Verder van mij af schrijven

27-02-2016 14:51 1163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 02 juni 2013 opende ik op de zwangerpijler een topic omdat ik in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Ik was toen 20 weken zwanger van een tweeling en had een zoontje van toen 10 maanden (forumnaam Mini). Onze dochters zijn op 27-06-2013 geboren en overleden. Het topic heeft me veel steun geboden in deze moeilijke periode en de tijd daarna.



Begin december 2013 opende ik een nieuw topic, onder een nieuwe nick, op de zwangerpijler omdat ik toch wel weer zwanger wilde worden maar dit erg spannend en eng vond en ik de steun van het Viva forum miste. Niet wetende dat ik op dat moment al zwanger was.

Het was een spannende zwangerschap en emotioneel gezien een achtbaan. Lichamelijk was het ook best pittig maar na een hele zware bevalling is in Augustus 2014 onze zoon (forumnaam Nano) geboren.

Vlak na de bevalling bleek ook Nano er 1 van een tweeling te zijn.

Nano blijkt reflux te hebben en heel veel te huilen. We hebben met hem een zeer pittig eerste jaar gehad en nog steeds is het niet altijd makkelijk met hem.



Ongeveer anderhalf jaar na de geboorte van de meisjes en midden in de zware periode met Nano, kwam de man met de hamer langs bij mijn vriend (forumnaam Maxi). Na een traject van therapie en medicijnen, heen en weer gestuur van de ene psycholoog naar de ander voor wéér een test, lijkt hij nu eindelijk een goede therapeut te hebben. Ook vaart hij soms op therapeutische basis, zonder druk kan hij zijn affiniteit met het vak houden en zijn angsten onder ogen zien en die weer in therapie bespreken.



Het laatste half jaar gaat het met Mini niet zo lekker. Thuis niet en ook op de psz niet. Hij is erg agressief, slaat, duwt en bijt andere kindjes, ons en zijn jongere broertje. Hij is erg angstig voor nieuwe dingen en harde geluiden. Hij raakt van slag van veranderingen en kan niet goed met de groep mee komen. Hij is het liefst op zichzelf. We hebben des tijds video home training gehad voor Nano, daaruit bleek dat het aan onze opvoed vaardigheden niet ligt.

Binnenkort gaan we naar de opvoedpoli om te kijken hoe we Mini kunnen helpen weer lekker in zijn vel te komen.



Met mijzelf gaat het momenteel ook wat minder. Ik zit in een terugval van mijn eetstoornis. Iets wat altijd wel bij mij op de achtergrond aanwezig is geweest maar nu in alle heftigheid terug is. Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat het me nu niet lukt om het onder controle te krijgen. Ik heb er gesprekken over met mijn psycholoog en ben gisteren voor het eerst naar een ervaringsdeskundige geweest.



Al met al, genoeg om over te schrijven. Mijn vorige topic was vol. Voor mij is het heel fijn om van me af te schrijven, feedback en steun te krijgen.

Ik hoop dat hier dan ook te kunnen continueren.



Link naar vorig topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Janneke44



Wat goed dat je voor jezelf kiest en lekker even alleen bent en stappen gaat zetten (nog meer)!!!

Niet te hard willen, stap voor stap kom je ook verder.
Estrella's, lees net je laatste post in dit topic.

Heftig, dus nog een belasting waarover je piekert?

Relatietherapie zeker proberen als jij daar voor voelt.

Gaat Maxi daarin mee denk je? Hij is wel nodig om het samen een kans van slagen te geven.

Maarrrrrrr, nogmaals.......vergeet jezelf in de tussentijd niet!



Ik ben vanmiddag een stukje gaan fietsen met kind achterop, hard doorploeteren. Compensatiedrang.
Lieve Estrellas,

Nog even en je grote vent mag hele dagen ergens naartoe waar hij het echt naar zijn zin zal gaan hebben. Waar hij hulp en steun krijgt voor hemzelf. Zodat jij je op die dagen kan focussen zonder schuldgevoel op Nano en zijn ontwikkeling. Ik denk dat de wereld er over een half jaar al heel anders uitziet dan vandaag.

Neem nu dan ook nog geen grote, drastische levensveranderende beslissingen. Een scheiding is niet wat je gezin op dit moment erbij kan hebben ook al denk je misschien dat het beter is. Ik snap wel je speculaties. Als je op eieren moet lopen als Maxi er is en jij je gang kan gaan als hij er niet is, dan snap ik je ontzettend goed. En spui het hier maar gewoon. Ik zou het ook niet leuk vinden om zoiets te horen midden in de nacht. Ik zou gaan twijfelen aan mezelf en alles. Ik zou ook in jouw gedachtenstroom terechtkomen.



Ga voor jezelf dingen doen waar jij je door kunt opladen. Waar jij energie van krijgt om zo'n butnacht weer door te kunnen komen. En wat, dat maakt vrijwel niet uit, als je er maar echt even gelukkig van wordt
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het Doreia, ik hoop echt dat het er over een half jaar heel anders uit ziet.



Een scheiding is wel iets wat steeds vaker door mijn hoofd schiet. Laat het me dan maar alleen doen. Ik red het wel.

Maar ik besef me ook goed dat we gewoon in zwaar water zitten nu. Dat hij aan het werk is met zijn therapie en dat dat natuurlijk niet voor niets is.

Maar door alles mist gewoon de communicatie tussen ons en ik merk zelf dat ik er ook eigenlijk niet de energie voor kan op brengen. En dan krijg ik dit soort gedachten.

Maar ook energie op brengen voor dingen voor mezelf lukt me niet. Ik zou het gewoon niet goed weten waar ik echt blij van word. Wat ik leuk vind voor mij en mij alleen.



Nano had heel goed geslapen vanmiddag en ik was ook in slaap gevallen op de bank. Alleen werd hij met een pokkehumeur wakker.

We hebben geen gezellige middag gehad.



Gelukkig stelde mijn moeder zelf al voor dat het misschien rustiger voor mezelf was als ik met Nano thuis at, dan hoefde ik niet nog een keer op en neer te rijden.

Geen patatjes dus



Fijn dat je lekker gefietst hebt troeteltje, de rede alleen wat minder
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!


Wat ben je veel aan het piekeren, aan het wikken en wegen, en wat veel is het....

Een scheiding is niet ideaal, verre van, maar ik kan me je gedachtes goed voorstellen. Dan die ik het wel zelf...dat is makkelijker dan in discussie gaan. En daarbij met maxi z'n beroep ben je heel vaak alleen geweest natuurlijk.

Geen tips, gewoon een omdat je die veel beter kunt gebruiken dan mijn wijze raad
Alle reacties Link kopieren
Wat lief nut. Knuffels zijn altijd fijn
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Estrella's, ik kan me wel vinden in de post van Doreia.

Ga niet nu, in het heetst van de strijd (lees emoties, gevoelens, wanhoop) keuzes maken die je misschien bij rustiger vaarwater anders zou inzetten.

Je bent nu extra gevoelig voor die zaken. En inderdaad, wat nut zegt...je bent gewend aan veel alleen zijn. Ineens is Maxi er veel en dat kan ook een belasting zijn. Zelfs in relaties waarin geen factoren aanwezig zijn die het leven moeilijker maken.



Er is een topic op dit forum: dingen waar ik heel blij van word. Daarin benoemen mensen de dingen, soms heel klein, die ze blij en gelukkig maken. Lees daar eens mee. Je zult verbaasd zijn hoeveel inspiratie je daar vandaan zou kunnen halen.

Zo las ik daar een tijd geleden dat met begin van de lente veel mensen een bezoekje brengen aan een tuincentrum. Heb ik gedaan. Het idee sprak me aan.

Heb met kind mijn ogen uit gekeken. Er waren vele vele vissoorten die we samen hebben bewonderd.

Het uitje kostte al met al een 45 minuten tijd, een beetje benzine voor de auto en bij het avondeten had kind het nóg over met haar vader hoe leuk die vissen waren. Al die kleuren, al die vormen.



En zo worden er tal van dingen geschreven, alleen al van het lezen fleur je op.
Oh en..........ikzelf heb er ook een voor je.

Ik kocht tijdens een kort vakantietripje waarin ik me heerlijk voelde een speciale kaars. Een kaars met een heerlijke geur. Ik rook diverse kaarsen en besloot dat dat dé kaars zou moeten zijn voor mijn plan.



Ik brand nooit kaarsen voor de sier. Echter deze kaars brand ik op momenten dat ik het moeilijk heb óf op momenten dat ik even helemaal kan ontspannen. En bij die geur die mij dan tegemoet komt denk ik aan die vakantietrip en de reden van het kopen van die kaars.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat topic inderdaad troeteltje. Heb er zelf ook eens geschreven.

Zal er inderdaad eens lezen weer boor inspiratie. Dank je voor je tips.



Nano werd om half 5 wakker en daarna heb ik niet meer geslapen. Nu zit ik toos-kinderloos op de bank. Nano is met de buuf mee. Ik moest hem wat leuks aantrekken en mocht verder niets vragen.

Maar ik heb een vermoeden, 2 jaar geleden heb ik een tuinposter gehad met een mooie foto van Mini. Ik heb Nano vandaag dezelfde kleren aan gedaan



Mini blijft nog een nachtje bij opa en oma slapen.

Ik hoop dat ik vandaag even bij de fysio terecht kan, ik heb nu al een week een zere nek en een paar dagen hoofdpijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ah, wat heb je toch een lieve buuf! Ga nog lekker even in bed liggen, misschien kan je de verloren slaap nog wat inhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een hete douche genomen en hang nu op de bank wat programma's te kijken die ik opgenomen heb.

Om 11 uur kan ik bij de fysio terecht.

Ik kan niet echt ontspannen alleen. Voelt als een soort van spijbelen zo op de bank.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Je voelt onrust in je lichaam denk ik. Toch zo belangrijk om te leren dat jij mag zitten, leunen, hangen.

Nu kan het, dadelijk niet, want dan zijn al je zenuwen nóg alerter als de kinderen er weer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een marteling net bij de fysio. Het leek wel met de naalden die hij in mijn nek zetten alsof hij ook mijn emotie aanprikte. Ik moest gewoon huilen.

Nu voelt alles bont en blauw. Nano ligt net in bed en Mini komt morgen thuis.

Ik ga maar even met een warmte zak in mijn nek een filmpje kijken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Merk dat ik vreselijk in een rotgevoel blijf hangen. Heb een vriend opgebeld, daar ga ik zo even heen met Nano. Nano wilde ook niet slapen tussen de middag en heeft dan ook niet het gezelligste humeur.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik lig in bed, voor mijn doen erg vroeg.

Laat morgen alsjeblieft weer het zonnetje schijnen en ik me beter voelen. Lichamelijk maar vooral geestelijk. Ik wil me niet zo voelen. Zo rot, zo down



Afgelopen nacht voor het eerst sinds tijden een aanval gehad, dat werkt natuurlijk ook niet echt mee in hoe ik me overdag voel.



Ik hoop (ik moet) dat ik mij morgen weer kan herpakken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren


Hè wat balen dat je je zo voelt...

Weet even niks te zeggen.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed wat je met aanval bedoeld. Hyperventilatie of iets te maken met je eetstoornis?

Heeft het bezoekje aan die vriend niet echt geholpen? Vond het juist zo'n goede stap van je om eruit te gaan.

Ik wens je sterkte.

Ik stuur zonnestraaltjes jouw kant op morgen!!! We wonen volgens mij niet erg ver van elkaar dus dat moet lukken

Als je je echt zo blijft voelen dan zou een mail naar je psychologe misschien een optie zijn? Even van je afschrijven en wegsturen.

Slaap lekker Estrellas, je doet zo je best, elke dag maar weer en meer.....
Alle reacties Link kopieren
Epilepsie aanval Minameut.

Hyperventilatie heb ik vandaag overdag last van gehad maar kwam er vrij snel weer uit.



Nee het bezoekje heeft niet veel geholpen. Gebeld om te zeggen dat ik me kut voelde, uitgenodigd op de koffie maar dan vervolgens niets weten te zeggen. Ik klapte gewoon dicht. Maar goed, Nano en ik waren er even uit. Ondertussen had ik de buuf geappt of Nano daar een vorkje mee mocht prikken zodat ik niet hoefde te koken.



Psycholoog zou ik kunnen mailen maar dan bespreken we het toch pas de volgende keer dat we elkaar zien.

Schrijf dan liever hier van mij af
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ook prima altijd!

Ik wist niet dat je epilepsie hebt. Lichte vorm, dus dat je dan even een tel wegvalt (soort absence)?

Maar (en nu hoop ik niet je dag nog meer te verpesten...) dan mag je geen auto rijden.

Clienten van mij tenminste die ervaring. 1 mocht autorijden nadat hij 5 jaar aanvalsvrij was.



Hmmm maak me zorgen om je

Let je goed op jezelf!?

Ik ben morgen jarig, vier het dit jaar niet (geen zin in drukte tijdens mijn eindelijk weekje vakantie en gaan dag erna paar dagen weg). Maar toch zou het stiekem wel leuk zijn om morgen hier een berichtje van je te lezen waaruit blijkt dat je wat meer stabiel voelt. De balans weer op kan pakken en van de zonnestraaltjes kunt genieten...... Doe je het niet voor jezelf, dan voor mij nee geintje maar wel met serieuze ondertoon....!!!

Sowieso ben je een cadeautje hahahaha :-D

Ik duik mijn bed in, sweet dreams!
Alle reacties Link kopieren
Epilepsie heeft natuurlijk ook te maken met prikkels en prikkelverwerking, stress en spanning. Die triggers zijn helaas in voldoende mate aanwezig in jouw leven op dit moment. Zo'n aanval is, hoe rot ook, een logisch gevolg.

Hopelijk slaap je al en kun je deze dag achter je laten. Morgen met frisse moed weer op als dat lukt en maak het jezelf gemakkelijk. Neem hulp aan waar aangeboden en nodig en probeer ook me-time te nemen.

Alle reacties Link kopieren
Minameut, alvast proficiat en een fijne dag morgen.
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd Minameut. En ondanks dat je het niet viert, wens ik je een fijne dag.



Heb inderdaad een lichte vorm, ik omschrijf een aanval altijd dat het is alsof ik kortsluiting voel in mijn hoofd, mijn hoofd krijgt ook de neiging om achterover te slaan, ik ben even gevangen in mijn eigen lichaam, kan bijvoorbeeld niet Maxi waarschuwen als hij naast mij ligt. Totaal geen controle meer.

Gelukkig heb ik nog nooit een aanval overdag gehad en heeft miijn neuroloog ook nooit gezegd dat ik niet mag autorijden.

Triggers zijn inderdaad (over)vermoeidheid en stress.



Vanmiddag ga ik kramen bij mijn vriendin dus ik móét me wel beter voelen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je vroeg Estrellas, kan jij niet slapen of is het Nano die je wakker heeft gemaakt.



Heb jij misschien een vriendin waarmee je er een paar dagen tussenuit kan of waar je kan logeren.

Ik denk echt dat het je goed zal doen om even uit de dagelijkse sleur te zijn. Even weg van alles en iedereen. Even tijd voor jezelf, even bezig zijn met leuke dingen.

Niet dat dat problemen oplost, maar gewoon om even op te laden.

Of zou het lukken om de jongens een weekendje uit logeren te sturen, bijv. Nano naar de buren en Mini naar je ouders. En dan Maxi en jij een nachtje naar een hotelletje, even samen als man en vrouw tijd voor elkaar.

Mocht een nachtje niet lukken ivm oppas, dan misschien een dag samen. Samen naar de sauna of gewoon lekker slenteren door Amsterdam, terrasje, bioscoopje.



Alle reacties Link kopieren
En relatietherapie vind ik nog steeds een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Nano had me wakker gemaakt en daarna kon ik niet meer slapen.



Net lagen we samen in bed en het zonnetje scheen door de luikeb heen, ik heb alle ramen boven open gezet en de bedden afgehaald. Zo benenden even alles open zetten en even lekker door het huis heen. En vast eten koken voor vanavond.

En als Mini terug is, even naar buiten met de jongens.



Ik heb 1 vriendin waar ik heen zou kunnen gaan, die in het zuiden woont. Of naar bonusdochter. Andere vriendinnen zijn (bijna) in hun kraamtijd.

Maar ik ben laatst al een weekendje weg geweest naar het vrijgezellenfeest. En heb voor mijn gevoel nu al even wat oppas verspeeld.

Volgende week wil ik wel even kijken of ik alleen met Maxi weg kan. Naar de bios bijvoorbeeld.

Zaterdag ga ik met een groep meiden naar Amsterdam. Beetje slenteren, terrasjes pakken en het vondelpark in.

Het gaat prachtig weer worden zag ik!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven