Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
Hebben jullie kinderen nog leuke opmerkingen gemaakt op Koningsdag?
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 2 vroeg appelsap bij het eten omdat haar vader een biertje pakte. Mijn man zegt nee joh, het is toch geen feestje? Wij drinken normaal alleen water.

Zegt dochter, Jawel, de koning is jarig..
Mijn zoontje voelde laatst wat warm aan. De thermometer gaf echter heen koorts aan. Zegt hij: "Nee mama, ik ben gewoon een heethoofd!"
Alle reacties Link kopieren
Laatst hoorde ik een gesprek tussen mijn twee zoontjes 6 en 3 jaar. Waarop de oudste zegt ik ben verliefd op mama, jongste ik ben lekker verliefd op papaaa, oudste dat kan niet want dan ben je lesbi.
Zoon (bijna 3) met een bewonderende blik op mijn iets te lang niet geschoren oksel: Kijk mama, jij hebt hooi onder je arm!
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 27 april 2016 @ 18:23:

Dochter van 2 vroeg appelsap bij het eten omdat haar vader een biertje pakte. Mijn man zegt nee joh, het is toch geen feestje? Wij drinken normaal alleen water.

Zegt dochter, Jawel, de koning is jarig.. Zoiets had een vriendin van mij ook. Oppaskindje kwam, en ze gingen koekjes bakken. Kind vroeg meermalen: 'maar wie is er dan jarig?' Het was duidelijk dat moeder het kind had geleerd dat koekjes voor verjaardagen waren. Mijn vriendin wilde dat niet verpesten, en bedacht dat -toen nog koningin- Beatrix die dag jarig was (was ook echt zo), dus antwoordde: 'de koningin'. Oppaskindje was zeer onder de indruk, maar vroeg zich wel af waar de koning eigenlijk was. Vriendin uitgelegd dat die al was overleden enz., en dacht dat dat goed over was gekomen. Tot moeder het kind kwam halen en hij vrolijk uitriep: 'We hebben koekjes gebakken want de koning is dood!'
Alle reacties Link kopieren
Zoon was bij opa en oma, oma liep langs de fotos bij de trap en hij wilde weten wie er allemaal op stond.

Bij een foto van mij zegt oma: dat is (voornaam). Zoon kijkt oma aan en zegt heel streng: mama voor jou hè!
Dochter van 5 had laatst een nachtmerrie en daar vertelde ze over. Er was een gemene prins en die pikte alle mooie jurken en toen gooide hij ook nog met eten.

Ze vond het heel eng, maar ik vond het zo schattig.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter was net begonnen met zindelijk worden zegt ze terwijl ze zit te plassen.... Mama het regent uit mijn kleine billen



Vanuit het niets zegt ze ineens mama ik wil een beetje seks. (dacht dat ik er in bleef)
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter was net begonnen met zindelijk worden zegt ze terwijl ze zit te plassen.... Mama het regent uit mijn kleine billen



Vanuit het niets zegt ze ineens mama ik wil een beetje seks. (dacht dat ik er in bleef)
Dochter van 4,5jr werd gevraagd hoe haar broertje moet gaan heten als hij geboren is. Soa is haar antwoord. Ik schoot keihard in de lach , dochter helemaal gefrustreerd en boos. Zegt ze: nouwww niemand wil een Soa maar ik wil dat wel heel graag. Nou ja zolang ze dat over 10jr maar niet zegt vind ik t goed.

( klasgenootje had zusje Noa gekregen en dochter heeft jongensnaam aan Soa gekoppeld)



2 dagen geleden zitten dochter en haar nichtje samen vader en moedertje te spelen ze hebben ook 2 denkbeeldige hondjes Ella en Alla.
Toen we onze peuterzoon het verschil tussen jongens en meisjes hadden uitgelegd en de eerste basics over waar babietjes vandaan komen (ivm een zwangerschapsaankondiging in de familie) moest hij het even laten bezinken. Hij stelde eerst allemaal vragen waar uit bleek dat hij het goed gesnapt had. Vervolgens ging hij even spelen, maar kwam al snel vertwijfeld teruggelopen:



"Dus... een papa is een papa, en een mama is géén bloempot?'.



Toch ergens iets misgegaan in onze uitleg ;) .
"niemand wil een Soa maar ik wil dat wel heel graag" Haha

En de laatste zijn allemaal zo grappig!
Alle reacties Link kopieren
Mooi weer, dus ik zat achterthuis met mijn zoontje. De buren aan beide kanten zaten ook buiten. Ik zeg tegen mijn zoontje van twee: Mama loopt even naar binnen. Ben zo terug. Waarop mijn zoontje keihard achter mij aan schreeuwt: Ga je alweer poepen?!!!

En bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kd121113 schreef op 21 mei 2016 @ 21:19:

Mooi weer, dus ik zat achterthuis met mijn zoontje. De buren aan beide kanten zaten ook buiten. Ik zeg tegen mijn zoontje van twee: Mama loopt even naar binnen. Ben zo terug. Waarop mijn zoontje keihard achter mij aan schreeuwt: Ga je alweer poepen?!!!

En bedankt. geweldig!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Zo een had ik er van vroeger. Mijn man had op dinsdag Nederlandse taalles van een dame bij ons in de stad. Vaak aten ik en de kinderen dan makkelijk. Dus pannenkoeken. Lekker buiten want mooi weer. Ook de buren zaten buiten. Zegt de oudste; "lekker! Pannenkoeken". Waarop de jongste zegt.... En hard; Ja want we eten toch altijd pannenkoeken als papa met die andere mevrouw bezig is!!



En bedankt....
quote:Orangetree schreef op 22 mei 2016 @ 17:54:

Zo een had ik er van vroeger. Mijn man had op dinsdag Nederlandse taalles van een dame bij ons in de stad. Vaak aten ik en de kinderen dan makkelijk. Dus pannenkoeken. Lekker buiten want mooi weer. Ook de buren zaten buiten. Zegt de oudste; "lekker! Pannenkoeken". Waarom de jongste zegt.... En hard; Ja want we eten toch altijd pannenkoeken als papa met die andere mevrouw bezig is!!



En bedankt....
Een hele erge, en welbeschouwd niet eens een peuteropmerking, maar in het kader van 'en bedankt he' toch wel een leuke:



We zaten dus op de camping en dochter (bijna 2) moest dringend worden verschoond want zat behoorlijk onder de poep. Maar dochter wenste niet te worden verschoond, dus zette het op een vechten en krijsen en doen, je werd er naar van. Inmiddels zat de halve caravan onder de poep en man schreeuwde in zijn wanhoop: "EN NOU BENEN WIJD VERDORIE!!!", begeleid dus door dochterliefs niet aflatende gekrijs. En toen kwamen er twee bedaagde kampeerders voorbij, ik zal die verbijsterde gezichten nooit meer vergeten .
quote:Lady_Voldemort schreef op 22 mei 2016 @ 18:25:

Een hele erge, en welbeschouwd niet eens een peuteropmerking, maar in het kader van 'en bedankt he' toch wel een leuke:



We zaten dus op de camping en dochter (bijna 2) moest dringend worden verschoond want zat behoorlijk onder de poep. Maar dochter wenste niet te worden verschoond, dus zette het op een vechten en krijsen en doen, je werd er naar van. Inmiddels zat de halve caravan onder de poep en man schreeuwde in zijn wanhoop: "EN NOU BENEN WIJD VERDORIE!!!", begeleid dus door dochterliefs niet aflatende gekrijs. En toen kwamen er twee bedaagde kampeerders voorbij, ik zal die verbijsterde gezichten nooit meer vergeten . geweldig, geloof gelijk dat die mensen bijzonder hebben gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mijn man zou mijn man komen ophalen, hij heet Michael , mijn jongste heeft een kleine taal achterstand. zij vroeg aan mij hoe heet die papa komt halen? Ik zeg hij heet Michael. Ziet ze even later zegt ze :

Hoi Aikel ( klonk heel erg als eikel)

Gelukkig kon hij er zelf ook mee lachen
Alle reacties Link kopieren
Zoon zag mij onder de douche staan en zei: 'Ik zie je borstels en je snavel.'
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 4, enkele pareltjes van haar:



- Zit uitgebreid in haar neus, haalt er een mega groene klodder uit, kijkt er tevreden naar en zegt: "Schattig he?!"



- Staan in de rij in de supermarkt, zij buigt een beetje richting de meneer voor ons en zegt: "Ieuwwww mamma, deze meneer heeft een scheetje gelaten!!!!"

(Schaaaaaaamrood op mn kaken)



- De gastouder van de jongste opent de deur en ik zie dat haar gulp open staat maar echt te vroeg en te ongemakkelijk om er iets van te zeggen maar dochterlief zegt meteen: "Hee weet je wel dat je broek open staat?!"



- Straat is afgesloten en er rijdt toch een bestelbusje in en parkeert op de stoep. Dochter schreeuwt van afstand: "Hey je mag daar niet staan hoor!"

Meneer kon er gelukkig om lachen.
Beter overdressed dan underdressed!
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem vorige week, de uitroep die ik gelukkig bij de oudste niet had:

Kijk mama, die meneer heeft een baby in zijn buik!

Gelukkig hoorde hij het niet. Denk ik.



Er zijn wat moeders op de opvang hoogzwanger en net bevallen, het leeft.
Alle reacties Link kopieren
Net wanneer ik even rustig op de wc zit te poepen gaat de voordeur bel. Ik roep mijn zoon van toen 5 en vertel hem de deur te openen en te zeggen dat ik er zo aankom. Hij trekt de deur open en zegt "even wachten hoor, mama zit even te poepen " .
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic!

Huilen van het lachen.



HIer dan nog geen kinderen maar wel in de opvang gewerkt.



We liepen buiten en er stond een ooievaar voor de deur waar een meisje (3) zei: "hee, kijk eens een grote vogel"

Ik: " ja dat betekend dan dat er een kindje is geboren"

Meisje: " jaaaaa want ik ben ook geboren"

Ik: "ik ben ook geboren vroeger".

Meisje: "neejoh gekkie jij kwam met het vliegtuig"

Carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven