Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!



Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.



Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
TGIF! Where are my people? Die kilo is er nog steeds af, heb vanochtend nog eens gewogen, dus voila:



Begin: 87

Nu: 82

Af: -5



Héél vreemd en zeker niet verdiend, heb meerdere keren fastfood gegeten (burger of gefrituurde kip) en geen een keer hardgelopen. Het lichaam zit toch vreemd in elkaar soms.



Wij vieren vanavond Konings ´dag´ omdat we doordeweek natuurlijk geen vrij hadden. Ik heb oranje gelatine wodkashots gemaakt en ga gehaktballetjes met satesaus maken, mijn vriendin hier gaat gevulde eieren maken en hapjes met kaas en augurk enzo. Dat is het meest Nederlands dat we er van konden maken. We hebben maandag vrij ivm de dag van de arbeid, dus lekker lang weekend.



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog half



Zo druk! Zus gaat scheiden werk is bizar druk en sporten en alles



Hoe is het met jullie?!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Alle reacties Link kopieren
Ontherun, sterkte! Heftig dat je zus gaat scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag 78,5 op de weegschaal!



Ben echt helemaal overtuigd van het concentreren op koolhydraten in plaats van calorieen. 2,5 weken geleden was ik na een slechte periode weer 83,5 kilo, toen ben ik hiermee begonnen en nu al zo'n resultaat! En serieus zonder ook maar één keer honger te hebben want ik kan heel veel dingen die ik lekker vind onbeperkt eten. Echt een super aanrader voor iedereen die nog op zoek is naar een nieuwe levensstijl qua eten!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig aggie!!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!

Ik heb niet zoveel te vertellen, heb me een beetje laten gaan onder het mom van 'de detox is voorbij', maar het valt mee. Heb me echter nog niet durven wegen, volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Beetje slordig om eerst heel enthousiast in te breken op dit topic en dan niks meer te laten horen, sorry!



Het ging hier even wat minder goed maar desondanks toch (iets) afgevallen. Halve kilo in 2 weken. Heb mij nu aangemeld voor een wedstrijd (via Herbalife ook). Ik moest op de foto en mijn kilo's en vet% worden doorgegeven en dan over 90 dagen weer, prijs is 350 euro dus dat zou leuk zijn! Hoop dat het mijn motivatie weer een beetje opvijzelt.



@sombrerito, super dat je de wedstrijd uitgelopen hebt, petje af! Nu vol goede moed op naar de volgende!



@kwejeeboo, je maag zal inderdaad best gekrompen zijn. Ben benieuwd hoe lang je m met normale voeding zo kan houden! Niet dat jij dat niet zou kunnen hoor, maar meer of het in het algemeen zo werkt ;). Kreeg je geen buikpijn na de boterhammen?



@symbiont, leuk de VS! Alleen dat eten daar..... Trekt als je weer terug in je ritme bent vast wel weer bij! Enne, die 60 hoop ik ook te halen hoor.... We zijn er nog lang niet!



@ontherun, sterkte! Fijn dat je je zus kunt ondersteunen!
Alle reacties Link kopieren
@littlemissy Goede vraag! Lichamelijk lukt het prima, je lichaam geeft wel aan wanneer het genoeg heeft gehad... mentaal is het vreselijk lastig zodra je weer 'gewoon' gaat eten! Ik heb vanochtend crackers gegeten en vóór dat ik met de detox begon zou ik nu dan flinke honger hebben en een goede lunch nemen. Maar ik heb nu eigenlijk nog helemaal geen honger. Terwijl het mentaal wel knaagt. Snap je? Mijn hoofd zegt dat ik eieren moet gaan bakken, terwijl ik daar lichamelijk helemaal geen behoefte aan heb. Terwijl ik dat normaal wel heb. En dan is het ook verleidelijk om in plaats van een stevige lunch een paar chocoladekoekjes te nemen, om die "trek" in m'n hoofd te stillen. lastig hoor, afvallen...
Alle reacties Link kopieren
Dat noem ik altijd hoofdhonger Als mijn hoofd vind dat ik iets moet eten terwijl mijn lijf daar geen behoefte aan heeft. Zo moeilijk is dat! Maar ik denk wel dat het besef dat het er is en herkennen wanneer het hoofd- en wanneer buikhonger is wel een hele belangrijke stap is in het afvalproces!



Zit net een boek te lezen "uw brein als medicijn" waarin ik net las dat emotie eters een heel laag EQ hebben.... Best confronterend!
Alle reacties Link kopieren
Hoofdhonger! Dat is het precies!



Oei, ik ben ook een emotie-eter... raad je het boek aan? Moet nog een verjaardagscadeau voor mezelf verzinnen.
Ik ben er ook wat minder. Ben weer rond de 98. Eet wel van alles. Dus dit is blijkbaar mijn gewicht blijkbaar als ik van alles wil eten.



Motivatie is 0. Snap echt niet dat ik soms periode gemotiveerd ben en dan laat ik het even versloffen en weg. Let door de week wel wat ik eet hoor maar niet genoeg. Moet echt meer sporten gewoon maar door vakantie gaat dat nu niet lopen. Dus maar na pinksteren er weer tegenaan en dan volhouden met sporten iig en hoop dan ook bokszak te hebben in die week.
Alle reacties Link kopieren
Door de VS denk ik toch weer aangekomen :(

Start 70kg

Tussenstand 66.9kg

Huidig 67.9kg
Alle reacties Link kopieren
Aggie wat goed! Gefeliciteerd! Heb je bronnen voor me? Ik ben zeer geïnteresseerd maar weet niet waar ik allemaal moet beginnen. Flinke overdaad aan blogjes en dingen die allemaal geld kosten voor je überhaupt wat info krijgt
Alle reacties Link kopieren
@kwejeeboo, is een boek over de werking van het brein en dit werd als voorbeeld genoemd doen ze de verhouding tussen iq en EQ uit gingen leggen. Verder dus geen aanrader helaas...



@schorpioen, ik merk bij mijzelf tegenwoordig dat als ik geen motivatie heb dat ik mezelf ergens in saboteer. Ik weet niet hoe ik het precies uit moet leggen maar ik zal een voorbeeld geven. Stel je zegt altijd 'als ik X kilo ben dan ga ik eindelijk op zoek naar een nieuwe baan. Als je dan lekker aan het afvallen bent zit in je achterhoofd een stemmetje dat je influistert dat een nieuwe baan toch best heel onzeker is en dat je huidige baan misschien niet zo heel erg is dat je denkt dus dat het afvallen niet zo snel zou hoeven gaan en je best voor die ene keer dat toetje mag eten....



Zou dat bij jou ook zo kunnen zijn? Dat je motivatie daarom soms 0 is? En dan kn het ook iets kleins zijn natuurlijk, dit was puur een voorbeeld



@symbiont, balen! Maar je weet waar het vandaan komt dus laat je er niet door van de wijs brengen. Je kunt het!



Enne Aggie ik heb er vorige keer overheen gelezen maar gefeliciteerd met je resultaat!
Alle reacties Link kopieren
MM: kijk even op www.puurfiguur.nl Dat is nu precies wat ik het fijne aan die website vind: je kunt een (eenmalig) betaald programma volgen maar je kunt ook meer dan genoeg gratis info op de website vinden. En je inschrijven voor de nieuwsbrief, dan krijg je iedere week een e-mail met tips!



Succes allemaal weer deze week!



Ps. Hebben jullie ook wel eens dat je net lekker bezig bent en wat beter in je vel begint te zitten en dat je jezelf dan ineens in een 'verkeerde' spiegel ziet (waarin je extra dik lijkt) en dat dan je hele positieve motivatie gelijk weer naar de filistijnen is? Ik had dat gisteren op een verjaardag waar ik mezelf steeds in een raam zag:( En ik heb het wel vaker gehad, dat zoiets de hele sfeer in mijn hoofd verpest. Was wel benieuwd of meer mensen hier dat hebben en vooral ook hoe je voorkomt dat je dan opgeeft? Want het is eigenlijk heel raar dat dat zelfbeeld van de ene op de andere seconde kan omslaan terwijl er fysiek echt niks is veranderd:s
Alle reacties Link kopieren
quote:Aggie12 schreef op 02 mei 2016 @ 00:26:

MM: kijk even op www.puurfiguur.nl Dat is nu precies wat ik het fijne aan die website vind: je kunt een (eenmalig) betaald programma volgen maar je kunt ook meer dan genoeg gratis info op de website vinden. En je inschrijven voor de nieuwsbrief, dan krijg je iedere week een e-mail met tips!



Succes allemaal weer deze week!



Ps. Hebben jullie ook wel eens dat je net lekker bezig bent en wat beter in je vel begint te zitten en dat je jezelf dan ineens in een 'verkeerde' spiegel ziet (waarin je extra dik lijkt) en dat dan je hele positieve motivatie gelijk weer naar de filistijnen is? Ik had dat gisteren op een verjaardag waar ik mezelf steeds in een raam zag:( En ik heb het wel vaker gehad, dat zoiets de hele sfeer in mijn hoofd verpest. Was wel benieuwd of meer mensen hier dat hebben en vooral ook hoe je voorkomt dat je dan opgeeft? Want het is eigenlijk heel raar dat dat zelfbeeld van de ene op de andere seconde kan omslaan terwijl er fysiek echt niks is veranderd:sGoede tip van die website! Ook leuk dat je meedoet aan een wedstrijd. Dat houdt de motivatie erin! Ik snap inderdaad hoe je je voelt wat betreft die motivatie en spiegels. Ik heb dat juist wanneer ik mezelf op een foto zie. Vaak helpt het me dan even naar de wc of badkamer te lopen en daar op een andere manier in de spiegel naar jezelf te kijken. Dan zeg ik tegen mezelf: het valt toch heus wel mee?! Het is gek toch dat we ons zo van onze stuk kunnen brengen he?
Ik schaam me echt dat ik als to zo verzaak mee te schrijven en tabel bij te werken natuurlijk ook. En het ergste niet eens door drukte maar omdat ik zoooo slecht bezig ben dat ik niet durf te wegen en niet dit topic durf te openen (want confrontatie). Echt erg.quote:[message=22650845,noline]Aggie12 schreef op 02 mei 2016



Ps. Hebben jullie ook wel eens dat je net lekker bezig bent en wat beter in je vel begint te zitten en dat je jezelf dan ineens in een 'verkeerde' spiegel ziet (waarin je extra dik lijkt) en dat dan je hele positieve motivatie gelijk weer naar de filistijnen is? Ik had dat gisteren op een verjaardag waar ik mezelf steeds in een raam zag:( En ik heb het wel vaker gehad, dat zoiets de hele sfeer in mijn hoofd verpest. Was wel benieuwd of meer mensen hier dat hebben en vooral ook hoe je voorkomt dat je dan opgeeft? Want het is eigenlijk heel raar dat dat zelfbeeld van de ene op de andere seconde kan omslaan terwijl er fysiek echt niks is veranderd:s



Ja eigenlijk is dus precies de reden dus Aggie. Ik zat echt in de flow enzo. En toen kwam dat incident met die jurk die ik niet zo passen terwijl ik me zelf weer goed voelde. En nu denk ik telkens: denken mensen nu niet: zo die heeft zich in een krappe jurk gepropt? En ook foto's. Ik viel van het weekend uit tegen vriend omdat hij het leuk vind om sneaky foto's te maken (als dochter en ik samen in slaap zijn gevallen bijvoorbeeld). Heel onterecht want hij denkt: schattig beeld. En ik denk: monster!!!

Toen hebben we daarna was geposeerde foto's gemaakt en eigenlijk viel dat wel erg mee. Maar ben steeds als de dood weer ergens een onflatteuze foto van mezelf tegen te komen. En stom genoeg leidt dat niet tot motivatie maar juist tot heel veel eten (niet per se ongezond) onder het mom van: maakt toch geen moer uit of ik mijn best doe, ik blijf toch een lelijk dik mormel met enorme armen.

Terwijl een complimentje ofzo juist motiveert merk ik. Nou ja. Ik begin maar weer gewoon opnieuw.



Sorry om na 2 weken radiostilte binnen te vallen met enorme egopost. Moest er even uit. Grrr
Alle reacties Link kopieren
Aahh heel herkenbaar hoor lillah en aggie, ik die het zelf ook maar als ik het dan van anderen lees denk ik echt oprecht wees wat liever voor jezelf. Maar bij mezelf dan weer niet



Ik ben druk bezig op de website en probeer een groot stuk koolhydraten te schrappen. Is inderdaad minder moeilijk dan ik dacht omdat ik veel dingen die ik echt lekker vind toch net wat meer kan eten dan, prima vervanging.
Alle reacties Link kopieren
@Aggie12 en @lillah ja verschrikkelijk is dat. Zat laatst oude vakantiefoto's terug te kijken, janken want oh wat was ik daar slank. Toen ben ik uit ellende pannenkoeken gaan bakken...
Alle reacties Link kopieren
MM: ja makkelijk is het eigenlijk he?! Ik zag even door mijn oude eetlogboek te kijken, toen ik echt calorieen telde (in februari) at ik bijvoorbeeld 1100 of 1300 calorieen op een dag maar daarvan wel 150-250 gram koolhydraten.. Geen wonder dat ik niet echt afviel! Nu eet ik tegen de 1800 kcal, waarvan 60-80g koolhydraten, heb nooit honger, en vanochtend was ik alweer 77,9 :D En ik ben eigenlijk de hele dag lekkere dingen aan het eten, heerlijk! Haha. Ik heb nu ook Pinterest ontdekt, echt leuk om allerlei recepten die ik daar vind uit te proberen



Kwejeebo: Jaa dat heb ik ook vaak! En nog irritanter vind ik dan dat ik mezelf toen heel dik vond terwijl ik dat echt niet was. Nu wel haha. Maar als ik weer slank ben ga ik daar dus van genieten en niet zo negatief meer naar mijn lichaam kijken. Ik hoop dat je van de pannekoeken hebt genoten en weer vol goede moed verder kunt!



Succes allemaal weer!
Ik ben een paar dagen op vakantie dus lekker genieten. Daarna lees ik weer bij en hoop ik alles weer op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie schorpioen!



Aggie waar haal jij nu je koolhydraten dan uit? Het vergaat me eigenlijk prima maar m'n twee grootste vriendvijanden chocola en alcohol liggen altijd op de loer waardoor ik nog steeds niet echt goed resultaat boek. Hoe kap ik hier nou eens echt mee :'(
Alle reacties Link kopieren
Zo! Daar ben ik ook weer een keer.... Ik lees trouw alles mee, maar had niet zoveel te melden. Vind het ook wel moeilijk om te reageren, omdat het met een aantal dames iets minder goed gaat qua afvallen en diëten. Dan velt het net alsof ik alles zit in te wrijven of zo... Maar ja, het gaat goed hier. Mag niet klagen.



Vandaag gewinkeld. Ik zit nu in maat 40 van broeken (was 42), en maat M voor de bovenkleding (was L/XL). Maar de spiegels in de winkels... haha. Ik weet niet wat ze daarmee doen, maar echt niemand heeft daar een mooi spiegelbeeld hoor! Verschrikkelijk...



Morgen is weer mijn officiële weegdag. Dus meld het nog wel even.



Sporten gaat ook goed. Heb er een ander lesje bijgepakt. Is iets serieuzer. Krijg nog een voedingsschema en alles, om mijn doel te bereiken. Mijn doel heb ik al een beetje bijgesteld. Wil nog steeds een aantal kilo's kwijt, maar ook een wat strakker/gespierder lichaam. Ben benieuwd wat voor een eetlijstje dat oplevert. Zie het met angst tegemoet haha.



Genieten jullie van het mooie weer?
Ha gilliath. Neee joh. Juist lekker positieve dingen blijven melden. Goed juist. We hebben toch allemaal ups en downs. Wat fijn zeg di maten!!! Mooi hoor een m-tje. En je werkt er hard voor.



Wel fijn om te lezen dat het herkenbaar is die frustratie. Haha dat van die vakantiefoto's herken ik ook.



Ik kwam net op mijn werk iemand tegen doe ik niet meer heb gezien sinds ik met verlof ging. Wooooow wat zie jij er goed uit! Riep ie. Haha dan denk ik wel: zal toch vast wel iets ten goede veranderd zijn maar ik wil meer en sneller!! Stom eigenlijk dat complimenten of rotopmerkingen zo bepalend zijn bij me. Wist niet dat ik daar zo vatbaar voor was.



Nou zonnetje. Lekker ertegen aan weer. Ik ga dit weekend lekker uitleven met gegrilde groentes en vis op de bbq. Morgen lekker salade maken. Nieuwe ronde nieuwe kansen.



En idd koolhydraten verminderen kan supersnel effect al hebben.



Heerlijk weekend allemaal. Ik ga even niet wegen. Maar als ik wat door kan geven zet het even dik. Doe ik het meteen als ik het zie!
Alle reacties Link kopieren
Schorpioen: fijne vakantie!



MM: Ik eet 's ochtends bijna altijd iets met 25g havermout (geroosterd in yoghurt of havermoutpannenkoekje) en verder haal ik koolhydraten uit groentes tijdens lunch en avondeten. En een beetje fruit tussendoor. We hebben hier nu veel rood fruit waar ik gek op ben, en het heeft ook, vergeleken met veel ander fruit, weinig koolhydraten. En ik eet bijna iedere dag mijn favoriete snack: een rijstwafel met pindakaas en zout :D Daar zitten ook wat koolhydraten in. Ik vind het helemaal niet lastig om voor avondeten koolhydraatarm te koken trouwens, ik hou van heel veel groentes dus we eten altijd gewoon groente, vlees en kaas. Daarmee kun je oneindig veel dingen maken Alcohol drink ik sowieso weinig en in mijn twee favoriete drankjes, rode wijn en irish coffee, zitten weinig koolhydraten dus af en toe kan dat wel. En tja, chocolade.. Dat vind ik ook heel ingewikkeld.. Ik merk dat ik er minder behoefte aan heb nu het afvallen goed gaat maar wat je er echt aan kunt doen weet ik ook niet. Ik neem nu soms een suikervrij hoestsnoepje als ik heel erg zin in chocolade heb. Dan krijg ik zo'n mintsmaak in mijn mond waardoor andere dingen niet meer lekker smaken en ik er dus geen zin meer in heb.



Giliath: Ik kan het me voorstellen dat je het lastig vindt om een succesverhaal te delen als anderen het lastig hebben, maar toen het bij mij slecht ging vond ik het ook juist wel motiverend om goede verhalen van anderen te lezen, dus het zou sommige mensen juist ook kunnen helpen als jij je positieve verhaal deelt!



Lillah: Wauw, top dat je zo'n compliment kreeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven