Meurende Hondeneigenaars

30-04-2016 18:18 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle honden stinken als de baasjes er niets tegen doen, ook hondeneigenaren weten dit.

Altijd al een hekel gehad aan mensen die zeggen: nee hoor, mijn hond stinkt niet.

Vervolgens kom je op bezoek en zodra je binnen bent ruikt je dat beest. En dan nog maar hopen dat hij in elk geval niet op je schoot gaat zitten, je handen likt, je kruis ruikt, zijn kwijl niet aan je broek afgeeft, etc.

U begrijpt, ik ben geen liefhebber.

Mensen met honden thuis meuren ook vaak.

Totaal aantal stemmen: 124

Eens (47%)
Oneens (53%)
Oudgediende
Ik zet de hond gewoon op het plekje van de bank naast me in het OV. Geen kip die er wat van durft te zeggen.
quote:Eleonora-1 schreef op 01 mei 2016 @ 08:41:

Ongewassen mensen dat is ook heel vies ja.

Met van dat 'slaaphaar', zodat je kunt zien dat er geen douche aan te pas is gekomen.



In het OV selecteer ik daar echt op.

Als het niet druk is ga ik 's morgens bij voorkeur naast iemand zitten die nog vochtig haar heeft.Eens. Sinds ik met openbaar vervoer ga zie ik dat ook bah wat goor. Vooral die meisjes met vet haar en kilo's foundation van de vorige dag. Vreselijk
Alle reacties Link kopieren
quote:ikke46 schreef op 01 mei 2016 @ 11:44:

Mijn schoonmoeder gebruikt Gloria Vanderbilt, dat meurt pas echt.Wij gebruiken zelden parfum, of wasverzachter of andere sterk ruikende producten. En wanneer ik in de rij sta bij de kassa kan ik soms mijn kokhalsreflex amper onderdrukken. Op 1 toch wel de mensen die hun wasverzachterbakje vol gieten. Dat is niet fris, dat stinkt gewoon. Daarna toch wel de ongewassen types die alleen een doosje merkloos bier komen halen en een pakje goedkope zware tabak, die ruik ik vanaf een paar meter afstand. Dan toch wel de 'verzorgde' types. Die zoveel geparfumeerde producten gebruiken dat het een walm van chemicaliën is, shampoo, parfum, deo, douchegel, vaak ook nog een flinke wasverzachter over de kleding heen .... ughe ughe. Doet u mij dan maar een flinke stinkende natte hond haha. En het erge, deze mensen denken dat ze fris ruiken, Nou echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melissa77 schreef op 01 mei 2016 @ 14:17:

[...]



Wij gebruiken zelden parfum, of wasverzachter of andere sterk ruikende producten. En wanneer ik in de rij sta bij de kassa kan ik soms mijn kokhalsreflex amper onderdrukken. Op 1 toch wel de mensen die hun wasverzachterbakje vol gieten. Dat is niet fris, dat stinkt gewoon. Daarna toch wel de ongewassen types die alleen een doosje merkloos bier komen halen en een pakje goedkope zware tabak, die ruik ik vanaf een paar meter afstand. Dan toch wel de 'verzorgde' types. Die zoveel geparfumeerde producten gebruiken dat het een walm van chemicaliën is, shampoo, parfum, deo, douchegel, vaak ook nog een flinke wasverzachter over de kleding heen .... ughe ughe. Doet u mij dan maar een flinke stinkende natte hond haha. En het erge, deze mensen denken dat ze fris ruiken, Nou echt niet.Hilarisch verwoord, mijn schoonmoeder is inderdaad van het type alles zo schoon mogelijk. Wasverzachter gebruiken bij de vleet, schoonmaakmiddelen zijn bij haar niet aan te slepen en dan nog zo'n walm Gloria Vanderbilt erbij. Dat meurt niet maar dat stinkt... man-man-man, daar ruikt onze hond nog fris bij. Ook als die weer eens in de vijver heeft gezwommen
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
quote:Melissa77 schreef op 30 april 2016 @ 21:27:

[...]



Ik hou echt van sommige dieren. Ben een hondenkenner en liefhebber.



Maar ik krijg ook de kriebels van sommige mensen. Een hond is een Hond. Die voelt zich ook het prettigst als hij op deze plaats staat.



En dan zie ik plaatjes op Facebook voorbij komen dat de hond als een kind word gezien met allerlei memes over dat de hond op de bank hoort te liggen en het bezoek dan de hond niet mag storen. Dat de hond gelijk wordt gezet met gezinsleden, in bed mag slapen bij de mensen en voorrang heeft op alles. Ik zie mensen met kleine minihondjes in hun jas rondlopen. Mensen met honden in kinderwagens en zelfs speciale Kleding lijnen voor honden.



En dan Facebook vol spammen met plaatjes en filmpjes van dieren, want dat is zoooo oo schattig. Liefst met uitspraken erbij dat dieren in ieder geval wel te vertrouwen zijn en dat dieren oprecht van je houden en zo ..



Dat mag van mij ook wel een toontje lager.

Dieren zijn gewoon schattig. En ik heb ook heel leuke filmpjes met dieren erin.

En mijn honden zitten ook lekker bij mij op de bank. So what? En mijn honden zijn een soort van gezinsleden of familie van mij. Ook al zijn het geen mensen. Ik zie heus wel het verschil tussen honden en mensen, want het zijn juist de hondenmaniertjes die ik zo leuk vind in honden en die ik in geen enkel ander wezen aantref. Maar het een kan het ander niet vervangen, maar dat wil niet zeggen dat het in belang voor elkaar onder doet. Honden zijn ontzettend belangrijk voor mij in mijn leven.



Honden aankleden en zo vind ik niet nodig. Een hond moet inderdaad een hond kunnen zijn, niet een modepopje. Een van mijn honden draagt in de winter echter wel een jasje. Maar dat komt omdat ze niet goed mee kan komen en daarom mee moet in een rugzakje. Anders moet ze thuisblijven en ze wil er toch graag bij zijn. Ze gaat geleidelijk aan meer en meer achteruit. Dat kan ik niet voorkomen maar ik kan wel alles doen wat in mijn vermogen ligt om het haar aangenaam te maken. Maar ook in dit geval zullen er mensen zijn die dit overdreven vinden. Maar het is niet aan hen om daar over te oordelen.



En van mij mogen de honden ook op bed, alleen het zijn er nu te veel en dat gaat niet. Wat maakt mij dat nu uit? Als mijn honden daarmee gelukkig zijn en ik ook, wat is dan het probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 30 april 2016 @ 23:01:

[...]





Van mij mag een hond ook een hond zijn. Met dat verschil dat ze wel op de bank en op het bed mogen. Maarrrr als ik iemand zou zijn die niet snapt wat gezag is, zou ik dat niet doen. Ze gehoorzamen mij, daar draait het voor mij om. Dat kan ook als ze wel op de bank mogen hoor. En ik heb mixjes met veel herder erin, pittige honden, maar ik ben altijd de baas.



In huis mogen ze bijna alles, nou ja, ze eten niet met ons mee. Maar buiten heb ik ze wel onder appel en ik zie veel mensen die dat niet kunnen met hun hond. Ik accepteer geen wangedrag, niet als dat anderen kan schaden of irriteren.



Veel mensen zien die bank of dat bed als het middel om gezag neer te zetten of om het verschil aan te duiden tussen hond en mens. Maar ik vind dat onzin, gezag heeft niks te maken met meubilair, die willen mensen alleen graag netjes, schoon en haarvrij houden, meestal. Onze honden bepalen hier niks, wij bepalen. En wij bepalen dus ook dat ze op de bank mogen. Als ze eraf moeten, gaan ze ook gewoon, omdat we er nooit moeilijk over doen dat ze erop willen. Zo werkt dat met honden, ik ken veel hondeneigenaren die hun hond gewoon niet van de bank kunnen houden en dan stoelen erop gaan zetten enzo. Dat komt omdat ie er nooit op mag. Serieus. Als je hem er wel op laat, al is het af en toe, zal ie geen obsessie met die bank ontwikkelen.



Mijn honden liggen meestal op de grond omdat ze honden zijn, die hebben het sneller warm dan mensen. In feite zou je ze ook buiten kunnen houden, honden houden van koele temperaturen, maar ik vind dat niet gezellig. Je honden buiten houden, is iets wat mensen als zielig zien, en dat is eigenlijk helemaal niet zielig, tenzij het hard vriest. Ik kijk naar hun behoeftes, en niet naar hoe de verdeling zou moeten omdat zij honden zijn en ik een mens ben. Je moet honden ook niet precies hetzelfde behandelen als mensen want dan negeer je hun unieke behoeftes, als dier.



Ze hebben behoefte aan duidelijkheid en aan een hierarchie en die geef ik ze ook. Mijn honden zijn pleasers maar als ik daarin mee zou gaan, zouden we nooit naar buiten gaan. Ik heb juist honden omdat ze me meetrekken naar buiten en meetrekken in hun enthousiasme, waar ik een nogal sombere aard heb. Mijn honden hebben het ook van me nodig dat ik nadenk over hun welzijn, daarom moet ik de boel leiden. Dat kunnen ze niet zelf namelijk.



Maar ik snap wel wat je bedoelt met mensen die kraaien over hoe mooi/leuk/schattig hun honden zijn met een hoedje op terwijl ze ze chips en cola voeren. Die snap ik ook niet hoor. Een hond moet een hond kunnen zijn, elke dag flink rennen en wandelen, troep maken, er onooglijk uitzien en stinken. Of je ze nu erna wast of niet. En vlees eten en af en toe een lekker bot enzo. Ik hoop maar dat die chihuahua-mensen dat ook doen, want dat zou natuurlijk best kunnen he. Een foto zegt ook niet alles.

Helemaal mee eens! Zo sta ik er ook in. Mijn overwicht wordt heus niet ondermijnd omdat ze bij mij op de bank mogen of op bed. Maar de verhoudingen hier zijn duidelijk. En dat is óok des honds, want aan duidelijkheid hebben ze behoefte.



En ik hou zoveel van mijn honden dat ik ze zo goed mogelijk probeer te voeren en ze geen rotzooi geef.



quote:Pink-Ink schreef op 01 mei 2016 @ 09:13:

Honden ruiken nu eenmaal. De een vindt dat prettig en troostend, de ander vindt het misselijkmakend. Maar om het nu te gaan ontkennen? En ja, je ruikt het in huis altijd als mensen een hond hebben en 9 van de 10 keer ruiken die mensen zelf ook. Zelf ruiken ze dat niet (zie discussies over lijfgeur of parfum), maar geloof me dat anderen al dit soort dingen wel ruiken.

9 van de 10 x? Lijkt mij echt van niet.



Hooguit 1 op de 10, in de kringen waar ik verkeer.



En honden kunnen ook stinken via de huid of vacht. En honden die extreem stinken hebben volgens mij echt wel iets onder de leden. Het lijkt me niet gezond. Maar een goed verzorgde hond stinkt gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Iones (zoals altijd)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven