Reisschema's West-Amerika

29-04-2016 16:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Mijn vriend en ik willen volgend jaar een rondreis door Amerika maken. Zal april/mei of september/oktober 2017 worden. We zijn dus lekker op tijd, vinden het erg leuk om vast te kijken wat mogelijk is.



We hebben nu twee reisschema's samengesteld. Voor de Amerika-kenners, wat vinden jullie hiervan?

Is het schema te vol of juist te rustig, hebben we de afstanden (reistijden) goed ingeschat? Kunnen we beter andere routes nemen? Wij hoeven geen uren te wandelen, maar willen ook niet alleen maar in de auto zitten. En het belangrijkste: Welke reis heeft jullie voorkeur en waarom? Hebben jullie aan de hand van deze schema's verder nog tips?



Reisschema 1, Nationale Parken

Dag 1: Vlucht Amsterdam - Bozeman.

Bozeman - Yellowstone (1:45 uur rijden)

Dag 2: Yellowstone

Dag 3: Yellowstone - Jackson Hole (2:30 uur rijden)

Dag 4: Jackson Hole. Bezoek aan Grand Teton National Park

Dag 5: Jackson Hole - Salt Lake City (4:30 uur rijden)

Dag 6: Salt Lake City - Torrey (3:30 uur rijden)

Dag 7: Torrey. Bezoek aan Capitol Reef National Park

Dag 8: Torrey - Moab (2:30 uur rijden). Bezoek aan Canyonlands National Park

Dag 9: Moab. Bezoek aan Arches National Park

Dag 10: Moab - Page (4:30 uur rijden, via Forrest Gump Point). Bezoek aan Antelope Canyon

Dag 11: Page - Bryce Canyon - (2:30 uur rijden)

Dag 12: Bryce Canyon - Springdale (1:45 uur rijden)

Dag 13: Springdale. Bezoek aan Zion National Park

Dag 14: Springdale - Grand Canyon (4:30 uur rijden)

Dag 15: Grand Canyon

Dag 16: Grand Canyon - Sedona (2:00 uur rijden)

Dag 17: Sedona

Dag 18: Sedona

Dag 18: Sedona - Phoenix (2:00 uur rijden)

Vlucht Phoenix - Amsterdam

Dag 19: Aankomst Amsterdam



Reisschema 2, Nationale parken + Pacific Coast Highway

Dag 1: Vlucht Amsterdam – San Francisco

Dag 2: San Francisco

Dag 3: San Francisco - Yosemite National Park ( 4:00 uur rijden)

Dag 4: Yosemite National Park

Dag 5: Yosemite National Park - Monterey (4:00 uur rijden)

Dag 6: Monterey

Dag 7: Monterey - San Simeon (2:30 uur rijden in 1x, doen we langer over ivm uitkijkpunten)

Dag 8: San Simeon

Dag 9: San Simeon - Barstow (4:30 uur rijden)

Dag 10: Barstow - Springdale (4:30 uur rijden)

Dag 11: Springdale. Bezoek aan Zion national park

Dag 12: Springdale - Bryce Canyon (2:00 uur rijden)

Dag 13: Bryce Canyon - Torrey (2:00 uur rijden).

Dag 14: Torrey. Bezoek aan Capitol Reef National Park

Dag 15: Torrey - Moab (2:30 uur rijden) Canyonlands National Park

Dag 16: Moab. Bezoek aan Arches National Park

Dag 17: Moab - Page (4:30 uur rijden, via Forrest Gump Point). Bezoek aan Antelope Canyon

Dag 18: Page - Grand Canyon (1:45 uur rijden)

Dag 19: Grand Canyon

Dag 20: Grand Canyon - Sedona (2:00 uur rijden)

Dag 21: Sedona

Dag 22: Sedona - Phoenix (2:00 uur rijden)

Vlucht Phoenix - Amsterdam

Dag 23: Aankomst Amsterdam



Ben benieuwd naar jullie reacties! Vast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even naar het allesamerikaforum.nl gaan. Daar zitten mensen op met superveel reiservaringen in de VS. Heb ik ook mijn route ooit laten checken. Is er nog niet van gekomen maar we gaan zeker een keer die kant op.
Alle reacties Link kopieren
Voor reizen naar west amerika kun je het beste eens kijken op het alles.amerika.forum. Daar zitten veel mensen die daar al vaak heen zijn geweest en je goed kunnen adviseren. Wij gaan over 6 weken naar west amerika. Al onwijs veel zin in. Maar onze route lijkt niet op die van jullie dus kan je verder niet helpen. De 2e reisschema ziet er erg rustig uit. maar is ook wat je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Bij optie 2 lijkt SF-Yosemite-Monterey niet logisch, dan ga je heen-en-weer, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor september..
Alle reacties Link kopieren
@ Runningmonster en 83angel

Bedankt, daar zal ik ook mijn schema's laten checken! Ik heb de reisschema's enigszins rustig geprobeerd te houden, al wordt dat lastig als je zo veel wil zien Maar we willen inderdaad niet haasten of hele dagen in de auto zitten. Als er wat langere reisdagen tussen zitten is dat niet erg, maar auto-zitten moet niet het hoofddoel worden



@ Wintertime

Dat klopt inderdaad, we willen (als we voor dit schema kiezen) zowel Yosemite als de kustroute doen, vandaar. Kost wat extra reistijd, maar weet niet goed hoe we het anders zouden moeten doen, gezien we niet op dezelfde plaats eindigen als waar we beginnen.



@ Raccoon

Waarom heeft september je voorkeur?
Alle reacties Link kopieren
Schema 1 vind ik veel te gehaast. 1 hele dag voor YS, is echt te weinig, dat park is gigantisch groot.

Ook voor Zion neem je veel te weinig tijd. Waarom 2 dagen Sedona?

In april/mei zal de Tioga pass nog gesloten zijn, september is dan een betere keuze.
Alle reacties Link kopieren
September, je bent er dan bijna zeker van dat je overal mooi weer hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral erg veel verplaatsingen. Je bent bijna iedere dag wel op pad naar de volgende bestemming. Daardoor snuffel je even aan een bestemming, neem je een foto van El Capitan en dan kun je zeggen dat je in Yosemeti bent geweest, en rij je de volgende dag naar Monterey.



Als je niet 's ochtends in alle vroegte weg wilt, ben je ergens pas in de middag. Want de tijden die je noemt zijn zonder enige opstopping en in het meest gunstige geval.



Ik zou het veel te vol en gehaast vinden, maar misschien vinden jullie een paar foto's vanaf een uitzichtpunt prima. Dat kan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En in april kun je volgens mij nog sneeuw hebben op de passen om naar Yosemetie te gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou niet meer zelf gaan rijden na de vlucht, maar eerst even bijkomen. Je bent daarna doedmoe en zit midden in een jetlag, dat rijdt niet veilig in een vreemd land.
Ik vind het ook erg gehaast en overal maar weinig tijd. En wil je geen steden bezoeken? 1 Dag san fransisco is kort, ik vond het een geweldige stad en heb me er 4 dagen vermaakt. Maar Las vegas sla je ook over? Ik zie alleen maar natuurparken en dan allemaal erg kort.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het niet erg gehaast, dat is ook een beetje onze manier van road trips, maar ik vind het ook wel heel veel natuur en nationale parken. Ik ben niet van het constant wandelen in de natuur en een paar uurtjes vind ik nog wel leuk. Ik denk dat ik met dit schema geen park meer kan zien. Ik vind het zelf altijd prettig om mooie natuur te zien en dan afwisselen met een stad.

Maar als je alleen maar natuur wilt zien, is het natuurlijk een superschema.



Ik ben overal geweest wat jij op je lijstje hebt staan en naar mijn mening is het allemaal mooi, behalve Phoenix. Misschien een overweging om vanuit Las Vegas of LA terug te vliegen om nog wat andere dingen te doen? Phoenix is heet, heeft veel golf courses, je kunt er hiken en winkelen maar verder niets anders.

Verder mis ik Monument Valley op je lijstje, is denk ik het mooiste wat ik gezien heb in de VS, dus misschien het overwegen waard?



Bij je 2e route zou je misschien de volledige kust van San Fran naar LA rijden ipv ertussendoor te piepen naar Barstow. Barstow is alleen maar een punt waar een paar wegen bijelkaar komen en weinig te doen, terwijl de kust naar LA prachtig is. Santa Barbara is erg mooi en niet te vergeten Malibu.



Verkeer zou ik niet te bang voor zijn, het is eigenlijk alleen maar heel erg druk in LA en verder kun je altijd wel goed doorrijden. Wel heb ik vorig jaar een keer in heel druk verkeer gezeten op een zondagmiddag van Las Vegas naar LA, blijkbaar gaan dan alle weekendmensen weer terug. Maar verder, weinig verkeer. Wel inderdaad oppassen met je jetlag en verder rijden. Er zijn andere regels in de VS waar je even aan moet wennen en San Francisco is druk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de tweede optie gaan! Maar inderdaad Barstow overslaan en zeker Santa Barbara aandoen. In vergelijking tot andere Amerikaanse steden hangt daar een aparte sfeer. Mocht je daar naartoe gaan, ga zeker ontbijten of lunchen bij D'Angelo Bread, ze hebben daar heerlijke gerechten met eieren!



Voor Sedona heb je mijn inziens ook teveel tijd uitgetrokken, ik zou voor een korte wandeling vlak voor zonsondergang gaan, dan heb je het ook echt wel gezien.



Eventueel kun je voor een dagje 'strand' tussendoor naar lake Powell gaan, bij Page. En als je van Page naar de grand canyon rijdt zou ik kort de Horseshoe bend aandoen. Dat ligt precies op de route en Ik vond zelf dat je daar een heel mooi beeld kreeg van de verschillende lagen in de grond en hoe de rivier dat heeft uitgesleten!
Wat hier al eerder vermeld werd: monument valley. Ik vond het prachtig daar. Alsof je in een film ben beland :-)

Die zou ik echt bezoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik pik er een dingetje uit;

Dag 17: Moab - Page (4:30 uur rijden, via Forrest Gump Point). Bezoek aan Antelope Canyon



Volgens mij kun je de Antelope canyon alleen rond -en liefst vóór- het middaguur bezoeken ivm de lichtval. Je komt daar waarschijnlijk te laat voor aan. Je moet ook reserveren, of je heel vroeg melden om erin te kunnen want er wordt een beperkt aantal bezoekers toegelaten.

Horseshoeband bij Page niet overslaan. Is idd de moeite erg mooi en kost weinig tijd.

En ik zou zelf Monument Valley en ook Bryce verliezen boven Yellowstone.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gek worden, als je zo snel reist.. Wij hadden op het amerika forum een route voor zes weken neer gelegd, die was goed, maar wel veel rustiger.. Je wilt naar mijn mening te veel en racet nu overal snel even door, je ziet niet echt iets zo
I haven't been everywhere, but it's on my list
Beide schema's vind ik veel te gehaast overkomen. Je zit vaak in de auto, bijna iedere dag je koffers in en uitpakken. Onderschat de reistijden niet, in de USA rijdt men hoogstens 100 km op de snelwegen, vaak zelfs langzamer. Met pauzes ben je vaak langer onderweg dan je inschat.



Vergeet de jetlag niet, de eerste dagen zit je nog niet in het ritme.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips! We hebben sowieso besloten om met reisschema 2 verder te willen, omdat we de kustroute graag willen doen. Wel gaan we dat reisschema nog eens even herzien. Op het Alles Amerika forum hebben we ook mooie adviezen gekregen, dus we gaan nog even puzzelen.

Blijft lastig, zo weinig tijd en zo veel te zien!
De kustroute kan je het beste van sf richting la rijden. Dat hebben wij ook gedaan. Dan rij je direct langs de kust en hoef je bij stoppen niet de weg over te steken enzo. Prachtig stuk om te rijden!
Alle reacties Link kopieren
Met tips van het Alles Amerika Forum kwam ik op onderstaande route uit, en dan reizen in September:



Dag 1: Vlucht Amsterdam – San Francisco

Dag 2: San Francisco

Dag 3: San Francisco - Monterey (2:00 uur rijden)

Dag 4: Monterey - San Simeon (2:30 uur rijden)

Dag 5: San Simeon - Yosemite National Park (3:45 uur rijden)

Dag 5: Yosemite National Park.

Dag 7: Yosemite National Park - Mammoth Lakes (1:00 uur rijden)

Dag 8: Mammoth Lakes - Death Valley (3:30 uur rijden)

Dag 9: Death Valley - Hurricane (4:00 uur rijden)

Dag 10: Hurricane. Bezoek aan Zion national park

Dag 11: Hurricane - Bryce Canyon (2:00 uur rijden)

Dag 12: Bryce Canyon - Torrey (2:00 uur rijden).

Dag 13: Torrey. Bezoek aan Capitol Reef National Park

Dag 14: Torrey - Moab (2:30 uur rijden) Bezoek aan Canyonlands National Park

Dag 15: Moab. Bezoek aan Arches National Park

Dag 16: Moab - Monument Valley (2:30 uur rijden)

Dag 17: Monument Valley - Page (2:00 uur rijden). Bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe bend

Dag 18: Page - Grand Canyon (2:00 uur rijden)

Dag 19: Grand Canyon - Sedona (2:00 uur rijden)

Dag 20: Sedona

Dag 21: Sedona - Phoenix (2:00 uur rijden)

Vlucht Phoenix - Amsterdam

Dag 22: Aankomst Amsterdam



Ik vind het een mooiere route dan wat ik had (met Barstow), maar nog steeds gehaast. Ik kan de reis nog wel met 1 of 2 dagen verlengen. Waar kan ik die dagen het beste verblijven?

Sedona hebben we inderdaad wat langer gepland om even te relaxen, maar dat zou eventueel ook ergens anders kunnen. Drukke steden trekken ons overigens niet, vandaar dat we Las Vegas niet hebben opgenomen in de reis.
Alle reacties Link kopieren
Dag 9 snap ik niet zo. Waarom niet doorrijden naar Springdale? dan zit je praktisch naast Zion.

Ik zou dus doorrijden naar Springdale op dag 9. Dan heb je dag 10 geheel aan Zion en vanaf daar naar Bryce is dan ook een stuk korter dan vanaf Huricane.

Verkijk je trouwens niet op de uren, vaak ben je veel langer onderweg.

September is iig een mooie maand.
Alle reacties Link kopieren
ik persoonlijk zou nog een dagje bij page eraan plakken. Daar in de buurt is genoeg te zien om je nog een dagje te vermaken.

Yosemite word vaak ook 2 dagen aangeraden maar ligt er ook aan hoeveel je wil gaan wandelen. Wij zitten er ook maar 1 volle dag maar ik ben dan 24 weken zwanger dus 1 dag wandelen vind ik daar wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Arizona! Ik zou op dag 9 doorrijden tot Springdale. Ik vond Zion een prachtig park, je kunt daar heel mooi wandelen, de tocht door de rivier is een aanrader, dus iets meer tijd daar doorbrengen is niet verkeerd. Een dagje relaxen tussendoor is zeker lekker, maar misschien kun je overwegen om dit bij Page/Lake Powell te doen?
Alle reacties Link kopieren
Hurricane nu aangepast naar Springdale, de ligging is inderdaad gunstiger.

Torrey heb ik ingekort, omdat wij toch al twijfelden over Capitol Reef. Die dag heb ik nu gebruikt voor extra tijd in Page. Anders werd het daar wel erg gehaast, aangezien we de zonsondergang in Monument Valley willen zien, en dus pas 's avonds naar Page rijden. Die dag zijn we dus eigenlijk al kwijt voor Page. Met die extra dag kunnen we makkelijk Antelope Canyon en Horseshoe bend bezoeken, en dan de volgende dag rustig door naar de Grand Canyon.



Wij willen wel een stukje (uurtje geen probleem) maar meer dan dat ook niet. Ik hou er wel van, maar mijn vriend is absoluut geen wandelaar. Zeker niet in de hitte



Ik twijfel nog over een extra dag San Francisco, maar denk dat onze reis dan te lang zal worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven