen en fazanten. Ik vind dat rijkdom.



Katten zie ik anders. Zij maken geen deel uit van de natuur en richten er eerder vernieling onder aan. Maar hier komen ze niet of nauwelijks.



Ratten horen ook in de natuur, toch zal het waarschijnlijk niemand verbazen dat ik die liever niet in de buurt heb.

En katten heb ik hier liever ook niet. Want ik lok vogels met voer en met vogelhuisjes.



Andere mensen moeten hun kat maar bij zich houden. Die hebben hier niets te zoeken. En zwerfkatten is een ander verhaal maar daar werken mijn honden wel mee af. Met huiskatten ook natuurlijk, dat verschil zien ze immer niet.

Mijn dieren zijn mijn verantwoordelijkheid. Andermans dieren niet.



quote:streepjessokken schreef op 28 april 2016 @ 21:23:

[...]



Tsja, niet iedereen wil de waarheid horen, maar blijft graag bij zijn/haar eigen gelijk.



TO zit nu ergens met haar vingers in de oren heel hard LALALALALALALALALALA te zingen. Zou ze dat ook blijven doen als haar kat vernielingen gaat aanrichten binnen omdat ze naar buiten wil? Of laat ze het dier gewoon in de tuin al dan niet bij de moestuin, conflict met moeder riskerend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven