Geld & Recht alle pijlers

Onterecht verdacht van diefstal in winkel

30-04-2016 16:22 134 berichten
Ik was straks even winkelen. Moest een paar cadeautjes hebben en dacht; laat ik even binnenlopen bij een van mijn favoriete kledingwinkels waar ik altijd graag kom en meestal wel slaag.

Dit was aan het eind van mijn winkeltocht, en had dus al wat aankopen in mijn boodschappentas zitten. Mijn dochter van 1, bij me in de wandelwagen, was het inmiddels een beetje zat. Beetje hangerig ook omdat ze tandjes krijgt. Maar goed; ik dacht die ene winkel kan nog wel, even neuzen en dan snel naar de auto want het bonnetje loopt zo af.

Begint ze toch te krijsen in de winkel! Dus ik pak snel een soepstengel uit de luiertas, die aan de duwbeugel van de wandelwagen hing. De tas laat ik openhangen en om mijn handen vrij te hebben hang ik het shirtje dat ik vast heb, over de tas (in het zicht). Ik geef mijn dochter haar soepstengel, en ze blijft een beetje huilen. Ik neem haar uit de wandelwagen en houd haar even vast en ondertussen kijk ik nog wat in een uitverkoop rek waar ik 2 tops vind. 1 met kaartje, en 1 zonder. Van het topje zonder kaartje neem ik een ander exemplaar mee in een andere maat zodat ze het bij de kassa kunnen scannen en ik loop naar de kassa om die 2 tops af te rekenen.

Terwijl ik uitleg dat ik de top in de grotere maat wil, zonder het kaartje, wordt ik onderbroken en verzocht om mijn tassen leeg te maken. Ze denken dat ik wat gestolen heb! Want "er zit een shirtje in mijn tas" zo geeft de winkelmedewerkster aan.

En ja... dat shirtje hing dus nog over mijn openstaande tas. Open en bloot; in het zicht, niet verstopt en niet IN de tas. Het hing er overheen, met hanger kaartjes en waarschijnlijk was ik er zo mee weggelopen als niemand wat gezegd had. Maar ze had ook kunnen zeggen "goh, mevrouw; vergeet u niet iets?"



Midden in de winkel moet ik mijn tassen leegmaken, terwijl ik ook aangesproken wordt op de kleding die ik draag. Inderdaad; een tuniek van dezelfde winkel, een enkele vlek van mijn dochters soepstengel erop, maar nog niet heel oud. Paar weken geleden gekocht. Niet gestolen. Zoals ik al zei; ik kom vaker in deze winkel.

Ik moest de datum terugzoeken waarop ik dit had gekocht en dan zouden ze de winkel bellen (ander filiaal) om te kijken of het waar was wat ik zei, ook al wist ik de datum en tijd niet meer precies (kon het ook van de schrik echt niet meer bedenken), en had ik contant betaald. Maar goed, even later kwam de medewerkster terug en kreeg ik te horen dat ik mocht gaan (gelukkig!) en dat ik gefilmd was en dat ze me in de gaten hielden. Echt met een vingertje, en ze zei nog niet niet "vuile dief" er achteraan. Ik heb echt het idee dat ze me niet geloofden, en dat is heel erg vervelend. Bah, ik baal hier van, stond te bibberen in de winkel.



Wil het hiermee eigenlijk alleen even van me afschrijven, misschien zijn er nog dames die dit ook hebben meegemaakt?

Nogmaals; het shirtje zat niet in mijn tas, en het was ook totaal niet mijn bedoeling om het mee te nemen zonder te betalen. Ik ben erg geschrokken van de behandeling die ik kreeg door de verkoopsters. Ik heb een prima baan en kan een shirtje van 15 euro echt wel betalen...
Buiten de politie mag niemand je tas controleren, ook niet als dat aangegeven staat.
quote:ponny schreef op 30 april 2016 @ 19:58:

O en ik weet trouwens niet of ik hier de naam van de winkel wel/niet mag noemen... maar het was Miss Etam. .Bij deze beloof ik plechtig dat ik nooit meer een voet binnen de Miss Etam zal zetten. Omdat ze zo naar tegen jou deden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defrona schreef op 30 april 2016 @ 21:07:

Begrijp niet dat je dat dan pikt van die winkelmedewerkers? Serieus, ik zou teruggaan naar die winkel en erop staan (!!!) dat ze mij die beelden tonen, want die wil ik ter plekke en wel metéén samen met heb bekijken! En vervolgens moeten ze mij dan oprecht excuses voor deze scéne en beschuldigingen aanbieden. En ook voor het feit dat ze in eerste instantie gelogen hebben over de videobeelden.

Dit.

En aangeven dat ze met jouw dragende kleding en de kleding die je bij de buren gekocht hebt, niks te maken hebben.

Je laat je ook we makkelijk op de kop zitten. Je hoeft niets te verantwoorden over de kleding die je ergens anders gekocht hebt en met je bankafschriften hebben ze ook niks te maken.



Een mail sturen is goed, dan kan het hoofdkantoor ze een reprimande geven, daarnaast zou ik ook naar de winkel gaan. Confronteer ze maar!
quote:orkenflow schreef op 01 mei 2016 @ 09:23:

[...]



Bij deze beloof ik plechtig dat ik nooit meer een voet binnen de Miss Etam zal zetten. Omdat ze zo naar tegen jou deden. Wat een onzin. Omdat TO in plaats A slecht behandeld is door dat personeel, kom je nooit meer bij Miss Etam? Dan blijven er niet veel winkels meer over om naar toe te gaan als je de verhalen leest over slecht personeel op dit forum.
Haha boycotten hoeft niet hoor, maar lief van je Orkenflow



Zelf zou ik het liefst er gewoon weer gaan winkelen, alsof er niets gebeurd is, maar eerlijk gezegd durf ik niet meer naar binnen... ben benieuwd naar de reactie op mijn klacht.
Alle reacties Link kopieren
Misschien even posts aanpassen dames, reclame mag niet, maar negatieve uitingen mogen daardoor ook niet. Als de winkel het hier leest riskeer je een ban.



En als zoiets de eerste keer gebeurt sta je met je mond vol tanden hoor, ik ben normaal gesproken echt assertief zat, soms een beetje té, maar met die pantoffeltjes, ze hadden gelijk dat ze me erop aanspraken. Dat de bedrijfsleidster erbij kwam, geen punt. Maar dat er nog een collega en zes klanten bij stonden, nou, laat ik zeggen dat het wel anders had gekund. Op zo´n moment voelt het als negen tegen één en ga je echt niet op je strepen staan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zou die winkel nooit meer in gaan. Als ze zo met hun betalende klanten omgaan, word je daar ook niet vrolijk van.



Pas ging ik een winkel in nadat ik net uit mijn werk kwam en ging het alarm af. Of ik net bij de Action vandaan kwam en of ze even in mijn tas mochten kijken. Heb nee gezegd en ben met een rot gevoel weg gelopen.

Ik weiger om mijn tas om te keren. Ook al zit er niet eens zo veel bijzonders in, ik wil gewoon niet dat er iemand in mijn tas komt.
quote:Ceylon schreef op 01 mei 2016 @ 10:35:

Misschien even posts aanpassen dames, reclame mag niet, maar negatieve uitingen mogen daardoor ook niet. Als de winkel het hier leest riskeer je een ban..Joh. Als je nooit iets lelijks mag zeggen over Miss Etam, Gaastra, Cora Kemperman of Teva, kunnen ze morgen de modepijler opdoeken. (Ik mijn Teva's, laat dat duidelijk zijn.)
quote:ponny schreef op 01 mei 2016 @ 10:28:

Zelf zou ik het liefst er gewoon weer gaan winkelen, alsof er niets gebeurd is, maar eerlijk gezegd durf ik niet meer naar binnen....Stuur ze een fotootje van de V&D, met 'prettige omzet!'
Alle reacties Link kopieren
quote:ponny schreef op 30 april 2016 @ 19:58:

O en ik weet trouwens niet of ik hier de naam van de winkel wel/niet mag noemen... maar het was Miss Etam.

Tja.. ik kom daar nou eenmaal graag, ben 28 dus wel wat jonger dan hun doelgroep geloof ik. Toch hebben ze wel echt leuke dingen, en redelijk normaal vallende maten.Echt je moet een klacht indienen! Wat een asociaal gedrag zeg.

Ik heb vroeger wel eens een pyjamaatje meegenomen , was blijkbaar in de wagen gegleden tijdens het uitzoeken, tussen het uitklap / kinderzit gedeelte in (zo'n grote graaibak in de super) Beveiliger kwam me achterna rennen buiten terwijl ik rustig dingen in de fiets stond te doen. Dat ik niet betaald had voor dat pakje. Eh nee, had dat ding niet eens gezien. Beetje boos gezegd dat ik het niet gezien had en dat het niet eens zoons maat was Ik had dat pakje dus wel al mee naar buiten maar die beveiliger was véél netter dan die mensen van die winkel van jou!

Echt hoor, aanklacht indienen.
Winkelpersoneel mag NIET je tas controleren en mag je NIET staande houden
quote:mary57 schreef op 01 mei 2016 @ 10:04:

[...]

Wat een onzin. Omdat TO in plaats A slecht behandeld is door dat personeel, kom je nooit meer bij Miss Etam? Dan blijven er niet veel winkels meer over om naar toe te gaan als je de verhalen leest over slecht personeel op dit forum.Je snapt niet waar smileys voor zijn?
quote:Rocinante schreef op 01 mei 2016 @ 13:09:

Winkelpersoneel mag NIET je tas controleren en mag je NIET staande houdenIedereen mag staande houden.

http://maxius.nl/wetboek-van-strafvordering/artikel53
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 mei 2016 @ 13:11:

[...]





Je snapt niet waar smileys voor zijn?

Als de service slecht genoeg is boycot ik de hele keten.



It's. V&D. Harense Smid. Die schoenenketen.



Just saying
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 mei 2016 @ 13:15:

[...]





Iedereen mag staande houden.

http://maxius.nl/wetboek-van-strafvorde ... kel53Sorry, wel staande houden, niet vast houden
quote:Rocinante schreef op 01 mei 2016 @ 13:16:

[...]



Sorry, wel staande houden, niet vast houdenVasthouden met tot doel het overleveren aan een bevoegde ambtenaar mag wel. Vasthouden voor elk ander doel is ongeoorloofd.
quote:Rocinante schreef op 01 mei 2016 @ 13:16:

[...]



Als de service slecht genoeg is boycot ik de hele keten.



It's. V&D. Harense Smid. Die schoenenketen.



Just saying





Werkt dat ook omgekeerd? Dan ga ik even kijken hoe ik dat in een businessplan verwerk?
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 mei 2016 @ 13:17:

[...]





Vasthouden met tot doel het overleveren aan een bevoegde ambtenaar mag wel. Vasthouden voor elk ander doel is ongeoorloofd.Overdragen moet onverwijld, dat is best snel
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 mei 2016 @ 13:18:

[...]







Werkt dat ook omgekeerd? Dan ga ik even kijken hoe ik dat in een businessplan verwerk?

jazeker.



Plaats wat water en haver, en he komt er wel!
quote:Ceylon schreef op 01 mei 2016 @ 10:35:

Misschien even posts aanpassen dames, reclame mag niet, maar negatieve uitingen mogen daardoor ook niet. Als de winkel het hier leest riskeer je een ban.



Nee hoor, Miss Etam gaat niet over het ban-beleid op het Viva Forum. Net zoals ze niet gaan over elders en eerder gekochte kleding of andermans bankrekening En negatieve uitingen op basis van persoonlijke ervaringen mogen uiteraard wel, net zoals positieve uitingen op basis van persoonlijke ervaringen mogen. Persoonlijke ervaringen zijn namelijk geen reclame of smaad; wat het soms ook lastig maakt om ze te bannen op dit forum, maar aan de andere kant zijn ze ook weer handig, omdat viva er zo nu en dan gebruik van maakt om zelf iets onder de aandacht te brengen.



Maar on topic: Miss Etam zal het ook wel niet zo goed doen, als het personeel zo gestresst is. In dit tempo lost het probleem zich vanzelf op.
quote:Rocinante schreef op 01 mei 2016 @ 13:21:

[...]



jazeker.



Plaats wat water en haver, en he komt er wel!Wel opletten welk water! Onder geen beding Spa Blauw.
Alle reacties Link kopieren
Wow to wat een rot ervaring zeg!!!!(zwak uitgedrukt) Ben benieuwd hoe ze reageren!!!
Heb nog steeds geen reactie gehad op mijn klacht die ik zaterdag gemaild heb... maar nu besprak ik het met een vriendin en die zei "ze hadden blijkbaar reden om je te verdenken, wat als ze camerabeelden aan de politie sturen en aangifte doen, dan is het hun woord tegen dat van jou" Iemand die zij kent was schijnbaar om die reden ook aangehouden. En nu ben ik eigenlijk behalve vernederd en boos ook nog een klein beetje bang... want ze geloofden me echt niet, en ik wil natuurlijk niet dat er nog meer mensen zijn die me niet geloven En ja; ik had de schijn tegen me.

Al moet ik er ook bij zeggen; ik weet dus helemaal niet of ze camera's hebben en of het een gegronde uitspraak was van de winkelmedewerkster of meer "bangmakerij".



In ieder geval hang ik nooit meer iets over de kinderwagen, en voorlopig ben ik echt even klaar met winkelen (man is hier blij mee...)
quote:ponny schreef op 03 mei 2016 @ 11:48:

Heb nog steeds geen reactie gehad op mijn klacht die ik zaterdag gemaild heb... maar nu besprak ik het met een vriendin en die zei "ze hadden blijkbaar reden om je te verdenken, wat als ze camerabeelden aan de politie sturen en aangifte doen, dan is het hun woord tegen dat van jou" Iemand die zij kent was schijnbaar om die reden ook aangehouden. En nu ben ik eigenlijk behalve vernederd en boos ook nog een klein beetje bang... want ze geloofden me echt niet, en ik wil natuurlijk niet dat er nog meer mensen zijn die me niet geloven En ja; ik had de schijn tegen me.

Al moet ik er ook bij zeggen; ik weet dus helemaal niet of ze camera's hebben en of het een gegronde uitspraak was van de winkelmedewerkster of meer "bangmakerij".



In ieder geval hang ik nooit meer iets over de kinderwagen, en voorlopig ben ik echt even klaar met winkelen (man is hier blij mee...)Als ze je klacht serieus nemen, zullen ze zeker de camerabeelden bekijken als die er zijn. Maar ze zullen echt niet dan alsnog aangifte gaan doen. Ze hebben namelijk geen poot om op te staan. Je had niets in je tas gestopt, dus zij zullen dan ook zien dat je niets strafbaars hebt gedaan. De politie heeft echt bewijs nodig hoor, anders nemen ze het niet in behandeling.
Heb zojuist een reactie ontvangen per mail!



Ze schrijven dat ze het betreuren dat ik zo'n negatieve ervaring heb gehad in de winkel, dat ze dit mee zullen nemen in het eerstvolgende personeelsoverleg en blij zijn met mijn bericht zodat ze hiermee de dienstverlening kunnen verbeteren.

Jammer maar begrijpelijk dat ik het betreffende filiaal ga vermijden, maar misschien kan ik in andere filialen nog wel fijne winkelervaring opdoen.



Tja.... ik vind het niet echt een excuus, maar goed; het is hiermee voor mij wel afgerond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven