Gezondheid alle pijlers

Beschadigd neusslijmvlies

01-05-2016 17:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een behoorlijke tijd last van beschadigd neusslijmvlies. 's Ochtends als ik wakker word zit mijn neus vrij vol, dus snuit ik het (ik weet dat het beter is om niet te snuiten, maar het zit teveel in de weg); en wat er dan uitkomt is voornamelijk bloed. Ik heb een luchtbevochtiger, wat geen verschil maakt. Ook heb ik Nasumel (dure neuszalf), wat ook geen verschil maakt.



Ik ben overigens allergisch voor boompollen, maar ik gebruik verder niks tegen de hooikoorts. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen? Ik ben een beetje huiverig voor hooikoorts neussprays... ben bang dat ik het daarmee alleen maar erger maak.... Maar misschien is dat onterecht?
Alle reacties Link kopieren
Antihistamine
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom ga je niet langs een KNO arts?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook pilletjes slikken tegen hooikoorts.

Als je een boompollen allergie hebt en je neemt er niets voor dan is het geen wonder dat je steeds loopt te snotteren.
Alle reacties Link kopieren
Medical taping bij hooikoorts, zoek maar eens op op Google!
Twee keer oer dag spoelen met een zoutoplossing met behulp van een neti pot of neusdouche helpt goed .
Siepie, heb je daar zelf goede ervaringen mee?
Je kunt vaseline rondom in je neusgaten smeren zodat het een beetje als een filter werkt en wat pollen opvangt.
Zou een arts raadplegen maar hier was de opdracht vier keer per dag neusdouche met zoutoplossing Vd kno arts
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 01 mei 2016 @ 17:49:

Siepie, heb je daar zelf goede ervaringen mee?Een kennis van mij zweert erbij.....ikzelf heb het gelukkig niet nodig
quote:Niceday76 schreef op 01 mei 2016 @ 18:29:

Zou een arts raadplegen maar hier was de opdracht vier keer per dag neusdouche met zoutoplossing Vd kno artsEens. Je weet niet hoe beschadigd jouw neus van binnen is. Ik zou het eerst na laten kijken, voordat je er iets nieuws in spuit.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, de zoutoplossing was ik inderdaad tegengekomen op internet. Dat is gewoon zelf te maken toch?



Het voelt wat overdreven om naar een arts te gaan, want het is niets ernstigs. Gewoon vervelend, en niet helemaal normaal dat er elke dag bloed uit je neus komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik antihistamine en gebruik een neusspray, maar heb toch nog last van mijn neus. Spoelen met lauw water met een beetje zout en vaseline ín je neus smeren helpt.

Ik gebruik geen neusdouche maar gewoon een klein schaaltje/kommetje.
.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
.
quote:yolo8 schreef op 01 mei 2016 @ 21:36:

Ah ja, de zoutoplossing was ik inderdaad tegengekomen op internet. Dat is gewoon zelf te maken toch?



Het voelt wat overdreven om naar een arts te gaan, want het is niets ernstigs. Gewoon vervelend, en niet helemaal normaal dat er elke dag bloed uit je neus komt.



Daarom toch juist, dat het niet normaal is

Je weet niet hoe het er van binnen uit ziet.

Je bent duidelijk een nuchter persoon.

En toch zou ik naar de huisarts gaan. Al is het maar voor de zekerheid.
Idd een zoutoplossing is zelf te maken. Zou toch een verwijzing halen voor de kno arts. Deze kan eenvoudig in je neus kijken met een camera. Dat kunnen wij op het forum niet;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde, kreeg de vorige keer oogcrème van de huisarts. Die ga ik maar weer opzoeken, ik heb ook constant bloedneuzen.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 02 mei 2016 @ 00:45:

Ik heb precies hetzelfde, kreeg de vorige keer oogcrème van de huisarts. Die ga ik maar weer opzoeken, ik heb ook constant bloedneuzen.Oogcreme voor je neus?
quote:yolo8 schreef op 03 mei 2016 @ 11:36:

[...]





Oogcreme voor je neus? Keel, neus en ogen staan met elkaar in verbinding.
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 03 mei 2016 @ 11:36:

[...]





Oogcreme voor je neus? Ja, ik stond ook raar te kijken toen ik het recept van mijn huisarts kreeg. Ik dacht dat hij niet begrepen had dat ik last had van bloedneuzen. Het helpt wel
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven