Gezondheid alle pijlers

Huid klachten na sterilisatie essure methode.

01-05-2016 01:26 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al wat topics doorgelezen betreft essure, maar wilde toch even hier mijn verhaal kwijt in eigen topic.



Onlangs een sterilisatie ondergaan via de essure methode en sindsdien een onwijze slechte huid gekregen. Ik had niet direct een link gemaakt. Maar gisteren getest op nikkel en nu blijk ik daar allergisch op te reageren. En de veren die in mijn eileiders geplaatst zijn, zijn van nikkel.



De jeuk ik mijn hals en gezicht is enorm en na wassen van mijn gezicht lijkt het alsof ik brand sta.



De laatste tijd is deze methode erg slecht in de media naar voren gekomen. En nu zit ik mijzelf dus behoorlijk gek te maken.



Heb in ieder geval afspraak staan met gynaecoloog en met dermatoloog.



Iemand ook klachten of ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Terug naar het ziekenhuis!

Kan ook door stoppen met de pil
Alle reacties Link kopieren
Als je negatief reageert ben je juist niet allergisch.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
En met klemmen laten doen,heb ik ook.nergens last fan
Alle reacties Link kopieren
Mano, heb inderdaad afspraak gemaakt in ziekenhuis. Betreft de pil zou kunnen al vind ik dat in mijn situatie wel aan de late kant. Ik heb in november 2014 voor het laatst een pil geslikt.
Alle reacties Link kopieren
Stom trouwens dat dat niet vooraf getest wordt. Het is een bekende contra-indicatie.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:29:

Als je negatief reageert ben je juist niet allergisch.???? klopt zal het even anders formuleren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:30:

Stom trouwens dat dat niet vooraf getest wordt. Het is een bekende contra-indicatie.Dat ook, al moet ik zelf bekennen dat ik mij niet enorm heb ingelezen. Nu ik klachten heb en veel lees had dit voorkomen kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 01 mei 2016 @ 01:33:

[...]





Dat ook, al moet ik zelf bekennen dat ik mij niet enorm heb ingelezen. Nu ik klachten heb en veel lees had dit voorkomen kunnen worden.

Daar zou de arts die het plaatst je over moeten voorlichten vind ik.

Ik vind het een klacht waard.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:34:

[...]



Daar zou de arts die het plaatst je over moeten voorlichten vind ik.

Ik vind het een klacht waard.Ik wist destijds niet dat ik allergisch was voor nikkel. Hadden ze dat moeten testen denk je?
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 01 mei 2016 @ 01:37:

[...]





Ik wist destijds niet dat ik allergisch was voor nikkel. Hadden ze dat moeten testen denk je?

Ik vind van wel.



Ik heb zelf veel allergieën dus ben er erg alert op en het is opvallend hoeveel artsen het wegwimpelen, omdat ze te besodemietert zijn even anderen handschoenen te halen of andere medicatie voor te schrijven.



Artsen vinden, naar mijn ervaring, allergieën aanstellerij.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ik heb een vriendin met een nikkelallergie en zij reageert daar heel heftig op. Ze heeft er heel lang mee gelopen.

Ook omdat ze rookt en in aanstekers vaak nikkel zit. Met haar handen raakte ze vervolgens ook haar gezicht en de rest van haar lichaam aan. Kom daar maar eens achter. Uiteindelijk wel dus, maar het is best een zoektocht geweest. Onder andere trouwens, ze heeft veel meer moeten zoeken en laten.



Als jij bang bent dat het door die spiraal komt, zou ik er hem er gelijk uit laten uithalen trouwens.
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:39:

[...]



Ik vind van wel.



Ik heb zelf veel allergieën dus ben er erg alert op en het is opvallend hoeveel artsen het wegwimpelen, omdat ze te besodemietert zijn even anderen handschoenen te halen of andere medicatie voor te schrijven.



Artsen vinden, naar mijn ervaring, allergieën aanstellerij.



Klopt. Maar allergieën zijn ook lastig, vaak is het echt try and error.



En je kan ook zelf het heft in handen nemen. Ik hoef niet aan de dokter te vragen of ik allergisch ben voor rode wijn, want dat merk ik zelf ook wel als ik weer eens kotsmisselijk boven de wc hang na zelfs één slok.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 01 mei 2016 @ 01:45:

[...]





Klopt. Maar allergieën zijn ook lastig, vaak is het echt try and error.



En je kan ook zelf het heft in handen nemen. Ik hoef niet aan de dokter te vragen of ik allergisch ben voor rode wijn, want dat merk ik zelf ook wel als ik weer eens kotsmisselijk boven de wc hang na zelfs één slok.Ik weet waar ik allergisch voor ben en dat wordt toch vaak niet serieus genomen. En dat hoor ik vaker in mijn omgeving.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Lupine, dat gevoel overheerst nu ook, eruit met die veren. Het liefst gisteren nog.
Wauw, dat er nikkel in die veren zit.



Voor goedkope sieraden wordt er al sinds heel wat jaren geen nikkel meer verwerkt in sieraden (terwijl nikkel een goedkoop materiaal is). Omdat veel vrouwen allergisch zijn. Er wordt met chirurgisch staal gewerkt als het gaat om instrumentatium en voor gebruik van pinnen in gewrichten etc omdat dat staal geen allergische reacties oproept.



En dat zit het wel in die veren? Bizar! Ik vind het eigenlijk een schande!



Dit zou toch niet moeten kunnen?!
Alle reacties Link kopieren
Er is meer info te verkrijgen en ervaringsverhalen te lezen o.a. via de ( besloten) FB pagina. Daar al gekeken?



https://m.facebook.com/groups/913324985397813
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel slechte ervaringen met Essure.

Ik wist dat ik allergisch ben voor nikkel en gaf dat ook aan vinden gynaecoloog voor hij de veertjes plaatste.

Volgens hem kon het geen kwaad, nu weet inmiddels wel beter.

Ik ga de veertjes laten verwijderen door alle klachten die ik heb.

Ik raad je aan lid te worden van de al genoemde facebookgroep, daar krijg je goed advies en een luisterend oor van lotgenoten.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:stippelbeestje schreef op 01 mei 2016 @ 10:00:

Hier ook heel slechte ervaringen met Essure.

Ik wist dat ik allergisch ben voor nikkel en gaf dat ook aan bij gynaecoloog voor hij de veertjes plaatste.

Volgens hem kon het geen kwaad, nu weet ik inmiddels wel beter.

Ik ga de veertjes laten verwijderen door alle klachten die ik heb.

Ik raad je aan lid te worden van de al genoemde facebookgroep, daar krijg je goed advies en een luisterend oor van lotgenoten.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dat laatste ging perongeluk toen ik wat foutjes wilde verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me aangemeld voor die facebookpagina en me bijna meteen weer afgemeld. Het is weinig gefundeerde info die je daar krijgt. Vooral veel boze vrouwen. Prima, als dat is wat je wil. Ik stoorde me aan het ophitsende karakter.

Ik heb van de week een consult gehad bij de gyneacologe die de veertjes ook geplaatst heeft. Waarschijnlijk laat ik ze verwijderen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen FB maar bedankt voor de tip.



Stippelbeestje, hoe uit de nikkelallergie zich bij jou?



Ik kijk zo uit naar mijn afspraak, het liefst laat ik ze er gelijk uit halen. Echter ben ik bang dat het nog ff zal gaan duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak heel pijnlijke steken in mijn heup die vergezeld gaan van een soort zenuwtrek onder in mijn buik, een zeer pijnlijke eisprong, bijna altijd een zeurderig gevoel onder in mijn buik, vaak pijn in mijn onderrug en soms kan ik heel vergeetachtig zijn.

Dan is het net alsof er mist in mijn hoofd zit.

Nu weet ik sinds afgelopen zomer dat ik een auto-immuun ziekte heb en als je dat hebt mag je geen Essure.

Dat en die nikkelallergie zijn voor mij de voornaamste redenen om de veertjes te laten verwijderen.

Het zou mooi meegenomen zijn als mijn klachten erna afnemen, maar die garantie heb je nooit.

VickyP, ik moet jou inderdaad gelijk geven.

Er zitten echt heel veel vrouwen die boos zijn en nu elke klacht aan de Essure wijden.

Het lijkt soms wel een wedstrijd in wie de meest deprimerende post kan plaatsen en dat soort dingen lees ik ook niet.

Ik heb zelf zoiets van Jammer dat het zo is, maar we gaan er wat aan doen en dan is het klaar.

Van dat gezeur wordt je niet beter hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vogelaarster schreef op 01 mei 2016 @ 07:03:

Wauw, dat er nikkel in die veren zit.



Voor goedkope sieraden wordt er al sinds heel wat jaren geen nikkel meer verwerkt in sieraden (terwijl nikkel een goedkoop materiaal is). Omdat veel vrouwen allergisch zijn. Er wordt met chirurgisch staal gewerkt als het gaat om instrumentatium en voor gebruik van pinnen in gewrichten etc omdat dat staal geen allergische reacties oproept.



En dat zit het wel in die veren? Bizar! Ik vind het eigenlijk een schande!



Dit zou toch niet moeten kunnen?!



Het materiaal moet juist wel een reactie geven op het lichaam, daar is de werking op gebaseerd.



TO, slordig dat er niets is getest. De essuremethode leek ooit een goede nieuwe methode, maar de nadelen komen steeds meer naar voren.



Terug dus naar de gynaecoloog en ze laten verwijderen. Vroeger was dit nauwelijks mogelijk maar tegenwoordig zijn er steeds meer artsen die dit kunnen en doen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 01 mei 2016 @ 01:37:

[...]





Ik wist destijds niet dat ik allergisch was voor nikkel. Hadden ze dat moeten testen denk je?



Mijn man heeft een paar gouden kiezen. Toen we ervoor stonden was de tandarts heel duidelijk; we kunnen ze maken van amalgaan, van goud of van .... (wit in elk geval, het mooist natuurlijk).

Amalgaan werd volledig vergoed, voor goud moest 500 per kies zelf betaald worden, voor wit 800. Dat zou hij gedaan hebben als het vooraan was geweest, maar was nu niet nodig.



Maar er werd heel duidelijk bij gezegd; Sommige mensen reageren allergisch op amalgaan en als ze er eenmaal inzitten is het niet makkelijk meer op te lossen.



En iets dergelijks had jouw gyn ook moeten melden. Dan kun je zelf bepalen of je de gok neemt, je laat testen of kiest voor een andere methode.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven