Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 01 mei 2016 @ 18:41:

Poldervrouw,

Wij hadden ook een flink vol schema wat van te voren ook werd afgeraden. Maar dat hebben wij ter plekke helemaa niet belemmerend of vervelend gevonden



Ons schema:

1-4 vlucht + Bangkok (co van kessel, grand palace, weekend market)

5-7 kanachuburi (hell fire pass, erawan watterfall, bridge, slapen op drijvend hotel)

7 kanachuburi - ayuthaya (3uur privé tuk tuk chauffeur gehad) - s avonds nachttrein naar CM

8 CM

9-10 jungletocht CM

11-12 CM

12 vlucht naar Krabi , boot naar koh phi phi

12-13-14 koh phi phi (viel tegen, wel mooi viewpoint en om te snorkelen verder geen aanrader)

14-15-16-17 koh lanta (geweldig eiland!!)

17- koh lanta , Krabi - Bangkok ( met air asia kun je dit Incl. Transfer boeken, dus vanaf de pier met de boot al geregeld door air asia)

18 - naar NL



Idd ook volle planning. Hoe beviel

Jullie het reizen ter plekke ? Beetje vlot

En makkelijk te regelen ?
quote:dolfje schreef op 01 mei 2016 @ 21:56:

Zwemmen hebben wij er niet gedaan,het water was te hoog en te snel. En helaas ook geen olifanten Zwemmen mocht bij ons alleen met reddingsvest. Erinspringen bij kamernummer 1 en bij nummer 50 moest je snel weer eruit met een trappertje. Zo niet dan met de stroom mee en hard gillen zodat ze je verderop met een bootje konden oppikken, erg avontuurlijk hihi maar gelukkig waren we er op tijd uit. Onze raft was sowieso erg mooi, volledig bedekt met planten en bloemen. En dus ook olifanten 's ochtends! Ik wil terug
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 01 mei 2016 @ 14:31:

Komt de mijne ook bij tips?



Ja had ik al

Een dikke smile

Bij gezet
quote:poldervrouw schreef op 01 mei 2016 @ 21:58:

[...]





Idd ook volle planning. Hoe beviel

Jullie het reizen ter plekke ? Beetje vlot

En makkelijk te regelen ?

Aangezien wij er met kerst zaten (piek, hoogseizoen) had ik van te voren alles al vastgelegd, nachttrein geboekt, vluchten (incl. Transfers -boot- geboekt).



Denk dat het buitenom de kerstvakantie wel erg goed ter plekke te doen was hoor. Maar aangezien we 23 december naar Krabi vlogen was dit voor ons wel nodig (bijvoorbeeld alle hotels op koh phi phi zaten volgeboekt)
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 01 mei 2016 @ 14:35:

Ik zou Kanchanaburi dus niet overslaan. Ik vond het mooi (Erawan, Stuk met de trein), indrukwekkend (Hell Fire Pass en museum) en leuk (slapen op een drijvend hotel).



Nee doen we ook niet. Die watervallen leek mij ook leuk erbij. Las ergens dat je heel vroeg moet gaan dan minder last van Russen



Over fat drijvend hotel hoor ik meer

Mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 01 mei 2016 @ 22:00:

[...]



Aangezien wij er met kerst zaten (piek, hoogseizoen) had ik van te voren alles al vastgelegd, nachttrein geboekt, vluchten (incl. Transfers -boot- geboekt).



Denk dat het buitenom de kerstvakantie wel erg goed ter plekke te doen was hoor. Maar aangezien we 23 december naar Krabi vlogen was dit voor ons wel nodig (bijvoorbeeld alle hotels op koh phi phi zaten volgeboekt)Ah. Wij gaan ook die periode. Vertel 6/12 en retour 31/12
Alle reacties Link kopieren
Dat hotel relax bay op koh lanta is bijv al vol inmdie periode
Alle reacties Link kopieren
quote:shadowfaxx schreef op 01 mei 2016 @ 22:00:

[...]



Aangezien wij er met kerst zaten (piek, hoogseizoen) had ik van te voren alles al vastgelegd, nachttrein geboekt, vluchten (incl. Transfers -boot- geboekt).



Denk dat het buitenom de kerstvakantie wel erg goed ter plekke te doen was hoor. Maar aangezien we 23 december naar Krabi vlogen was dit voor ons wel nodig (bijvoorbeeld alle hotels op koh phi phi zaten volgeboekt)Alles in nl geboekt ?
quote:poldervrouw schreef op 01 mei 2016 @ 22:01:

[...]





Nee doen we ook niet. Die watervallen leek mij ook leuk erbij. Las ergens dat je heel vroeg moet gaan dan minder last van Russen



Over fat drijvend hotel hoor ik meer

Mensen.Wij kwamen er rond 12.00 uur aan. Inderdaad bussen vol met Russen, maar zij gingen direct naar level 1 (waterval bestaat uit 7 verdiepingen). Wij zijn daarom meteen naar 5 gelopen (best eind lopen) en hebben eerst daar gerelaxed. De Russen kwamen niet zo hoog (net als de meeste andere toeristen). Level 4 was erg leuk met een natuurlijke glijbaan. Wel stikt het er van die "dokter fish" vissen, knagen je helemaal schoon (al stootte mijn teva's ze af in vergelijking tot de blote voeten van m'n vriend)
quote:poldervrouw schreef op 01 mei 2016 @ 22:03:

[...]





Alles in nl geboekt ?

Ja, hebben wij wel gedaan... Gezien de drukte in die periode.

Twee bouwstenen (river kwai en jungle tocht) en verder alles zelf geregeld).



In chiang mai was t achteraf niet nodig dat we hotel al hadden geregeld. Maar op de eilanden was her heel hard nodig. Zelfs de veerboten waren "uitverkocht". Wat dus betekende dat veel toeristen noodgedwongen een nacht in Krabi hadden ipv op de eilanden
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, wat een inspiratie en voorpret heb ik al uit jullie bijdrages gehaald! Thx daarvoor



Begin volgend jaar begint mijn reis die al zo lang op mijn verlanglijst stond. 4 weken Thailand!

Globaal al een planning gemaakt, maar niks staat vast.

Nja...alleen dat ik aankom in BKK en daarvandaan ook weer naar huis zal vliegen.

Ter plekke bekijk ik wel hoe het loopt, wil me niet vastpinnen aan drukke schema's en ga er nu al vanuit dat het niet bij 1 x zal blijven.



Nu heb ik een praktische vraag: als je 's nachts (1u) landt op BKK, wat is dan wijsheid.

Bij het vliegveld vooraf een slaapplek reserveren of meteen richting Bangkok gaan en op voorhand daar al een hostel oid regelen?

Is dat überhaupt wel mogelijk, half in de nacht op je accommodatie aankomen? Bij een grote hotelketen kan ik het me nog voorstellen, een 24-uurs receptie, maar een hostel zal dat niet kennen?

Of...een nachtje doorhalen op het vliegveld en in de ochtend richting het centrum van Bangkok reizen?

Wie heeft hier ervaring mee?
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
Gewoon BKK ingaan, er landen elke minuut van de 24 uur tig vliegtuigen.

Recepties zijn 24/7 bemand.

Ook hostels.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen, thx Yasmijn.

Nu staat niks me nog in de weg de tijd van mijn leven te gaan hebben in Thailand!
"Well behaved women rarely make history"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjoez schreef op 01 mei 2016 @ 22:49:

Goed om te horen, thx Yasmijn.

Nu staat niks me nog in de weg de tijd van mijn leven te gaan hebben in Thailand! Dat gaat helemaal goedkomen!
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:poldervrouw schreef op 01 mei 2016 @ 22:02:

Dat hotel relax bay op koh lanta is bijv al vol inmdie periodeHeb je dat van henzelf of op een boekingssite? Als het bijv Booking.com is dan zegt het niet zoveel, sommige hotels stellen hun kamers daar pas later beschikbaar, of maar een beperkt deel. Bel ze even of stuur rechtstreeks een mail, dat werkt beter.
Alle reacties Link kopieren
Je bent me net voor Erizon, inderdaad!



Erawan zijn wij meteen naar de hoogste gegaan. Heerlijk rustig. Die knaagvissen vond ik wat minder!
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 02 mei 2016 @ 01:04:

[...]





Heb je dat van henzelf of op een boekibgssite? Als het bijv Booking.com is dan zegt het niet zoveel, sommige hotels stellen hun kamers daar pas later beschikbaar, of maar een beperkt deel. Bel ze even of stuur rechtstreeks een mail, dat werkt beter.

Precies.

Paar jaar geleden was het ook vol via agoda en booking, maar heb ze rechtstreeks gemaild en toen hadden ze nog wel kamers. Alleen de kamers van de bookingsites waren vol.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 02 mei 2016 @ 01:18:

Je bent me net voor Erizon, inderdaad!



Erawan zijn wij meteen naar de hoogste gegaan. Heerlijk rustig. Die knaagvissen vond ik wat minder!Mijn puber dochter heeft alle Erawan niveaus bij elkaar gegild toen ze die vissen aan haar voeten voelde. Geen ieniemienie visjes maar best wel grote.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de top niet eens gehaald, bij level 5 zijn we weer afgedaald
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wij ook maar dat komt omdat we met een groep waren,man en ik en een paar meiden hadden best door willen gaan maar we moesten weer terug in de busjes naar Bkk.
Alle reacties Link kopieren
Ik door conditie
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:yasmijn schreef op 02 mei 2016 @ 06:18:

Precies.

Paar jaar geleden was het ook vol via agoda en booking, maar heb ze rechtstreeks gemaild en toen hadden ze nog wel kamers. Alleen de kamers van de bookingsites waren vol.En een tip die ik van (professionele) hotels kreeg: ook als er nog wel plek is, ze zijn altijd bereid de aanbieding van Booking ed te evenaren. Scheelt ze namelijk commissie. Dus noteer de deal als die beter is dan de gepubliceerde tarieven en bel ze en vraag erom.
Alle reacties Link kopieren
Wel de top gehaald met mijn zoon, mijn man en dochter waren al lang afgehaakt. Dat was ook het enige sportieve moment van de vakantie :-) op het ziplinen na.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel dom gedaan.

Na de klim (die ik niet eens afgemaakt heb ) waren we weer beneden en het eerste wat ik deed was een fles ijskoud water kopen en zo naar binnen gegoten, verhit en moe als ik was want geen conditie.

Mijn man zei nog: kleine slokjes nemen en warm laten worden in je mond en dan pas doorslikken (militaire achtergrond)

Ik trok me er nietssss van aan en goot een halve liter ijskoud water zo naar binnen.



Uurtje later liepen we op Hellfire Pass. En ik voelde hem aankomen, buikloop van hier tot Tokyo, viel niets aan te houden, als water door mijn broek.

Paniek!

Ik ging wat van dat pad en die vieze broek uit, onderbroek niet meer te redden natuurlijk, niks was meer te redden. Mijn man probeerde me zo goed als het ging schoon te maken met de resten van de broek.

Ondertussen was de gids (er was verder nog niemand) druk bezig op zijn schermpje te kijken. En toen zeilde er een groep Japanners de bocht om, achter de vlag aan. De gids stopte die, vrouw in nood

Ik was een klein beetje van de smerigheid kwijt maar daar sta je in je blote kont.

Mijn man deed zijn korte broek uit en die deed ik aan, ik moest hem vasthouden natuurlijk, anders zakte hij zo weer af. En de Japanners keken op afstand zeer belangstellend toe.

Dus wij, in in die veel te grote broek en de man in de onderbroek naar het museum daar vlakbij. Daar had je prachtige schone grote witte wc's!

Dus daar nog maar eens gewassen. Er was ook zeep!

Ik had stoffen espadrilles aan en die hadden ook wat meegekregen dus die spoelde ik ook uit met zeep.

Ondertussen was man op zoek naar een taxi die ons kon terugbrengen naar Kancha, in zijn onderbroek!

Dat was geregeld dus snel terug naar het hotel en daar heb ik de fijnste douche allertijden genomen en toen pas kreeg ik weer praatjes

De vieze handel is achtergebleven op de berg, dat hebben de museummensen opgeruimd.



Een paar dagen later liepen we in Krabi, daar waren we voor de boot naar Lanta, beetje struinen langs kraampjes en toen kregen we een vreselijke harde stortbui over ons heen.

Ik had die espadrilles weer aan die ik zo zorgvuldig had schoongemaakt met zeep.

We stonden te schuilen en na een paar mins was de bui weer over en we liepen verder.



Sop sop sop.

Heel veel zeepbellen kwamen uit de espadrilles!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hahaha sorry Yasmijn maar ik zie het zo voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven