Tips hotel Lanzarote/Tenerife/Cyprus

29-04-2016 14:37 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké....nu onze geplande meivakantie niet kon doorgaan, ga ik me richten op een zonvakantie in de herfst. Ik denk hierbij aan iets als Canarische Eilanden ofzo, en volgens hetgeen ik gelezen heb is Lanzarote of Tenerife dan het meest zonzeker.

Cyprus lijkt me ook leuk (27 gr stond ergens...mmm) maar ik vind alleen pakketreizen op vrijdag/zondag of onzalige tijden.



Mijn wensen op een rijtje:

- vertrek zaterdag 22 oktober. Niet midden in de nacht.

- hotel/appartement met tenminste 4 fatsoenlijke bedden. Géén slaapbank ! Familiekamer nog liever, maar da's ook duurder

- Meerdere zwembaden op het complex. Een glijbaan erbij is leuk. Maar anders doen we een dagje waterpark, die zijn er volgens mij ook wel.

- goede recensies.

- tenminste ontbijt erbij

- en een moeilijke....voetbalveld....

- budget ca. 2.500,=/3.000,= maar geen idee of dit haalbaar is.



Ik heb al uren zitten googlen maar ik kom er niet uit. Het is of veel te duur, of achterlijke vliegtijden, of veelal 2-kamer appartement. En dat zien we niet zitten.



Wie heeft tips voor hotels/appartementen/vakantieparken die aan mijn wensen voldoen? Mag ook een ander land zijn, als het maar goed weer is in de herfst (minimaal 24 gr).

Linkjes naar pakketreizen ook welkom. Heb al gekeken maar betwijfel of los boeken voordeliger is.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 29 april 2016 @ 22:20:

[...]





Ik wist het van de stranden en het is prima zwemwater maar veel mensen willen toch dat mooie plaatje en als je dat verwacht kan het daar tegenvallen.

De hoek van Las americas waar Santiago 4 zit is prima maar het is wel een erg lelijke badplaats met veel hoogbouw en dat stuk bij Veronica vond ik verschrikkelijk.

Wij hebben ons er prima vermaakt maar terug hoef ik niet.Oooh haha, Veronicas, daar heb ik mooie herinneringen aan Toen ik daar later terugkwam voor een vakantie viel het inderdaad een beetje tegen, ik denk dat juist de combi van wonen in een bergdorpje en dan af en toe het bruisende leven van de Veronicas het deden, tijdens mijn vakantie zat je natuurlijk al constant tussen de toeristen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Op Tenerife kun je het beeste een kamer/app op een verdieping hebben, heb je minder kans op kakkerlakken. Zon was er genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ik krijg toch wat twijfels over Lanzarote, als het zo'n zwarte zandbak is.

Deze vakantie moet niet óók nog eens een beetje mislukken, dat was de meivakantie al :(



Dus ik ben nog zoekende... Tips voor bijv Tenerife of Cyprus o.i.d. zeer welkom!
Lanzarote is juist heel bijzonder, en voor een weekje in de herfst echt prima.

Tenerife is veel groter en het zuiden veel toeristischer. Daardoor is er ook meer te doen. Het is maar net wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Lanzarote kiezen voor een weekje,vond het wat gemoedelijker dan Tenerife.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal waus van Lanzarote nu. Zit nu in Zuid Spanje, en voor het weer is het lekker, maar ben toch echt van het kleinschalige. Ben dus echt verliefd op Lanzarote geworden sinds februari. Vind vooral dat Playa Blanca erg leuk, wij zaten in Puerto del Carmen, ook leuk...maar de haven van en het centrum van Playa Blanca vind ik net wat gezelliger!
Alle reacties Link kopieren
Oh...ik weet het niet !! Hellup



Wat zou voordeliger zijn: los boeken of een pakketreizen?

Ik vind de ticketprijzen nu erg duur, of zijn dit normale prijzen voor die (rechtstreekse) bestemmingen? Heb werkelijk geen idee!

Nu Lanzarote ca. 355,= p.p. en Tenerife zelfs 487,= p.p. Ik vind dat nogal aan de prijs!

Even snel gekeken vanaf bijv Amsterdam. Is dit reëel?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met zonvakanties is dat pakketreizen vaak net iets voordeliger zijn. Zeker als je maar een week gaat.



Ik boek vaak bij vakantiediscounter,Jiba,Elmar dat soort aanbieders.
Ryanair vliegt naar Tenerife vanaf Eindhoven en Weeze.

Vanaf Dusseldorf zijn er nog een paar maatschappijen.

En vanaf Brussel ook mogelijkheden.

Maar... een pakketreis is wel handig met transfer etc. Ligt er een beetje aan wat je wilt. Als je bv zelf toch een auto wilt boeken om meer te zien dan zou je een transfer niet nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wat de Canarie pieten betreft een pakketreis ook prettiger...wij gingen in februari met Sunweb naar "Villa's"op een park met een privé zwembad(je)...was heerlijk dat om de zoveel tijd je bed en den handdoeken werden verschoond. Dat ben ik ontwend met prive huizen.

Nadeel vind ik de tijden van die charters...nu naar Zuid Spanje ook om 05.00 heen vliegen...maar ja...dit was een last minute!
quote:Kirikou schreef op 01 mei 2016 @ 20:21:

Maar... een pakketreis is wel handig met transfer etc. Ligt er een beetje aan wat je wilt. Als je bv zelf toch een auto wilt boeken om meer te zien dan zou je een transfer niet nodig hebben.Er zijn ook overal taxi's. En je hotel kan een transfer voor je regelen. (Taxi's op Can Eil zijn niet zo duur en dan hoef je bovendien niet op alles en iedereen te wachten na aankomst).
Alle reacties Link kopieren
En je betaalt geen drol voor een huurauto (wij nu €65 voor een week). Dan heb je je transfer en meteen vervoer om het eiland te verkennen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ooit in december naar Tenerife geweest, zat in Playa de las Americas in appartementencomplex Parque Santiago III. Een aanrader! En zoals eerder gezegd; Siam Park is een grote aanrader!
Live Laugh Love
Alle reacties Link kopieren
Hoe vond je zo'n 2-kamer appartement dan bevallen Nicky? Ik heb daar grote twijfels over, met 2 kinderen erbij.



Da's niet duur Suuz! Mag ik vragen bij wie je die auto geboekt hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 02 mei 2016 @ 19:03:

Hoe vond je zo'n 2-kamer appartement dan bevallen Nicky? Ik heb daar grote twijfels over, met 2 kinderen erbij.



Da's niet duur Suuz! Mag ik vragen bij wie je die auto geboekt hebt?Nu geboekt bij holidaycars.com. Ook goede ervaringen met Easyterra.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 02 mei 2016 @ 19:03:

Hoe vond je zo'n 2-kamer appartement dan bevallen Nicky? Ik heb daar grote twijfels over, met 2 kinderen erbij.





Zijn jouw kinderen zulke slechte slapers dat ze een eigen slaapkamer nodig hebben?

Of anders leg je hun toch in de slaapkamer en jullie in de woonkamer. Voor een week is een beetje behelpen toch wel te overzien als er geen familiekamers zijn?
Alle reacties Link kopieren
Nou, t zijn geen supergoeie slapers sámen nee. Maar goed, dat moet soms toch.

En ik ga niet op een slaapbank slapen, da's geen vakantie voor mij. En manlief weigert dat pertinent.

Voor ons is zo'n vliegvakantie iets wat we zelden tot nooit doen, en dus ook prijzen waar we niet aan gewend zijn. Dat is dan oké en een keuze die we maken, maar het minste dat ik voor zo'n bedrag wil is een fatsoenlijk bed. En ik ga dus niet behelpen met een bedbank, sorry.



Een 4-persoonskamer met 2x een 2-pers.bed kan trouwens ook hoor. Maar ik vind het nergens.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je dus kamers met een tussendeur hebben en die zijn er echt wel.
Alle reacties Link kopieren
.
Naar de Canarische eilanden is het minstens vier uur vliegen en dus zijn de ticketprijzen duurder. Maar met een ticketprijzen van 400 euro kom je op 1600 euro en dan heb je nog een ruim bedrag om binnen je budget te blijven toch?

Accomodatie is meestal niet zo duur. Het bedrag wat je betaalt is voor de vlucht, transfer, accomodatie, ligging, zwembad, schoonmaak etc. Niet voor alleen een bed.



Ik vind je eisen wel erg hoog. Minimale ticketprijzen, voetbalveld, appartement met meerdere kamers en geen slaapbank voor een minimaal budget. Er zijn nog veel meer factoren die je vakantie kunnen beïnvloeden, zoals geluidsoverlast van naaste buren of slecht weer. Ik vraag oprecht me af of je het überhaupt wel leuk gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
http://www.booking.com/ho ... ast-villa-ayia-napa2.html



Villa op Cyprus, drie slaapkamers, 1,2 km van waterpark, eigen zwembadje, en een grasveld voor de deur.

ca. 1000 euro in oktober. Is dat wat?

Moet je er nog wel even een vliegreis bij zoeken.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Heb je al iets aan onze tips?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar Parque Cristobal op Cran Canaria. Zijn wij vorig jaar geweest. Er zit een voetbalveldje bij maar geen glijbanen wel is er een waterpark vlakbij wat ook echt een aanrader is. Volgens mij hebben ze ook een park op Tenerife maar ik weet niet of daar ook een voetbalveldje bij zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopje74 schreef op 17 mei 2016 @ 01:04:

Gran oasis resort op Tenerife. Supermooi en verschillende soorten appartementen te huur.quote:Liever1975 schreef op 18 mei 2016 @ 12:03:

Kijk eens naar Parque Cristobal op Cran Canaria. Zijn wij vorig jaar geweest. Er zit een voetbalveldje bij maar geen glijbanen wel is er een waterpark vlakbij wat ook echt een aanrader is. Volgens mij hebben ze ook een park op Tenerife maar ik weet niet of daar ook een voetbalveldje bij zit.



Beiden zien er wel mooi uit, maar overal al volgeboekt volgens mij. Tenminste op de data die ik nodig heb (22-29 oktober).



Dus nee.....ben er nog niet uit! Vind het erg lastig.

Bijkomend punt is dat ik nog niet durf te boeken omdat ik de schoolkalenders voor volgend schooljaar van beide kinderen nog niet heb. Oudste gaat naar de middelbare.

En nu weet ik wel dat de herfstvakantie volgens mij landelijk vastligt, en ze dus waarschijnlijk tegelijkertijd vrij zullen hebben. Maar er zal bijvoorbeeld maar nét een studiedag/roostervrije dag o.i.d. voor of na gepland zijn, waardoor je anders had kunnen boeken.

Maar rondkijken en alvast een paar concrete opties hebben kan natuurlijk al wel
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven