Geld & Recht alle pijlers

Wat is het verschil tussen oud geld en nouveau riche

30-04-2016 22:51 209 berichten
Wie weet beter hoe het eigenlijk heurt?

Oud geld weet dat gewoon, maar ze weten niet eens dat ze het weten. Je zegt geen koelkast, maar ijskast. Het is geen bruiloft, maar huwelijk. Als je iemand begroet ga je niet drie keer zoenen. Aan tafel zeg je niet eet smakelijk, maar bon appetit. Ja, dát is gewoon zo.



Quote Jort Kelder



Ik vraag mij toch eens af hoe het zit eigenlijk. Wat zijn de kenmerken en gedrag, woordkeuze's. Ik ben er gefascineerd door en ik verdiep me er ook in.



Hoe heurt het eigenlijk Vivadames?
Alle reacties Link kopieren
quote:[



linjmh schreef op 01 mei 2016 @ 01:13[/message]:

[...]





Ik vond het bijna iets Van Koten en De Bie achtigs. Zon vies oud mannetje met vlassig haar, beetje schmink.precies, echt een desillusie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:linjmh schreef op 01 mei 2016 @ 01:13:

[...]





Ik vond het bijna iets Van Koten en De Bie achtigs. Zon vies oud mannetje met vlassig haar, beetje schmink.En dan : ik heb ballen in mijn buik, van die vieze ouwe ballen" en dan tilt hij zijn rokje op.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:15:

[...]



En dan : ik heb ballen in mijn buik, van die vieze ouwe ballen" en dan tilt hij zijn rokje op.
Alle reacties Link kopieren
quote:linjmh schreef op 01 mei 2016 @ 01:13:

[...]





Ik vond het bijna iets Van Koten en De Bie achtigs. Zon vies oud mannetje met vlassig haar, beetje schmink.Wethouder Hekking.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:[yasmijn schreef op 01 mei 2016 @ 01:15[/message]:

[...]



Wethouder Hekking.



Hahahahahahahaha!!

arme Mel, dit heeft hij ook niet verdiend, hahahaha!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 01 mei 2016 @ 01:17:

[...]





Hahahahahahahaha!!

arme Mel, dit heeft hij ook niet verdiend, hahahaha!Ik heb gehuild van het lachen om Hekking!
Alles komt goed, alleen de rest niet
house of windsor weet ik sinds kort, dat het duitse roots heeft.
Alle reacties Link kopieren




https://www.youtube.com/watch?v=x5HYy6n_RL4
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 01 mei 2016 @ 01:18:

house of windsor weet ik sinds kort, dat het duitse roots heeft.

Gut, nu pas?

Huis van Hannover.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:20:





https://www.youtube.com/watch?v=x5HYy6n_RL4
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit er in elke adellijke lijn wel ergens een Duitser.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:23:

Volgens mij zit er in elke adellijke lijn wel ergens een Duitser.

Joh!

Veel zelfs.



Ik kan alles letterlijk uit het hoofd opnoemen.

Maar dat wist jij al wel
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2016 @ 01:25:

[...]



Joh!

Veel zelfs.



Ik kan alles letterlijk uit het hoofd opnoemen.

Maar dat wist jij al wel

Ja



Ik begrijp niet wat er leuk aan is, maar als jij er blij van wordt lekker blijven onthouden
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2016 @ 01:22:[/b

[...]



Gut, nu pas?

Huis van Hannover.Klopt. Ik verdiepte er eerst niet in, nu wel. Correct me if iam wrong. De duitse kant komt toch oorspronkelijk van hertog van Saksen-Coburg?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 01 mei 2016 @ 01:27:

[...]



Ja



Ik begrijp niet wat er leuk aan is, maar als jij er blij van wordt lekker blijven onthouden Ik kan er niets aan doen, ik lees er alles over wat ik te pakken kan krijgen, en dat al sinds ik kán lezen en alle feiten blijven hangen
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 01 mei 2016 @ 01:28:

[...]





Klopt. Ik verdiepte er eerst niet in, nu wel. Correct me if iam wrong. De duitse kant komt toch oorspronkelijk van hertog van Saksen-Coburg?

Nee, wel indirect.

Queen Victoria was getrouwd met Albert van Saksen-Coburg.

Echter, heel lang daarvoor stierf Queen Anne kinderloos (na ongeveer 13 miskramen en vroeggeboortes). De lijn ging toen terug naar het Huis van Hannover. Ooit ver daarvoor was er een Engelse prinses getrouwd met een Prins van Hannover.

Dus de troon ging naar die nakomeling en dat werd King George I.



In feite heeft de (ex)man van Caroline van Monaco, Ernst van Hannover, meer recht op de Engelse troon dan de huidige koningin en haar opvolgers.

Ware het niet dat Diana, de moeder van William, een rechtstreekse afstammeling is van King Charles II (Stuart)

Dus dat scheelt alweer
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik lijk wel op een adele. Ik ben lelieblank met veel blauwe aderen. Blauw bloed he. Vroegah dacht ik dat ik een prinses was en dat mijn ouders me even af hadden gegeven bij mijn nep-ouders en dat ze me op een dag op zouden komen halen. En ik maar wachten.



Ik zal er volgende keer als ik een rijke snuiter spreek, aan denken. Gewoon vragen: ben jij nou oud geld of niveau riche? Lijkt me zeerrrr belangrijke informatie. Eigenlijk wel raar dat je ouwe lullen dan moet verkiezen boven jong grut. Ofzo.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
En na de eerste wereldoorlog heeft The Firm maar besloten dat ze een echte Engelse naam moesten krijgen want Duits kon natuurlijk niet meer, dus dat is heel soepel veranderd in Windsor.

En dat is niet correct.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oh, leuke film over geld en rijke mensen enzo: Greed. Met Michael J Fox.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Bedankt voor de uitleg en moeite Yasmijn. Princes Diana overigens een prachtige vrouw was de eerste in de windsor famillie met britse bloed toch?Corrigeer me als ik het verkeerd heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 01 mei 2016 @ 01:49:

Bedankt voor de uitleg en moeite Yasmijn. Princes Diana overigens een prachtige vrouw was de eerste in de windsor famillie met britse bloed toch?Corrigeer me als ik het verkeerd heb.Nope.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Er is een tv serie/ drama 'Oud Geld'. Eind jaren 90.
Alle reacties Link kopieren
In Engeland N-O van Oxford op Blenheim Palace woont een hertog met zijn gezin, zijn landgoed is 800 ha en je kunt hun paleis waar ze wonen bezoeken. Plus het landgoed, dit vanwege de kosten van onderhoud. , Hij is de Duke of Marlborough, de 12e inmiddels. Dit landgoed is aangelegd door een tuinarchitect die dit jaar 300 jaar geleden werd geboren (Brown) , hij werd bekend om zijn landschapstuinen.



Oud geld. Zo interessant om te lezen in krant laatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2016 @ 01:14:

En het is geen echt leger, alleen ceremonieel:



The Atholl Highlanders is a Scottish ceremonial infantry regiment. The regiment is not part of the British Army but is in the private employ of the Duke of Atholl, and based in Blair Atholl, where it serves as a tourist attraction. Although it has no military role, and is made up of around 80 friends and estate workers, it has been called the United Kingdom's, or Europe's, only "private army" recognized by the law.En Ttass, wat vind je hier nu van? Misschien is het oud/nieuw geld deel van je schoonfamilie ook slechts een façade he? Een soort 'toeristenattractie' voor jou.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 01 mei 2016 @ 08:28:

[...]





En Ttass, wat vind je hier nu van? Misschien is het oud/nieuw geld deel van je schoonfamilie ook slechts een façade he? Een soort 'toeristenattractie' voor jou.Tja en Ttass beweert hier dat Oud Geld en Nouveau Riche niet mengen. Maar hoe zit dat dan met klootjesvolk? Mag dat wel mengen met Oud Geld? En wordt Ttass dan ook Oud Geld, of wordt ze dan Nouveau Riche?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven