Lijf & Lijn alle pijlers

My killer body motivation boek

22-04-2016 13:20 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



De titel zegt het al, het boek van Fajah Lourens, my killer body motivation boek. Gister werd het in Boulevard compleet afgebrand, maar ik ben er toch wel nieuwsgierig naar. Toevallig hier iemand die het gelezen heeft?
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
quote:Grootmoeder schreef op 26 april 2016 @ 08:41:

[...]





Als je zo weinig eet, bouw je geen spieren op dus zul je ook geen extreme spierdefinitie zien.Tenzij je eerst gebulkt hebt natuurlijk maar zo ziet haar lijf er niet uit
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 26 april 2016 @ 09:01:

[...]



Tenzij je eerst gebulkt hebt natuurlijk maar zo ziet haar lijf er niet uitEens
Alle reacties Link kopieren
In het boek promoot ze nergens dat je maar 1100 kcal mag eten. Ze zegt ook niet dat je dood moet gaan van de honger. Sterker nog ze geeft aan dat als je je aan het eetschema houdt en je hebt nog steeds honger dat je dan extra groenten kan/ mag eten.



Ik vind dat er op dit moment niks mis is met haar figuur en zoals ik op ook al eerder aangaf heeft ze hulp gehad met de trainings/ eetschema's.

Ik snap ook niet zo goed waarom ze niet op instagram mag laten zien dat ze blij is met haar lichaam zoals het er nu uitziet?!



Ik vind pro-ana in deze context van haar boek echt heel ver gezocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 april 2016 @ 08:26:

Het gaat weer eens om fit worden, minder (anders) eten en dat kan natuurlijk niet zonder dat er hele volksstammen staan die het afbranden. Want je zult maar een poging wagen om een strak lijf te krijgen.



Ik ben het ook helemaal met je eens. Als je weet wat je doet dan kun je zonder problemen ontzettend laag in je calorieën gaan. Natuurlijk heb je af en toe een hongergevoel, maar dat hoort er bij, daar is niets mis mee. Ik interpreteer het dan ook net als jij.



Realiteit is dat nagenoeg iedereen maar wat doet. Ze nemen klakkeloos aan wat anderen zeggen zonder zelf na te denken en dat is vragen om problemen. Maar goed, dat geldt op veel meer gebieden dan voeding alleen.
Ik heb vanmiddag het boek daadwerkelijk doorgebladerd, en ik moet zeggen dat het er beter uitziet dan ik had verwacht.

Gewoon een overzichtje van de standaard methodes die mensen gebruiken om strakker te worden, als intermittent fasting, op macro's letten, een aantal (achterhaalde) "gezonde" receptjes, wat thuisoefeningen die niemand ooit na gaat doen, etc. Viel me alles mee eigenlijk.



Wat me wel tegenstaat is dat het echt een dieetboek is, en ook zo genoemd wordt, maar dan voor mensen die niet te zwaar zijn. De eerste 12 weken mag je niks extra's eten dan het plan (behalve een stukje komkommer of een ei per dag), en later komt er nog een strenger stuk, waarin je bewust veel te weinig eet. Het is echt een boek om er goed uit te zien, en het wordt wel heel duidelijk gemaakt dat schoonheid blijkbaar boven gezondheid gaat. Zo zegt ze letterlijk dat ze er liever goed uitziet dan 's avonds een wijntje drinkt.



Daarnaast, maar dit is totaal irrelevant, moest ik wel lachen omdat ze zichzelf ging verdedigen tegen mensen die zeggen dat ze het niet druk heeft. Het komt er op neer dat ze 3 dagen per week van 9.30 tot 18.00 werkt, en het dus echt wel heel druk heeft naast haar fitness regime :')
Alle reacties Link kopieren
t. Het is echt een boek om er goed uit te zien, en het wordt wel heel duidelijk gemaakt dat schoonheid blijkbaar boven gezondheid gaat. Zo zegt ze letterlijk dat ze er liever goed uitziet dan 's avonds een wijntje drinkt.



Wat hebben gezondheid en een wijntje met elkaar te maken? Ja, het zou goed zijn voor je hart. Maar dat wijntje niet drinken is niet slecht voor je hart toch?



Verder klinkt het echt als een boek voor, inderdaad, gezonde, fitte mensen die graag strakker willen zijn. Daar is weinig mis mee
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:appelstroop88 schreef op 26 april 2016 @ 08:58:

Hatsetats, vind je dan ook dat bn'ers bijvoorbeeld mogen aanzetten tot haat of racisme, omdat iedereen voor zichzelf moet bedenken of hij dat zelf ook wil doen? Ik vind wel dat je een verantwoordelijkheid hebt. Vooral als je je bewust bent van je jonge publiek.



Pro-ana sites worden niet voor niets gevreesd/waar mogelijk geblokkeerd etc. Sommige mensen nemen er nu eenmaal een voorbeeld aan.



Dat hele instagram gebeuren van haar is een exhibitionistisch kopie van Amerikaanse profielen. Dat heeft niet als doel om anderen te helpen, maar om zelf lekker gevonden te worden.

Ik vind de vergelijking met racisme veel te ver gaan maar goed. In NL heeft mag (godzijdank) je zeggen wat je wilt. En hoewel ik vind dat veel haatschreeuwers te dom zijn om te kakken, mogen ze dat ook. BN-er of niet. Ze kijken wel uit, want dat kost ze hun populariteit (voorlopig dan) maar ja, ook zij mogen hun mening roeptoeteren. Dat komt bj een democratie, zowel de haatzaaierij als de verantwoording voor je eigen 'morele kompas'. In het geval van kinderen / jongeren hebben opvoeders uiteindelijk meer invloed dan de verdwaalde oproep van een BN-er.

En nee, je ontkomt niet aan die ene idioot die een president neer knalt nav een film (google op John Hinckley / Jodie Foster / Taxidriver en de aanslag op Reagan voor de jonkies onder ons)

Als Johan Derksen onder zijn snor vandaan kakelt over mocro's en voetbal dan zijn er inderdaad een stel sukkels het roerend met hem eens 'die kut-mocro's helpen mijn cluppie naar de gallemiezen' Ontkom je ook niet aan.

En nee, je ontkomt er ook niet aan dat mensen die niet tot de doelgroep behoren het boek van Faja gaan lezen en dat een trigger kan zijn voor een eetstoornis bij een aantal van hen.

Mocht Jodie Foster die film daarom niet maken? Mag Faja dat boek niet schrijven? Mag Johan Derksen dan niet zijn bek een douw geven? Omdat altijd de kans bestaat dat mensen zich daardoor laten beïnvloeden?

Ik vind dat zoeken. En eng. Want waar stop je dan?

Op mijn sportschool ben ik voor sommige ook een voorbeeld. (klinkt arrogant, ik wil het ook helemaal niet, ik kap dat gedoe altijd direct af maar goed) Die weten dat ik voorheen veel te dik was en die zien me nu. Strak en sterk. Die willen dat ook. Prima, wat jij wilt. Vraag je me hoe ik dat gedaan heb, zal ik eerlijk antwoorden. En dat is oa jezelf helemaal de tering werken op gebied van sporten en voeding.

Laatst viel zo'n jong grietje bijna flauw tijdens een training. 'Ook raar want ik heb hetzelfde gegeten als jij Tats'. Hoezo, hetzelfde gegeten? Had ze mijn mealplan zien liggen, fotootje gemaakt. Mijn verantwoordelijkheid? Die van mijn coach? Ik dacht het niet.

Of dat puberjochie. Knul van een jaar of 18. Zag mij trainen, keek eens naar het gewicht dat hij aan de barbells had. Dat was nog minder dan de helft dan bij mij. Kon ie niet hebben, opscheppen tegen zijn maatjes dat ie sterker was dan die ouwe Tats. Gewicht erbij. Niet alleen zijn ego voor eeuwig naar god maar ook door zijn rug gegaan. Mijn verantwoordelijkheid? Dacht het niet.



En dat Instagram account van Faja? Ik wou dat ik het lef had om me zo te laten zien
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:jappelstroop88 schreef op 27 april 2016 @ 00:27:

Wat me wel tegenstaat is dat het echt een dieetboek is, en ook zo genoemd wordt, maar dan voor mensen die niet te zwaar zijn.



Dit begrijp ik niet helemaal; waarom is het boek voor mensen die niet te zwaar zijn?

Juist als je te zwaar bent kan je, zeker aan het begin van een dieet, veel hebben aan boodschappenlijstjes, eetschema's etc.



Ik begreep ook je opmerking over gezond en het niet drinken van een wijntje niet helemaal, maar misschien bedoel je dat anders dan het er staat. Er wordt overigens wel aandacht besteed in het boek aan het drinken van alcohol (op dezelfde wijze waarop dat ook bij Personal bodyplan wordt gedaan: ga je drinken, hou dan rekening met de extra calorieen die je binnen krijgt, om toch he gestelde doelen te kunnen behalen).
Ik bedoel niet dat wijn gezond is. Ik bedoel dat de nadruk zo ligt op mooi zijn en jezelf daarom vanalles niet gunnen. Ik heb er lang over gedaan om mijn zinnen te verzetten van super strak zijn op het strand tot gelukkig en gezond zijn, en zie dit als een goede ontwikkeling omdat, als je regelmatig sport, de focus op het perfecte lichaam al snel groot wordt. Tot op het punt dat ik liever nooit meer uit eten ging, want paste niet in mijn macro's, en mijn magere kwark afwoog. En op dat moment denk ik dan, goh buik strak, billen strak, mijn borsten zijn nu te klein. T is nooit goed. Ik ben blij dat ik die focus niet meer zo sterk heb.



Het zal de hele fixatie op schoonheid zijn die me stoort, en zij loopt wat dat betreft gewoon mee in de kudde, en moet het daar ook van hebben, dus ik kan het haar niet kwalijk nemen.



En hats, jouw voorbeelden zijn totaal irrelevant met betrekking tot publieke verantwoordelijkheid, dus daar ga ik niet op in.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelstroop88 schreef op 27 april 2016 @ 09:58:

Ik bedoel niet dat wijn gezond is. Ik bedoel dat de nadruk zo ligt op mooi zijn en jezelf daarom vanalles niet gunnen. Ik heb er lang over gedaan om mijn zinnen te verzetten van super strak zijn op het strand tot gelukkig en gezond zijn, en zie dit als een goede ontwikkeling omdat, als je regelmatig sport, de focus op het perfecte lichaam al snel groot wordt. Tot op het punt dat ik liever nooit meer uit eten ging, want paste niet in mijn macro's, en mijn magere kwark afwoog. En op dat moment denk ik dan, goh buik strak, billen strak, mijn borsten zijn nu te klein. T is nooit goed. Ik ben blij dat ik die focus niet meer zo sterk heb.

Ik wou een hele reactie typen maar dit is eigenlijk wat ik bedoel. Ik heb zelf helemaal niets meer met dat "hoe strakker hoe beter" idee. Ik sport omdat het me mentaal en fysiek een goed gevoel geeft, omdat ik het fijn vind om fit te zijn en te bewegen, niet om een strakke kont te krijgen. Er is niets mis mee als je dat wel wilt, maar er wordt zoveel geroeptoeterd over perfecte lijven en afzien dat andere motivaties om te sporten soms wat ondergesneeuwd raken. Dat vind ik jammer. Er zou wat mij betreft wat meer nuance mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cerulli,



Ik sport zelf in de eerste plaats omdat ik het een fijne uitlaatklep vind, maar ik vind het ook een heel fijne bijkomstigheid dat mijn lichaam daar van in vorm en strak blijft. Ik vind juist dat er zoveel geroeptoeterd wordt door mensen op insta/ FB richting mensen die hard in de sportschool hebben gewerkt om een bepaald doel te bereiken: dat ze te dun zijn, dat er 'iets moet zijn om vast te houden', dat 'mannen zulke lijven niet lekker vinden' of dat 'een gezonde vrouw minimaal maat 40' heeft.

Dat begrijp ik dan weer niet!



Het hoeft jouw levensstijl niet te zijn, maar dat wil niet zeggen dat het daarom fout is; het is niet fout als je het niet belangrijk vindt om strak en gespierd in je vel te zitten, maar het is ook niet fout als je dat wél belangrijk vindt, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Eens, grootmoeder, en ik vind het zelf prima als iemand primair sport om een strak lijf te hebben. Het is niet mijn motivatie, maar dat hoeft ook helemaal niet, het zou een rare wereld zijn als iedereen hetzelfde moest doen als ik. Ik denk dat van alle kanten er af en toe te veel getetterd en geoordeeld wordt. Want roepen dat een gezonde vrouw minimaal maat 40 heeft vind ik net zo onzinnig als roepen dat iemand je van honger moet leren houden.



Ik zet wel mijn vraagtekens bij iemand die voor zover ik weet geen diploma's heeft op sportgebied of dieetgebied, en wel een heel boek met allerlei adviezen uitbrengt. Je hoeft er natuurlijk niet naar te luisteren, en je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je doet, maar ik denk dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien. Het internet staat vol met "experts" die elkaar allemaal tegenspreken maar wel allemaal beweren de wijsheid in pacht te hebben. En dat lijkt me wel degelijk een risico. Niet iedereen is even goed in staat om het kaf van het koren te scheiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelstroop88 schreef op 27 april 2016 @ 09:58:

Ik bedoel niet dat wijn gezond is. Ik bedoel dat de nadruk zo ligt op mooi zijn en jezelf daarom vanalles niet gunnen. Ik heb er lang over gedaan om mijn zinnen te verzetten van super strak zijn op het strand tot gelukkig en gezond zijn, en zie dit als een goede ontwikkeling omdat, als je regelmatig sport, de focus op het perfecte lichaam al snel groot wordt. Tot op het punt dat ik liever nooit meer uit eten ging, want paste niet in mijn macro's, en mijn magere kwark afwoog. En op dat moment denk ik dan, goh buik strak, billen strak, mijn borsten zijn nu te klein. T is nooit goed. Ik ben blij dat ik die focus niet meer zo sterk heb.



Het zal de hele fixatie op schoonheid zijn die me stoort, en zij loopt wat dat betreft gewoon mee in de kudde, en moet het daar ook van hebben, dus ik kan het haar niet kwalijk nemen.



En hats, jouw voorbeelden zijn totaal irrelevant met betrekking tot publieke verantwoordelijkheid, dus daar ga ik niet op in.Ja als je alles alleen maar uit je eigen referentiekader kan bekijken dan heeft een gesprek erover niet zoveel zin he.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Haha ehm, juist. Als dat jou inderdaad niet lukt, houdt het voor mij ook op.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelstroop88 schreef op 27 april 2016 @ 12:39:

Haha ehm, juist. Als dat jou inderdaad niet lukt, houdt het voor mij ook op.

Ja draai m lekker om. Jij ziet alleen n kwetsbare groep omdat je daar zelf toe hebt behoord. Er zijn meer mensen die niet zo geobsedeerd zijn dan dat er mensen zijn zoals jij was. Die wel gewoon hun balans hebben, al dan niet met wijntje.

Je kan gewoon niet met iedereen rekening houden. Mensen zijn geen kasplantjes die tegen alles beschermd moeten worden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
vermoeiend typje die faya



killerbody, killerbody, wie wil er nu een killerbody?



Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 april 2016 @ 08:09:

[...]



Ik vind de vergelijking met racisme veel te ver gaan maar goed. In NL heeft mag (godzijdank) je zeggen wat je wilt. En hoewel ik vind dat veel haatschreeuwers te dom zijn om te kakken, mogen ze dat ook. BN-er of niet. Ze kijken wel uit, want dat kost ze hun populariteit (voorlopig dan) maar ja, ook zij mogen hun mening roeptoeteren. Dat komt bj een democratie, zowel de haatzaaierij als de verantwoording voor je eigen 'morele kompas'. In het geval van kinderen / jongeren hebben opvoeders uiteindelijk meer invloed dan de verdwaalde oproep van een BN-er.

En nee, je ontkomt niet aan die ene idioot die een president neer knalt nav een film (google op John Hinckley / Jodie Foster / Taxidriver en de aanslag op Reagan voor de jonkies onder ons)

Als Johan Derksen onder zijn snor vandaan kakelt over mocro's en voetbal dan zijn er inderdaad een stel sukkels het roerend met hem eens 'die kut-mocro's helpen mijn cluppie naar de gallemiezen' Ontkom je ook niet aan.

En nee, je ontkomt er ook niet aan dat mensen die niet tot de doelgroep behoren het boek van Faja gaan lezen en dat een trigger kan zijn voor een eetstoornis bij een aantal van hen.

Mocht Jodie Foster die film daarom niet maken? Mag Faja dat boek niet schrijven? Mag Johan Derksen dan niet zijn bek een douw geven? Omdat altijd de kans bestaat dat mensen zich daardoor laten beïnvloeden?

Ik vind dat zoeken. En eng. Want waar stop je dan?

Op mijn sportschool ben ik voor sommige ook een voorbeeld. (klinkt arrogant, ik wil het ook helemaal niet, ik kap dat gedoe altijd direct af maar goed) Die weten dat ik voorheen veel te dik was en die zien me nu. Strak en sterk. Die willen dat ook. Prima, wat jij wilt. Vraag je me hoe ik dat gedaan heb, zal ik eerlijk antwoorden. En dat is oa jezelf helemaal de tering werken op gebied van sporten en voeding.

Laatst viel zo'n jong grietje bijna flauw tijdens een training. 'Ook raar want ik heb hetzelfde gegeten als jij Tats'. Hoezo, hetzelfde gegeten? Had ze mijn mealplan zien liggen, fotootje gemaakt. Mijn verantwoordelijkheid? Die van mijn coach? Ik dacht het niet.

Of dat puberjochie. Knul van een jaar of 18. Zag mij trainen, keek eens naar het gewicht dat hij aan de barbells had. Dat was nog minder dan de helft dan bij mij. Kon ie niet hebben, opscheppen tegen zijn maatjes dat ie sterker was dan die ouwe Tats. Gewicht erbij. Niet alleen zijn ego voor eeuwig naar god maar ook door zijn rug gegaan. Mijn verantwoordelijkheid? Dacht het niet.



En dat Instagram account van Faja? Ik wou dat ik het lef had om me zo te laten zien Zo mee eens met dit verhaal!
Killerbody Dieet van Fajah Lourens is in één klap op de eerste plek van de boeken Top 10 van de CPNB terechtgekomen.

De dj geeft in het boek met fitnessexperts, voedingsdeskundigen en artsen tips om een gezond en strak lichaam te krijgen en te houden. Lourens verwijst met haar dieetboek De verwarde cavia van Paulien Cornelisse naar de tweede plek van de toplijst.



Het boek van Lourens biedt lezers een dieetplan voor twaalf weken, voedingsschema’s, trainingsschema’s en boodschappenlijstjes voor snelle en makkelijke recepten.



"Het is echt geweldig dat ik zoveel mensen blij heb gemaakt met dit boek. Ik word er zo gelukkig van als ik naar de foto's op sociale media kijk. Iedereen is vandaag ook echt begonnen met het dieet en de recepten'', laat Lourens weten in een reactie.
Dj en fitnessfreak Fajah Lourens (34) duikt supersexy en naakt dansend op in een vrijdag verschenen videoclip bij het mede door haar geproduceerde dancenummer Squat. Soepele Fajah kronkelt met kletsnat haar, een geoliede huid en een zwoele blik voor de camera. Aan de single doen ook zanger Hassan Syed (F1rstman) en vocaliste Aisha mee.

Lourens - moeder van dochter Irem (17) en zoontje Shai (8) - gaf recent een boek uit met sport- en dieettips. Wie haar adviezen volgt krijgt volgens Fajah binnen een paar weken een zogenoemde killerbody. Het epistel blijkt een succes, want het staat sinds een paar dagen hoog genoteerd in de Nederlandse boeken top 10.



https://www.youtube.com/watch?v=z-4wVtxR7HI
Alle reacties Link kopieren
Ghe, ze squat twee keer en draait in een panty en hakken om die knul heen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ja ik vind het een nietszeggende clip
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek ook gekocht, niet omdat ik een killerbody wil (dat lijkt me op dit moment iets te hoog gegrepen) maar wel omdat ik erg geïnteresseerd ben in voeding, sporten en dergelijke en daarom benieuwd was wat er in stond.

Om te beginnen staat er nergens dat je 1100 calorieen mag, sterker nog, volgens Faya zou ik met mijn gewicht van 78 kilo 2574 calorieen mogen om op onderhoud te eten.



Ik moet zeggen dat ik het veel inhoudelijker vindt dan bijvoorbeeld Sonja Bakker ofzo destijds was. Wat ik wel vreemd vind, is dat de goede inhoud soms niet past bij de simplistische schema's. Maar al met al vind ik het een erg leuk en inhoudelijk goed boek wat zeker zorgt voor een stukje motivatie.
Ik vind het wel knap van haar, en ik vind haar erg aantrekkelijk (ook eerder hoor). Natuurlijk, ze wordt ouder, en dan verdwijnt er onderhuids vet, men zegt wel dat je moet kiezen tussen je kont en je gezicht als je ouder wordt, nou Fajah kiest voor haar kont (en voor de rest: fillers).



Die slappe aardappelen bij Boulevard vind ik al net zo niet serieus te nemen, moet ik zeggen (ik ken het boek van Fajah niet overigens, volg haar ook niet).



Als ik lees dat die Fiona commentaar heeft, denk ik 'nee die ziet er lekker uit, slap, dik, en het mode gevoel van iemand die enkel bij Miss Etam koopt'. Of je daar nu zinnig commentaar uit krijgt..
Ik heb het boek sinds vandaag, maar nog niet gelezen. Zo op het eerste gezicht ziet het er echt niet zo verkeerd uit. Voedings- en trainingstips met dagmenu's, wat recepten en trainingen die je thuis en/of in de sportschool kunt doen. Misschien geen wereldschokkend nieuws maar zoiets kan wel houvast en motivatie bieden.



Bij Boulevard ziet volgens mij nooit iemand een sportschool van binnen. Als ik moet kiezen tussen Boulevard of Fajah qua voedings- en trainingsadvies, dan weet ik het wel.



Sowieso is er altijd veel nijd op mensen die veel met voeding bezig zijn, veel trainen en daardoor een goed figuur hebben. Ik denk dan altijd dat jaloezie flink meespeelt.
Alle reacties Link kopieren
Moet je de discussie (Faja noemt het zelf de rijstdiscussie ) lezen op facebook op haar pagina. Gebrekkige spelling en erg aardig reageert ze ook niet op haar fans

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven