Lijf & Lijn alle pijlers

Samen die kilo's kwijt!

29-03-2016 12:33 320 berichten
Ja hoor, er mogen wat kilo's af. En ik zoek lotgenoten! Wil jij er 5, 10, 15 of 20 kilo af, dan ben je hier aan het goede adres. Laten we er niet teveel omheen draaien, stel je voor en laat ons weten waarom je de kilo's er af wil en hoe je dat voor elkaar gaat boksen.



Laten we elkaar motiveren naar een slanker lijf!



NaamStartgewichtHuidig gewichtVerloren gewichtStreefgewichtCafpow72 kg- kg- kg- kgFleetFox81.7 kg77.1 kg- 4.6 kg67 kgfysiogirl95 kg91.9 kg- 3.1 kg86 kgGruffalo77.5 kg77.5- 70 kghybelkanin78 kg76.5 kg- 1.5 kg68 kgIris1986p71.7 kg67.7 kg- 4 kg65 kgKatinke78.5 kg74.8 kg- 3.7 kg69 kgKonfetka8466.8 kgvolgtvolgt59 kgllamaduck72 kg71.2 kg- 0.8 kg65 kgLexxi8973 kg68.4 kg4.6 kg64 kgNoelle 85n.v.t.n.v.t.volgt- 10 kgOlivia199089.7 kg89.1 kg- 0.6 kg75 kgPocas73.5 kg- kg- kg68 kgprrt75 kg71.2 kg- 3.8 kg70 kgSchaap_Veronica69 kg66.8 kg- 2.2 kg64 kgSchoenenfreekje72 kgvolgt-67 kgShisensa77.5 kg76.0 kg- 1.5 kg72 kgSproetjesmonster94.3 kgvolgt-79 kgtwilight8487.8 kg85.3 kg- 2.5 kg80 kgTwincle75.8 kg75.3 kg- 0.5 kg69 kgWasmand8994 kgvolgtvolgt75 kgBumba1985Start cm: volgtHuidige cm: volgtVerloren cm: volgtStreef cm: volgt



Alle reacties Link kopieren
@Twilight

Bier en feestjes horen gewoon bij elkaar en vooral bij koningsdag Vooral als je gedurende de week gezond bezig bent geweest.



@Iris

lekker hoor patat, en vooral als je minder hebt gegeten overdag mag een patatje best. Ze zeggen dat het inderdaad wat mooier weer wordt in het weekend. Hopelijk kan je er nog van genieten.



Ik zit de afgelopen dagen iets minder lekker in mijn vel, ben enorm prikkelbaar zonder reden en heb honger, trek in frietjes of een hamburger..rij zometeen mischien eventjes langs de mcdonalds. Maar weet het nog niet zeker.

Verder weer een lekker rustig weekend bankhangen, sporten en even kort de stad in op zoek naar een badpak en sportbh.
Alle reacties Link kopieren
Zo vandaag gaat het weer beter! De melk was op dus geen gebruikelijke corn flakes in de ochtend. Maar 1 puntje gegeten. En in de middag 1 tosti met kaas van bruin brood.



Verder nog niks gegeten straks lekker bietjes met aardappelen en een runder worstje erbij hmmmmm dat word smullen
Dames, tabel is bijgewerkt met de nieuwe leden.



Mag ik jullie er nogmaals aan herinneren het nieuwe gewicht dik gedrukt door te geven?



En Iris, ik begrijp je enthousiasme, maar is het prima dat ik het maar 1x per week wijzig in de tabel?
Ik kom me schoorvoetend weer melden, het gaat dus helemaal niet lekker. Ik pas niet meer in mijn positiekleding (te groot) maar gewone kleding zit ook nog niet goed. Het ziet er niet mooi uit en voel me daar heel onzeker door. Ik kan niet gemotiveerd raken daar wat aan te doen, ik kijk dagelijks in de spiegel en zak steeds verder weg in mijn onzekerheid. Heel naar.



Toch ga ik het weer proberen. Ben momenteel ongesteld en we hebben kraamvisite het hele weekend, heb er al geen vertrouwen in eigenlijk. Maar goed, probeer me toch op te peppen en naast de visite mager en gezond te eten. Ik moet toch gewoon er even doorheen en bedenken dat het met een paar kilo minder er al een hoop beter uitziet. De rest is toch helaas 9 maanden ontzwangeren en moet ik ook gewoon tijd geven.



Jullie lezen het: schop onder mijn kont is welkom.
Dank je wel dat ik ben toegevoegd!



Het gaat nog niet helemaal goed. Als ik een dag op werk en gewoon thuis ben wel. Maar doe ik iets leuks, zoals uit eten gaan, een verjaardag etc dan kan ik me niet goed inhouden en neem ik alle drankjes en hapjes.



Deze week was natuurlijk Koningsdag, en ben ik 2 keer uit eten geweest. Nou die ik dat eigenlijk nooit meer (vanwege kind), dus heb me lekker laten gaan. Heb wel geprobeerd om gezonde keuzes te maken. Donderdag kwam een vriendin eten, en ja hoor die fles wijn ging toch weer open. Vanavond heb ik weer een feestje (eigenlijk zie ik er een beetje tegenop want voel me moe). Ik moet wel gaan, dat heb ik beloofd. Maar ik weet nu al dat er een paar biertjes in zullen gaan.



Hoe doen jullie dat met feestjes etc, je 'gewoon' inhouden? Moet ik de knop om zetten en gaan voor een paar weken geen alcohol wellicht? Of proberen 1x in de week...? Ik weet het niet zo goed. Heb het idee dat dat bij mij wel een calorieaantikker is waardoor afvallen lastig is. Tips van mensen die lekker bezig zijn met afvallen zijn welkom.



Ik probeer wel meer te sporten, dat is gelukt. Ben deze week 2x geweest (al meer dan de afgelopen maanden bij elkaar). En ik probeer wat minder koolhydraten te eten met avondeten, en het te vervangen met groente en mager vlees/vis. Dat lukt eigenlijk wel goed. Maar dan komt het weekend...
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook lekker, voel me enorm rot maar dat komt door PMS en de bijbehorende depri en het begint meestal al 1 week van te voren bij mij. Ga me dan altijd vooraf enorm rot voelen en eet dan alles wat los en vast zit. Heb al bijna 1zak m&m op van 200 gram, en kan niet stoppen met eten. Ook nog enorm geiiriteerd door alles, mij aanspreken is dan een bron van irritatie



Verder niet veel plannen behalve gaan sporten en proberen mezelf in te houden qua eten..





@Pocas

Heel herkenbaar het moeite hebben met inhouden op feestjes e.d. Als je weet dat je absoluut niet kan inhouden is het mischien handig om compensatiedagen in te plannen. En verder is bij mij echt kwestie van in de juiste en positieve flow zitten dan gaat het vanzelf. Maar als ik zoals ik me nu voel naar een feestje zou gaan dan gaat het geheid fout.

Is het anders niet een tip om bijv. alcoholvrij bier te proberen?



@Fleetfox

Het lijkt me inderdaad lastig al die zwangerschapskilo's, want net zoals ze er in maanden beetje per beetje bij zijn gekomen moeten ze er weer af. En de periode vlak na de zwangerschap lijkt mij zowiezo enorm zwaar en emotioneel. Gewoon proberen verstandige keuze's te maken en optimistisch blijven.

Je lichaam heeft heel wat meegemaakt en moet weer op de 'standaard' manier functioneren een zwangerschap gooit je lichaam van binnen en buiten overhoop, en heeft gewoon tijd nodig
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 30 april 2016 @ 07:58:

Dames, tabel is bijgewerkt met de nieuwe leden.



Mag ik jullie er nogmaals aan herinneren het nieuwe gewicht dik gedrukt door te geven?



En Iris, ik begrijp je enthousiasme, maar is het prima dat ik het maar 1x per week wijzig in de tabel?Natuurlijk begrijp ik dat!zoveel werk om alles bij te werken steeds. Succes ook dit weekend!
@cafpow ik denk dat ik vandaag overdag probeer te compenseren en mezelf voor vanavond max 3 biertjes gun. En aan alcoholvrij bier zat ik ook al te denken, dat vind ik best lekker namelijk. Ik zit ook echt niet op een kater te wachten morgen. Dan zijn mijn vriend en zoontje en ik eindelijk weer een dag met zijn allen (vind ik zonde om de helft van brak te zijn). Ok. Ik ga ervoor! Heb net ontbeten met 2 gekookte eitjes. En plan voor vanmiddag een soep en voor vanavond een gevulde salade met avocado en bonen.



@FleetFox, heel herkenbaar die tussenfase van terug naar je eigen lichaam voor de zwangerschap. Mij lukte het niet om af te vallen in de tijd van gebroken nachten, ik was zo moe. Ik vind het als erg knap van je dat je al redelijk wat kwijt bent (volgens de tabel). Hoe oud is je kindje?
Alle reacties Link kopieren
Hier 74,9 kg vandaag! Eindelijk iets naar beneden.

Ik zal later even teruglezen en reageren, nu naar sport met oudste kind.
anoniem_91655 wijzigde dit bericht op 01-05-2016 08:25
Reden: Oops, dikgedrukt vergeten
% gewijzigd
Then the traveller in the dark Thanks you for your tiny sparks; He could not see which way to go, If you did not twinkle so.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag eindelijk weer 67.5.

Gister niet zo gezond gegeten aangezien ik met de kinderen de hele dag de weg was. En in de avond als verrassing nog een lekker ijsje gehaald. Wel ja maandag gaan ze weer voor een week naar hun vader dus ik dacht nog ff lekker gezellig doen.
Alle reacties Link kopieren
FleetFox, ik vind het al hartstikke knap van je. Je jongste is nog maar net geboren. Toen ik nog zo moe was van de gebroken nachten (en die hebben heeeel lang geduurd bij ons, nog steeds soms), kon ik me er echt niet toe zetten om af te vallen. Zet hem op meid!
Then the traveller in the dark Thanks you for your tiny sparks; He could not see which way to go, If you did not twinkle so.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet gewogen, maar zal niet goed zijn hahaha

Zo lastig al die feestjes! Gisteren ook de hele dag feest gehad. Oefff das niet goed voor de lijn..



Vandaag tot en met woensdag wil ik even extra goed proberen op te letten.

Heb alleen ook nog een fles cola open staan, vind eigenlijk dan ook weer zonde om dat we te gooien....
73,2 dus dat is in ruim een halve week toch wel 0,3 eraf. Waar ik blij mee ben, want er waren veel feestjes.
Alle reacties Link kopieren
74,4 (-0,4) Dik tevreden. Was een rare week met veel etentjes, en buiten de deur lunchen. Ik heb steeds het gevoel dat ik er mooi vanaf kom; zo streng ben ik niet bezig, en toch elke week er weer iets vanaf. Ik wil de touwtjes komende week toch weer iets aanhalen voor mezelf.



Fleet, niet te streng zijn voor jezelf he... Geef je lijf even de tijd om te herstellen. Ik ken wel het gevoel dat het ene deel kleding te groot is, en het andere nog niet past. Van niet zittende kleding word je best ongelukkig. Is het toch een idee om voor nu toch een broek in je huidige maat erbij te halen? Dan is ie over 2 maand misschien wel te groot, jammer dan. Maar dan voel je je in tussentijd wel een stuk zekerder van jezelf. In kleding die pást voel je je slanker. Bij werkt het ongeveer zo: te kleine kleding leidt tot onzekerheid en gemopper, dat leidt weer tot snaaien. Vicieuze cirkel. Volgens mij heb je niet zozeer een schop onder je billen nodig, maar mag je eerder wat geduldiger zijn met jezelf... Maar misschien vul ik teveel in Vergeet niet te genieten van je kraamtijd en zet 'm op!



Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier compleet vergeten te wegen en heb net gegeten. Zal me later thuis wel even wegen, en doorgeven als er iets realistisch uitkomt. Zo niet, dan weeg ik aankomende dinsdag wel.
Alle reacties Link kopieren
K ook, ben het ook vergeten! Maar ik loop wel nog steeds elke dag en eet gewoon gezond, met een stukje 70 procent chocolade, heerlijk! Met twee kleinekinderen blijft er niet zoveel forumtijd over, en zoveel spannende dingen maak ik ook niet mee, haha!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gewogen en gelijk gebleven!

Dat was voor deze week ook het doel. Zoals voor iedereen was dit een beetje een rare week.

Op dinsdag een verjaardag, op woensdag uiteraard gezellig koningsdag gevierd.

Gisteren is mijn oudste 4 geworden wat uiteraard ook goed gevierd moest worden en als

klap op de vuurpijl vandaag nog uiteten geweest.

Op de 'speciale'dagen heb bewust een aantal dingen gezondigd en hier enorm van genoten om vervolgens

de andere dagen weer normaal te eten. Dit probeer ik ook de aankomende weken vol te houden.

2x per week bewust zondigen in een matige hoeveelheid om de motivatie te behouden.

Wie weet werkt dit voor jullie ook!



Succes komende week!
Alle reacties Link kopieren
Zo vanmorgen sportief gedaan. De kinderen moesten naar hun vader en ik kon toch mijn fiets sleutel niet vinden! Dus de halve weg gaan joggen en wisselend snel wandelen waren we gelukkig nog net op tijd pfff



Nu inmiddels wel mijn sleutel gevonden gelukkig!!

Nou ik heb mijn best alweer gedaan vandaag.



Vanmiddag nog maar even proberen om te slapen. Anders ga ik het denk ik niet redden vannacht.



Gister wel weer gezond gegeten 2 keer corn flakes en een bord avondeten. Tussendoor 2 koekjes.

Verder alleen maar thee gedronken
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, Hier moet ik ongesteld worden en voel me zo raar..enorme pijn en zwellingen bij een borst en ook nog eens enorm vermoeid. gisterenavond heb ik van 21.00 tot 6 uur 's ochtends geslapen..en dat is niet normaal voor mijn doen.



Verder ook enorme honger en trek in chips, chocolade enz. Heb me net bij de lunch wel ingehouden had geen trek in mijn gewoonlijke bakje yogurt met muesli. Dus een broodje gezond en rijstepap op, toch netjes.



@Iris

Gelukkig heb je je sleutel gevonden! Inderdaad gezond bezig geweest gisteren.



@Lexie

het is goed van je dat zo bewust bent omgegaan met ongezond eten. Ik vind dat altijd enorm handig alleen doe ik het net anders. Meestal heb ik een kleine zak snoep(red band o.i.d.) in de auto liggen en afhankelijk van de grootte ervan mag ik hem in 1 of 2 weken op eten. En als hij op is, is hij op mag ik niet meer kopen tot de periode voorbij is.
Ik heb me bewust niet gewogen.



Het gaat echter, wel weer goed. Gisteren de knop omgezet en een goede dag gehad. Zelfs de badkamer gepoetst (die echt, echt, echt aan een beurt toe was ) en in de avond een halfuur gedanst in onze sportruimte. Mijn broer kwam daarna iets ophalen en zei direct: goed bezig! Ging ik mij daarna douchen, zag ik ook waarom... ik had een knalrood hoofd.



Vanavond ga ik weer naar yoga dus die beweging is ook weer binnen. De rest van het week wordt het heerlijk weer, dus kunnen we de tuin verder zomerklaar gaan maken - wat ook weer beweging met zich meebrengt - en veel wandelen met de wagen. Met nog twee weken verlof te gaan bof ik wel met dit lekkere weer.
Trouwens, jullie nog een fijne tip voor het volgende?



We gaan binnenkort naar de Efteling (yay! ) en wil ik graag zelf eten meenemen. Zowel lijn - als prijstechnisch. Maar in plaats van bammetjes met pindakaas of hagelslag, wil ik wat gezonders meenemen. Wat zou ik dan kunnen maken wat een tijdje in de tas kan zitten?
Alle reacties Link kopieren
ohh dat is een lastige! Wat blijft ook lang lekker in een tas. Ik denk er nog even over na.



Zondag niet gewogen, bewust niet haha

Gisteren wel 86.9 !! En vandaag ineens toch weer 85.3

Ik weet wel dat je niet elke dag moet wegen, maar werd vandaag toch een stukje blijer!

Ik geef zondag het echte nieuwe gewicht door!



We gaan donderdag bevrijdingsfestival overslaan, dat scheelt een boel calorieen. (en geld wat eigenlijk de hoofdreden is..)



Straks ook bezig met grasmaaien, is sowieso weer een half uur beweging.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Kom me ook weer schoorvoetend melden. Ik ben terug van vakantie, bijna 2 kilo aangekomen maar het was het waard het was heerlijk, zo lekker uitgerust en helaas heel veel gegeten. Zaterdagnacht teruggekomen. Na een heel korte nacht zondagochtend gaan sporten en ook gisteren een uur gespind. Met gezond eten ben ik vandaag weer begonnen. Ik heb het mykillerbodymotivationboek gekocht en dat is de komende weken even mijn bijbel.....

Vandaag dus bakjes meegenomen naar het werk en in de pauze een half uurtje gewandeld.

Fleetfox, wat fijn dat het weer beter gaat en dat je deze keer de yoga haalde. Om mee te nemen naar de Efteling misschien wraps met kip of ei ofzo, blijft echt wel een paar uurtjes goed.

@Twilight goed bezig met grasmaaien!



Zelf mag ik vanavond naar hotyoga, even hopelijk de spierpijn van zondag eruit stretchen.

Succes allemaal weer!
Lekker toch Twilight! Ik hoop op een nog beter resultaat zondag voor je.



Shisena, heerlijk, vakantie! Daar moet je ook van genieten. Die paar weken in het jaar... Wat staat er zoal in het boek? Ik was er ook al benieuwd naar, maar niet meer in een winkel geweest om die door te kunnen bladeren.



Jaaa, wraps zijn wel een goed idee. We hebben een koeltasje en die kan wel in de kinderwagen. Bedankt voor de tip!



De yoga wordt voortaan ook iedere even week op vrijdag gehouden, dus ga ik dat doen. Dinsdag is onze drukste dag, man heeft dan 5 uur reistijd... Hoewel het wel ging volgens hem, is hij volgens mij wel blij dat ik aangaf niet meer op dinsdag te willen gaan. Het is dan ook net de bedtijd van de oudste en de jongste heeft dan vaak haar huiluurtje... Da's niet lekker thuiskomen.



Kijken of sporten er in zit vandaag, mijn vader is terug van vakantie dus vermoed dat hij vanavond voor de deur staat om zijn meisjes te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in het boek, nou ja, eigenlijk niets wat ik nog niet wist maar ik lees dan ook best veel over afvallen, gezond eten en sporten (lange tijd las ik meer dan dat ik het deed ).

Er staan ook voedingsschemas in maar die moet je ook aanpassen naar je eigen maatstaven en benodigde calorieen. Alle theorie (macronutrienten en de verhouding daartussen, carb clyclen etc. Wordt netjes uitgelegd en er staan uitbegreide beweegschemas in, zowel voor thuis als de sportschool. Die laatste gebruik ik nog even niet omdat ik momenteel al voldoende sport en daarbij ook voldoende aan krachttraining doe maar als je niet naar de sportschool gaat, kun je dus voor elke dag zien wat je thuis moet doen.

Vanochtend at ik de heel vieze proteïnepannekoek uit het boek en vanmiddag de tonijnsalade. We zullen zondag zien hoeveel effect het heeft gehad dus ik houd jullie op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven