Dascha Graafsma

30-11-2015 18:42 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er met dit meisje gebeurd?



Vreemd en tragisch verhaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
nou ik ben me niet gaan ergeren aan die familie hoor.

alle begrip voor vader.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 05 april 2016 @ 21:23:

nou ik ben me niet gaan ergeren aan die familie hoor.

alle begrip voor vader.



Eens. Ik heb de docu net helemaal gezien en er klopt veel niet of is op zijn minst twijfelachtig. Geen wonder dat je dan de waarheid boven tafel wilt hebben. Wat de machinist betreft: er worden feiten genoemd (bewijs op haar lichaam dat de trein haar in haar rug geraakt heeft en niet van voren, want dan zou haar gezicht sporen oid moeten vertonen) en in een filmpje kun je zien dat een machinist 's nachts een mens op de rails nauwelijks kan zien. Blijkbaar heeft hij zich vergist, kan gebeuren, maar ze maken hem niet zwart vind ik. Feit blijft dat hij het waarschijnlijk bij het verkeerde eind heeft.



Ook heel vreemd dat er blijkbaar 2 personen liegen over berichtjes die zijn verstuurd. De 27-jarige vind ik verdacht, omdat hij wel op dat 16+-feest was en Dascha gezien heeft, maar ontkent dat hij haar een berichtje heeft gestuurd dat ze mooi geworden was.



Er klopt teveel niet.
Zojuist de docu gezien, en er klopt idd teveel niet. In ieder geval zou er onderzoek gedaan moeten worden naar die 2 liegende jongens lijkt me.

Wat moet dat ongelofelijk frustrerend zijn voor de ouders en naasten dat de politie er verder geen onderzoek naar wil doen terwijl er dingen aan alle kanten rammelen, zo ook de (standaard?)verklaring van de machinist. Ik begrijp het volledig dat René deze docu heeft gemaakt en hiermee dan maar zelf op zoek gaat naar mensen die hopelijk meer weten.
Ik heb net de docu gekeken.. Aan het einde zat ik met tranen in m'n ogen te kijken. Verschrikkelijk gewoon!! Er klopt echt veel niet..
Ik heb de documentaire gezien. Twee dingen vallen inderdaad erg op.



1. De verklaring van de machinist lijkt niet te kloppen. De patholoog en de getuigen spreken ze allebei tegen.

2. De rol van die 27-jarige jongen (en die andere) wordt afgedaan als "niet belangrijk genoeg voor onderzoek."



Ik hoop dat er ooit nog duidelijkheid komt over of het een ongeluk was, of dat Dascha inderdaad zelfmoord heeft gepleegd. Het zou niet onmogelijk zijn dat een mogelijke zelfmoord het gevolg is van de contacten met o.a. de 27-jarige man.

Erg jammer dat de politie dit niet uit heeft gezocht. De omgeving van Dascha begrijpt niets van wat er gebeurd is en voelt zich duidelijk in de steek gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een idee, tenminste, ik ken een vergelijkbare casus. Op investigation discovery, ik dacht bij het programma Disappeared, was een meisje van vergelijkbare leeftijd, die zat een film te kijken in een bioscoop met een paar vrienden. En ineens, niemand weet waarom want er was geen enkele aanleiding voor, sprong ze op en sprintte ze uit die bioscoop weg. De rest verbaasd achterlatend. Ze zijn nog achter haar aangegaan maar ze was nergens meer te bekennen. Later bleek dat ze de snelweg op was gerend, vanaf de oprit, gewoon zo hup, sprintend over de snelweg. En daar is ze doodgereden. Een getuige heeft haar zien rennen en zei dat ze een totaal blanke uitdrukking op haar gezicht had. Alsof haar ziel haar verlaten had, een doodse blik recht vooruit. Niemand weet waarom ze dat deed.



Ik heb wel eens gelezen, over pubers, dat mensen onderschatten hoeveel invloed de enorme toename van hormonen op het brein heeft. Want het brein moet wennen aan de veranderde hormoonbalans. Dat is de reden van het nukkige gedrag van pubers. Ze kunnen er niks aan doen, hun brein heeft last van wennen aan de hormonen. In uitzonderlijke gevallen, kan die toename van hormonen, leiden tot een psychose.



Ik heb heel lang nagedacht over dat meisje in Disappeared. Haar moeder, heeft maandenlang zitten speuren op sites met foto's van ongeidentificeerde lichamen die overal in de Vs waren gevonden. Zo naar. En ze vond haar uiteindelijk terug op die manier. Ik denk dat dat meisje een psychose heeft gehad, heel plotseling. Dat kan iedereen gebeuren, eng genoeg. Dat er iets doorbrandt daarboven. Of, bij jonge mensen, dat het brein het wennen aan de hormonen, niet kon handelen en dat er iets mis is gegaan.



Ik denk dat je bij Dascha eigenlijk kunt zeggen dat het een ongeluk was, omdat er geen tekenen waren van depressie of andere psychische problemen. Net zoals dat iedereen altijd zomaar ineens een epileptisch insult kan krijgen, kan ook iedereen zomaar een psychose krijgen. Ook zonder drugs/alcohol. Ons brein is nu eenmaal een heel fijngesnaard instrument.



Ik zag haar vader op tv, hij lijkt me een rationeel mens. Lijkt me hartstikke moeilijk en zwaar voor hem. Want ik denk eigenlijk dat de oorzaak in de psyche moet worden gezocht en dat is altijd heel moeilijk maar voor de rationele mens, misschien nog iets moeilijker. Het is namelijk geen exacte wetenschap.



Ik ken dus legio verhalen zoals deze, elke net even anders, maar altijd over een jong persoon, die tijdens een feestje, ineens weg was. En later terug werd gevonden, overleden. Ik kijk teveel ID. Het is zeker zo dat sommige omkomen door drank of drugs maar ook een deel, heeft een psychische aandoening of heeft een tijdelijke psychose. En dat is heel moeilijk te accepteren, omdat er altijd twijfel overblijft.



Ik weet ook nog een verhaal van een jonge vrouw met een bipolaire stoornis. Die was omgekomen door een combinatie van uitdroging en onderkoeling en gevonden in een onherbergzaam gebied waar ze waarschijnlijk uit probeerde te komen. Ook weggelopen van een feestje. Ze heeft nog 20 minuten aan de lijn gehangen met 911, en ze had het er steeds over dat ze achtervolgd werd. Dat was alleen niet waar, dat dacht ze, omdat ze psychotisch was. Maar zo ironisch, in dat gebied waar haar lichaam werd gevonden, werden nog 10 lichamen gevonden, allemaal vrouwen, die waren vermoord door een serie-moordenaar.



Toch was die ene vrouw, niet vermoord, dat konden ze zien aan de autopsie. Maar de familie van die vrouw, blijft twijfelen of ze toch niet door iemand vermoord was, omdat ze zei dat ze achtervolgd werd. Maar ja, ze nam haar medicatie niet in. Dus ik denk zelf, dat ze een psychose had, die vrouw en dat ze daardoor is omgekomen. Ze werd gevonden in hele dichte struiken met veel prikkers namelijk. Ze was helemaal in de war en kon de weg niet terugvinden. Toch snap ik goed dat de familie blijft twijfelen, in dit geval. Maar het gebeurt echt vaker, jonge mensen die overlijden, omdat ze ineens iets heel raars doen en er niemand is om ze tegen te houden.



Ik hoop dat Dascha's familie rust kan vinden iig, wat een nachtmerrie. En dan denk ik, ik denk niet dat Dascha dit had gewild. Ik denk niet dat ze helder van geest was. Jonge mensen kunnen impulsieve dingen doen maar ik denk eigenlijk dat het een ongeluk was, in de zin dat Dascha niet bewust van plan was zelfmoord te gaan plegen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Ik ken ook meerdere verhalen van jonge mensen die opeens vanuit het niets zelfmoord pleegden. Zo is er een succesvolle roeier die na het roken van een joint met zijn vriendin opeens opstond en naar de keuken liep en zichzelf in het hart stak. En de zangeres van een Nederlandse meidengroep die midden op de snelweg de autodeur open deed en haar dood tegemoet ging. Ook het verhaal van een jonge meid die dood werd gevonden op een grasveld en die volgens haar vriend een psychose leek te hebben en zichzelf neerstak met een mes om vervolgens naakt de straat op te rennen. Ik moest ook meteen aan een psychose denken bij het verhaal van Dascha, maar het blijft gissen natuurlijk. Ook al zal haar mailverkeer vlak voor haar dood ook wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen over haar geestelijke toestand op dat moment..
Een psychose klinkt plausibel.



Als ik alle media bekijk over Dascha, lijkt mij dat het waarschijnlijk niet duidelijk is en gaat worden of het een ongeluk of een suïcide was. Belachelijk dat de politie het afdoet als suïcide terwijl daar geen overtuigend bewijs voor lijkt te zijn. Als ze het niet weten, moeten ze niet willekeurig een conclusie op het dossier plakken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij beslist de politie niet wat de doodsoorzaak is, maar de forensische patholoog met een forensisch arts. Ze werken natuurlijk wel nauw samen met de politie. Het zou kunnen dat het een technisch verhaal is, bv, als iemand uit zichzelf het spoor op is gelopen, dat men dat beschouwt als suicide.



Ik zal een voorbeeld geven, ik woon in de Zaanstreek en helaas zijn er hier veel 'springers'. Ik las zelfs dat men de lijn Amsterdam-Alkmaar onder machinisten de dodenlijn noemen. Vreselijk. Ik weet de cijfers niet uit mijn hoofd, maar goed. En er is een keer een jonge vrouw overreden door de trein op een station hier, waarbij de nabestaanden ook altijd zullen blijven twijfelen. Ze was namelijk dronken en liep over het spoor, terwijl haar vrienden riepen dat ze er vanaf moest komen. Maar dat deed ze niet, ze maakte grapjes en ging er niet af. Maar maakte ook totaal geen sombere indruk. Maar haar vriendinnen zeggen dat ze toch wel eens somber was.



Dus toen ze dood was, dacht iedereen, was het nou zelfmoord, of niet? Ze wist wat ze deed want ze was er grapjes over aan het maken. Maar niemand dacht dat ze echt dood wilde. Alleen, je weet nooit wat iemand denkt, uiteindelijk. Misschien wilde ze wel net doen alsof ze in een dronken bui overreden werd. Dat was iig wat mensen fluisterden. Want ze was echt raar bezig en ze was geen domme vrouw ofzo. Als ze nu bv op het perron had gestaan, te dichtbij de rand ofzo, en ze was meegesleurd door de trein, had men het wel een ongeluk genoemd. Maar nu staat ie te boek als een suicide.



Ik denk dat men toch ergens een scheidingslijn aan moet geven. En de patholoog kan natuurlijk nooit zeker weten of ze het expres en bewust deed of niet, omdat ze onder de trein liep. Bij een overdosis gaat dat soms makkelijker, omdat je dan kunt zien aan de spiegels in het bloed, of het een ongeluk was of zelfmoord. Ze is iig zelf het spoor opgelopen, daar zijn ook beelden van, dacht ik. Als ze in een psychose verkeerde, kun je het wel een ongeluk noemen natuurlijk maar het bewijs daarvoor, ontbreekt. En dan moeten ze toch een keuze maken. Wat alleen triest is, niemand had kunnen constateren dat ze in een psychose verkeerde, want ze was weggelopen bij haar vrienden.



Ik kijk vaak Dr G en wat zij doet, als de familie het er heel erg moeilijk mee heeft dat het zelfmoord is, en als er veel twijfel is of het zelfmoord was of een ongeluk, wil zij het een ongeluk noemen. Omdat het toch nooit 100% zeker zal worden in sommige gevallen. Ik ben het daar wel mee eens. Dan hou je je aan de feiten terwijl je rekening houdt met de nabestaanden. Als dat kan. Dat is anders als er een vermoeden is dat het toch moord kan zijn geweest. Ik denk dat het iig geen moord is geweest, persoonlijk.



En eigenlijk hadden ze het net zo goed een ongeluk kunnen noemen, uit pieteit voor de nabestaanden, vind ik. Maar Dr G is ook wel een bijzonder mens, vind ik. Wie weet, als men de familie meer had betrokken, dat ze nu niet met zoveel twijfel zouden blijven zitten. Dr G vindt dat zij een rol kan spelen in de verwerking en pakt die rol ook actief op. Ze belt met de familie, en houdt ze op de hoogte van de resultaten tussendoor. En bij het eindrapport, neemt ze echt de tijd om die uit te leggen aan de familie. Zo zijn niet alle pathologen alleen helaas.



Ik weet nog, dat Marokkaanse jongetje die zelfmoord pleegde, of dat is de officiele versie van de feiten, omdat hij werd gepest. Die familie leeft ook nog steeds in twijfel, volgens mij, omdat ze de autopsie-resultaten betwijfelden. Ik heb er redelijk wat over gelezen en ik moet zeggen dat ik de familie wel begrijp. Maar ja, als de patholoog het nu beter had uitgelegd, denk ik dan, was het dan ook zo gegaan? Ik las bv dat hij zelfmoord zou hebben gepleegd met zijn eigen sjaal. Merkwaardig. En de dag ervoor, had hij een nieuwe, dure jas gekregen. Ik snap goed dat ze nog steeds ermee bezig zijn, het kind was 13 en werd echt veel gepest. Ik hoor/lees er niks meer over maar denk er nog wel eens aan, en ik kende dat kind niet eens. Dus ik snap wel dat dat veel pijn kan doen, die onzekerheid.



Ik neem aan dat ze nagaan waar ze zich mee bezig hield vlak voor haar dood maar eigenlijk, kun je daar nog niks uit opmaken. Sommige mensen vertellen niemand dat ze zelfmoordplannen hebben namelijk. Dus als ze niks vinden wat op depressie oid duidt, dan nog kan het zelfmoord zijn geweest. Ik denk dat het een ongeluk was, een psychose waardoor ze niet meer wist wat ze deed of waar ze was, persoonlijk, maar bewijzen, kan eigenlijk niemand. Tenzij ze nog wanhopige berichten vinden op haar pc, denk ik dat we het nooit helemaal zeker zullen weten, als je naar de feiten kijkt tenminste.



Ik hoop zo dat haar ouders op een dag kunnen overschakelen naar haar leven herdenken, ipv haar dood. Haar dood was gruwelijk maar duurde maar heel kort, haar leven duurde veel langer en was vast de moeite waard om te herinneren. RIP Dascha
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Je bedoelt met dat 13-jarige jongetje Anass Aouragh? Dat kind had geen leven om jaloers op te zijn. Ik heb gelezen dat er problemen waren binnen de familie (relatie vader die in Marokko woont) en hij echt heel erg gepest werd. (Zelfs in de hoek geduwd op school en bekogeld met eten)

Ik had ook het autopsierapport gezien via een nieuwsbericht over dat het is uitgelekt. Er is geen enkele aanwijzing voor moord, echt alles wijst op zelfmoord. En ik denk net als jij ook al drie jaar: als die familie zoveel twijfelt, waarom legt men hun conclusies niet beter uit?

Over de moeder hoor je niks meer, alleen de vader en een halfbroer voerden tot vorig jaar nog acties voor een heropening van de zaak. (Ik betwijfel of die er komt vanwege de aanknopingspunten. Sowieso valt mij op dat op Facebook bijna alleen mensen actief zijn op de pagina's over Anass die allemaal complottheorieën en verdwaalde feiten erbij halen.)



Eerder had ook Livia van Beelen op dezelfde manier een eind aan haar leven gemaakt. Zij kwam in 2012 veel in het nieuws en werd gepest sinds groep 8 of de brugklas. Als je het interessant vindt: op nieuwssite staat genoeg, de ouders hebben een Facebookpagina voor haar en er staat een film op YouTube waarin de ouders wat vertellen over het pesten van Livia...

Livia was ook 13 jaar. Waarmee ze zichzelf heeft opgehangen weet ik niet, misschien net als Anass ook een sjaal.



Van Dascha is er kennelijk geen enkele aanwijzing die de oorzaak van een mogelijke zelfmoord zou kunnen zijn. Enige wat ik kan bedenken is dat ze problemen had met die jongens waarmee ze op de telefoon contact had en dus daardoor in paniek is weggerend en mogelijk onder invloed van de alcohol voor de trein is gesprongen.

Maar ook de beschrijving van de patholoog is raar, Dascha zou in de rug zijn aangereden ook al zei de machinist dat ze de trein aankeek? Getuigen zeggen niks van een claxon gehoord te hebben.

Het is allemaal tegenstrijdig met de verklaring van de machinist.

Ook zou het onderzoek en het ruimen van het lichaam maar 49 minuten hebben geduurd.

De politie zei dat bloedonderzoek onmogelijk is, maar even later konden de patholoog en her nfi dat toch doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 01 mei 2016 @ 03:17:

Ik hoop zo dat haar ouders op een dag kunnen overschakelen naar haar leven herdenken, ipv haar dood. Haar dood was gruwelijk maar duurde maar heel kort, haar leven duurde veel langer en was vast de moeite waard om te herinneren. RIP Dascha Deze zin vind ik echt heel erg mooi geschreven. Een wijze les en goed om te onthouden en aan te denken bij elk sterfgeval. De omschakeling is helaas erg moeilijk maar ik hoop net als jij dat ze die mettertijd kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharpay schreef op 29 april 2016 @ 03:56:

Ik ken ook meerdere verhalen van jonge mensen die opeens vanuit het niets zelfmoord pleegden. Zo is er een succesvolle roeier die na het roken van een joint met zijn vriendin opeens opstond en naar de keuken liep en zichzelf in het hart stak. En de zangeres van een Nederlandse meidengroep die midden op de snelweg de autodeur open deed en haar dood tegemoet ging. Ook het verhaal van een jonge meid die dood werd gevonden op een grasveld en die volgens haar vriend een psychose leek te hebben en zichzelf neerstak met een mes om vervolgens naakt de straat op te rennen. Ik moest ook meteen aan een psychose denken bij het verhaal van Dascha, maar het blijft gissen natuurlijk. Ook al zal haar mailverkeer vlak voor haar dood ook wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen over haar geestelijke toestand op dat moment..Welke meidengroep?
quote:minnimouse schreef op 01 mei 2016 @ 09:50:

[...]





Welke meidengroep?Centerfold.
Ik ken het verhaal ook vaag, maar ik dacht niet dat het van Centerfold was.

Was het niet Luv of de Star Sisters? Ook zo'n blonde dame met grote krullenbol. Ergens op de snelweg bij Den Haag zo de auto uitgerend.

Heette zij niet Ingrid?
Alle reacties Link kopieren
Sandra Noach, van Centerfold
Dank je Suze, heel toevallig moest ik hier laatst ook nog eens aan denken. Was me ooit bijgebleven destijds uit de krant. Nu hoef ik niet meer te piekeren over de naam.
Alle reacties Link kopieren
sandra noach was depressief en lichtelijk overspannen in die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij afvraag; volgens de patholoog had Dascha alcohol in haar bloed, en getuigen zeggen dat ze ladderzat was, vriendinnen zeggen dat ze 2 wijn heeft gehad in de kroeg. Toen ze overleed, viel ze toen ook nog onder de noemer 'ladderzat'? Of lulden die getuigen maar wat? Volgens de camerabeelden was ze ook behoorlijk dronken (hoor/lees ik, ik kan amper wat onderscheiden op die beelden). Als je uren nadat je gedronken hebt overlijdt neem ik aan dat je alcoholpromillage al behoorlijk gezakt moet zijn in de tussentijd. Als ze stomdronken op het spoor stond, moet ze tussendoor toch nog ergens gedronken hebben?



Het hele telefoon- en IDkaart verhaal zit me ook dwars; heeft ze deze vlak voor haar dood weggegooid of meteen in het begin al? Als zij daar hevig geëmotioneerd rondliep omdat ze ruzie had gehad en misschien tussendoor geappt werd door bijv. de vriendinnen/of juist geen reactie kreeg op appjes aan vriendinnen of die 27jarige jongen, lijkt het mij logisch dat je dan boos/verdrietig wordt en je telefoon 'weg' wil hebben, vooral als je al helemaal van de kaart bent. Ook je IDkaart weggooien verbaasd me niet als je zelfmoord gaat plegen, je bent 'klaar', weg ermee, vooral als het heel erg heat of the moment is. Maar tegelijkertijd scheen ze met haar armen in de zij met de rug naar de trein toe op het spoor te staan, dat lijkt mij geen houding van iemand die zelfmoord gaat plegen en die keuze ook bewust maakt (zover je die keuze bewust kan maken).



Mijn allereerste gedachte van toen dit verhaal net uitkwam was dat ze verdrietig en boos naar iemands huis was gegaan om steun te zoeken (bekende, vriendje, etc) en daar nog iets naars is voorgevallen en ze daarom hoteldebotel het spoor opgegaan is. Maar forensisch onderzoek spreekt dat dus tegen (en dan hadden ze haar vermoedelijk ook op camera gespot).



En wat iemand anders hier zei; een psychose is ook goed mogelijk, zelfs als ze daar nog nooit eerder last van gehad heeft.. Puberhormonen, ruzie in de kroeg, je onbegrepen voelen, misschien mensen geappt die niet reageerden, de kou, de drank; het kan heel goed zijn dat ze een nervous breakdown heeft gehad door alle stress en compleet apathisch het spoor opgegaan is.



Hoe dan ook, vreselijk.. ik hoop dat de familie ooit antwoorden gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtvnh.nl/nieu ... rond-dood-dascha-graafsma



Betreft de camerabeelden waarop mogelijk Dascha te zien was, heeft de familie iets anders geconstateerd dan de politie.

Gezien het tijdstip van zonsopkomst en een bus die langsrijdt, kan het geen 02.16 (tijdstip vlgs de politie) zijn dat Dascha te zien is.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Yep, had ik ook gelezen. Is toch wel weer heel bizar.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog verder onderzoek gedaan:

http://www.ad.nl/utrecht/ ... -geen-zelfmoord~a86101f8/



Helaas is er nog steeds heel veel onduidelijk. Deze zaak blijft me bezighouden, er zijn zoveel vragen. Volgens mij zijn er echt mensen die meer weten.
quote:pamelacourson schreef op 13 december 2016 @ 09:39:

Er is nog verder onderzoek gedaan:

http://www.ad.nl/utrecht/ ... -geen-zelfmoord~a86101f8/



Helaas is er nog steeds heel veel onduidelijk. Deze zaak blijft me bezighouden, er zijn zoveel vragen. Volgens mij zijn er echt mensen die meer weten.

Ja dat denk ik ook. Alles in dit dossier riekt naar een misdrijf.

En wat afschuwelijk voor de ouders dat de politie zijn handen ervan afgetrokken heeft en dat ze zelf dat maar van alles aan het onderzoeken zijn.... die eeuwige onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar verhaal is het toch ook. En hoe ongelofelijk frustrerend voor de familie dat in ieder geval een vriendin van Dascha niet de waarheid lijkt te vertellen.



Ik snap dat de familie de waarheid wil weten. In ieder geval twee mensen lopen te liegen: waarom? Waar heeft ze s nachts alcohol vandaan gehaald als ze niet eens een jas bij zich had? Hoe komt die telefoon daar?



Zonder haar hoge alcoholpromillage had ik gedacht dat ze in een soort van psychose terecht is gekomen waarna ze in het donker en door de kou zo in de war is geraakt dat ze per ongeluk op het spoor terecht is gekomen. Die telefoon kan iemand gevonden en gehouden hebben en niet durven inleveren bij de politie om vervolgens ervoor te kiezen hem maar ergens neer te leggen. Die 27jarige kan liegen omdat hij al eerder problemen heeft gehad met het versturen van berichten naar minderjarigen. Die vriendin kan uit schuldgevoel liegen of omdat ze bang is er bij betrokken te worden. Maar dan nog blijft de vraag; wie heeft haar midden in de nacht alcohol gegeven? Ze zal niet een fles rum in haar broekzak hebben gehad, dus dan moet er iemand zijn geweest die het haar heeft gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die alcohol is inderdaad vreemd. En dat de machinist schijnbaar niet de waarheid vertelt, snap ik ook niet. Of hij moet het allemaal vergeten zijn door de enorme schrik.

Ik snap ook niet hoe ze haar telefoon weer had nadat die was afgepakt door iemand. En wie was die iemand?

En waarom hebben die piloot en zijn vriendin niets gedaan als ze blijkbaar zo bang leek en midden in een novembernacht zonder jas liep en zo'n rare vraag stelde?

Erg bizar allemaal...
Alle reacties Link kopieren
De piloot en vriendin zeiden dat haar ademhaling dusdanig was dat ze dachten dat ze angstig was of dat ze net gerend had. Ze zeiden volgens mij niet: ze kwam angstig over. Uberhaupt snap ik niet helemaal dat je om 3 uur s nachts een overduidelijk jong meisje zonder jas naar de klm-website verwijst, maar niet vraagt of het goed gaat met haar, of je iemand voor haar moet bellen of vraagt of je haar ergens af kan zetten. Wel opvallend trouwens dat ze verder niet aangeven wat ze van haar dachten op dat moment: rook ze enorm naar alcohol? Was ze overduidelijk dronken? Was ze aangeschoten? Was ze vrolijk? Was ze neerslachtig? Kwam ze helder over? Als ze op dat moment inderdaad stomdronken was, is het al minder waarschijnlijk dat ze nog iemand heeft gezien voor haar dood die haar alcohol heeft gegeven.



Had die 27jarige in de vorige docu trouwens niet hetzelfde verhaal over een afgepakte telefoon? Hij ontkende Dascha een bericht gestuurd te hebben, want zijn telefoon was afgepakt? Wel toevallig dat degene die liegt met hetzelfde verhaal als Dascha aankomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven