huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:jilliebillie schreef op 01 mei 2016 @ 17:28:

Niet echt mijn eigen blunder, maar wel grappig



Ik had vorig jaar een kapotte wasmachine. En mijn oma wilde graag helpen, dus "gooi de was maar af meid". Nou, zo gezegd zo gedaan, ik een was vol gewone kleren afgegooid. En oma, ijverig als ze is, ging alles eerst voorbehandelen en strijken. Alles keurig netjes op een stapel in een zak.. tot ik het weer aan wilde trekken. Mijn hippe spijkerbroek met gat was "gemaakt". Er zat netjes een lapje achter de rechterknie en de onderkant was "opnieuw gezoomd"..Hahaha. Dat had mijn broer ook met zijn broek. Daar zaten ook van die gemaakte gaten in en toen wij bij oma op visite waren, zei zij: "daar moet je een lapje op doen, want dit is armoedig". Wij kwamen niet meer bij en plagen hem er nog regelmatig mee als hij die broek weer aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanie33 schreef op 26 maart 2016 @ 10:21:

hmm nou ik heb er ook 1,waar mijn man waarschijnlijk de rest van ons leven mee blijft plagen.



Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen....



Ik lees 'm nu pas, maar dit wordt een VIVA-klassieker!



Alle reacties Link kopieren
Ik gooi dit topic weer eens omhoog dames, in de hoop op nieuwe aanvullingen

Heb mezelf kostelijk hiermee vermaakt en anderen vast ook!

(helaas schiet me zelf nog even niks te binnen...)
Tvp!
quote:stefanie33 schreef op 26 maart 2016 @ 10:21:

hmm nou ik heb er ook 1,waar mijn man waarschijnlijk de rest van ons leven mee blijft plagen.



Wij zijn vanuit ouderlijk huis gaan samen wonen, koophuis, badkamer van 1960,ouderwetse douchen. Het water liep altijd slecht weg en toen kreeg ik de opdracht om het douchenputje eruit te halen als ik ging douchen. dusssss ik de volgende dag, hij was al weg,na boven met een hamer en beitel....Heel het douchenputje uitgehakt! Toen hij na zijn werk ging douchen en de ravage aan trof (ik was nog trots ook) werd ik heel hard uitgelachen,hij bedoelde de deksel er vanaf halen....
Ik ben een aantal keer de deur uitgelopen zonder sleutels en heb toen doodleuk de deur gewoon dichtgetrokken. Als de deur dicht is, krijg je 'm niet meer open zonder sleutels
Alle reacties Link kopieren
quote:jilliebillie schreef op 01 mei 2016 @ 17:28:

Niet echt mijn eigen blunder, maar wel grappig



Ik had vorig jaar een kapotte wasmachine. En mijn oma wilde graag helpen, dus "gooi de was maar af meid". Nou, zo gezegd zo gedaan, ik een was vol gewone kleren afgegooid. En oma, ijverig als ze is, ging alles eerst voorbehandelen en strijken. Alles keurig netjes op een stapel in een zak.. tot ik het weer aan wilde trekken. Mijn hippe spijkerbroek met gat was "gemaakt". Er zat netjes een lapje achter de rechterknie en de onderkant was "opnieuw gezoomd"..



Ik ben nog ietsje ouder en toen ik vijftien-zestien was waren juist versleten spijkerbroeken met lappen erop zeer modisch. Ik was daar ook best creatief in met leuke borduursteekjes en zo.

Kwam met die broek aan bij oma en kreeg prompt 25 gulden voor een nieuwe broek. Zooo armoedig een verstelde broek

Heb maar niets gezegd, die 25 gulden was ook best welkom.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik heb een huishoudelijke blunder die ik TELKENS weer maak en mijn GFT bak, dan wel mijn koelkast nogal doet stinken.

Ik heb nl geleerd dat als je knoflook bakt, dat niet te lang moet doen, omdat het anders bitter wordt. Dus uien met pepertjes, gember en knoflook de knoflook pas op het laatst toevoegen. Dus ik pel de uien, maak 2 knoflookteentjes schoon en doe ze in de knoflookknijper, snij de gember, snij de pepertjes, wrijf met peperhanden in mijn oog zodat ik mijn oog uitspoelen moet, bak de ui, pepertje en gember, wacht nog even met de knoflook, spoel mijn oog weer even uit terwijl de ui te fruiten staat. Als de ui lekker gefruit is, dien ik het eten op.

En dan na het eten, bij de afwas, wat vind ik in de knoflookknijper???? Twee teentjes knoflook. Als ik ze in de koelkast bewaar in de hoop dat ik ze de volgende keer niet vergeet, gaat mijn koelkast stinken, gooi ik ze in de GFT bak, gaat de GFT bak stinken. Want ja, ik had ze op willen eten (= zelf lekker naar knoflook ruiken).
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een tijd terug goudvissen in een ronde kom, omdat dat niet zo diervriendelijk bleek te zijn schaften we een vierkante bak aan. De kom was over.

Deze werd tijdelijk op de studeerkamer neergezet, deze heeft een schuifpui op het zuiden en is lekker zonnig overdag. De volgende avond konden we een half gesmolten toetsenbord van het bureau schrapen De vissenkom had als vergrootglas gewerkt en we hadden geluk dat ie de boel niet in de fik had gezet...
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 03 maart 2016 @ 22:29:

nou ja, ook een blunder van mijzelf maar niet huishoudelijk. Er op de parkeerplaats van het winkelcentrum, vlak voordat ik bij mijn auto ben. Er achter komen dat er nog een mandje van de drogisterij aan mijn arm hangt...



Zo stond ik ooit al bij het groente en fruit in de supermarkt, toen een mevrouw tegen me zei: "Eh, die mag hier niet naar binnen hoor."

Ik heel dommig: " Wat?!?!"

Ik kijk naast me, heb ik mijn hond nog bij me.

Vergeten vast te binden buiten.

En het is nagenoeg onmogelijk om zo'n supermarkt uit te komen, zonder hem volledig te doorkruisen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic. TVP!
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
de allereerste keer dat ik als kind een ei ging koken had ik onthouden hoeveel minuten het moest koken.



dus water in de pan, ei erin en na 6 minuten het gas uit. Boterham neergelegd, ei pellen..... was ie nog helemaal zacht/ongekookt. gatver. Hij had wel 6 minuten in het water gelegen maar het water had nog nauwelijks gekookt. Gewoon in koud water gelegd en na 6 minuten eruit gehaald..
Alle reacties Link kopieren
Terwijl ik met mijn moeder aan de telefoon zat en waar we het o.a hadden over mijn beginnend dementerende oma en dat het zo zorgelijk was want dat ze straks misschien wel een pan op het vuur zou laten staan omdat ze het zou vergeten.....stond ondertussen mijn fluitketel volledig droog te koken (keuken andere kant van het huis). Er zat een heel gat in ..haha.



voorheen zette ik de fluit erop maar dat maakte zo'n pokkeherrie dat ik daarmee gestopt was. Als je oplet hoor je ook wel wanneer het kookt maar dan moet je wel in de buurt blijven dus...
Ik kwam met mijn Sphynx (jawel, naaktkat) bij de dierenarts. Vraagt de assistente wat het probleem is. Ze heeft huiduitslag zeg ik. Vraagt ze, heeft ze ook kale plekken? Ja, zeg ik, het is 1 grote kale plek geworden.



Oh, da's geen huishoudelijke blunder trouwens, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Járen geleden toen ik nog brommer reed,werd ik op een morgen te laat wakker om naar het werk te gaan.

Tot overmaat van ramp liet de brommer me in de steek en moest ik op de fiets. Ik zag wel dat ik raar werd aan gekeken maar stond er verder niet bij stil. Tot een bekende naar mij riep,het was hoog zomer, Manji heb jij het nou zo koud. Ik snapte er niks van en fietste gewoon door,want ja ik was al veel te laat. Op het werk aangekomen snapte ik het dus wel. Ik had de helm nog op.



Och jee,dit is ook geen huishoudelijke blunder.

Het is nu echt tijd om naar bed te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manji schreef op 01 februari 2017 @ 01:15:

Járen geleden toen ik nog brommer reed,werd ik op een morgen te laat wakker om naar het werk te gaan.

Tot overmaat van ramp liet de brommer me in de steek en moest ik op de fiets. Ik zag wel dat ik raar werd aan gekeken maar stond er verder niet bij stil. Tot een bekende naar mij riep,het was hoog zomer, Manji heb jij het nou zo koud. Ik snapte er niks van en fietste gewoon door,want ja ik was al veel te laat. Op het werk aangekomen snapte ik het dus wel. Ik had de helm nog op.



Och jee,dit is ook geen huishoudelijke blunder.

Het is nu echt tijd om naar bed te gaan.Wel knap dat die bekende jou herkende met een helm op je hoofd
quote:Manji schreef op 01 februari 2017 @ 01:15:

Járen geleden toen ik nog brommer reed,werd ik op een morgen te laat wakker om naar het werk te gaan.

Tot overmaat van ramp liet de brommer me in de steek en moest ik op de fiets. Ik zag wel dat ik raar werd aan gekeken maar stond er verder niet bij stil. Tot een bekende naar mij riep,het was hoog zomer, Manji heb jij het nou zo koud. Ik snapte er niks van en fietste gewoon door,want ja ik was al veel te laat. Op het werk aangekomen snapte ik het dus wel. Ik had de helm nog op.



Och jee,dit is ook geen huishoudelijke blunder.

Het is nu echt tijd om naar bed te gaan.
Laatst had ik aan de wasmachine slang gezeten, maar schijnbaar niet goed terug gestopt.... dus ik even later na een wasje weer naar boven. Ik had die ochtend gedweild, dus ik vond het al vreemd dat de vloer zo mooi aan het glimmen was. Stond gewoon de hele ruimte onder een laag water
Ik heb er ook eentje. Ik heb een pan die ik weg kan gooien nadat ik rijstepap wilde maken. Ik had het op een laag vuur gezet en in de tussentijd moest het gewoon zachtjes koken, dus ik dacht, toen mijn dochter begon te huilen: niets aan de hand, ik kan haar wel even troosten. Komt man beneden, die schrikt zich een hoedje want de hele melk kookte over. We hebben ons een ongeluk gepoetst op het fornuis en tja, eh... de vellen hangen aan de pan en de bodem is roetzwart. Je zou denken, na 8 jaar op mezelf, dat me dat niet meer zou overkomen. Vond het meer iets voor mijn man.
quote:Wholovesvintage schreef op 01 februari 2017 @ 08:44:

Laatst had ik aan de wasmachine slang gezeten, maar schijnbaar niet goed terug gestopt.... dus ik even later na een wasje weer naar boven. Ik had die ochtend gedweild, dus ik vond het al vreemd dat de vloer zo mooi aan het glimmen was. Stond gewoon de hele ruimte onder een laag water WLV, je had je zeker al een goed schouderklopje gegeven....
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 31 januari 2017 @ 22:04:

Ik ben een aantal keer de deur uitgelopen zonder sleutels en heb toen doodleuk de deur gewoon dichtgetrokken. Als de deur dicht is, krijg je 'm niet meer open zonder sleutels In hetzelfde kader, ik heb al eens buiten gestaan met mijn fietssleutel in handen ipv mijn huissleutel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Fleet schreef op 01 februari 2017 @ 08:48:

[...]



WLV, je had je zeker al een goed schouderklopje gegeven.... de vloer had nog nooit zo mooi geglommen
quote:dianaf schreef op 01 februari 2017 @ 08:59:

[...]



In hetzelfde kader, ik heb al eens buiten gestaan met mijn fietssleutel in handen ipv mijn huissleutel. Of aan de binnenkant van de voordeur een andere huissleutel laat zitten, waardoor je er niet meer in komt, en als je toch nog een sleutel hebt, überhaupt er niet in meer komt. Gelukkig hebben wij een achterdeur
quote:Fleet schreef op 01 februari 2017 @ 08:48:

Ik heb er ook eentje. Ik heb een pan die ik weg kan gooien nadat ik rijstepap wilde maken. Ik had het op een laag vuur gezet en in de tussentijd moest het gewoon zachtjes koken, dus ik dacht, toen mijn dochter begon te huilen: niets aan de hand, ik kan haar wel even troosten. Komt man beneden, die schrikt zich een hoedje want de hele melk kookte over. We hebben ons een ongeluk gepoetst op het fornuis en tja, eh... de vellen hangen aan de pan en de bodem is roetzwart. Je zou denken, na 8 jaar op mezelf, dat me dat niet meer zou overkomen. Vond het meer iets voor mijn man. Daar kun je goed brand mee krijgen, ken meerdere mensen die zo aan een keukenbrand zijn gekomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven