Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Bij Rocco denk ik ook aan een hond. Óf aan een heel ordinaire, met goud behangen jongen met matje in zijn nek en dagelijks in trainingspak gekleed...



Moest de naam nou bij Enzo passen, heb ik dat goed onthouden? Ilay, Lyo of Eloi iets voor jullie?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Heb al veel namen voorbij zien komen! Misschien kunnen jullie mij nog wat meer inspiratie geven voor leuke, korte en stoere jongensnamen. Wij komen er nl zelf niet uit.



Namen zoals Tim, Luuk, Bas vinden we wel mooi, maar te "gewoon" voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Clukkie:



Lex

Raf

Brent

Niek

Cas

Noud

Dex

Mats

Riff

Jim

Guus

Stijn

Jack

Loek

Lenn

Seth

Ard

Vince

Mick

Vic

Lars

Thijs

Niels

Roel

Stef

Stan

Koen

Rik

Jaxx

Jens

Sven

Rens

Krijn

Sjuul

Chiem

Mees

Wout

Gust

Ralf

Job





Als het ook een naam mag zijn met 2 lettergrepen doe ik nog een lijstje
Alle reacties Link kopieren
Mason

Phillip

Gino

River

Max

Sky

Hidde

Fedde

Stijn

Fos

Quin

Mees

Fynn



Ik kom hier nooit en misschien hebben jullie er niks aan, maar ik lig wakker.

Ik vind 't zo moeilijk... (Ben nog niet zwanger maar gaan er binnenkort aan proberen te beginnen) meisjes namen heb ik er wel 10. Jongens namen geen.
Alle reacties Link kopieren
@ Clukkie, misschien nog:



Duuk

Joek

Juun

Mauk

Tieme

Ties

Loets

Nimm

Nox

Tish

Giel

Mels

Sef

Joon

Toon

Sep

Jort

Loïc

Juup

Luut

Fons
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal! Zitten wel wat leuke tussen! Mendy natuurlijk mag n extra lijstje! Wie weet zit er wat tussen hihi! ;)
Alle reacties Link kopieren
Clukkie, ok, bij deze:



Timo

Lucas

Jasper

Sjoerd

Thijmen

Milo

Quinten

Wouter

Casper

Thomas

Floris

Steven

Lennard

Jorrit

Jorg

Jelle

Chris

Pepijn

Jurre

Milas

Silvan

Aron

Arthur

Boaz

Michel

Nolan

David

Ruben

Nick

Misha

Boris

Hugo

Oscar

Jelte

Jerre

Harm

Niek

Niels

Thije

Simon

Victor
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje... Hoe spreken jullie Milan uit?

MIE-lan? mie-LAN? mie-LAAN? mil-LAAN? Een van de vele andere opties? :P
Alle reacties Link kopieren
quote:minnim schreef op 10 mei 2016 @ 02:09:

Een vraagje... Hoe spreken jullie Milan uit?

MIE-lan? mie-LAN? mie-LAAN? mil-LAAN? Een van de vele andere opties? :PAls MIE-lan
Wij krijgen een jongetje over paar maanden, en we komen niet uit de naam. We hebben nog even de tijd, maar misschien hebben jullie nog ideeën. Voorletter liever geen c j of a. We houden van stoere naam middellang.

Ik vind Lucas en Tycho erg leuk, vriend helaas niet. Welke we samen leuk vinden zijn, Alex , maar we willen liever geen a als eerste letter. En Silvan.

Silvan is dus een optie, maar ik weet het nog niet zo goed. Vind hem te apart denk ik. Wat vinden jullie? Ideeën?
Lollystokje,



Evan

Tobin

Silvijn

Ruben

Ewout

Olaf

Ole

Ivar

Odin

Nilan

Tobias

Simon

Thomas



Alex vind ik trouwens superleuk! Is een A echt bezwaarlijk? Anders zou ik daar gewoon voor gaan als ik jullie was. Succes met de naam vinden!
Alle reacties Link kopieren
Lollystokje;



Thomas

Robin

Boris

Victor

Kasper

Ruben

Erik

Steven

Leon

Pepijn

Yannick

Tobias

Roald

Guido

Hugo

Daniël

Maikel

Timo

Quinten

Pepijn

Laurens

Michel

Pascal

Kian

Sander

Morris
Satire en mendy bedankt. Zitten leuke bij, even op me in laten werken
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 10 mei 2016 @ 05:30:

[...]



Als MIE-lanDankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Nog eenmaal,



Revi Dio Benjamin

of

Revi Dio Lucian



Twijfel, twijfel, twijfel... Dat zullen de hormoontjes wel zijn denk ik
Alle reacties Link kopieren
Nieske:



Ik stem op Revi Dio Benjamin
Alle reacties Link kopieren
quote:Nieske90 schreef op 11 mei 2016 @ 13:10:

Nog eenmaal,



Revi Dio Benjamin

of

Revi Dio Lucian



Twijfel, twijfel, twijfel... Dat zullen de hormoontjes wel zijn denk ik Wordt dit jullie laatste kind? Een niet-oudste zoon Benjamin noemen vind ik namelijk zelf wel echt vreemd.
Ik heb vroeger een Benjamin gekend, dat was een middelste kind in het gezin. 'Haha,' zei het (toen nog heel jonge) zusje tegen haar moeder, toen ze de betekenis (via mij) kende. 'Het had dus niet geklopt als ik een jongen was geweest!!" Maar ik heb me toen dus ook wel even afgevraagd of dat jongste zusje dan wel gepland was. Hoewel het heel strikt genomen niet de betekenis 'jongste' heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:lollystokje schreef op 10 mei 2016 @ 20:37:

Wij krijgen een jongetje over paar maanden, en we komen niet uit de naam. We hebben nog even de tijd, maar misschien hebben jullie nog ideeën. Voorletter liever geen c j of a. We houden van stoere naam middellang.

Ik vind Lucas en Tycho erg leuk, vriend helaas niet. Welke we samen leuk vinden zijn, Alex , maar we willen liever geen a als eerste letter. En Silvan.

Silvan is dus een optie, maar ik weet het nog niet zo goed. Vind hem te apart denk ik. Wat vinden jullie? Ideeën?



Ik vind Silvan helemaal geen aparte naam, maar dat is persoonlijk. Dus als jullie het wel te apart vinden moet je het niet doen. Ik vind hem ook totaal niet stoer trouwens (het klinkt zo soft met de a en de v er in) maar ook dat is weer persoonlijk.



Ideeen:

Ebian

Elmar

Edo

Oscar

Rune

Roan/Rowan

Quinten

Kasper

Tijmen

Timme

Menno

Manuel

Pepijn

Xander

Hugo

Morris
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 11 mei 2016 @ 14:04:

[...]



Wordt dit jullie laatste kind? Een niet-oudste zoon Benjamin noemen vind ik namelijk zelf wel echt vreemd.



Het is denk ik maar net of je betekenis wel of niet belangrijk vindt. Mij boeit de betekenis van een naam me echt niet, dus ik zou er niet eens bij nadenken of een Benjamin wel/niet de jongste in een gezin is.



Ik stem trouwens wel voor Revi Dio Benjamin.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik stem ook voor Revi Dio Benjamin. Ik zou er ook niet bij nadenken, zeker omdat eht niet de eerste naam is zal het niet zo veel mensen opvallen.





Silvan vind ik een beetje onhandige naam, op de radio is er een Silvan Stoet, en mijn eerste gedachte is dat hij Sil van Stoet heet. Ik vind de naam voor de rest niet verkeerd, al vind ik Alex veel leuker.



Anders nog:

Axel

Viggo

Tieme

Thorben

Duco

David

Eloy

Lennon

Nico

Maurits

Maarten

Jesper

Owen

Otis

Ragnar

Silas

Rutger

Marvin
Alle reacties Link kopieren
@Zanahoria Nee onze eerste. Maar we gebruiken Dio en Benjamin echt als tweede en derde naam, die hij in de praktijk dus niet zo vaak zal gaan gebruiken. De naam zal dan alleen in de afkorting RDB Achternaam voorkomen en dan vinden wij het niet storend. Als het zijn voornaam was geweest had ik de betekenis inderdaad belangrijker gevonden.



We zijn er uit, mocht onze kleine een jongentje worden dan wordt het Revi Dio Benjamin.
Hmmm Quinten vind ik heel leuk,

Xander, Manuel en Oscar ook.



Vriend reageerde op alles met hmmmm

op het moment, heb ik niet zo veel aan
....
anoniem_63cbb41e3675a wijzigde dit bericht op 06-03-2018 13:05
Reden: .......
97.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joas met een s!
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven