Lijf & Lijn alle pijlers

Verlies hier je zwangerschapskilo's!

01-05-2016 23:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar mijn eigen situatie:



Gewicht voor zwangerschap 1:

69 kg en half jaar na de bevalling nog 78 kg! Weer afgevallen tot 70 kg in zomer 2014.



Maart 2015: zwanger van nr 2: 74 kg, nu 10 dec bevallen en nu nog 76 kg. Officieel nog 2 kg te gaan dus maar eigenlijk kom ik liever weer in de buurt van mijn pre-kinder-gewicht. (En met mijn 1.63 is dat ook gewoon gezonder!)



Wie sluit aan?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ik zit nog in de fase dat ik hoop dat het bijtrekt. Zucht.

1: 68 kilo, 8 aangekomen, 7 afgevallen. Vond t wel best. Was het na 4 dagen kwijt en had weer prima figuur

2: (kind is maand oud) 69 kilo, 10 aangekomen, 9 afgevallen. Zie er uit als uitgelebberde ballon. Wil graag nog 2 kilo kwijt. Dat zal het probleem niet zijn gezien het feit dat ik pas een maand geleden ben bevallen. Maar o dat gelubber!!! Om te huilen.



Mag ik ook meedoen omdat ik lubber? Moet dus wel iets gaan doen aan sport.
Alle reacties Link kopieren
Ja, schrijf graag mee! Wil in de zomer niet balen van mijn lijf...



Voor kind 1 was gewicht 69/70kg (lengte 1,78), 30 kilo aangekomen, half jaar na bevalling zat ik op 72kg en dat volgehouden tot zwangerschap 2.

Kind is een maand, +/- 19 kg aangekomen, inmiddels weer 12 kwijt. Wil nog 7/8kg afvallen voor het bikiniseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Mn jongste is 20 mnd dus eigenlijk geen zwangerschapskilo s meer.



Voor de 2 zwangerschappen 67,5

Na: 78,5

Nu: 72,5

Doel: 68,5



Nog 4 kilo te gaan...
Ik doe mee. Sport 2 x per week maar het is vrij hardnekkig.

Voor zwangerschappen: 68

Kind 1: 3,5 jaar

Kind 2: 9 maanden

Gewicht nu: 78

Doel: 70
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Wat typisch overigens dat we allemaal zo rond hetzelfde gewicht hangen?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het volhoud doe ik ook mee!



Ook begonnen met 69 kg, 20 kg aangekomen, nu rond de 78 geloof ik. (Lig nog in bed, zal straks wegen) Kind nu 6 weken oud/jong.

Heb aan de ene kant totaal geen zin om er mee bezig te gaan, maar ik pas nu bijna geen kleding. En de positiekleding accentueert de verkeerde rondingen haha.



Ik hoop straks weer Weight Watchers te kunnen doen, maar ik wacht daarvoor even een goede aanbieding af.
Alle reacties Link kopieren
Idd heel typisch dat het om ongeveer hetzelfde gewicht gaat.

Het gaat zo lastig eraf.

Nog een tip voor de dames die recent bevallen zijn: ik ben een paar weken daarna veel gaan lijnen en bewegen maar viel niets tot vrijwel niets af. Achteraf gezien kwam dit door slaaptekort. Als je te weinig slaapt is het nog veel moeilijker af te vallen. Dus frustreer jezelf niet hierin.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 02 mei 2016 @ 12:55:

Nog een tip voor de dames die recent bevallen zijn: ik ben een paar weken daarna veel gaan lijnen en bewegen maar viel niets tot vrijwel niets af. Achteraf gezien kwam dit door slaaptekort. Als je te weinig slaapt is het nog veel moeilijker af te vallen. Dus frustreer jezelf niet hierin.Met 2 uur slaap afgelopen nacht, wordt dat dus niks
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees van niet????????????.

Gewoon gezond eten en veel met de baby wandelen. Lijnen zal echt moeilijk gaan.

Heb jij niet meer zin in zoet? Ik snakte echt naar suiker om me wakker te schudden:)

succes;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoon doet raar bij die icoontjes. De vraagtekens waren eigenlijk smileys die bedroefd kijken:)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar dat slaapgebrek inderdaad! En thuis zijn, en borstvoeding! Ideaal recept voor de hele dag snaaien en geen gram afvallen!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee, moet zeggen dat ik totaal niet de behoefte heb aan suiker momenteel. Tot 2 weken terug wel.

Ik wil iig ook de WW app weer op mn telefoon zetten...Toch een soort van stok achter de deur. Ofzo
Ik heb het minimaal 2 liter water drinken weer opgepakt. Vergeet dat toch vaak met twee kids om me heen. Maakt je ook wat frisser als je gebroken nachten heb gehad. Hopelijk draagt het wat bij!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het vasten (5:2). Dat werkt bij mij het beste. Hier ben ik die 6 kilo al mee kwijt geraakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven!

Ben ruim 3 maanden geleden bevallen van ons 1e kindje .



Ik heb geen klagen qua gewicht en postuur dus eigenlijk een luxeprobleem maar ik wil toch graag de laatste 5 kilo nog kwijt om zo weer op mijn ideaalgewicht van vóór de zwangerschap te zitten.

Ik ben 1.72 lang en woog voor ik zwanger raakte meestal rond de 63-65 kilo. Woog op dag van de positieve test 66 kilo en aan einde zwangerschap 78 kilo dus 12 kilo aangekomen. Na een maand waren er 10 af dus weeg nu al 2 maanden lang stabiel ongeveer 68 kilo. Ik pas weer in praktisch al mijn kleding van voor de zwangerschap maar wil erg graag de laatste 5 kilo ook kwijt. Al is het maar om weer 'wat marge' te hebben want zwaarder dan ik nu ben wil ik liever echt niet worden.



Ik sport al een poosje weer (hardlopen met name, en wandelen/fietsen) maar wil dat nu wat vaker gaan doen, liefst 3x per week hardlopen of fietsen en voor de rest af en toe wandelen.

Denk dat ik daarnaast toch ook wat meer op m'n eten moet letten. Had me voorgenomen om de maand mei geen chips en chocola te eten (valkuilen). Ben benieuwd of dat me gaat lukken .

Het slaapgebrek en het feit dat we al sinds de geboorte een huilbaby hebben (inmiddels ook al 2 ziekenhuisopnames van 2x 9 dagen achter de rug...) doet ook geen goed aan het afvallen (moe en stress en ik ben een emotie-eter). Ik wil in elk geval weer goed/beter voor mezelf zorgen door meer te sporten (lekker in de buitenlucht) en gezonder te eten. Dan voel ik me daar in elk geval al beter over !
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 02 mei 2016 @ 21:02:

Ik doe het vasten (5:2).



Hoe bedoel je dit?



Ik ben sinds zaterdag (dat was de dag dat ik dacht: aan de bak!) al 1,3 kg kwijt! Als het in dit tempo gaat
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Madelief, een huilbaby. En dan nog de energie om zo sportief te zijn, knap! Ik hoop over een tijdje ook weer te gaan hardlopen, maar moet eerst mijn bekken weer op de rit hebben. Bij de eerste te vroeg weer begonnen, dat heb ik geweten
Alle reacties Link kopieren
Wauwww wat een prestatie. Dat motiveert weer heh!

Vasten s dat je 2 dgn in de week 500 kcal eet ( liefst alleen avondeten en de rest van de dag niets) andere 5 dgn kan je gewoon eten.

Heeft ook heel veel gezondheidsvoordelen. Voor meer info: kijk de docu van michael mosley.





quote:veliene schreef op 03 mei 2016 @ 18:32:

[...]





Hoe bedoel je dit?



Ik ben sinds zaterdag (dat was de dag dat ik dacht: aan de bak!) al 1,3 kg kwijt! Als het in dit tempo gaat
Alle reacties Link kopieren
Alleen avondeten? Gunst, dat trek ik niet hoor. Doe je dat ook als je moet werken? Hoe doe je dat zonder flauw te vallen?
Alle reacties Link kopieren
Ja je went eraan. Juist makkelijker als je werkt ( afleiding).

Maar je kan ee ook voor kiezen om het in 2 te delen, dus id ochtend of middag iets en savonds ook.

Ik vind het ideaal omdat ik dan wel gewoon een wijntje kan drinken op die andere dagen of iets lekkers.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 03 mei 2016 @ 19:17:

Ja je went eraan. Juist makkelijker als je werkt ( afleiding).

Maar je kan ee ook voor kiezen om het in 2 te delen, dus id ochtend of middag iets en savonds ook.

Ik vind het ideaal omdat ik dan wel gewoon een wijntje kan drinken op die andere dagen of iets lekkers.Ik zal me er eens in verdiepen. In mijn verlof lukt dat wel, maar met mijn baan waar ik hele dag loop/sta ga ik dat niet trekken
Alle reacties Link kopieren
Nee? Echt waar? Zou ik ook niet trekken! Ik probeer tot het avondeten niet meer dan 500 kcal te eten en dan normale avondmaaltijd. Zo hou ik het met een tussendoortje op ongeveer 1250-1500 kcal/dag. Daarnaast wat sporten en hopen dat het zo een beetje wil!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat t dames? Als ik de weegschaal mag geloven ben ik na me 1 week heel netjes aan t dieet houden en extra sporten een halve kilo tot een kilo kwijt! Fijn gevoel!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven