Relatie vader oppaskindje

29-04-2016 12:31 956 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben 19 en pas regelmatig op bij een gezin met 2 jonge kids, aangezien beide ouders een drukke baan hebben. Ik blijf dan ook af en toe slapen omdat ze pas laat thuis zijn. Zo ook vorige week. Ik lag al een aantal uren te slapen toen de vader van de kids thuis kwam. Plotseling kwam hij mijn kamer binnen en ging naast me liggen! Ik schrok me rot, hierdoor wist ik niet wat ik moest doen, dus besloot net te doen of ik nog sliep. Daarna begon hij me te strelen en te betasten, hierdoor raakte ik opgewonden en uiteindelijk hebben we het gedaan. Hij is echter 15 jaar ouder. De volgende ochtend heb ik hem niet meer gezien. Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Besef eigenlijk nu pas wat er is gebeurd...
Alle reacties Link kopieren
Na alle reacties gelezen te hebben de afgelopen dagen zou ik graag ook een reactie willen geven. Niet omdat ik het beter denk te weten dan iedereen die een reactie gegeven heeft, maar omdat er in het hele verhaal wat parallellen zitten die ik herken.



Ik ben een vader van 4 kinderen, ben 35 jaar. 2 van onze kinderen zijn zorgenkinderen: dochter (7) heeft een verstandelijke beperking, zoon (9) heeft een afwijking in het autistische spectrum. Ik heb een drukke baan, mijn vrouw is recent gestopt met (betaald) werken om de kinderen de aandacht te kunnen geven die ze nodig hebben. En die aandacht hebben ze nodig. Ook de kinderen die 'normaal' zijn, want die krijgen er hoe dan ook wat van mee.



Goede oppas krijgen is echt lastig. Onbetaalbaar voor dit soort kinderen. Ik ben dan ook heel blij om een vaste oppas te hebben voor de momenten dat mijn vrouw en ik heel even tijd voor elkaar hebben. En dat is geen 4 dagen per week.



Ik kan me als man en vader echt voorstellen dat mijn oog op de jonge oppas zou vallen. (alarm 1!) Ik kan me echt voorstellen dat ik gezellig zou praten met haar, los van het zakelijke (alarm 2). Ik kan me nog net voorstellen dat ik haar zou aanraken, quasi joviaal even haar arm oid (alarm 3). Maar zover gaan dat ik terwijl ze ligt te slapen naar haar toe zou lopen (alarm 4, 5 en 6), haar zou strelen (alarm 7, 8 en 9), haar eerste moment van afwijzing zou negeren (alarm 10 tm 20) en daarna ook nog seks met haar zou hebben, dat gaat echt alle grenzen over. Ik zou me verrot voelen, een verrader. Alle alarmsignalen negerend. Het is niet normaal. Het is totaal grensoverschrijdend.



Hoe lekker/fijn het moment zelf ook zou zijn, daarna zou ik iedere keer als ik haar zou zien alleen maar aan de seks kunnen denken. En alles in het werk stellen om het te verbloemen, om het te negeren, om te doen alsof er niets gebeurd is. Maar als de gelegenheid er weer zou zijn, zou ik het dan toch weer doen. De drempel is nu eenmaal gepasseerd, dus een tweede en volgende keer zou nog makkelijker worden. En zo'n slot op de deur is maar schijnveiligheid, want die zou ik met wat mooie woorden toch open krijgen.



Ik kan me het gebeurde levendig voorstellen. Maar ik zal er alles, alles aan doen als vader en echtgenoot om dit in mijn gezin te voorkomen.



Rosa, alsjeblieft: niet meer oppassen daar. Als je iets voor de kinderen wil doen: help het gezin met zoeken naar een goede vervanger voor je. Maar ga er niet mee door. En daarnaast: voor het gezin is het een drama als je weggaat, maar dat is niet, niet jouw probleem. Je mag het moeilijk vinden, maar het is het probleem van de vader.



Sterkte en wijsheid gewenst.
quote:pejeka schreef op 01 mei 2016 @ 18:09:

Wat me een beetje verwart aan dit topic, is dat men blijkbaar niet meer weet op welke leeftijd iemand een weerloos kind is en op welke leeftijd niet.



In vele topics zie je dat ouders het helemaal normaal vinden dat hun 15- en 16-jarigen tot in de vroege uurtjes gaan stappen, want tja, ze zijn toch zo goed als volwassen en je kan ze niet tegenhouden en het hoort erbij en het zijn geen kinderen meer. Nou prima.



En dan hebben we het nu over een 19-jarige die shit heeft gebouwd met haar eigen volledige instemming, en dan is ze opeens nog een kwetsbaar onwetend kind dat slachtoffer is van die man en dat misbruikt is eigenlijk.



Tja, wat willen we nou? Dat kinderen met 15/16 al oud genoeg zijn om tot 3 uur in de nacht over straat te zwerven, of dat 19-jarigen nog onschuldige bloemetjes zijn die beschermd moeten worden?Dat verschilt per 15-, 16-, 17- etc-jarige. Denk ik zomaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 01 mei 2016 @ 14:54:

Bij misbruik kan je een melding maken. Hij is tenslotte haar werkgever, en dit is grensoverschrijdend gedrag. Zo kan je het ook opvatten.In feite is hij niet haar werkgever, maar is ze zzp'er en is hij een opdrachtgever.
quote:Libra1990 schreef op 01 mei 2016 @ 15:47:

[...]





En zo onstaan vaak de jarenlange misbruik situaties Swifty. Jammer die laatste retorische vraag van je.Niet retorisch bedoelt, je vertelde dat je ervaring hier mee had vanwege een vriendin, wellicht dat jij weet hoe TO hier uit los kan komen. Tot nu toe is niemand tot haar doorgedrongen.
Alle reacties Link kopieren
Had iets langs voor je geschreven waar je denk ik wel wat aan hebt, alleen beetje heel erg persoonlijk door persoonlijke ervaringen. Maar kan je niets prive sturen.
Ramon, ouwe hengelaar. Je bent wel snel van PB's willen he?
quote:swifty schreef op 02 mei 2016 @ 01:05:

[...]





Niet retorisch bedoelt, je vertelde dat je ervaring hier mee had vanwege een vriendin, wellicht dat jij weet hoe TO hier uit los kan komen. Tot nu toe is niemand tot haar doorgedrongen.



Ah sorry, dan begreep ik dat verkeerd. Ik kan haar denk ik niet op andere gedachten brengen. Gezien de vele veroordelende, beschuldigende en harde reacties denk ik niet dat TO nog openstaat voor input van wie dan ook, zeker niet op dit forum. En sowieso horen mensen alleen wat ze willen horen, dus als zij zich op dit moment vastpint aan het idee dat ze niet kan stoppen met oppassen daar, dan is dat helaas zo. Wat de consequenties zullen zijn van die keuze, komt ze vanzelf achter en het is aan haar hoe ze daarmee omgaat.



Ik hoop oprecht dat TO zich daadwerkelijk niet misbruikt voelt en dat ze weloverwogen beslissingen gaat nemen.
quote:VaderVan4 schreef op 01 mei 2016 @ 19:29:

Na alle reacties gelezen te hebben de afgelopen dagen zou ik graag ook een reactie willen geven. Niet omdat ik het beter denk te weten dan iedereen die een reactie gegeven heeft, maar omdat er in het hele verhaal wat parallellen zitten die ik herken.



Ik ben een vader van 4 kinderen, ben 35 jaar. 2 van onze kinderen zijn zorgenkinderen: dochter (7) heeft een verstandelijke beperking, zoon (9) heeft een afwijking in het autistische spectrum. Ik heb een drukke baan, mijn vrouw is recent gestopt met (betaald) werken om de kinderen de aandacht te kunnen geven die ze nodig hebben. En die aandacht hebben ze nodig. Ook de kinderen die 'normaal' zijn, want die krijgen er hoe dan ook wat van mee.



Goede oppas krijgen is echt lastig. Onbetaalbaar voor dit soort kinderen. Ik ben dan ook heel blij om een vaste oppas te hebben voor de momenten dat mijn vrouw en ik heel even tijd voor elkaar hebben. En dat is geen 4 dagen per week.



Ik kan me als man en vader echt voorstellen dat mijn oog op de jonge oppas zou vallen. (alarm 1!) Ik kan me echt voorstellen dat ik gezellig zou praten met haar, los van het zakelijke (alarm 2). Ik kan me nog net voorstellen dat ik haar zou aanraken, quasi joviaal even haar arm oid (alarm 3). Maar zover gaan dat ik terwijl ze ligt te slapen naar haar toe zou lopen (alarm 4, 5 en 6), haar zou strelen (alarm 7, 8 en 9), haar eerste moment van afwijzing zou negeren (alarm 10 tm 20) en daarna ook nog seks met haar zou hebben, dat gaat echt alle grenzen over. Ik zou me verrot voelen, een verrader. Alle alarmsignalen negerend. Het is niet normaal. Het is totaal grensoverschrijdend.



Hoe lekker/fijn het moment zelf ook zou zijn, daarna zou ik iedere keer als ik haar zou zien alleen maar aan de seks kunnen denken. En alles in het werk stellen om het te verbloemen, om het te negeren, om te doen alsof er niets gebeurd is. Maar als de gelegenheid er weer zou zijn, zou ik het dan toch weer doen. De drempel is nu eenmaal gepasseerd, dus een tweede en volgende keer zou nog makkelijker worden. En zo'n slot op de deur is maar schijnveiligheid, want die zou ik met wat mooie woorden toch open krijgen.



Ik kan me het gebeurde levendig voorstellen. Maar ik zal er alles, alles aan doen als vader en echtgenoot om dit in mijn gezin te voorkomen.



Rosa, alsjeblieft: niet meer oppassen daar. Als je iets voor de kinderen wil doen: help het gezin met zoeken naar een goede vervanger voor je. Maar ga er niet mee door. En daarnaast: voor het gezin is het een drama als je weggaat, maar dat is niet, niet jouw probleem. Je mag het moeilijk vinden, maar het is het probleem van de vader.



Sterkte en wijsheid gewenst.



Dit vind ik een waardevolle reactie! Bedankt voor je inzichten, VaderVan4.



Hopelijk kan TO hier iets mee.
To vond het spannend en niet onplezierig, de seks. Denk dat het nu wel duidelijk is dat er geen dwang was.
Alle reacties Link kopieren
Hierbij wil ik nog even laten weten dat het oppassen gisteren en vandaag prima ging. Juist doordat we het uitgepraat hadden vooraf, was er geen spanning tussen ons. Ik ben dus blij met mijn keuze om te blijven en ook met het gesprek wat we hebben gehad.
Fijn Rosa, ik hoop voor je dat het zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosa97 schreef op 03 mei 2016 @ 21:31:

Hierbij wil ik nog even laten weten dat het oppassen gisteren en vandaag prima ging. Juist doordat we het uitgepraat hadden vooraf, was er geen spanning tussen ons. Ik ben dus blij met mijn keuze om te blijven en ook met het gesprek wat we hebben gehad.Goh wat fijn dat jullie het hebben uitgepraat. Nou vertel eens hoe: hoe reageerde zijn vrouw? En heeft zij ook ervoor kunnen kiezen of jij wel of niet in haar huis bij haar man en kinderen mag blijven?
quote:Rosa97 schreef op 03 mei 2016 @ 21:31:

Hierbij wil ik nog even laten weten dat het oppassen gisteren en vandaag prima ging. Juist doordat we het uitgepraat hadden vooraf, was er geen spanning tussen ons. Ik ben dus blij met mijn keuze om te blijven en ook met het gesprek wat we hebben gehad.Fijn dat jullie het als volwassenen hebben kunnen 'oplossen'. Ik neem aan dat jullie afgesproken hebben om dit never never never nooit niet meer te laten gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk Amand!



Wel opvallend dat er nu niemand reageert, is blijkbaar niet interessant als het goed gaat.
quote:Rosa97 schreef op 03 mei 2016 @ 22:22:

Natuurlijk Amand!



Wel opvallend dat er nu niemand reageert, is blijkbaar niet interessant als het goed gaat.Niet iedereen is altijd online als jij reageert kapsonesmens...
quote:Wageningen1985 schreef op 03 mei 2016 @ 22:33:

[...]



Niet iedereen is altijd online als jij reageert kapsonesmens...Dusss...
quote:Rosa97 schreef op 03 mei 2016 @ 22:22:

Natuurlijk Amand!



Wel opvallend dat er nu niemand reageert, is blijkbaar niet interessant als het goed gaat.Ik heb je topic nooit interessant gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defrona schreef op 03 mei 2016 @ 21:42:

[...]





Goh wat fijn dat jullie het hebben uitgepraat. Nou vertel eens hoe: hoe reageerde zijn vrouw? En heeft zij ook ervoor kunnen kiezen of jij wel of niet in haar huis bij haar man en kinderen mag blijven?quote:Wageningen1985 schreef op 03 mei 2016 @ 22:33:

[...]



Niet iedereen is altijd online als jij reageert kapsonesmens...









quote:Rosa97 schreef op 03 mei 2016 @ 22:22:

Natuurlijk Amand!



Wel opvallend dat er nu niemand reageert, is blijkbaar niet interessant als het goed gaat.



heb je het niet gehoord !!! je topic staat niet meer op nummer 1 maar dat is die van de radio dj die toevallig slachtoffer is geworden van iemand die vreemd is gegaan !!





maar goed inderdaad fijn dat jullie het samen hebben opgelost, het is ook wel makkelijk he oppassen op 2 kinderen en dat dan goed gaan en neem aan dat vader er niet bij is als de oppas oppast...



maar kind als jij denkt dat dit de oplossing is mooi toch !!



ga niet huilie doen straks als je op straat word gegooid door je werkgeefster he of als je werkgever je weer bezoekt in je slaap
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Yenthe79 schreef op 03 mei 2016 @ 22:37:

[...]





Dusss...Dat toontje van toer als iemand ook maar een greintje kritiek heeft zo onbeleefd dan vraag je erom.
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 03 mei 2016 @ 22:41:

[...]





Ik heb je topic nooit interessant gevonden.Waarom ben je er dan weer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosa97 schreef op 03 mei 2016 @ 22:58:

[...]





Waarom ben je er dan weer?kijk wijsneus als je op een topic heb gereageerd blijft dat staan tussen je laatste reacties en als dan iemand wat post ga je misschien kijken.. soms niet eens uit interesse maar uit een gewoonte...althans ik wel...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit alleen maar goed kan blijven gaan zo lang niemand (maar dan ook echt helemaal niemand) ooit nog over dit voorval begint (of er op voortborduurt).



Hoe hoog schat je die kans in?
Alle reacties Link kopieren
@mamsvan; ja ik heb het gehoord. Dat verhaal van Mattie is idd super triest, maar de reacties daarop nog triester.
Ik denk dat sex hebben met de vader van je oppaskinderen nog triester is.
quote:Rosa97 schreef op 03 mei 2016 @ 22:22:

Natuurlijk Amand!



Wel opvallend dat er nu niemand reageert, is blijkbaar niet interessant als het goed gaat.Je weet zelf toch ook wel dat dit geen blijvende oplossing is. Of het komt uit of zijn vrouw betrapt je in een acrobatisch standje waarbij haar man je ondersteund.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven