Vrouw met hoofddoek mishandeld

30-04-2016 11:36 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook hier is weer de vraag. Waarom doen de omstandigers niets? Of is heeft dat dan toch te maken met de omstandereffect(Hoe groter de groep omstanders, hoe kleiner de kans dat iemand ingrijpt.)

En verder verschrikkelijk.

Mijn vraag is: Wat zou jij doen in een soortgelijke situatie?



De politie in Rotterdam onderzoekt of Feyenoord-aanhangers een vrouw hebben mishandeld in een tram. Dat bevestigde een politiewoordvoerder na berichtgeving van de NOS.



De Turks-Nederlandse vrouw (51) zou volgens de NOS zondag in een tram op weg naar de Kuip zijn aangevallen door een groepje van zeven mannen en een vrouw. Ook de dochter en een nichtje van de vrouw zouden door de Feyenoord-fans zijn mishandeld.



De supporters zouden onder meer de hoofddoek van het hoofd van het slachtoffer hebben getrokken. Volgens de vrouw begon de ruzie nadat ze bier over zich heen had gekregen. Daarop vroeg ze de Feyenoord-aanhangers een beker met bier anders vast te houden.



Bloedende wenkbrauw

De politie bevestigde vrijdag dat een vrouw is mishandeld in de tram. Volgens een woordvoerder liep het slachtoffer daarbij een ''flink bloedende wenkbrauw'' op. Ze vroeg de conducteur om hulp, waarna de tram doorreed naar het eindpunt.



''De vrouw is daar opgehaald door een ambulance en naar het ziekenhuis vervoerd'', aldus de woordvoerder. Het is onduidelijk wat precies is voorgevallen, omdat de vrouw nog geen aangifte heeft gedaan. Dat doet ze vermoedelijk zaterdag.



Toch is de politie alvast een onderzoek begonnen. Volgens de woordvoerder zijn camerabeelden uit de tram veiliggesteld.
anoniem_203369 wijzigde dit bericht op 30-04-2016 12:20
Reden: Bericht veranderd i.v.m originele tekst en duidelijkere vraagstelling
% gewijzigd
quote:pamelacourson schreef op 30 april 2016 @ 11:45:

Dit heeft totaal niks met haar hoofddoek te maken. Als het een jongen met blond haar met bril was geweest, dan hadden ze hem ook in elkaar geslagen en had er later ook niet in de titel van het bericht gestaan "Man met bril mishandeld".Ja mee eens. Nooit reageren op brallende lallende groepjes mensen, agressie kun je dan verwachten.
Wat ik dus zou doen, wegblijven van zulke groepjes mensen, naar andere kant lopen, uit de buurt, negeren. Niet de confrontatie aangaan. En dus geen klap krijgen.
quote:swifty schreef op 30 april 2016 @ 12:23:

Wat ik dus zou doen, wegblijven van zulke groepjes mensen, naar andere kant lopen, uit de buurt, negeren. Niet de confrontatie aangaan. En dus geen klap krijgen.Precies dit. Dit soort gasten toont voor niemand respect.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 april 2016 @ 12:25:

[...]





Dit soort gasten toont voor niemand respect.Precies!
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 30 april 2016 @ 12:23:

Wat ik dus zou doen, wegblijven van zulke groepjes mensen, naar andere kant lopen, uit de buurt, negeren. Niet de confrontatie aangaan. En dus geen klap krijgen.Maar zou je helemaal niets doen? Of zou je toch hulp inschakelen. Los van wie wat waar hoe.
Ik vind het toch wel triest gesteld dat we maar beter die gasten uit de weg kunnen gaan.

Omdat je anders klappen kunt verwachten.

Weg fatsoen!



Geef de politie gewoon bevoegdheid om te meppen. Dan kan die beter optreden tegen zulke aso's. Wat niet luisteren? Pets!
nee ik stel me voor dat ik die vrouw was die bier over zich heen kreeg, ik was daar niet blijven staan. ik ga situaties die kunnen uitlopen op geweld uit de weg. Dit is overduidelijk zo'n situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 30 april 2016 @ 12:31:

Ik vind het toch wel triest gesteld dat we maar beter die gasten uit de weg kunnen gaan.

Omdat je anders klappen kunt verwachten.

Weg fatsoen!



Geef de politie gewoon bevoegdheid om te meppen. Dan kan die beter optreden tegen zulke aso's. Wat niet luisteren? Pets!Of we gooien er honing over heen
Niet zeggende dat het haar schuld is dat ze klappen kreeg, maar dit groepje terecht wijzen op bier morsen, tja, 1) je staat er zelf in de buurt, je kan ook weggaan, 2) ze zijn opgehitst, en dus niet aanspreekbaar 3) ze gaan niet luisteren naar je terechtwijzing van biermorsen, op die manier dat jij graag wil, dus vergeefse moeite, 4) je zet jezelf en kind in gevaarlijke situatie als je meent dat de ander niet over de rooie kan gaan, zeker in groepsverband, en zeker alcohol drinkende lui.

Dat is de inschatting die ik zou maken dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 30 april 2016 @ 12:32:

nee ik stel me voor dat ik die vrouw was die bier over zich heen kreeg, ik was daar niet blijven staan. ik ga situaties die kunnen uitlopen op geweld uit de weg. Dit is overduidelijk zo'n situatie.Oke, maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was vanuit de omstandigers
In het uitgaansleven pas ik ook op lallende of alcohol drinkende mensen. Hoe vaak lees je niet over knokpartijen, steekpartijen, allemaal door groepjes en alcohol. Maar ik ben wellicht overvoorzichtig. Mensen zijn niet allemaal peaceful en geweldloos helaas.
Dan was ik waarschijnlijk niet in de buurt, want ik blijf niet in de buurt van alcohol drinkende groepjes.
Wie is er niet tijdens het uitgaan weleens onder haar minirokje gegrepen?

Mag niet, kan niet, maar is vaak te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 30 april 2016 @ 12:43:

Wie is er niet tijdens het uitgaan weleens onder haar minirokje gegrepen?

Mag niet, kan niet, maar is vaak te voorkomen.Ja dat klopt, maar wat heeft dat er mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 30 april 2016 @ 12:40:

Dan was ik waarschijnlijk niet in de buurt, want ik blijf niet in de buurt van alcohol drinkende groepjes.En als je in de tram was, zoals in dit voorbeeld?
quote:tedje1982 schreef op 30 april 2016 @ 12:45:

[...]





Ja dat klopt, maar wat heeft dat er mee te maken?Dat deze vrouw had kunnen weten dat haar hoofddoek provocerend zou kunnen werken t.o.v. die gasten.
"Toen de vrouw aan de man die naast haar stond of hij zijn bier aan zijn andere zijde wilde houden, ging het mis: ze werd geslagen. ,,Ze zeiden dat ik m'n bek moest houden. Toen ik zei dat ik geen bek heb maar een mond, gingen ze helemaal los.'"



Mensen mogen nooit een ander slaan, helaas gebeurd dit wel. Ik maak dus een inschatting of aanspreken en in de buurt blijven staan goed uit gaat werken. Ik snap haar situatie wel hoor, zou het ook heel vervelend vinden als iemand mijn ruimte niet respecteert, maar ik kijk dan wel of er een opening voor samen in de buurt kunnen zijn er is of niet. Niet dat je schuld hebt aan uitlokking, dat is niet wat ik bedoel, verre van. Maar ik maak zelf een persoonlijke inschatting waar ik mijn persoonlijke ruimte veilig stel, en deze is helaas niet altijd af te dwingen. Zoals nu weer gebeurd. Sommige mensen zijn agressief en met een verzoek krijg je klappen. Ik maak dus vooraf een inschatting.
Dronken Feyenoord aanhangers die met bier morsen en vervolgens een vrouw die er iets van zegt. Rara, wat gebeurt er dan? Ik zou zeggen oppakken die gasten omdat ze overlast veroorzaken.



Wat ik zelf niet zou doen, is nadat er bier over me is heen gemorst, kan je verwachten, ook nog een opmerking maken dat ze dat glas ergens anders moeten houden. Soms ben ik in een rare bui en wie weet zeg ik er dan wel wat van. Dan weet ik wat de consequenties zijn. De dronken gasten blijven fout. Moet iets aan gebeuren.



Je kán er dan als titel natuurlijk van maken dat een vrouw mét hoofddoek is mishandeld. Kan natuurlijk. Vanalles kan. Maar kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in verleden wel geholpen ja.

Ik kan me niet voorstellen dat niet te doen.

En ervaring leert dat ik dus handel.

Bij ongeval, vechtpartij en mishandeling.

Tja..ook klappen gehad..en verrot gescholden en bedreigd..tja.

Maar iemand aan zn lot overlaten... neee..

Je kunt overigens ook andere dingen doen..mensen erbij halen, lawaai maken, politie bellen..in elk geval proberen.

Ik ga altijd maar uit van het principe..als IK dat nou was en hulp nodig had..hoe zou ik me voelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 30 april 2016 @ 12:50:

"Toen de vrouw aan de man die naast haar stond of hij zijn bier aan zijn andere zijde wilde houden, ging het mis: ze werd geslagen. ,,Ze zeiden dat ik m'n bek moest houden. Toen ik zei dat ik geen bek heb maar een mond, gingen ze helemaal los.'"



Mensen mogen nooit een ander slaan, helaas gebeurd dit wel. Ik maak dus een inschatting of aanspreken en in de buurt blijven staan goed uit gaat werken. Ik snap haar situatie wel hoor, zou het ook heel vervelend vinden als iemand mijn ruimte niet respecteert, maar ik kijk dan wel of er een opening voor samen in de buurt kunnen zijn er is of niet. Niet dat je schuld hebt aan uitlokking, dat is niet wat ik bedoel, verre van. Maar ik maak zelf een persoonlijke inschatting waar ik mijn persoonlijke ruimte veilig stel, en deze is helaas niet altijd af te dwingen. Zoals nu weer gebeurd. Sommige mensen zijn agressief en met een verzoek krijg je klappen. Ik maak dus vooraf een inschatting.Ik ook. Natuurlijk is het totaal niet goed te praten, maar ik heb wel meer dan eens in de situatie gezeten dat er dronken mensen achter me stonden en ik steeds bier op me kreeg. Ik ga als ik me eraan erger altijd een stukje verderop staan, geen zin in gezeik.
Klinkt misschien raar maar ik kan mij dus echt niet inbeelden dat een groep gelijk in gaat slaan op een vrouw ( hoofddoek vind ik niet relevant) Omdat ze vroeg of ze niet over haar wilden morsen. Voor ik zwanger raakte heb ik dit soort situaties ook wel eens meegemaakt, bier knoeien op mij en dat ik er iets over zei. Nooit heb ik een grote bek oid terug gekregen alleen een sorry.



Misschien is het wel de toon die de muziek maakt.
Ja inslaan op mensen is superfout, de videobeelden zullen de daders wel herleiden.
Het hangt er vaak wel vanaf hoe je het zegt. Ik heb wel vaker met agressieve dronken mensen gepraat. Maar het hangt er echt vanaf hoe, wat en wanneer je wel of niet iets dan zegt. Ga je zeggen dat Feijnoord stom is. Ga je zeggen dat het mietjes zijn. Of ook vaak meegemaakt als je iets zou zeggen van alcohol an sich. Ik drink zelf dus niet vaak (ook al lijkt het in een ander topic wellicht alsof ik elke keer straalbezopen zou zijn) maar op de momenten dat ik niets drink wil ik wel regelmatig gezeik krijgen van mensen die alcohol drinken, dat ik niet zo ongezellig moet doen etc. Als je dan iets terug zou zeggen dat je toch ook niets over hun alcoholgebruik zegt, zijn ze ook vaak aardig over de zeik.
Misschien een beetje overdreven, maar ik hou echt bij wanneer Feyenoord speelt en dan zorg ik ervoor dat ik niet die richting opga. Stelletje opgefokt tuig. Natuurlijk zitten er ook heel veel gewone mensen bij, maar helaas ook een vrij groot aantal mensen met maar 1 hersencel die zeer licht ontvlambaar zijn en voetbal gewoon als een soort katalysator gebruiken voor alle irritaties en agressie die ze in het dagelijks leven meemaken omdat ze zich altijd maar vernederd voelen omdat ze zo dom zijn dat ze altijd in elk gesprek het onderspit delven.



En na zo'n wedstrijd voelen ze zich dan helemaal het mannetje / vrouwtje omdat hun club heeft gewonnen en reageren zich af op wie ze maar in de weg staat. Dit had net zo goed iemand met een bril kunnen zijn inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
het is gewoon verschrikkelijk voor die vrouw. en die hooligans zijn niet minder dan gewoon tuig van de richel, doorgesnoven criminelen waar door de cocaïne alle grenzen vervagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven