Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
@Kaaaaaaaaatje: die pasta met gremolata en rivierkreeftjes die jij postte zou ik graag morgen willen maken, lijkt me lekker. Maar ik heb geen pesto arrabiata in huis en ben er ook niet zo dol op. Hoe zou ik het kunnen vervangen? Of gewoon weglaten?
Alle reacties Link kopieren
Brouwerij was inderdaad leuk,rondleiding niet heel uitgebreid maar goed het houdt ons van de straat.

Vandaag zo'n 40 km gefietst met de eerste helft heerlijk wind mee maar de andere helft viel behoorlijk tegen. Toen ergens wat gedronken en ook nog even op strand uitgewaaid en daarna in een Grieks restaurant gegeten. Eten was ok,niet bijzonder maar wel gewoon lekker.

Nu terug in huisje en verder niks meer vandaag.
Ik at bij vrienden. We aten pad thai. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Gisteravond een nieuwe bistro uitgeprobeerd en het was goed. We namen beiden het 4 gangen verrassingsmenu en omdat we niet konden kiezen tussen vleesch of visch gaf ze ons allebei wat anders zodat we halverwege konden ruilen. Goede oplossing.

Vooraf: gravad lachs, boterzacht met mierikswortelsaus en eendeborstfilet met rode biet saus. Beiden met asperges

Tussen was een geweldige kreeftenbisque

Hoofd: zeebaars met zeekraal en saffraansaus & speenvarken met goede jus, zoete aardappelpuree.

Toe hadden we beiden een kaasplankje.

Het was allemaal biologisch en seizoensgebonden eten en gezellige sfeer. De rekening viel ook zeer mee.



Zometeen sporten. Daarna even asperges halen bij de aspergeboer hier in de buurt en die gaan we vanavond eten op klassieke wijze. Ik bak er nog wat left over aardappels bij.



Flink eind gefietst, Dolf.



Hmmmm, moet ook weer eens pad thai maken. Lekkah.
Alle reacties Link kopieren
Mmh, dat klinkt lekker Koor!

Ik krijg eters vanavond, ga ook asperges halen en nieuwe aardappels en een stukje vis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 29 april 2016 @ 20:18:

@Kaaaaaaaaatje: die pasta met gremolata en rivierkreeftjes die jij postte zou ik graag morgen willen maken, lijkt me lekker. Maar ik heb geen pesto arrabiata in huis en ben er ook niet zo dol op. Hoe zou ik het kunnen vervangen? Of gewoon weglaten?Ik ben dan wel niet Kaaaaaatje, maar maak deze pasta ook vaak. De pesto maakt het wel lekker pittig, dus ik zou iets van rode peper toevoegen en misschien zongedroogde tomaatjes.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Verder . Ik ben weer boven water. Uitgerust en wel na een weekje vrij en, tromgeroffel, een dochter die ineens goed doorslaapt! Zo, dat scheelt!



We aten gisteren spaghetti aglio & olio met spinazie (wilde spinazie van de appie, met wat rucola, venkel en rode ui erdoor) en tomatensalade. Simpel, maar erg lekker. Alleen de tomaten zijn nog vrij smakeloos.

Voor vanavond weet ik het nog niet. Wel staat er nu een bananen-walnotencake in de oven, ruikt al lekker.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Omdat we best een flink broodje vanmiddag hadden vanavond niet uit eten geweest maar ik heb net een snelle pasta met prei en spekjes en een potje saus gemaakt.

Zometeen gaan we nog even klein stukje fietsen.

En morgen weer naar huis.
Oooooooh een dochter die doorslaapt info! Wat een heerlijkheid. Geniet er lekker van!

Dank voor je tip voor de pasta. Zongedroogde tomaatjes lijkt me een prima plan. Rode peper misschien iets té aangezien frut er ook van moet eten.



Vanavond werd het kip yakitori, met veel roerbakgroenten en het laatste beetje zilvervliesrijst-quinoa-spelt van Lassie. De quinoa was al aan het ontkiemen... en nee, hij was níet over datum en in mijn voorraadkast is het ook niet bijzonder vochtig ofzo. Vreemd vond ik het! Het smaakte er niet minder om hoor (lief zag het toen het op z'n bord lag, het waren heel kleine steeltjes).
Alle reacties Link kopieren
Zo onze laatste morgen hier,straks rijden we op tijd weer naar huis.

Fijn om vanavond weer in eigen bed te slapen,minder fijn dat ik dan echt weer aan de studie etc moet en moet nog veel doen..deze dagen waren wel lekker stress-vrij en dat had ik echt even nodig.

Vanavond gooi ik een pizza in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vanmiddag naar een speciaal bier-festival met een aantal vrienden. Weet niet hoe lang we daar blijven en wat we met eten doen. We zien wel. Wel fijn dat het eindelijk lekker weer is.



Info, wat fijn dat de kleine doorslaapt.



Teig, wat gek dat die quinoa is gaan kiemen. Misschien kan je het zelf gaan kweken
Alle reacties Link kopieren
Teig, schijnt heel gezond te zij, gekiemde zaden eten Weet je in elk geval dat het niet met anti-kiemmiddel is behandeld, ook wel weer ok juist. Misschien te licht bewaard?



Ik had gister 4 vrienden over de vloer, was héél gezellig. Ik had asperges gehaald (te duur en niet vers genoeg bij de supermarkt, ik was de groenteboer op de markt misgelopen ) dus niet al teveel gekocht, met een gebakken makreel-filetje, (zelf gefileerd, was weer even inkomen zeg. Ik moet vaker hele vissen kopen) gekookt ei, nieuwe aardappels, gestoofde prei en een sausje van het nat waarin de prei gestoofd had (witte wijn en tijm, gebonden met roux) Was erg lekker. Toe het laatste chocoladebeslag van de veel te grote batch die ik met kerst had gemaakt (en ingevroren) in vormpjes gespoten, kwamen perfect uit de oven (fondants au chocolat)



Nu zit ik heel hard het lekkere weer te negeren omdat ik een lijstje heb van dingen die ik achter de computer moet doen



Oh, ik heb een mail gestuurd over de meet trouwens, volgens mij heb ik iedereen in de lijst, maar laat even weten als je niks hebt gehad.



Vanavond eet ik denk ik gebakken aardappels en sla. Hoewel ik ook nog een paksoi heb liggen die misschien wel op moet..
Alle reacties Link kopieren
Taco's met guacamole en salsa (heerlijk de tijd om 't allemaal zelf te maken) nu al trek in!
Alle reacties Link kopieren
Pannenkoekennnnn! Zo lang geleden. Kreeg gister opeens zo'n trek in pannenkoeken, maar hadden al boodschappen in huis en was te lui om nog naar de supermarkt te gaan. Gelukkig hadden ze bij de Hema mix voor speltpannenkoeken!
Jongens wat een heerlijke dag! Ben heel veel in de tuin geweest, frut natuurlijk ook, lekker ronddarren en spelen. Heb ook nog even wat met plantjes gerommeld enzo. Al doen we niet veel aan de tuin nu, aangezien we over twee maanden al verhuisd zijn.



Vanochtend op de weegschaal gaan staan en dit is geen afval-topic, maar oh boy ik moet echt weer wat kwijt. Dacht het al, want lijf voelde niet lekker en kleding leek strakker te zitten, en inderdaad. Het is weer zover... Goed maaltijden plannen helpt, de vriezer ligt vol met bakjes vega Indiase curry en ovenpasta dus qua gezonde, groenterijke lunch zit ik goed. In de ochtend havermoutpap of magere yoghurt met muesli, en voor tussendoortjes heb ik o.a. vandaag courgettekoekjes gebakken. Toch lekker, ook vullend, maar niet al te ongezond.



Vanavond maak ik de door Kaaaaaaaatje en infojunk al eerder gemaakte pasta met rivierkreeftjes en gremolata. Doe er geen snijbonen bij maar zongedroogde tomaten, spinazie en courgette.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet eens op de weegschaal na de afgelopen dagen Teig, denk dat het ding bezwijkt .

Morgen weer sporten en de hele middag werken dus dat scheelt snaaien en zorgt voor regelmaat. In elk geval de komende 3 dagen want dan weer een dagje vrij en ik denk dat wij naar vrienden die op een camping in de buurt gaan staan gaan fietsen en misschien de bbq aansteken dan.. Het fietsen daar beviel wel, we nemen ons altijd voor om dat thuis ook te gaan doen maar in de praktijk komt dat er niet zo heel vaak van(echte flinke stukken fietsen bedoel ik, ik fiets elke dag naar mijn werk).

Ik zit ook al de hele middag sinds we thuis zijn buiten te lezen, er was voetbal op.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de zon weer schijnt! Wij hebben even lekker buiten gewandeld.



Vrijdag was ik eten met een vriendin in het restaurant waar GB zo lekker gegeten had een aantal weken geleden. We hadden gerookte tonijn, een salade met selderie in ijsvorm, aubergine empanadas, gnocchi met asperges. Allen erg lekker. Daarnaast ook nog sardientjes (niet zo lekker en veel graat erin) en aardappeltjes (erg zout) die ik minder lekker vond.

Gisteren ook weer uit eten. Vooraf dahl met riata en een pittig linzenprutje en daarna springrolls met shii-take en paksoi (en nog wat groenten, weet het niet meer precies) in een lekker kokos/citroengras sausje.



Vanavond eten we pasta met bleekselderij, groene pesto en walnoten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Hebben jullie het topic over MV gezien?

Ik schrok er van,kende haar niet persoonlijk maar hier op deze pijler toch regelmatig contact mee gehad vroeger.



Straks sporten en werken dus ik heb een bakje bolognese uit de diepvries gehaald en kook er zo vast wat pasta bij.
Alle reacties Link kopieren
Nee, Dolf, ik lees bijna nooit andere topics. Watskebeurt en waar staat het dan?



Gister was het meer, wat drinken wij vandaag. Men, wat was het gezellig. Heerlijke biertjes geproefd, plankjes met charcuterie en natuurlijk het zonnetje. Had wel een rood nekje gisteravond. We hebben daarna nog een heerlijke black angus burger met friet in de schil gegeten.



Vandaag ook weer balansen Werk tot 12 uur thuis en dan wat afspraken op kantoor. Vanavond yoga en daarvoor eet ik alleen wat yoghurt met fruit en zelfgemaakte granola.



Ik heb je meet-mail gehad, Moos en I'm in! Leuk
Alle reacties Link kopieren
Bij Overig Koor. MV is overleden...





Ik maakte net de fout door op de weegschaal te gaan staan. Grote shock..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat meen je niet???!! Dat is heftig. Ik ga even kijken. Dank voor het melden.



Ai, die weegschaal. Laat het niet je dag verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik laat mijn dag niet verpesten maar wel weer even pas op de plaats,niet dat ik ga lijnen maar wel even niet meer gedachteloos alles naar binnen proppen...
Eergisteren maakte ik een courgette tian. Gisteren kookte Brown Bloemkool risotto met pangrattato.
Alle reacties Link kopieren
Hi, hier een druk weekend gehad. Vrijdag ging mijn moeder met pensioen. Gelunched met al haar collega's en ons gezien en daarna gegeten met haar directe collega's bij ons thuis. Mijn moeder had het nog wel even moeilijk dat ze nu niet meer hoeft te werken, snapte ik, want ze bleek heel gezellige collega's te hebben. Buffet door de zelfde leverancier als bij het pensioen van mijn vader en dat was opnieuw best prima, maar wel wat weinig groente.



Zaterdag lag ik er helemaal af, vriend had geen zin in boodschappen doen dus dat werd Sushi.



Gisteren waren mijn schoonouders hier om klusjes te doen, die gingen voor het eten weer weg en mijn vriend ging toen richting Schiphol voor zijn werk dus ik heb een &Samhoud kant en klare maaltijd gehaald. Was wel prima. Daarna bananenijs zonder ijsmachine gemaakt. Dat was wel okay.



Vanavond komt er een vriendin eten. Ga zo bedenken wat ik ga maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het topic over MV inderdaad. Volgens mij heeft ze jaren geleden ook af en toe meegeschreven in dit topic. Ik kende haar niet persoonlijk maar het is altijd naar dit soort dingen te lezen.



Zojuist naar yoga geweest, een heel actieve les. Was flink zweten.

Vanmiddag onze koffer pakken, morgen heel vroeg vertrekken we naar Portugal.



Ik zag de mail over de meet. Ik heb niets in mijn agenda staan op die datum dus ga ervan uit dat ik erbij ben. Leuk!



Vanavond eten we rijst met broccoli en paddestoelen in een kokossausje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven