hellup-tuin: wat is wijsheid?

01-05-2016 12:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan al tijden niet echt genieten van onze grote tuin. Reden: ik (we) trekken het onderhoud niet. Net weer paardenbloemen verwijderd, ik ben kapot. Terwijl ik anderen op foto's of FB lekker op hun terrasje zie zitten, lukt mij dat niet, want gras moet (alweer) gemaaid en de tuin is een puinhoop met al die onkruid die weer opkomt. Het is zo frustrerend dat ik liever op een terrasje in de stad zit dan in mijn eigen tuin. Komt ook bij dat buren hier erg op elkaar letten en allergisch zijn voor elk sprietje groen wat er in hun ogen niet hoort.

Fysiek kunnen we het echt niet aan.



Mijn dilemma is nu. We willen eigenlijk in de toekomst verhuizen naar iets kleiners met evt. klein terrasje, maar voor ons geen grote tuin meer. Maar daar moeten we nog voor sparen. Voor nu zitten we hier dus nog wel even. Dus zitten we erover te denken om iemand te huren voor het tuinonderhoud. Maar dat kost best wat en dat geld zouden we ook goed kunnen gebruiken voor een verhuisspaarpotje. Tegels laten leggen is daarom ook geen optie. Dat geld is er simpelweg niet.

Voel me een beetje klem zitten. We wonen overigens in een huurwoning.
Alle reacties Link kopieren
Lekker vol zetten met vaste planten, dan zie je het onkruid niet zo.

Ik heb nu ook de borders nog niet vol genoeg, dan heb je meer werk. En onkruid kan ook mooi zijn hè?

De betegelde stukken kun je ook te lijf gaan met kokend water, daar sterven de wortels van het gespuis mee af,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven