Kan dit reflux zijn?

11-04-2016 21:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu bijna 6 weken oud. Hij krijgt sinds een maandje kunstvoeding. Eerst was dat Nutrilon ha1 en sinds 1,5 week ongeveer krijgt hij Nutrilon forte. Ik merk dat hij sinds ik met kv ben gestart vaak mondjes terug geeft en misselijk is. Dit gebeurt bijna altijd als hij op zijn rug ligt te slapen. Vooral 's nachts als hij in zijn wiegje ligt hoor ik hem jammeren en zie ik dat hij zijn tongetje uitsteekt en een vies gezichtje trekt. Hij lijkt eigenlijk altijd misselijk wanneer hij wakker is. Hij heeft ook rode bultjes op zijn gezicht en rompje. Verder huilt hij weinig, geeft soms een gilletje wanneer hij misselijk kijkt. Poep en plasluiers zijn goed al merk ik dat hij soms moeilijk poept.



Cb denkt dat er mogelijk sprake is van reflux. Ik heb daarom ook een afspraak bij de huisarts gemaakt.



Ben toch benieuwd of er iemand deze klachten herkent en of er ook sprake was van reflux of iets anders. We gaan dus met de kleine sowieso langs de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik geef nu al 11 dagen nutrilon pepti omdat er misschien toch sprake is van kma. Na een paar dagen merkte ik verandering omdat de uitslag in zijn gezicht zo goed als was verdwenen, hij beter sliep 's nachts en geen vieze winden meer liet. Zijn ontlasting is ook weer geel want dat was met forte groen. Het stonk ook enorm naar rotte eieren.

Maar.. sinds gister krijgt hij weer wat uitslag en is hij wat onrustig. Drinkt ook onrustig door het wel te willen maar vervolgens weg te draaien en te kermen. Ik gebruik pure jbpm door zijn voeding omdat hij nog veel spuugt. Van het cb moet ik over 9 dagen de provocatietest doen. Maar doordat de klachten nu terug lijken te komen vraag ik me dus af of het wel kma is...
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat pepti niet voldoende is. Pepti is niet volledig hypo allergeen. Overigens zou ik naar een kinderarts gaan als je daar al niet loopt. Cb heeft vaak weinig verstand van kma en reflux is mijn ervaring
Alle reacties Link kopieren
Pepti is inderdaad niet voor iedere kindje met een kma voldoende. Wel helpt het in eerste instantie, maar als het daarna weer terugkomt is het nog steeds mogelijk een kma, alleen dan heeft je kindje nutramigen of zelfs neocate nodig...

Zou een doorverwijzing vragen naar een kinderarts..



Vaak zeggen ze inderdaad dat ze eerst moeten provoceren, maar wij hebben dat uiteindelijk niet hoeven doen. De kinderarts welke wij met 4,5 maand troffen vond dat we wel lang genoeg ellende hadden gehad en schreef de machtiging zo uit.. Ze vond het ad hand van de klachten duidelijk zat..



Hier heeft het enorm geholpen.. En is het een heel ander kind.

Daarvoor had hij precies dezelfde klachten die jij omschrijft, moeizame ontlasting, onrustig(zelfs hard huilend op een bepaald moment) drinken, wel vaak willen drinken.. Leek altijd hongerig.. Ik geloof best dat het ene kindje meer drinkt dan een ander kindje maar echt die liter al halen zo jong... (Dat was hier de reden dat we voor het eerst naar een arts gingen met 3,5 wk oud) dat is best hoog..



Zou dus nogmaals echt door laten verwijzen naar een kinderarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 01 mei 2016 @ 08:58:

Pepti is inderdaad niet voor iedere kindje met een kma voldoende. Wel helpt het in eerste instantie, maar als het daarna weer terugkomt is het nog steeds mogelijk een kma, alleen dan heeft je kindje nutramigen of zelfs neocate nodig...

Zou een doorverwijzing vragen naar een kinderarts..



Vaak zeggen ze inderdaad dat ze eerst moeten provoceren, maar wij hebben dat uiteindelijk niet hoeven doen. De kinderarts welke wij met 4,5 maand troffen vond dat we wel lang genoeg ellende hadden gehad en schreef de machtiging zo uit.. Ze vond het ad hand van de klachten duidelijk zat..



Hier heeft het enorm geholpen.. En is het een heel ander kind.

Daarvoor had hij precies dezelfde klachten die jij omschrijft, moeizame ontlasting, onrustig(zelfs hard huilend op een bepaald moment) drinken, wel vaak willen drinken.. Leek altijd hongerig.. Ik geloof best dat het ene kindje meer drinkt dan een ander kindje maar echt die liter al halen zo jong... (Dat was hier de reden dat we voor het eerst naar een arts gingen met 3,5 wk oud) dat is best hoog..



Zou dus nogmaals echt door laten verwijzen naar een kinderarts.

Fijn dat het bij jullie beter gaat! Herken je ook de andere klachten zoals vieze winden en uitslag? En huilde jouw kleine wel veel? De mijne namelijk niet maar dat zegt misschien ook niet alles.

Ik bel sowieso morgenochtend de huisarts voor een doorverwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Hij huilde de eerste 6 a 7 weken wel eens, maar niet overdreven veel. Daarna werd het een paar maanden lang wel zon 15 a 20 uur p dag.. Tot t was opgelost zeg maar..



Niet echt uitslag, wel hele vieze rotte winden..



Goed ernaar laten kijken kan sowieso geen kwaad bij zon kleintje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven