Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas net een weekje bezig, dus dat kan ik nog niet zeggen. Maar zou graag geld investeren in mijn fotografiehobby of interieurspullen idd. Dus ook echt al veel voor gekeken online.



Merk alleen dat een deel in mij dat niet helemaal goedkeurt, omdat ik vind dat ik geld te gemakkelijk uitgeef en ik best wat minder bezig mag zijn met "kopen" opzich
An apple a day keeps the doctor away
Nou dat is het bij mij ook! Mijn koopdrang wordt nu toch vervuld dus het geen kleren (in mijn geval beperkt kleren kopen want ik mag eens in de 3 maanden wat aanschaffen) kopen is niet zo lastig. Helemáál niet kopen dat zou een uitdaging zijn. Misschien moet ik die eens aangaan, bewuster kopen dan. Geen accessoires meer voor in huis (heb nog een kast vol met kaarsjes/vaasjes etc) voor de rest van het jaar
Sterkte cookie! Fijn dat je zelf alles kan voorbereiden, dan heb je straks alles bij je wat je wilt.



Allemaal goed bezig! Ik denk zelf eerlijk gezegd dat koopgedrag verleggen niet het werkelijke 'probleem' oplost; snelle bevrediging zoeken door iets te kopen. Probeer gewoon eens een maand niks anders dan boodschappen te kopen, je zult zien dat je zeeën van tijd overhoudt om leuke dingen te doen
Vier maanden geen kleding kopen is gelukt!!! En tegelijkertijd blijf ik ook nog steeds kledingstukken de deur uit doen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig NYC! Heb je net een nieuwe/andere capsule of is deze onlangs nog veranderd?
Nee, ik werk niet echt meer met capsules. Ik had het een paar dagen geleden zo koud dat ik zelfs weer een winterblouse van zolder gehaald heb. Vandaag heb ik overigens een blouse aan waar zelfs nog het kaartje aan hing. Voelt toch een beetje als iets nieuws dan.
Ik droeg gisteren mijn winterjas nog. Die is ook al ouder dan een jaar. D.w.z. 2 seizoenen oud.

Soms moet je iets nieuws kopen om oud draagbaar te houden.

Ik heb een serie blouses die weinig gedragen zijn. Ik weet nog niet of ze passen, maar zijn nog z.g.n.



Ik heb wel een vest aangepast. Ik ben blij dat die nu anders gedragen kan worden. Een kraag er af gehaald die gedateerd was. Dat soort aanpassen. Als langer dan een jaar geen paskamer meer in geweest.

Bij het opruimen was ik blij verrast over de zachte stof. Van bepaalde katoenen vesten kan ik vrij eenvoudig truien maken.

Die lenen zich er voor. Is fijn materiaal om te dragen en in de winkels kom ik die kwaliteit nauwelijks meer tegen.

De kleur en het materiaal zijn prachtig. Er zitten geen knopen aan. Dus ook geen gaten. Ze waren een paar jaar geleden in de mode. Ik ben blij dat ik die niet heb weg gedaan.



Trenchcoat moet echt weg. Maar kan er geen afstand van doen. Gek is dat. Nieuwe tussen jas voldoet niet. Is wel mooi, maar meer voor binnen dan buiten. Tas maakt materiaal kapot.



Ik heb nog steeds dezelfde maat en dan is het wel te doen.
Ik kijk even een stukje Hip voor Nop. Is soms wel grappig om te kijken.
Ik ben af.



Naast mijn markplaatsaankoop voor een bruiloftsoutfit heb ik nu weer iets gekocht. We waren in een outlet om voor mijn vriend wat spijkerbroeken te kopen (de gaten vielen erin) en ik had al bedacht dat ik toch wel graag een tweede spijkerbroek wilde. Die heb ik nu dus gekocht. Ben er wel heel blij mee, dat wel...



Ik heb de start nooit zo precies vastgelegd maar ik geloof dat ik het toch wel bijna een jaar heb volgehouden, dus ben eigenlijk stiekem wel een beetje trots op mezelf. Nu weer opnieuw beginnen
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen

Ik was af maar ben weet opnieuw begonnen

Nu begint op 2 mei mijn nieuwe uitdaging ik kwam er achter dat 2 jaar beetje te voorbarig was ik probeer nu eerst maar eens van mei tot julie drie maanden dan maar niks nieuws te kopen tweedehands mag wel wat zowiezo voor mij mocht gaat mij er gewoon om dat ik zo iets heb van waarom steeds nieuwe dingen loop toch niet met de mode mee koop en trek aan wat ik wil.en heb een super goede tweedehands winkel gevonden niet duur en nette spullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (een beetje) af. Heb gisteren een nieuwe handtas gekocht. Ik merkte dat ik bij mn zomeroutfits niet echt een tas had, alleen maar zwarte of bruine tassen. Dus heb ik gister een mooie nieuwe tas gekocht. Echt leer, heel mooi. Nu ik geen kleding koop heb ik geld over voor dit soort dingen. En een mooie tas is iets wat je voor meedere jaren koopt, dus ik zie het echt als een investering.

De behoefte om kleidng te kopen is er totaal niet. OOk niet nu met het mooie weer. Er ligt meer dan genoeg in de kast wat ik nog aan kan.
Im still going strong! (bijna 5 maanden nu)

Alleen nieuwe hardloopschoenen gekocht, maar die moeten nu eenmaal op tijd vervangen worden.

Ik heb niet zo heel veel kleding, dus de verleiding is nu wel heel erg groot. Maar ik hou vol! Ik ben een het sparen voor een groot doel, dus daar houd ik me aan vast!
Alle reacties Link kopieren
You go girl!!! En wat is je doel, als ik vragen mag?
Ik wil voor langere tijd op reis. Over een paar jaar baan opzeggen, spullen verkopen en gaan.... Dus veel kleding en spullen kopen heeft voor mij sowieso geen zin, aangezien het over een paar jaar toch grotendeels weg moet
Alle reacties Link kopieren
Gaaf!!!
Klinkt goed kraaienpootje!



Ik ben weer opnieuw begonnen na mijn spijkerbroekaankoop (waar ik wel superblij mee ben). Voor de zomer heb ik genoeg kleding, de meeste dingen kan je toch alleen maar in het weekend en op vakantie aan, dus je hebt met weinig spullen al gauw genoeg. Dat gaat lukken dus
Alle reacties Link kopieren
Ik schop het draadje weer even omhoog.



Ik had een zwak moment gisteren, kwam vooral omdat mijn vakantiegeld binnen was denk ik. Maar uiteindelijk alleen kijken, kijken en niet kopen . Ik zit nu precies op 10 maanden. Nog eventjes te gaan dus...
Alle reacties Link kopieren
Jullie doen het toch hartstikke goed, meiden! Als je een jaar lang alleen maar dingen koopt die je echt, echt, echt nodig hebt, dan ben je toch niet af?
Zo is het bij mij nu wel. Ik had het voornemen om helemaal geen kleding meer te kopen maar dat bleek voor mij niet te doen te zijn. Nu koop ik af en toe iets en alleen als ik het écht leuk vind. Dat is voor mij al een hele vooruitgang! Ik koop echt een stuk minder dan eerst en draag de kleding die ik al in mijn kast heb hangen nu veel vaker. Scheelt een hoop op mijn bankrekening
Ik zit nu op ruim 6 maanden!

Ik ben nu wel heel hard aan het zwichten voor een leuk zomerjurkje... Nog niet gekocht, maar hij zit al dagen in mijn hoofd. Ik wil het jaar volmaken, maar hij is zo leuk en ik wil hem zo graag hebben!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag 1 jaar echt niks kopen, om aan mezelf te bewijzen dat ik dat kan. Daarna wil ik graag doorgaan met alleen dingen te kopen die ik echt graag wil/nodig heb (vooral basics heb je op een gegeven moment nodig).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben af Heb het 5,5 maanden volgehouden. Maar ik koop wel veel kritischer nu. EN ik heb een excuus : mijn dochter gaat met m'n kleren aan de haal. Nu heeft ze weer m'n leren jasje (wat ik bijna dagelijks droeg !) ingepikt.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik ben hier lang niet geweest. Deels omdat ik tot mijn schaamte moet bekennen dat ik het niet helemaal heb volgehouden. Ik ben een keer gezwicht voor een mooi beige pak voor werk en ik heb een spijkerjasje gekocht waar ik heel blij mee ben.



Desalniettemin heb ik wel veeeeeel minder gekocht dan ik normaal zou doen. Ik probeer wel echt na te denken over nut/noodzaak als ik met iets in mijn handen sta. Nu heb ik alweer twee maanden niets gekocht bijvoorbeeld, leuke dingen gezien maar zoveel in mijn kast hangen dat ik het toch niet gekocht heb.



Ik laat de challenge an sich dus even los, maar wil deze lijn dus wel vasthouden. Ik spaar echt enorm veel geld uit en probeer te genieten van de dingen die ik heb en dus nu ook regelmatiger draag. Dat voelt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus wel wat dingen gekocht

Maar koop voornamelijk tweedehands

En heb een outfit voor de fantasy festivals gekocht maar dat valt niet onder gewone kleding

Ik ben echt wel bewuster wat ik koop daarom richt ik mij ook zo veel op tweedehands

Er zijn winkels waar ik bewust niks meer koop

Ik doe ook vaker als ik wat zie ergens kijken en dan eerst kijken of ze het bij de tweedehands hebben



@mab

Een tas is geen kleding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal keer in de verleiding gekomen, maar nog steeds niets gekocht.

Wel nog steeds aan het kijken naar een mooie zomerjas. Heb een mooie gevonden, maar nog even denken of ik zoveel wil uitgeven aan een jas

Afgelopen weekend was een vriendin die ik ken vd middelbare school bij mij en die kende mijn huidige jas nog van destijds. We zijn inmiddels ruim 10 jaar verder Wel tijd voor vervanging dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven