Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen lipofilling gezicht

07-04-2016 18:56 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag is er tijdens een billift ook vet uit mijn bovenbenen gehaald en dmv lipofilling in mijn gezicht gegaan. Dit omdat ik 54 kilo ben afgevallen en erg mager in mijn gezicht was geworden. Natuurlijk is er verteld en heb ik gelezen dat je gezicht de eerste periode behoorlijk opgezet zou zijn. Maar mijn hemel, ik lijk wel een hamster die op ontploffen staat!



Op internet zie ik alleen maar voor foto's en foto's van weken later. Geen foto's van direct na de behandeling. Iemand hier ervaring met lipofilling van het gezicht? Hoe zag het eruit de eerste paar dagen? Hoelang duurde het voordat de zwelling minder werd?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan? Goed dat je er weer uit gaat. Is echt niet goed voor je geest om zo lang binnen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je het vraagt.



Het is redelijk gegaan. Uitvaart was natuurlijk verdrietig. Ingetogen maar wel mooi.



Met mij ging het redelijk. Ik kan niet op een gewone stoel zitten, maar in de auto kan ik met de stoel een beetje in ligstand wel een beetje zitten. We hebben dus een tuinstoel meegenomen en dat ging goed. De begrafenisondernemer had zelfs een plek voor mij vrijgemaakt in de aula, erg netjes. Staan is gelukkig geen probleem, ik loop alleen als een 180 jarige die 80 maanden zwanger is, maar goed.



Ondanks de aanleiding was het fijn om er weer even uit te zijn. Vandaag doe ik het weer even rustig aan. Morgen moet ik echt weer even op pad. Zaterdag viert een vriendin die vandaag 50 is geworden haar verjaardag en wil nog wat cadeautjes kopen. Zaterdag dus weer weg, nemen de tuinstoel ook maar weer mee, dan gaat het wel goedkomen.
Alle reacties Link kopieren
Nou kijk, dat heb je mooi maar weer gedaan! Kleine stapjes vooruit

Heb je al ideeën voor een cadeau? Of moet je echt gaan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Ideeën had ik al en had ook al een gedeelte in huis. Het is gelukt om alles te halen. We hebben er wel lang over gedaan, maar heb het toch gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Heel knap van je! Zie je het nu ook weer wat positiever in?
Alle reacties Link kopieren
Nou….. Vanmiddag weer naar het ziekenhuis. Stukje van het litteken is erg rood en eronder zit een flinke bobbel. Gisterenavond nog gebeld en werd later terug gebeld door een chirurg (degene die mij geopereerd heeft is vrij deze week) dat ze het toch wel even wilde zien. Ook de chirurg die de lipofilling heeft gedaan zal erbij zijn om meteen naar mijn gezicht te kijken. Hopelijk valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, zal toch niet ontstoken zijn?

Succes vanmiddag. Hoop dat je antwoorden krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Het was geen ontsteking. Het is een reactie van de huid op de oplosbare hechtingen. Het lichaam ziet de hechtingen als indringer en probeert die te bestrijden. Dan kunnen er blijkbaar verschijnselen optreden die lijken op een ontsteking maar dat is het dan niet.



Hoorde dat er 3 lagen hechtingen zitten, dus duurt wel even voordat alles weg is. Dat wist ik niet.



Volgens de chirurg zag alles er goed uit. Moest alleen wat minder voorzichtig gaan bewegen. Ik ben bang dat ik iets kapot trek en loop heel krampachtig. Normaal lopen doet ook zeer, omdat het zo trekt. Maar daar moet ik doorheen.



En het herstel duurt bij mij helaas wat langer dan gemiddeld. Dat is dan helaas niet anders.
Jammer dat je zo veel pijn hebt. Is je gezicht wel al wat beter? Vind je het mooi?
Alle reacties Link kopieren
Zou je al mogen zwemmen TO? Misschien is dat iets om te gaan doen?

Ik vind je een beetje dipsie over komen. Ik denk ook dat als je zo krampachtig blijft lopen dat je hiermee het herstel alleen maar langer op zich laat wachten. Je gaat verstijven op deze manier.

Hoe gaat het nu met je man?
Alle reacties Link kopieren
Daantje, slik je nog pijnstillers?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn gezicht nog niet mooi. Het is wel beter dan het was, ik was echt mager in mijn gezicht. Er zit nog een zwelling, dus ik ga ervan uit dat het nog wat minder wordt.



Zwemmen mag ik pas over 2 weken. Ik probeer nu minder krampachtig te lopen, maar het lukt niet constant. En ik probeer wat meer te zitten. Ik slik af en toe nog een pijnstiller als ik wat moet gaan doen.



Het klopt dat ik wat depri overkom, ik ben het ook. Heb sowieso last van een chronische depressie en dit soort dingen zorgen ervoor dat ik me depressiever voel. Heb ook vreetbuien. Normaal kan ik die onderdrukken door afleiding te zoeken door iets te doen, maar dat is te lastig. Vanmiddag wil ik proberen wat op te ruimen en morgen wil ik proberen wat thuis te werken. Over de vreetbuien maak ik me nu maar even niet te druk, die verdwijnen wel weer als ik me beter voel.
Is een verandering van omgeving misschien iets? Wel lastig met pijn en zo, maar wellicht drie daagjes op de Veluwe of zo, al is het maar op de veranda van een huisje op schommelstoel naar eekhoorntjes kijken.
Alle reacties Link kopieren
De eerste 2 weken hebben we op de camping waar wij een stacaravan hebben gezeten. Daar kon ik makkelijk naar buiten. De 2 weken daarna gewoon thuis, waar het lastiger is om even naar buiten te gaan, omdat we in een flat wonen. Afgelopen week veel dingen gedaan, even naar mijn werk, crematie, op zoek naar cadeautjes en een feestje van een vriendin (met overnachting in een hotel). Dus genoeg andere omgeving gehad.



Moet zeggen dat vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer een goede dag is. Gisteren bij het feestje redelijk goed kunnen zitten, terwijl ik dat ervoor echt niet kon. In het hotel veel trap gelopen, want we hadden een kamer met 2 etages. Vanmiddag thuis opgeruimd en vandaag zelfs voor het eerst sinds 4 weken achter de pc gezeten. Op mijn bureaustoel lukt nog niet, maar het lukt wel op een stoel van de eethoek. Hooguit een kwartiertje, maar het is een begin. Dat betekent dat ik morgen ook een beetje kan thuiswerken, al is het maar een uurtje. Zal zo blij zijn om mezelf weer nuttig te maken.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wordt de zwelling nog minder. En probeer het positief te zien dat het wel al mooier is dan het was.

Balen dat je chronisch depressief bent. Slik je daar AD voor?

Ik heb ook depressies gehad, weet waar je het over hebt. Probeer je vast te houden aan de goede dagen.

Niet doemdenken jij!
Alle reacties Link kopieren
Nee slik geen AD meer. Heb ik tijdens een echte depressie wel geslikt, maar nu niet meer. Nu zijn het meestal kleine periodes, dat is wel te handelen. Het chronische betekent dat ik me altijd minder goed voel dan een 'normaal' mens met soms diepe dalen. Doordat ik dat weet kan ik er wel mee omgaan.



Straks even werken, heb er zin in.
Alle reacties Link kopieren
Is het gelukt om wat te werken TO? Hoe gaat het verder?
Alle reacties Link kopieren
Jazeker is het gelukt. Zowel maandag als dinsdag 2 x 2 uur. Kan een half uur zitten, dan loop ik even wat en probeer dan staand wat te werken. Het is een beetje raar, maar het lukt wel. Fijn om me weer een beetje nuttig te maken.



Vannacht voor het eerst zonder elastische broek geslapen. Doodeng!!!! Het was wel een beetje pijnlijk en wennen, maar ga ervan uit dat dat ook wel weer goedkomt .



Vandaag weer een drukke dag. Gisteren belde de makelaar, vanmiddag om 5 uur een bezichtiging. Komt totaal niet uit, maar we moeten wel. Appartement staat al 6 jaar te koop, laatste bezichtiging was een jaar geleden. Dan ga je echt geen nee zeggen. Als het resultaat dan maar positief is, dan is het niet voor niks geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nou Daantje, dat gaat de goede kant op!

Succes met herstellen verder
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel
Hey Daantje, vroeg me af hoe het met je is nu en of je tevreden bent met de lipofilling?
Alle reacties Link kopieren
Met mijn gezicht gaat het hartstikke goed. Zie er normaal gezond uit, niet meer een gezicht alsof ik anorexia heb. Zeker geen spijt van de lipofilling gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Daantje! Heel wat stress maar eind goed al goed
Alle reacties Link kopieren
Ja wat dat betreft wel. De rest helaas niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven