onveilige sex

01-05-2016 11:30 34 berichten
Hallo, ik heb even een vraag.

Mijn man heeft gisteravond voor het eerst sex gehad met een andere man. Dit met mijn toestemming.

Nu heeft hij, in het heetst van de strijd, de andere man zijn lul in de mond gehad zonder voorbehoedsmiddel.

Even maar, geen voorvocht en hij is niet klaar gekomen in zijn mond.



Nu heeft mijn man de angst (heeft ook angstaanvallen) dat er een ziekte is overgedragen.

Ik heb hem verteld dat de kans heel miniem is dat dit zo is.

De andere partij is gezond, mijn man heeft geen wondjes in of rond de mond.



Wie kan mijn man geruststellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:caro1971 schreef op 01 mei 2016 @ 11:41:

[...]





absoluut niet. beetje jammer dat je dit denktBeetje jammer dat jij denkt dat het vivaforum je man gerust kan stellen in deze situatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zoek je geruststelling via een forum, en waarom niet gewoon een soa-test doen? Ik snap dat het tweede langer duurt, maar dat lijkt mij toch echt betrouwbaarder.



En zeg tegen je man dat hij de volgende keer beter z'n kop erbij houdt!!
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem enorm gerust kunnen stellen, maar ik doe het niet. Lullig he? Gewoon uit hufterigheid stel ik hem niet gerust. Oh en ook omdat ik dit verhaal grote onzin vind, dat ook.
Trahit sua quemque voluptas
Je kan iets oplopen met orale sex.

Als hij zo onzeker is en er ziek van wordt,ga naar de huisarts doe een testje ofzo,sluit het uit.

En denk voortaan beter na,
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 01 mei 2016 @ 12:38:

Besmettingskans



Chlamydia-infectie 30-70%

Gonorroe 50-80%

Syfilis 60%

Hepatitis B 1-40%

Hiv < 0,1-30%

Trichomonas 70-100%

Herpes genitalis (herpes-simplexvirus type 1 en 2) 12-30%

Condylomata acuminata 60-80%



https://www.nhg.org/stand ... standaard-het-soa-consult

Zo zeggen die cijfers niets.

Het is de hoeveelheid kans die je maakt als degene met wie je seks hebt een SOA heeft.

Dat is al wat anders dan : je hebt seau oui seau een " pakkans " van 70-100%.

En dan gaat het er ook nog om HOE je vrijt en hoe VAAK je met die besmette sekspartner vrijt.



"

* Besmettingskans is afhankelijk van het soort seksueel contact (oraal, vaginaal, anaal), of het een eenmalig seksueel contact betreft of een vaste partner die besmet is met een soa, de aanwezigheid van andere soa en bij hiv de viral load."
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dan ben je toch ook echt ontzettend dom. Met angstaanvallen dingen gaan doen die je eigenlijk niet aan kannhahanananananna
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juni 2016 @ 15:28:

[...]



Zo zeggen die cijfers niets.

Het is de hoeveelheid kans die je maakt als degene met wie je seks hebt een SOA heeft.

Dat is al wat anders dan : je hebt seau oui seau een " pakkans " van 70-100%.

En dan gaat het er ook nog om HOE je vrijt en hoe VAAK je met die besmette sekspartner vrijt.



"Besmettingskans is afhankelijk van het soort seksueel contact (oraal, vaginaal, anaal), of het een eenmalig seksueel contact betreft of een vaste partner die besmet is met een soa, de aanwezigheid van andere soa en bij hiv de viral load."De kans wordt uiteraard steeds groter naarmate je vaker seks hebt met een besmet persoon. Maar helaas kan je al heel makkelijk na één keer onveilige seks (of een condoom ongelukje) besmet worden. Dus ik neem zo min mogelijk risico's.
Alle reacties Link kopieren
quote:Libra1990 schreef op 01 mei 2016 @ 12:44:





Je kan gewoon een SOA oplopen met orale seks, hoor. Sterker nog, je kan zelfs een SOA oplopen als je seks hebt mét condooms! Denk aan genitale wratten en herpes. Geen garanties dus. Je man heeft er een riskante hobby bij.Die laatste zin
quote:minnimouse schreef op 02 juni 2016 @ 19:14:

[...]



Die laatste zin







Zo blijkt maar weer: een monogame relatie is zo slecht nog niet. Je voorkomt dan in ieder geval dat je met angstaanvallen te kampen hebt en constant tegen je vrouw loopt te mekkeren en panieken omdat je (terecht) de angst hebt dat je weleens een of andere nare SOA opgelopen kan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven