Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Blegh. Vandaar weer een niet leuk kaartje uit Duitsland.



Tekst met leer haken en een haakkleedje daar onder.



Maaaaaar morgen naar Deventer!!!
Een fijne vakantie jusa!



En jij heel veel plezier in Deventer moonlightdreamer. Neem je wel een trolley mee voor al je gekochte kaarten?



Alle reacties Link kopieren
Laat het wel thuisbezorgen!!



Fijne vakantie iedereen bijna eigenlijk wel!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie jusa en Neliba!



Rozea, ik heb je ook gevonden en een kaartje gefavoriet! Was al nummer 6 van dat kaartje, zag dat Dreamer hem ook al gefavoriet had.



Verder geen hurrays helaas nog. Duitsland is nu al langer dan 30 dagen onderweg, dus ik vrees dat die inmiddels bij de postbode op de schouw staat...

Wel 3 kaartjes in de bus, waaronder 1 gedrocht. Ik had dus een tijdje terug een kaartje uit italie wat die persoon zelf had samengesteld, met 2 foto's van zichzelf. Nu een soortgelijk gedrocht uit Duitsland van een vrouw van 52 die zichzelf lachend op de fiets op een kaart heeft gezet, met wat kleine fotootjes erom heen, op een van die fotootjes staat ze nog met haar man. Nou, ik vraag me heel erg af waarom iemand denkt dat mensen gelukkig worden van zulke kaartjes, ik kan er met mn kop nog niet helemaal bij. Voor de nieuwsgierigen, hij staat nog niet op mn profiel, moet nog het nodige inscannen. Maar ze heeft hem wel vaker verstuurd (vast meteen 50 keer laten afdrukken ofzo) dus je kunt hem zo vinden.

Gelukkig heb ik afgelopen week ook leuke kaartjes gekregen! Helaas weinig mensen die hun kaartje bij verzenden inscannen, ik loop nu zo achter....



Oh Paulsje, welkom natuurlijk! Ik hoop dat je snel leuke kaartjes krijgt.



Ik hoop nog wel op een aantal hurrays dit weekend, heb donderdag een stapeltje gepost, dat zal nog even duren, maar de rest zou wel aan kunnen komen....
Alle reacties Link kopieren
Blijft raar happyowl.. Moet er niet aan denken zeg om vereeuwigt op een kaartje te staan. Weet ik eigenlijk al wie jij bent? Ga op onderzoek uit!
Ach arme HappyOwl! Dat je nu alweer zo'n gedrocht hebt ontvangen....

Ik heb even gespiekt, maar ik moest er stiekem toch wel om lachen. Heel eventjes maar hoor!



Ik had vanochtend vroeg al een blije Hurray uit Duitsland waar mijn koffiekaart is aangekomen.

Heb meteen weer een nieuw adres opgevraagd: Duitsland uiteraard. Wel een leuk profiel, een grootverzender, en ik ga onze badpakdame naar hem toesturen.



Iedereen een goed weekend gewenst. Ook de mensen die niet op vakantie zijn/gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt hoor, voor het favorieten!



En fijn weekend/fijne vakantie
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een hele blije hurray uit Duitsland op de Nirvanatekst (Come as you are) Hij blijkt groot Nirvanafan en heeft me zelfs een link van éoa gestuurd. Geen idee. verder
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 30 april 2016 @ 10:41:

Geen idee. verder
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Wauwww zo blij!! Maar liefst drie kaarten vandaag! Met alledrie een vogel erop



Eentje uit Zwitserland, Tsjechië en Ierland!!! I feel sooo lucky!
aan het typen...
Super rozea!



Hier liggen het Groninger Museum en de badpakdame inmiddels klaar voor verzending.



En ik heb vanochtend nog een paar berichtjes uitgewisseld met een Française. Ik kwam via via op haar profiel en ik las dat ze zelf kunstenares is en er ook kaartjes zijn met haar schilderijen. Ze schildert katten. En ze verstuurt zelf ook wel haar eigen kaartjes en ik had daar 1 kaartje van gefavoriet.

Ik kreeg vervolgens een berichtje van haar dat ze ook een kaartje heeft met een zwarte kat (mijn favo dus) en toen zag ik dat ik die ooit al eens had ontvangen. Want haar kaartjes zijn ook gewoon te bestellen via de website van postallove.



Hier is de postbode nog niet langs geweest. Ik verwacht niet direct wat, maar je weet het natuurlijk maar nooit...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog geen postbode, denk ik, maar met de 3 ontvangen kaartjes van gisteren sta ik 9 voor met ontvangen, dus ik reken nergens op



Mijn berichtje vanmorgen was een béétje wazig, want ik zat met vreselijke migraine. Was een beetje scheel, zeg maar. Typen ging ook totaal niet Maar ik móest koffie, want anders zou ik vanmiddag nóg meer migraine krijgen, die met een pilletje niet weggaat (ontwenning) dus.. vandaar dat ik hier even was
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk van die Française Labellei



En wat fijn dat je 3 kaarten ontvangen hebt, Rozea!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 30 april 2016 @ 13:15:





Mijn berichtje vanmorgen was een béétje wazig, want ik zat met vreselijke migraine. Was een beetje scheel, zeg maar. Typen ging ook totaal niet Maar ik móest koffie, want anders zou ik vanmiddag nóg meer migraine krijgen, die met een pilletje niet weggaat (ontwenning) dus.. vandaar dat ik hier even was Oeiii..hopelijk wordt het niet erger..migraine lijkt me vreselijk :(
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
De migraine is gelukkig weer zo'n beetje weg, Rozea



Ik kreeg een leuk kaartje uit Amerika, gisteren, maar kan het ID niet goed lezen, want de poststempel zit er overheen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
OHja, ik had ook nog een blije hurray uit Zuid Afrika
Later is nu
Fijn dat het iets beter gaat met jouw migraine Dreamer.

En ook fijn dat je kaartje in Zuid-Afrika is aangekomen. Ik heb ook nog één onderweg naar Zuid-Afrika, en ik hoop dat ie ooit aankomt.



Ik had tóch nog 3 kaartjes in de brievenbus. Een kaartje uit de USA, niet echt bijzonder, en ze heeft er alleen maar opgeschreven "greetings from Louisiana". Tja...

Maar gelukkig kreeg ik ook 2 leuke kattenkaarten uit China! Met meer tekst ook.

Een Chinese had haar 2 hamsters getekend, en erbij gezet dat ze Calorie en Meat heten, omdat ze te dik zijn.
Alle reacties Link kopieren
Da's wel grappig ja



ID van het kaartje is gevonden. Stomme Amerikaan, schrijft een 9 als een 4

Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 30 april 2016 @ 14:15:.

Een Chinese had haar 2 hamsters getekend, en erbij gezet dat ze Calorie en Meat heten, omdat ze te dik zijn. Whahaha..dat is wel humor
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 30 april 2016 @ 14:35:

Da's wel grappig ja



ID van het kaartje is gevonden. Stomme Amerikaan, schrijft een 9 als een 4

Dat is soms wel gokken he.. Of sommige schrijven een 7 die onwijs op een 1 lijkt omdat ze dat korte streepje van de 1 heel lang maken haha
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Nou mn deventer kaartenavontuur duurde precies 10 min..



Geleerd om nooit meer mijn man en kind mee te nemen. Had uren in die bakken kunnen kijken maar helaas..



Score 6 kaarten *zucht*
Jammer moonlightdreamer. Je heb nu wel een goede rede om terug gaan. Hihi...



Die namen van de hamsters hahah. Ja hoe kom je er ook op.



Iedereen heeft weer kaartjes ontvangen enz. Hier niks....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niets ontvangen, sta ook 2 kaartjes voor met ontvangen. Nou, eigenlijk 3, maar iemand is vergeten de id erop te zetten. Dus hopelijk weet postcrossing die te vinden, ga zelf ook nog even zoeken!



Helaas ook geen hurrays, daar had ik echt op gehoopt zodat ik vanavond nog wat zou kunnen schrijven. Heb vanmiddag druk gehad, had een wijnwandeling voor vriendinnen georganiseerd samen met een andere vriendin. Oh wat hebben we gelachen om alle foto's en filmpjes die we kregen, er zaten ook allerlei opdrachten bij. Net het hele volk weer t huis uit gewertk, en hier zit ik dan, zonder hurrays....
Klinkt als een geslaagd dagje HappyOwl! En wie weet komt er vanavond nog een Hurrayenstorm... voor ons allen.



Wat frustrerend moonlightdreamer, dat je maar zo kort in die bakken hebt kunnen graaien en kwijlen kijken. Gelukkig heb je nog wel wat kunnen inslaan.
Alle reacties Link kopieren
“Thank you very much for sending me a card from my favourites (always a special joy!) and also decorating it so beautifully!

On a rainy day finding such thoughtful mail in my mailbox gives quite a bit of extra happiness."



Hurray op de Fiep pauw.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven