wat niemand je vertelt over zwanger zijn

13-02-2016 17:17 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij leuk hier de rare, onverwachte kanten van zwanger zijn met elkaar te delen. Zoiets als het topic "Bevallen, de taboes!", hopelijk met dezelfde hilarische inslag



Alle reacties Link kopieren
Als de schoonmaakdrift bezit van me neemt weet ik rationeel wel dat ik moet stoppen, maar het gaat gewoon niet. Echt een soort waas voor m'n ogen
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man beweert heel gemeen dat ik geen nesteldrang ga krijgen. Dit omdat ik in de eerste 16 weken ons huis compleet heb verwaarloosd omdat ik me zo beroerd voelde. Nu doe ik iets meer maar door moeheid nog steeds minder dan eerst. Nu concludeert hij dat ik geen poetsdrang ga krijgen. Zou ik nu heel fanatiek moeten worden en denken "ik zal 'm es wat laten zien"? Ik ben veel te moe daarvoor
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat ik ook niet wist: ik kan niet meer voorover zitten. Nu pas 19 weken dus ik dacht eerst dat ik me aanstelde maar de hele week al te benauwd als ik veters strik of voorover leun om TV te kijken. Eerder dan ik had gedacht!
quote:OldWood schreef op 29 april 2016 @ 19:58:

Hier probeer ik mijn bewegende buik op de film te zetten om naar man te sturen, maar op de een of andere manier heeft die kleine door dat ik hem film en stopt hij tijdens het filmen met bewegen.

Ondertussen is hij lekker bezig om mijn blaas te masseren Leg je telefoon op je buik en zoek via radio of yputube een muziekje op. Werkt bij mij altijd!
Dat je rugpijn kunt hebben vanaf week 10 en er niet vanaf komt. Lijkt net alsof de baby in m'n rib zit. Pff.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen had het altijd maar over die nesteldrang die zou komen en dat ook ik zeker wel ging poetsen, wassen etc. Ik wacht er nog steeds op, oudste is bijna 2 en jongste 3 weken
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste liep ik achter mijn vriend aan als hij een koekje at om direct de kruimels op te ruimen, zo erg had ik het
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 29 april 2016 @ 21:23:

Bij de eerste liep ik achter mijn vriend aan als hij een koekje at om direct de kruimels op te ruimen, zo erg had ik het Ik maak al sinds 3 weken elke dag 2x het hele toilet schoon...
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 29 april 2016 @ 20:39:

Oh en wat ik ook niet wist: ik kan niet meer voorover zitten. Nu pas 19 weken dus ik dacht eerst dat ik me aanstelde maar de hele week al te benauwd als ik veters strik of voorover leun om TV te kijken. Eerder dan ik had gedacht!Ik begin er ook moeite mee te krijgen hoor ben nu net over de 18 weken heen. Zit liever een beetje achterover maar van de bank afkomen is dan ook echt eerst naar voren schuiven en dan pas staan terwijl ik me met mijn handen opdruk.
quote:moniek24 schreef op 30 april 2016 @ 09:43:

[...]





Ik begin er ook moeite mee te krijgen hoor ben nu net over de 18 weken heen. Zit liever een beetje achterover maar van de bank afkomen is dan ook echt eerst naar voren schuiven en dan pas staan terwijl ik me met mijn handen opdruk.Mijn man moet mij regelmatig een duwtje geven in bed als ik om wil draaien. Ook van de bank trekken komt voor. En als ik echt moe ben... mijn broek uittrekken.
Gelukkig. Ik dacht dat ik de enige was die moeite had om op te staan.



Vanmorgen stond ik op... en viel ik weer terug in bed.
Dat je smaak ineens zo veranderd. Mijn hele leven lang lust ik al geen gebak, heb nooit een hap gebak op wat ik lekker vond. En nu vlieg ik zo naar de winkel toe om gebak te halen. In mijn vorige zwangerschap had ik dat helemaal niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 april 2016 @ 12:55:

Dat je smaak ineens zo veranderd.



herkenbaar! Ik lust op dit moment (bijna 12 weken) bijna niets meer! Het enige wat ik goed door mn keel krijg zijn dingen die niet zo gezond zijn.. Groenten moet ik nu niks van hebben..

Ik leef nu voornamelijk op brinta, yogurt, vanillevla, ijsjes, slappe ranja, pistachenootjes en boterhammen met kaas en jam.. Hele sterke voorkeur voor calorierijke voeding, terwijl ik voorheen (tot week 7 van de zwangerschap) vrij weinig en best gezond en gevarieerd at.



En wat ik eerst zo graag had (zoals pompoensoep, courgette, koekjes en chocolade) hoef ik niks meer van te hebben..

Koken staat me tegen, dus laat ik man koken en kiezen wat we eten, heb toch geen trek. Met tegenzin eet ik mijn bord leeg :(



Hoop dat ik snel weer normaal en gezond kan eten!
Heel de dag zure smaak in mijn mond.. nu 26 weken zwanger. Bleh.
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 30 april 2016 @ 13:25:

[...]





herkenbaar! Ik lust op dit moment (bijna 12 weken) bijna niets meer! Het enige wat ik goed door mn keel krijg zijn dingen die niet zo gezond zijn.. Groenten moet ik nu niks van hebben..

Ik leef nu voornamelijk op brinta, yogurt, vanillevla, ijsjes, slappe ranja, pistachenootjes en boterhammen met kaas en jam.. Hele sterke voorkeur voor calorierijke voeding, terwijl ik voorheen (tot week 7 van de zwangerschap) vrij weinig en best gezond en gevarieerd at.



En wat ik eerst zo graag had (zoals pompoensoep, courgette, koekjes en chocolade) hoef ik niks meer van te hebben..

Koken staat me tegen, dus laat ik man koken en kiezen wat we eten, heb toch geen trek. Met tegenzin eet ik mijn bord leeg :(



Hoop dat ik snel weer normaal en gezond kan eten!Oh heel herkenbaar! Morgen 30 weken en al sinds week 6 vreselijk misselijk. Eten is echt drama, wat ik de ene dag lust spuug ik de volgende dag direct weer uit. Of, als ik iets dan wel kan verdragen, krijg ik er maagzuur van en moet ik daarvan weer spugen haha. Zo blijf je bezig. En zo'n smerige smaak in mijn mond de hele dag. Maar over het algemeen gaat het verder prima behalve erg last van mn rug en andere "ongemakjes" zoals onrustige benen. Nog een paar weken doorzetten! Ben ik zwanger zijn geloof ik niet zo goed haha.
Per aspera ad astra.
Alle reacties Link kopieren
Dat je ver voor de baby er is vast oefent met 'niet-slapen': vannacht wakker om 1, 3 en 5 uur en nu sinds 8 uur weer. Gaaaap! Maar ik blijf stug liggen!
Alle reacties Link kopieren
quote:ippy schreef op 01 mei 2016 @ 09:06:

Dat je ver voor de baby er is vast oefent met 'niet-slapen': vannacht wakker om 1, 3 en 5 uur en nu sinds 8 uur weer. Gaaaap! Maar ik blijf stug liggen!



Ah ik ook, niet leuk

En die maagzuur, ik kan alleen nog maar in 1 houding liggen. Rechtop, en dan op mijn zij.



Ben 30+ weken en een wasje draaien lukt me niet meer. Herkenbaar? Tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:ippy schreef op 01 mei 2016 @ 09:06:

Dat je ver voor de baby er is vast oefent met 'niet-slapen': vannacht wakker om 1, 3 en 5 uur en nu sinds 8 uur weer. Gaaaap! Maar ik blijf stug liggen! Oh, zal het dat zijn?? Sinds week 7 (nu 12) slaap ik in blokjes van 3 a 4 uur.. Mèn, als dat de rest van de zwangerschap zo doorgaat moet ik straks wel kampioen "gebroken nachten" zijn..
quote:slagroom-met-dip schreef op 01 mei 2016 @ 09:24:

[...]



Oh, zal het dat zijn?? Sinds week 7 (nu 12) slaap ik in blokjes van 3 a 4 uur.. Mèn, als dat de rest van de zwangerschap zo doorgaat moet ik straks wel kampioen "gebroken nachten" zijn..Ik ben nu 5 weken en had het voor mijn positieve test al. Gelukkig slaap ik vrij snel weer in. Maar vind het zo gek, steeds moe zijn en maar niet goed doorslapen
En dat alles wat je moeder je vertelde dus niet klopt.

"Als je zwanger bent dan merk je dat heus wel"

Ik zat in een vruchtbaarheidstraject en nog was het een verassing
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 01 mei 2016 @ 09:16:

[...]





Ah ik ook, niet leuk

En die maagzuur, ik kan alleen nog maar in 1 houding liggen. Rechtop, en dan op mijn zij.



Ben 30+ weken en een wasje draaien lukt me niet meer. Herkenbaar? Tips? Geen tips wel herkenning. Ik kon vanaf hetzelfde aantal weken ook alleen nog zittend slapen (en sliep dus heel weinig). De was misschien uitbesteden? Strijken kan wel fijn zittend (als je een verstelbare plank hebt) en met een filmpje op een chronisch gebrek aan energie (door de gebroken nachten/het slechte slapen) is het ineens op die manier een van de leukste klusjes op te doen.
quote:ippy schreef op 01 mei 2016 @ 09:06:

Dat je ver voor de baby er is vast oefent met 'niet-slapen': vannacht wakker om 1, 3 en 5 uur en nu sinds 8 uur weer. Gaaaap! Maar ik blijf stug liggen! Moeder natuur laat ons vast wennen aan het onregelmatige. Ik heb afgelopen nacht voor het eerst doorgeslapen van middernacht tot 5.45, andere nachten soms 3x wakker. Ik slaap ook lichter dan voor de zwangerschap, kan bwv een speld horen vallen. Vind het niet erg, kan ik vast wennen
Die baby wiegt overdag lekker in slaap door jou bewegingen van het lopen, bukken, etc. Zodra jij rust wordt de baby wakker en kan het zijn eigen ding gaan doen zoals reflexen en spierkracht testen.



Daarom slapen babies straks lekker in de wagen, in de auto en als je ze wiegt.



Ik slaap trouwens als een roosje. Ik ben zo moe overdag dat ik om 20.00 uur aan mijn man vraag of ik al kan gaan slapen en slaap aan één ruk door tot 07.00 uur. En dan doe ik overdag ook nog een dutje.
Slapen gaat hier wisselend, meestal wel goed. Maar als ik wakker ben....dan slaap ik nooit weer. Ik slaap wel lichter dan normaal.



Ik las vanmorgen in mijn 'baby boek' dat de baby nu niet zo veel ruimte meer heeft en niet meer vrij kan rond spoken. Vandaar dat ik niet meer lieve schopjes voel, maar dat ik gewoon uitgerekt wordt van binnen. Volgens mij is hij steeds aan het kijken: goh...tot hoe ver zou dit nou meerekken.



Hij ligt bij mij altijd heel laag, ik heb ook nog geen trappen in mijn ribben gehad. Vanaf wanneer hadden jullie dat? Misschien komt het nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkeltje30 schreef op 01 mei 2016 @ 11:19:

Slapen gaat hier wisselend, meestal wel goed. Maar als ik wakker ben....dan slaap ik nooit weer. Ik slaap wel lichter dan normaal.



Ik las vanmorgen in mijn 'baby boek' dat de baby nu niet zo veel ruimte meer heeft en niet meer vrij kan rond spoken. Vandaar dat ik niet meer lieve schopjes voel, maar dat ik gewoon uitgerekt wordt van binnen. Volgens mij is hij steeds aan het kijken: goh...tot hoe ver zou dit nou meerekken.



Hij ligt bij mij altijd heel laag, ik heb ook nog geen trappen in mijn ribben gehad. Vanaf wanneer hadden jullie dat? Misschien komt het nog?Ik ben ook niet vaak in mijn ribber getrapt, enkel een paar keer toen er nog wel ruimte voor was. Het getrap was vaker op mijn blaas het hoeft dus niet. Wat wel ongemakkelijk was en met ribben te maken had was dat kind het vaak fijn vond om er met hoofd/billen, net onder te zitten. Zelf zitten is dan dus geen optie meer haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven