Werk & Studie alle pijlers

Scriptie-topic

27-08-2015 09:57 330 berichten
Wie gaat er net als ik in het nieuwe collegejaar starten met 'de laatste loodjes' ofwel scriptie?



Er bestaat een oud topic maar volgens mij zijn de meeste daar inmiddels klaar of moeten nog maar een paar dingen aanpassen, dus ik dacht ik start een nieuw topic voor alle 'groentjes' die misschien net een onderwerp hebben en nog niet goed weten wat ze verder te wachten staat

Lijkt me leuk om elkaar met dit topic te kunnen helpen/motiveren om er iets moois van te gaan maken. Ik hoop dat er meer forummers zijn die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic!



TO trapt natuurlijk af:

Ik begin volgende week, gisteren mijn onderwerp binnen gekregen. Als ik de scriptie haal (ergens in januari) ben ik ook echt klaar met mijn opleiding. Dus ik vind het wel een beetje spannend
Hier tranen met tuiten. Ik heb donderdag een gesprek gehad met mijn begeleider en hij ziet hier geen onderzoek in. Ik mag dus helemaal opnieuw beginnen. Drie maanden bezig voor niets en ik weet nu al dat ik de deadline nooit meer ga halen.

Ik heb nu geen idee waar ik mijn onderzoek dan over moet gaan doen en de organisatie waar ik stage loop heeft twee weken vakantie, dus ik kan nu ook helemaal niets.



Ik zie het even heel somber in, want ik wil zo graag op tijd klaar zijn.
Luna



Ik begrijp je gevoel wel een beetje al ligt het bij mij iets anders. Twee weken geleden heb ik de beslissing moeten nemen om mijn studie te vertragen. Twee vakken van dit jaar niet gehaald en een derde waarbij ik de deadline met geen mogelijkheid nog kon halen. Wij hebben een maximum van twee hertentamens en dat ging dus niet meer. Ik zal volgend jaar nog (minimaal) deze drie vakken moeten doen, waardoor ik op zijn vroegst volgend jaar april en op zijn laatst volgend jaar juli afstudeer (i.p.v. dit jaar in juli). Ik baal er ontzettend van, heb het gevoel gigantisch te falen, maar ik kan de druk van de studie op dit moment erg slecht aan en ik moet voor mijn gezondheid en mijn kinderen kiezen.



Ik ga vandaag wel beginnen met het schrijven van mijn scriptie. Wij hoeven maar 6500 woorden, het is gewoon een groot essay eigenlijk, maar het wordt wel als bachelorscriptie gezien. Een mini-opstapje naar de masterscriptie voor degenen die een master gaan doen. Dat is nog steeds wel mijn doel, ik wil na de bachelor zeker nog een master doen al zal het dan met vertraging zijn. Ik heb al een startdocument ingeleverd met een eerste vraagstelling en deelvragen en een voorlopige literatuurlijst. Dat was goedgekeurd en vanaf vandaag kunnen we er daadwerkelijk mee aan de slag. 29 mei is de deadline, dus 5 weken om eraan te werken.



Ik zie deze post ook maar als Startschot
Alle reacties Link kopieren
Luna: wat balen! Heeft de begeleider dan ook meegedacht aan een oplossing hiervoor? Ik denk namelijk dat je begeleiding tekort heeft geschoten als dit pas na drie (!) maanden (!) werken duidelijk wordt. Misschien kan je hier iets mee naar de opleiding toe?



Succes Sunemom!



Ik heb hier een enorm strakke planning. En geen zin. En ook geen zin om zin te maken. Blegh.

Het komt erop neer dat ik de hele dag doe over dingen die ik achteraf in een paar uurtjes doorwerken ook had kunnen schrijven.

Ik geloof dat ik hardleers ben...

Nu bezig met mijn theoretisch kader, komende weken aan de methode schrijven en interviews voorbereiden.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
De begeleiding kan hier niets aan doen. Ik wist gewoon pas na heel lang doorgestuurd worden wat het product nu precies inhoudt. Mijn begeleider kende het product ook niet en ging er vanuit dat het deugdelijk zou zijn.



Op zich vind ik iets langer doen over mijn studie niet heel erg, ik zie het niet als falen. Als het moet, dan moet het. Maar ik zou na mijn afstuderen gaan samenwonen met mijn vriend, daar zijn we beide zo aan toe. En dat moeten we nu waarschijnlijk uit gaan stellen. En daar baal ik van. Ik wil zo graag weg uit het huis waar ik nu woon en ik mis mijn vriend gewoon, want we zien elkaar heel weinig. Ik vind deze periode niet leuk en ben gewoon toe aan de volgende periode in mijn leven. En ik baal dat ik langer collegegeld moet betalen en dus een hogere schuld opbouw.



Sunemom, lastig lijkt me dat. Maar het klinkt als de goede beslissing. Wat voor studie doe je nu? Studeer je nu voltijd of deeltijd, aangezien ik lees dat je kinderen hebt? Succes met je deadline!
Alle reacties Link kopieren
Luna wat ontzettend vervelend zeg. Ik snap je tranen heel goed. Hopelijk kun je snel tot een nieuw onderwerp komen.



Sunemom, balen van je studievertraging. Wel knap dat je toch alvast gaat beginnen aan je scriptie. Veel succes.



Hier vandaag en morgen weinig tijd om aan mijn studie te werken. Vanaf woensdag wel 5 dagen fulltime schrijven. Heel fijn, want 1 mei moet ik alles bij mijn begeleidster inleveren voor de laatste feedback voor het inleveren.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Luna! Wat kut!

Hoop dat je snel de draad weer op kunt pakken.



Sunemon balen, maar soms is het inderdaad niet anders.



Hier heb ik de balen. Ook wij hebben de deadline voor de laatste versie op 1 mei staan. Vanochtend de tweede ronde hepatitis B prikken gehaald (verplichting vanuit mijn werk) en nu ben ik verdorie wéér ziek. De eerste ronde ook al maar dat weet ik aan het feit dat ik al niet lekker was. Maar nu van kiplekker naar rillen van de koorts, moe, spierpijn en alleen maar willen slapen. Schijnt zelden voor te komen, lekker dan.

Vandaag dus niets gedaan en nu klaarwakker maar lamlendig. Echt super die prikken.
Begin de dag met een smurfje, begin de dag met een smurf. Want wie vrolijk smurft in de morgen, die smurft de hele dag!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend smurfen dat je je zo ziek voelt van de prikken.



Ik heb zojuist mijn verslag gemaild voor de laatste feedback van mijn begeleidster. Heerlijk op tijd, 13 minuten voor de deadline. Heb nog ongeveer 300 woorden teveel dus die moet ik sowieso nog gaan schrappen de komende week. Ik hoop dat de inhoud verder in orde is zodat ik daar niets meer aan hoeft te veranderen,
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Severus, dan heb je even lekker vrij! Genieten van het zonnetje vandaag



Beterschap Smurfin; aan ziek zijn heb je niets en je kan er vaak ook niets aan doen om sneller beter te woren, behalve goed uitzieken n uitrusten.



En Luna, ik snap wel dat je baalt...hopen dat de maanden snel omgaan.



Voor mezelf vliegt de tijd! Weer een week verder en elke keer een week waarin ik dingen gepland had die ik niet heb gehaald...slechte/onrealistische planning...of nog harder werken...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Zou het leuk vinden om mee te schrijven!



Ik ben ook aan de scriptie... Maar gaat voor geen meter. Ik werk veel (32uur) en relatie is net over (woonde samen). Vraag me echt af of ik het nog wel ga halen..
Welkom en wat vervelend miss011. Scriptie schijven met uitdaging is inderdaad echt zwaar. Hoe lang heb je nog de tijd en heb je een fijne begeleider waar je e.e.a. mee kunt bespreken?



Balen dat je er zo ziek van bent Smurfin! Voel je je vandaag iets beter?



Severus hoeveel woorden mag je maximaal en hebben jullie geen marge (of is het 300 boven de marge?). Goede feedback zou inderdaad wel fijn zijn!



Luna hoe gaat het nu? Heb je nog iets kunnen doen/overleggen of ligt het nu gewoon helemaal stil?

Ik studeer rechten. Officieel in deeltijd, maar we volgen wel het volledige voltijdprogramma en zonder studievertraging zijn wij ook in 3 jaar klaar met de bachelor. Het verschil is dat wij i.p.v. een aantal keer per week enkel 4 uur college op vrijdag hebben. De rest moeten we doen via zelfstudie. Het tempo ligt gigantisch hoog; 4 weken college en in week 5 tentamen. 8 blokken en dus 8 vakken per jaar. Best een heftige deeltijdvariant, maar als het privé allemaal gewoon loopt goed te doen. Nu ligt mijn privéleven op zijn gat en daardoor lukt het me niet meer. Ik baal er ontzettend van want in de eerste twee jaar nooit een hertentamen nodig gehad en dit jaar lukt het me allemaal niet meer.



Ik ben wel goed begonnen met mijn scriptie, de eerste 1500 woorden staan op papier en de eerste feedback was positief.
Alle reacties Link kopieren
Geen vrij helaas. Ik moet ook nog een paper schrijven waar ik vandaag maar eens aan ga beginnen. En ik zit 300 woorden boven die marge ;) Ik schrijf veel te uitgebreid en dat weet ik wel, maar ik het echt moeite met kort en zakelijk schrijven.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken moet het concept klaar zijn. En ben nog in de analyse fase. Hierna nog "oplossing" concretiseren en haalbaarheid. Zie het ook echt allemaal niet meer zitten. Heb al paar keer huilend achter m'n computer gezeten, ik ben gewoon óp!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je je zo voelt miss011. Helpt het misschien om een lijstje te maken, en de taken die je af hebt daadwerkelijk af te kunnen strepen? Ik heb alle taken, hoe klein ook, opgeschreven en afstrepen voelt zo fijn. Maar goed, misschien werkt het voor jou helemaal niet.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Oei Miss011 wat lastig dat je jezelf zo voelt. Inmiddels die twee weken om dus hoop dat je jezelf iets beter voelt.



Hier ben ik echt afstudeer moe aan het worden. Ik doe momenteel niets anders dan werken of schrijven. Deadline is 17 mei. Nog een goede week dus. Maar manman wat kijk ik uit naar het moment dat ik helemaal klaar ben. Een week na de deadline moeten wij ons persoonlijke procesverslag ook inleveren dus dat wordt nog even doorknallen. Net als met die twee andere opdrachten die nog openstaan op school Maar daarvoor is dr deadlinegelukkug 31 mei.
Begin de dag met een smurfje, begin de dag met een smurf. Want wie vrolijk smurft in de morgen, die smurft de hele dag!
Alle reacties Link kopieren
Miss 011, dat is zó naar, dat je eigenlijk gewoon niet meer kan... gaat het nog?

Huilend achter de computer is herkenbaar hier (voor wat het waard is) .



Smurfin, dat komt ook al dichtbij! Wat zal het fijn zijn als het klaar is!



Hier ben ik nog niet in de analysefase, maar het begint wel wat meer vorm te krijgen. Ik werk alleen aan veel delen tegelijk; theoretisch kader (bijschaven), inleiding, methode, interviewleidraden. Vind ik niet heel overzichtelijk...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Oo vervelend Miss011. Kun je geen uitstel krijgen?



De laatste loodjes Smurfin! Nog even door knallen!



Hier vandaag de eindversie ingeleverd! Zo blij dat ik er klaar mee ben! Mijn scriptiebegeleider ziet het wel zitten om met mij iets in een vaktijdschrift te publiceren, dus die kans grijp ik nog even met beide handen aan. Maar dan is het echt klaar!
Alle reacties Link kopieren
Wow, een echte publicatie, Maaike, spannend!



Ik durf telkens niet verder te kijken/plannen dan één week. Beetje mijn kop in het zand voor het grote geheel, denk ik. Is toch niet heel wijs om het grote geheel niet onder ogen te durven komen. Ik wéét wel wat er allemaal nog moet gebeuren, maat het is zóóó vééél... Ik kan het alleen in kleine stukjes behappen.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Maaike spannend een publicatie!!



Gamuza, ik kan grote stappen momenteel ook echt niet handelen dus alles stap voor stap gedaan hier. Laatste conceptversie ingeleverd vanmiddag om 13:00. Dan krijgen we vanavond feedback en dan nadert het inlever moment toch écht heel rap, aanstaande dinsdag om 00:00u is de deadline!



Krijg al allemaal mailtjes, ik kan mijn digitaal portfolio als PDF ontvangen, ik kan alvast mijn diplomering aanvragen *aaaaah!!! * Kreng moet alleen nog even voldoende beoordeeld worden. Wordt er haast zenuwachtig van
Begin de dag met een smurfje, begin de dag met een smurf. Want wie vrolijk smurft in de morgen, die smurft de hele dag!
Alle reacties Link kopieren
Wens iedereen veel succes die met hun scriptie bezig zijn. Ik ben afgelopen maart afgestudeerd van HBO en het was echt echt zwaar. Ik heb van alles en nog wat meegemaakt afgelopen 3 jaar, heb ook nog mijn scriptie even stopgezet omdat ik niet meer kon. Ik heb mijn broertje verloren 2 jaar terug op een heel tragische manier. Alles gebeurde voor mijn ogen en ik was totaal ingestort. Daarna onder behandeling geweest bij verschillende psychologen. Ik wilde niet eens verder met mijn leven. Heb zelfs momenten gehad om mijn leven te beëindigen. Maar toen dacht ik...Mijn broertje wilde graag dat ik ging afstuderen. Waarom dus niet dat waarmaken? Ik dacht zie het als zijn laatste wens. Dus vanaf dat moment stond ik weer op. Ik regelde een nieuwe begeleider, begon mijn scriptie helemaal opnieuw.



Was niet makkelijk, het was zelfs heel zwaar. Ik huilde, ik schreeuwde maar bleef vechten. Ze zeggen toch met bloed zweet en tranen. Bij mij was dat dus echter het geval. Gelukkig heb ik doorgezet. Toen ik mijn diploma in mijn handen had, barste ik in tranen. Ik studeerde met een 6 maar ik zie het als een 9. Het was de eerste keer na 3 jaar dat ik van blijdschap huilde, dat ik me blij voelde. Mijn grootste steun was toch mijn broertje ook al leefde hij niet meer.



Wat ik wil zeggen is, jullie kunnen het ook! Het is onwijs moeilijk, ik weet het maar denk er aan. Je bent al zover. Nog even geduld. Als je wilt huilen, doe dat gewoon. Wil je schreeuwen, doe dat maar ga daarna weer terug aan het werk. Ik heb dus Communicatie gedaan en bij mij hebben ze dat ene klote taalcheck ingevoerd sinds 2 jaar. Heel veel scripties krijgen van die taalcheck een onvoldoende ook al is de inhoud voldoende. Mijn scriptie werd 2 keer afgekeurd en bij de derde had ik gelukkig een voldoende.



Ga voor jezelf kijken wat jou stimuleert om verder te gaan. Je moeder, je vader, je geliefde of je toekomstplannen. En zeg gewoon ik kan het! Vergeet niet dat jij uiteindelijk diegene bent die het moet schrijven. Anderen kunnen je tot een bepaald punt helpen maar dat is het. Je moet het zelf kunnen. Ga ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Er zojuist een definitief onderzoeksverslag is ingeleverd...

Spannond!
Begin de dag met een smurfje, begin de dag met een smurf. Want wie vrolijk smurft in de morgen, die smurft de hele dag!
Alle reacties Link kopieren
Spannend smurfin!

Ik heb vorige week mijn onderzoek en mijn paper ingeleverd, dus ben ook vol ongeduld aan het wachten op mijn cijfers.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Maandag moet ik mijn het concept van mijn scriptie inleveren. Het is zaterdagochtend en ik moet nog aan mijn adviesrapport beginnen. Help!! Ik ben lichamelijk echt op, zie het allemaal niet meer zitten en heb geen flauw idee waar ik allemaal over schrijf. Ik wilde zó graag de zomer met een diploma op zak maar de motivatie is ver te zoeken. Ik heb het niet leuk op stage en ik heb ook echt heel weinig contact gehad met mijn begeleider. Wie zit er in het zelfde schuitje?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-05-2016 15:34
Reden: Onderzoek
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whoohoo afgestudeerd!!! Ik had zelf een iets hoger cijfer verwacht, maar goed dat mag de pret niet drukken. Volgende maand nog even een presentatie voor de vorm en dan zit het erop!
Rebelske, ik zou je link weghalen. Onderzoekjes mogen niet en je onderzoek kan hier flink verpest worden aangezien Viva forummers houden van creatief invullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven