Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!



Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 02 mei 2016 @ 09:48:

Hahaha sorry Yasmijn maar ik zie het zo voor me

Achteraf was het lachen geblazen maar toen het gebeurde......



Ik zie mijn man nog zo in zijn onderbroek die taxi instappen!

En als je dan zo bij het hotel aankomt, kijken ze ook raar, ik in een tent en hij in onderbroek.

Receptioniste kwam er aanrennen en vroeg wat er gebeurd was, ik kon door de schok nog niet veel uitbrengen, man vertelde dat ik 'ziek' was geworden.

Ooo, of ik naar het hospital moest!

Welnee, ik heb een douche nodig en schone kleren en imodium



Sindsdien ga ik nooit meer op tripjes in de tropen zonder vochtige doekjes op zak.

En een doek om om te slaan, mocht er wat gebeuren, die je over je bikini draagt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 02 mei 2016 @ 09:54:



Ja, zo was het

Alles komt goed, alleen de rest niet




Sorry Yasmijn, dit verhaal is té grappig!!
Alle reacties Link kopieren
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat zul je je opgelaten hebben gevoeld maar het is ook wel hilarisch!
Alle reacties Link kopieren
Heel opgelaten
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 02 mei 2016 @ 01:04:

[...]





Heb je dat van henzelf of op een boekingssite? Als het bijv Booking.com is dan zegt het niet zoveel, sommige hotels stellen hun kamers daar pas later beschikbaar, of maar een beperkt deel. Bel ze even of stuur rechtstreeks een mail, dat werkt beter.Ik heb gekeken via Agoda. Trivago en booking. Heb ze idd even mail gestuurd. Ze hebben best veel kamer soorten. Even afwachten op antwoord
Alle reacties Link kopieren


Oh Yasmijn, sorry, maar ik moet zo hard lachen!
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 02 mei 2016 @ 17:00:

[...]





Ik heb gekeken via Agoda. Trivago en booking. Heb ze idd even mail gestuurd. Ze hebben best veel kamer soorten. Even afwachten op antwoord





via hen heb ik keuze uit regular/premier fan of of vip AC...



roomrates zitten rond de 50/60 per nacht .. vind ik netjes gezien hoogseizoen en ontbijt.



Zit er veel verschil in de kamers ? We hebben , van wat we tot nu hebben uitgezocht, alleen maar kamers met een ventilator en geen AC.. hier dus wel een keuze.. Hoe beviel het jullie ?
Zoonlief wil graag half juli voor 6 tot 8 weken naar Thailand, waar z'n vriendin op dit moment een half jaar stage loopt.

Moet hij nu, als hij een vliegticket van zeg 12 juni heen en 24 juli terug heeft, een visum aanschaffen?

Of is na 29 dagen een bezoek aan Laos brengen en weer terug Thailand in ook een goede optie?



We kwamen er samen niet aan uit, dus ik dacht: dat weten ze hier vàst wel...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou kunnen. Hij krijgt bij aankomst een entry stamp van een maand, dus tot 11 juli. Als hij dan naar Laos gaat over land krijgt hij een entry stamp van 2 weken. Tot 24 juli dus. Maar dat is wel erg kiele kiele. Als hij gaat vliegen krijgt hij weer een maand. Hij kan ook gewoon in Thailand zijn verblijf met een maand verlengen bij elk immigratie kantoor voor 2000 baht. Da's een stuk simpeler! (Of van te voren een visum nemen voor 2 maanden, dan hoeft hij helemaal niets te doen, nog simpeler!)
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid:



Aankomst per vliegtuig: 30 dagen stempel, mogelijlheid in Thailand te verlengen met een maand. Bij deze moet je bij vertrek in NL een retourdatum kunnen laten zien. (Mij nog nooit overkomen trouwens)



Aankomst over land: 14 dagen stempel.



Visum: 60 dagen geldig vanaf datum aankomst Thailand, mogelijkheid in Thailand te verlengen met een maand.
Alle reacties Link kopieren
Halloooo, gisteravond terug gekomen van Thailand en wat hebben we het heerlijk gehad. Op Koh tao uiteindelijk gedoken bij Master Divers, die ook heel leuk snorkelen en bubble-maker voor de kinderen hebben geregeld! Inderdaad nog gelunched bij Coconut Monkey. En wat een heerlijk relaxte sfeer op Koh Tao!



Voor poldervrouw, ons schema was als volgt:

Vrijdagmiddag aankomst op Bangkok. Ruim uur met taxi naar hotel Lamphu tree, 's avonds eten in Bangkok

Zaterdag: grand palace en de liggende boeddha

Zondag: fietstocht met Co van Kessel, de tocht van 9 uur, echt een supertocht en aanrader.

Maandag: beetje zwemmen bij hotel (op verzoek van de kinderen), nog even met boot op het water en 's avonds de nachttrein naar Surat Thani.

Dinsdag: aankomst Surat Thani, opgepikt door organisatie van Elephant Hill en naar park gebracht (ruim anderhalf uur rijden)

Middag: olifanten wassen/voeren etc (hoef je dus niet voor naar Chiang Mai!)

Woensdag: lokale markt, met longtail naar rainforest camp

Middag: jungle wandeling naar grot met vleermuizen

Donderdag: kanoen met gids bij rainforest camp, apen spotten

Middag: relaxen :-) En nog meer kanoen

Vrijdagochtend: kanoen met gids, middag reizen naar Suratthani (3 kwartier boot, anderhalf uur auto). Overnacht in Suratthani

Zaterdag: reizen naar Koh Tao (1,5 uur bus en 3 uur boot)

Zondag, maandag, dinsdag, woensdag op Koh Tao snorkelen en duiken

Donderdagmiddag boot naar Chumphon, vliegen naar Bangkok, taxi naar hotel. Om 2 uur vertrokken uit hotel, om 22 uur waren we in hotel.

Vrijdag nog hele dag Bangkok; korte fietstocht gedaan, golden mountain tempel en china town

Zaterdag terug gevlogen naar Nederland.



Wij hadden bijna alles al geboekt in Nederland omdat we niet met kleine kinderen wilden zoeken naar hotels enzo, maar achteraf ws dat echt niet nodig geweest. Een globaal schema met hotels opstellen en ter plekke of een dag van tevoren reserveren is prima en dan ben je veel flexibeler (wat iedereen hier dus ook zegt). Vanwege tijdgebrek hebben wij niet river kwai gedaan, dat ging echt niet in 2 weken. En Chiang mai wilden wij alleen voor de olifanten, dus die olifanten hebben we in Khao Sok gezocht. Elephant hill was echt een heel goede organisatie!



Verder hebben wij overnacht in Suratthani na Kha Sok, maar achteraf hadden we liever meteen doorgereisd naar Koh samui en daar een nacht gedaan. Suratthani is echt niets aan, kun je prima overslaan.



En tip voor poldervrouw: houdt er in Bangkok (en ook wel andere plekken) rekening mee dat je belazerd wordt en dat je goed moet onderhandelen over prijzen van tuktuk. Taxi-meter moet de prijs van de meter opnemen, maar vaak moet je 50 baht extra betalen voor service (oid). Ze proberen hier altijd 100 van te maken bijvoorbeeld. En de tuktuks in Bangkok vragen waar je heen moet (bijvoorbeeld Grand palace) en dan zeggen ze dat het dicht is en zij je wel eerst naar een andere tempel willen brengen en dan naar Grand Palace. Naar die eerste tempel is dan 10 baht, maar om terug te komen betaal je veel meer. En natuurlijk is het Grand Palace helemaal niet dicht. Ook wordt je halverwege de rit een winkel in gedirigeerd of een in plaats van bij de markt bij een bevriend restaurant afgezet. Als je er op voorbereid bent, kun je er beter mee omgaan is onze ervaring :-)



Wij vonden het een topvakantie! Jammer dat we weer terug zijn ,maar gelukkig is het hier nu ook mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Marije dank je voor je schema. Klinkt als heerlijke reis !



Wij zitten wel jn super hoogseizoen straks (kerst) Intussen hebben we bekeken dat we alleen maar koh lanta reserveren. De rest ervoor niet idd. Dat moet wel lukken



Bangkok had ik idd gelezen ober de praktijken die je noemt Dus zullen we zeker op letten. Wij gaan fietsen met colours of Bangkok. Vergelijkbaar ;) We moeten nog even dingen op rij zetten wat we willen zien daar. Hoe beviel lamphu house hotel ?



Was elephant Hill met die Mahmouds ?



Ze heeft nog een andere gevonden die kleinschaliger is dan elephant nature. Weet even niet waar etc. Maar iig kleinschaliger



Gelukkig heb je mooi weer hier om te acclamatiseren
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in Lamphu tree hotel, geen idee of dat dezelfde is als jij noemt? Beviel heel erg goed, is goed gelegen bij toeristische dingen en tegelijk erg rustig door dat het aan een zijstraatje ligt. Mooie nette kamers die goed schoon worden gehouden en een heerlijk zwembad om af te koelen.



Elephant hill is idd met Mahmouds, je rijdt dus niet zelf op de olifant, maar mag ze wassen en eten geven. Ik wilde geen organisatie waarbij je op de olifant rijdt omdat dit helemaal niet goed voor ze schijnt te zijn. Met de trekking die wij hadden gekozen sliep je 2 nachten in het Rainforest camp, dat ligt op het stuwmeer, helemaal verlaten. Echt schitterend is dat, daar voel je je alleen op de wereld. Eten en drinken is inbegrepen en het eten was echt lekker.



Gelukkig hier idd ook goed weer, anders was het wel erg koud geweest. Heb wel wat last van jet lag
Wij hadden in Bangkok een hotel aan de skytrain geboekt. Met de skytrain sta je binnen mum van tijd overal. Elke 3 minuten komt er een en het kost je amper geld on te gebruiken. Zo omzeilden wij de tuctuc's eigenlijk een beetje. En het is nog sneller ook! Want je gaat dus bovengronds op de rails. Wij zaten in hope land ressorts en stonden vanaf vliegveld binnen 30 minuten bij ons hotel, ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen in BKK met de boot.

1x een tuktuk en dat was de laatste keer en inderdaad bij taxi's voet bij stuk houden dat ze de meter aan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in Bkk nooit met de tuktuk, lijkt me geen pretje om in de uitlaatgassen te zitten met zo'n ding. Meestal ga ik met de boot en daarna skytrain/metro of met de stadsbus. Heel soms taxi, maar dat is eigenlijk alleen van en naar het vliegveld.

Klinkt als een leuke vakantie Marije!
Alle reacties Link kopieren
De grote hitte duurt nog voort in Thailand, maar toch wordt er gewaarschuwd voor storm voor het noorden en noordoosten van Thailand. De eerste stormen hebben Udon Thani al getroffen met hagelbuien en windvlagen.



Het weer kan in een paar uur tijd zomaar om slaan en een totaal ander Thailand laten zien dan wat we op deze tijd van het jaar gewend zijn. Het is mooi en angstaanjagend tegelijkertijd. Mocht je in zo’n bui terecht komen, zoek dan snel een schuilplaats. Het is gevaarlijk om de strijd met het natuurgeweld aan te gaan.





Het goede nieuws van de stormen zijn misschien de vooruitzichten dat ze een flinke druppel laten vallen in de droogstaande bassin waarin drinkwater wordt opgevangen.



Spotten met dit soort natuurgeweld is nooit verstandig. Er kunnen flinke hagelstenen vallen. Sterke windvlagen blazen over het land en vinden vooral de grote reclameborden leuk speelgoed. Maar als het losschiet…



Een fris windje is natuurlijk lekker wanneer het al lang warm is. Maar tijdens zo’n storm kan de temperatuur met vijftien tot twintig graden zakken.



Het gebied waar voor de stormwaarschuwingen gelden loopt van Chiang Rai tot Udon Thani en Buriram en Siskaket in het zuiden
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:MarijeMarije schreef op 08 mei 2016 @ 21:06:

Wij zaten in Lamphu tree hotel, geen idee of dat dezelfde is als jij noemt? Beviel heel erg goed, is goed gelegen bij toeristische dingen en tegelijk erg rustig door dat het aan een zijstraatje ligt. Mooie nette kamers die goed schoon worden gehouden en een heerlijk zwembad om af te koelen.



Elephant hill is idd met Mahmouds, je rijdt dus niet zelf op de olifant, maar mag ze wassen en eten geven. Ik wilde geen organisatie waarbij je op de olifant rijdt omdat dit helemaal niet goed voor ze schijnt te zijn. Met de trekking die wij hadden gekozen sliep je 2 nachten in het Rainforest camp, dat ligt op het stuwmeer, helemaal verlaten. Echt schitterend is dat, daar voel je je alleen op de wereld. Eten en drinken is inbegrepen en het eten was echt lekker.



Gelukkig hier idd ook goed weer, anders was het wel erg koud geweest. Heb wel wat last van jet lag





Klinkt idd als zelfde hotel



Wij willen absoluut niet rijden op olifant hoor. Maar die Mahmoud versie is vergelijkbaar met die in chiang mai. Jullie jungle trek klinkt ook goed
In januari naar Thailand, dat is wel goed te doen toch qua tijd van het jaar? Ik wil mezelf als beloning na een fikse werkopdracht dan een week of 5/6 rondtrippen in Thailand cadeau doen! Tips zijn welkom, ik wil maar kort in de stad zijn en lekker de natuur in, mooie plekjes zien. Geen Party plekken, maar waar wel een klein beetje levendigheid en wat mensen & barretjes e.d. En plekjes leuk voor een reiziger alleen. Ik ga ook lekker even inlezen hier.
Alle reacties Link kopieren
Januari is perfect.

Veel plezier met inlezen! Je komt tig goede en leuke tips tegen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Yasmijn dat jij de katten van Mylene Valerie in huis neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven