Wat een schrik

26-04-2016 14:55 21 berichten
Mijn vriend wil het gras in de voortuin maaien. Onze kat is al wat banger aangelegd, dus die vluchtte voor het geluid. We hebben hier 2 kattenluiken die naar buiten leiden. De 1e ging ze door en ik ging bij de keukendeur staan om te kijken of ze door het 2e kattenluik kwam. Niets...



Net op het moment dat ik naar de deur (waar het 1e kattenluik inzit) wil lopen komt ze door het luik heen en kan ze gewoon niet meer op haar achterpoten lopen! Ik heb vriend gewaarschuwd en die heeft de DA gebeld (ik was te emotioneel ).



We konden binnen een uur terecht en ze heeft een pijnstiller gehad. Gelukkig niet verlamd, niks gebroken.



Waarschijnlijk klem gezeten en nu pijnlijke heupen.



Man wat een schrik zeg.
Gras maaien met dit weer?
Haha dat was ook mijn eerste gedachte!

Wel heel sneu voor poes, hopelijk gauw weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Stoere man om gras te gaan maaien.

Poes zat vast dus?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nat gras moet je nooit gaan maaien want dan loopt de machine vast, dan krijg je dikke plakkaten en je machine naar de mallemoer.
Wat naar joh..Maar wat is er dan precies gebeurt? Dat kan ik niet opmaken uit hè verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Mm ik had laatst hetzelfde met mijn oude besje van 18, die zakte ineens door haar achterpoten en leek ze niet meer te kunnen gebruiken. Maar toen ik mijn jas aan had om naar de dierenarts te gaan, was ze ineens weer okee. Wat raar, denk je echt dat ze klem heeft gezeten? Denkt de dierenarts dat er een zenuw even klem zat ofzo? Want bij mijn kat weet ik heel zeker dat ze niet klem heeft gezeten. Maar goed, die is ook erg oud en je hebt ook zoiets als GVS, en kleine beroertes ed. Is jouw kat oud? Loopt ze nu weer helemaal zonder problemen of ligt ze zielig in een mandje? Beterschap iig!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Best mogelijk dat ze klem heeft gezeten maar wel goed in de gaten houden. Mijn hond struikelde een tijd geleden over een hoge drempel, bejaarde honden zijn net bejaarde mensen. Die schoot ook in een kramp, gelukkig maar even, vijf minuten later liep ze weer normaal, maar je schrikt je een ongeluk als je huisdier ineens door zijn of haar pootjes zakt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nou moe, als ik nou alhohol gedronken had kon ik me nog indenken waarom het een paar keer fout gaat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
grrr, verkeerde icoontje aantetikt.
verba volant, scripta manent.
Hij maaide met een bosmaaier. Het is z'n beroep dus hij zal vast wel weten of het kan.



Ik heb niet gezien wat er precies is gebeurd en ze kan het helaas ook niet vertellen. Wel zag ik toen ik bij de achterdeur stond de fiets (die in de bijkeuken staat waar het 1e kattenluik in uitkomt) bewegen door het glas heen.



We moeten zo weg, maar eigenlijk wil ik haar niet achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 26 april 2016 @ 15:41:

Hij maaide met een bosmaaier. Het is z'n beroep dus hij zal vast wel weten of het kan.



Ik heb niet gezien wat er precies is gebeurd en ze kan het helaas ook niet vertellen. Wel zag ik toen ik bij de achterdeur stond de fiets (die in de bijkeuken staat waar het 1e kattenluik in uitkomt) bewegen door het glas heen.



We moeten zo weg, maar eigenlijk wil ik haar niet achterlaten.Bedoel je bij de DA? Je kat zal het ook niet leuk vinden maar die wordt vast goed in de gaten gehouden.
verba volant, scripta manent.
quote:Woldertje schreef op 26 april 2016 @ 15:41:

Hij maaide met een bosmaaier. Het is z'n beroep dus hij zal vast wel weten of het kan.



Ik heb niet gezien wat er precies is gebeurd en ze kan het helaas ook niet vertellen. Wel zag ik toen ik bij de achterdeur stond de fiets (die in de bijkeuken staat waar het 1e kattenluik in uitkomt) bewegen door het glas heen.



We moeten zo weg, maar eigenlijk wil ik haar niet achterlaten.Begrijpelijk hoor. Moet je echt weg, als in dringend?
Ze is 9 (morgen!).



En bij de DA vond ze het niet fijn als haar heup (beide kanten) gedraaid werd. Teentjes en de knieën was niks mee aan de hand.



Ze loopt ietsjes beter, maar ze miauwt wel als ze wil gaan "zitten".



Heb haar op een oud dekbed gelegd, hoop dat ze zo niet op de bank springt. Kattenbak staat schoon in de kamer. Kattenluik is ontoegankelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Kon de DA geen foto maken?
verba volant, scripta manent.
Als het donderdag niet beter is wordt er een foto gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Is die kat van de schrik niet gewoon met een rotgang ergens tegenaan gelopen? Ik zou voor nu vertrouwen op het oordeel van de DA en kijken hoe het morgen met poes gaat.
Zo ben weer thuis. Ben eerder weggegaan (dat vonden ze goed). Mijn vriend is er nog.



Kat zit nu op schoot. Kon op de bank springen, maar ik zie dat ze last heeft van vooral haar linkerachterpoot. Ik mag er niet aanzitten, dan miauwt ze. En hij voelt warm aan op mijn been.
Het probleem is trouwens dat ze bij de DA zó lamgeslagen is dat zich niet durft te bewegen. De DA heeft haar dus niet echt kunnen zien lopen. Mijn kat durft ook nauwelijks pijn aan te geven, behalve als het écht pijn doet en dan ook nog een flauw klein miauwtje. (Terwijl ik haar thuis heeeeel anders ken. )



Ik voel namelijk net haar linkerachterpootje en ze laat het duidelijk merken als ik bij haar knie druk. Daar doet het dus zeer, terwijl de DA zei dat er met haar tenen en knieën niks aan de hand was.



Net begon ze weer echt te lopen (proberen althans) en toen leek het haar rechterpootje te zijn waar ze last van heeft.

Beetje frustrerend dat ze niet kan zeggen waar de pijn precies zit.



Afijn, zo naar bed en morgen kijken hoe het gaat.
Ik heb een foto laten maken en daar was niks op te zien. Niet uit de kom en niet (het bekken) gebroken. Het is wrs flink gekneusd.



Medicijnen tegen de pijn meegekregen. Die net toegediend (voor zover dat ging ).



Ze wil ontzettend graag naar buiten en ze kan alweer een heel stuk beter lopen vandaag. Zal ik haar naar buiten laten? Het is dinsdag gebeurd.
Lekker naar buiten laten gaan. Ze zal blij zijn met de frisse neus. Fijn dat ze in orde is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven