Borstvoedingsvraag

01-05-2016 23:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over borstvoeding. Ik heb een kindje van 3.5 weken oud. Meestal komt hij ( bijna stipt) om de 3 uur. Ik voed op verzoek. Gisteren heeft hij na de laatste voeding van half 12 tot half 6 geslapen en de voeding van half 3 overgeslagen. Vandaag komt hij om de anderhalf a 2 uur. En drinkt hij 2 maar soms ook 3 keer aan de borst. Hoe kan dit? Is hij aan het inhalen wat hij in de nacht gemist heeft? Of is dit een temen dat ik te weinig heb of de melk niet voedzaam genoeg is?
Alle reacties Link kopieren
Regeldagen? Gewoon aan toegeven. Je kindje heeft het blijkbaar nodig. Succes het kan echt pittig zijn.
Misschien gewoon regelen. Aan meegeven is t makkelijkst, niet kijken op de klok of zo. Meestal is t dan zo weer een nieuw "normaal" patroon totdat er weer zon momentje komt ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel hoor: nacht doorslapen en dan 's morgens om de twee uur om in te halen! Jouw borsten zijn daar nu natuurlijk nog niet op ingespeeld dus dat kost even.

Maar dat is ook het fijne van borstvoeding: nergens over nadenken en gewoon aanleggen als je kindje wat wil, dan doe je het altijd goed!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Patroon wisselt vaak. Denk je, ah altijd drinken op die tijdstippen. En dan verandert het weer.

Go with the flow.

Als je kindje goed groeit dan hoef je je echt geen zorgen te maken over productie en voedzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
Hier dronken ze altijd maximaal elke twee uur. Kan ook normaal drinkgedrag zijn. Niet voedzaam genoeg kan niet. Niet drukken maken, niet op de klok kijken en je baby volgen.
Alle reacties Link kopieren
Een baby past de borstvoeding aan door meer of minder bij jou te drinken. Daar mag je op vertrouwen. Misschien heeft ze en groeispurt en past de voeding zich nu aan aan haar nieuwe behoeften.
quote:kvdt76 schreef op 02 mei 2016 @ 08:06:

Hier dronken ze altijd maximaal elke twee uur. Kan ook normaal drinkgedrag zijn. Niet voedzaam genoeg kan niet. Niet drukken maken, niet op de klok kijken en je baby volgen.Fabeltje, kan wel dat je voeding niet voedzaam genoeg is. Na mijn tweede woog ik drie dagen na de bevalling nog maar 48 kilo. Heel verhaal hoe dat kwam, maar toen produceerde ik echt bijna water hoor. Na zes weken gestopt met borstvoeding want kind groeide niet goed en had de hele dag honger.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 02 mei 2016 @ 08:44:

[...]





Fabeltje, kan wel dat je voeding niet voedzaam genoeg is. Na mijn tweede woog ik drie dagen na de bevalling nog maar 48 kilo. Heel verhaal hoe dat kwam, maar toen produceerde ik echt bijna water hoor. Na zes weken gestopt met borstvoeding want kind groeide niet goed en had de hele dag honger.Het is echt iets wat zelden voorkomt, en het kan ook een andere reden hebben dan niet voedzaam genoeg. Niet goed aanleggen en geen achtermelk, te weinig aanleggen om de productie niet op gang te krijgen. Laten we vooral nieuwe moeders niet alle uitzonderingen vertellen maar vooral duidelijk maken wat wel de norm is.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, kan goed regeldagen zijn! Ik zit nu in de 6 weken regeldag en meneer meldt zich VEEL. De eerste keer is dat lastig, helemaal de groeisprong met 5 weken was pittig, maar inderdaad, go with the flow. U vraagt, wij draaien!



Zeg desnoods bezoek af en maak er een bankhang-dag van. Baby wil veel drinken en knuffelen. En belangrijk: raak niet in de stress of gedemotiveerd. Het is een fase! 1,5 week geleden zag ik het ook even niet zitten en nu alles weer koek en ei.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is even oud en lijkt ook altijd wat in te halen na een lange ruk slaap.

Verder zijn rond 3 weken regeldagen dus dat zou het ook kunnen zijn. Hiermee wordt het melkaanbod weer op je kindje afgestemd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Dat geeft de burger moed. Ik kende het begrip regeldagen niet, even gegoogled en klinkt logisch. Ga ervan uit dat het dat dan is. Bankhangdagje ervan maken klinkt goed want aan andere dingen kom ik zo toch niet toe.
Alle reacties Link kopieren
geen zorgen over maken hoor! Als je baby in de nacht een voeding over slaat, van genieten en je nachtrust pakken! Je baby laat het echt wel weten alstie honger heeft!
Wat het is daar kom je nooit achter. Regeldagen of een inhaalslag wie zal het zeggen? Je kindje zorgt wel dat het genoeg krijgt en als je kindje verder tevreden is gewoon niet teveel bij nadenken en gewoon voeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven