Getuige bruiloft

03-05-2007 02:27 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik weet niet of deze discussie al eerder is gevoerd en of dit wel de juiste plek is maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.



Ik ben door mijn beste vriend gevraagd om zijn getuige te zijn op zijn bruiloft. Ik heb ja gezegd want ik vind het een hele eer en Noah betekent veel voor me.



Nou zit ik alleen met de vraag wat de plichten van een getuige zijn (naast het ondertekenen van de huwelijksakte, speech enz).



Moet de getuige de ring kopen voor de partner, moet er een speciaal cadeau gegeven worden enz enz.



Vertel alles wat je weet. Alle tips zijn welkom (kleding, cadeau, speech), echt alles, ik heb namelijk nog steeds geen idee wat het allemaal inhoudt en op het internet word ik niet veel wijzer.



Alvast bedankt!



Lynn
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt heel afhankelijk van wat het bruidspaar zelf wil. Volgens mij heb je verder geen verplichtingen dan het tekenen van de huwelijksacte. Maar het kan heel goed zijn dat het bruidspaar je vraagt wat extra's te doen. Ringen kopen doen stellen volgens mij tegenwoordig allemaal zelf. En het houden van een speech(die je zelf hebt geschreven) kun je natuurlijk altijd doen. Ik zou wel even aan het bruidspaar vragen of ze die dingen op prijs stellen (of aan de ceremoniemeester)...



Ik zou gewoon met het bruidspaar overleggen en vragen wat ze precies van jou verwachten.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zelf 2 keer getuige geweest en beide keren hoefde ik alleen een handtekening te zettten.

Maar ik zou het idd even aan het bruidspaar zelf vragen wat ze willen/verwachten.



Wel een leuk gevoel he om als getuige te zijn gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niks te doen, behalve je handtekening zetten. Ook een speech is niet verplicht (stel dat ze 4 getuigen hebben en dat die allevier een speech gaan houden!). Als je graag iets wílt zeggen zou ik het even overleggen met de ceremoniemeester, die is ervoor om de gang van zaken in de gaten te houden en die overlegt als het goed is met het bruidspaar.
Alle reacties Link kopieren
Het is idd heel leuk als je gevraagd wordt als getuige.



Bedankt voor de tips, zoiets dacht ik al :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven