Bevalling blunders

07-10-2015 10:54 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Misschien bestaat een topic als dit al, maar ik kan hem niet vinden. Ik ben inmiddels zwanger van mijn tweede kindje en nou lijkt het me heel leuk om goede bevallingsverhalen te lezen. Geen horror verhalen maar juist van die mooie anekdotes die op het moment zelf misschien niet leuk zijn, maar achteraf best wel grappig blijken!



Om de spits af te bijten, ik heb er al een aantal verzameld van vriendinnen:



Vriendin A wist het geslacht van hun kindje niet. Na 8 cm ontsluiting was er een wisseling van de wacht in het ziekenhuis. En de nieuwe verloskundige zei bij binnenkomst: zooo, jullie dochter is al een aardig eind op weg zie ik!



Vriendin B wilde graag thuis bevallen, maar na uren weeen bleef ze maar op 2 cm zitten. Toch maar naar het ziekenhuis. Vriendlief was zo zenuwachtig dat hij te hard wegreed en veel te hard over de hobbel aan het einde van de straat scheurde (AU!) eenmaal in het ziekenhuis aangekomen bleek ze volledige ontsluiting te hebben! Lang leven de hobbel!



En de laatste die ik weet..



Na een tijdlang weeen werd vriendlief van mijn mede zwangerschapscursusist er niet relaxter op. Omdat ze zo gek werd van zijn (natuurlijk goedbedoelde) hulp vroeg ze hem ananas te maken voor haar. Niet dat ze ook maar iets wilde eten, maar met een verse ananas snijden was hij tenminste even een kwartiertje bezig zonder dat hij zenuwachtig om haar heen dartelde.



Ik word er vrolijk van ben benieuwd of jullie ook goede anekdotes hebben!
Hier vorige week bevallen. Moest vanwege de overdracht in het ziekenhuis al een half uur de persweeen tegenhouden. Toen de nieuwe ploeg binnenkwam, opperde de verloskundige of mijn man niet eerst nog een broodje kaas wilde eten voor we aan de persfase zouden beginnen. Ik: 'Mijn bekken breekt zometeen in tweeën, ik ga toch echt nú persen...!'



Verder heb ik een prima bevalling gehad hoor
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren bevallen. Had om pijnstilling gevraagd, maar het ging allemaal wat snel, dus daar was geen tijd meer voor.

Tijdens het persen moest ik wel toch een aantal keer opmerken dat het wel erg pijn deed hoor! (Arts: 'even wegzuchten hoor', ik: 'maar het doet zo'n pijn!')

Vraag me af wat je als arts dan denkt, eh, duh!
Alle reacties Link kopieren
quote:laurabb schreef op 05 april 2016 @ 22:29:

Hier vorige week bevallen. Moest vanwege de overdracht in het ziekenhuis al een half uur de persweeen tegenhouden. Toen de nieuwe ploeg binnenkwam, opperde de verloskundige of mijn man niet eerst nog een broodje kaas wilde eten voor we aan de persfase zouden beginnen. Ik: 'Mijn bekken breekt zometeen in tweeën, ik ga toch echt nú persen...!'



Verder heb ik een prima bevalling gehad hoor Ik vind dat je het nog heel netjes hebt gehouden. Is ze nou gek om zich bezig te houden met broodjes kaas!? Hier zou ik zonder in bevallingstoestand te zijn al veel onaardiger op reageren dan jij. Zonder schaamte ook.
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 01 mei 2016 @ 18:58:

[...]





Ik vind dat je het nog heel netjes hebt gehouden. Is ze nou gek om zich bezig te houden met broodjes kaas!? Hier zou ik zonder in bevallingstoestand te zijn al veel onaardiger op reageren dan jij. Zonder schaamte ook.Ik vond zelf ook wel dat ik een lintje verdiende
Mijn man ging de navelstreng doorknippen, toen hij dat deed vloog er volgens hem een stukje gelei achtig iets eruit in het haar van een vriendin die er was haha
quote:Damselindistress schreef op 03 januari 2016 @ 23:35:

Man en ik hadden voor de geboorte van onze jongste blijkbaar te weinig vagina's gezien. Jongste is met 36 weken geboren en moest in de couveuse. Man en ik waren haar aan het bewonderen en na het bekijken van haar vagina vroegen wij de kinderarts wanneer de schaamlippen verder gingen groeien . Tot nu toe kende ik enkel de gesloten variant en man ook. Blijkt dus dat er meerdere uitvoeringen zijn. De arts keek ons aan en zei kort zo blijft het en er is niks mis mee. Man en ik hebben diezelfde avond op vagina's gegoogled om er achter te komen dat de beste arts gelijk had. Wat een blunder.Och, das misschien toch fijner dan dat man zegt 'ah ja, zo hebben ex-vriendinnen C, F en I ze ook'
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 02 januari 2016 @ 19:34:

[...]



Zo herkenbaar haha. Ik dacht dit doe ik nooit maar ook nooit meer



Ik mag over een paar weken weer!



Maar dit keer ga ik wel beter naar min lichaam luisteren. De vorige keer had ik niet echt goede persweeën en ben ik eigenlijk te vroeg begonnen met persen.

Ik hoop dat de pers fase iets korter gaat duren nu
quote:anoniem030220162237 schreef op 09 januari 2016 @ 17:29:

Ik weet niet of ik in herhaling val.

Maar ik ben dus geen 'rustige' bevaller. Had bij de laatste een weeenstorm en heb de hele tijd met luide stem gezeurd dat het echt niet te doen was (ik ga dooooood riep ik bij wijze van puffen, maar dat mocht ik dus niet meer zeggen).

ZE riepen: Ik zie het hoofdje al en ik heb eerst woest geroepen dat ze hem er dan toch ook gelijk uit kon trekken (ook discussie over willen).

ik wilde ook steeds een tijdsschema weten, hoe lang nog, dan kan ik op de klok kijken, mag de klok in beeld?



Mijn bevallingen duurden 3 uur



En gelijk daarna riep ik monter dat het best meeviel eigenlijk.

Vk voor de grap: Ja voor jou wel ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurabb schreef op 05 april 2016 @ 22:29:

Hier vorige week bevallen. Moest vanwege de overdracht in het ziekenhuis al een half uur de persweeen tegenhouden. Toen de nieuwe ploeg binnenkwam, opperde de verloskundige of mijn man niet eerst nog een broodje kaas wilde eten voor we aan de persfase zouden beginnen. Ik: 'Mijn bekken breekt zometeen in tweeën, ik ga toch echt nú persen...!'



Verder heb ik een prima bevalling gehad hoor Nou, ik vind ook dat je je heel netjes hebt gehouden! Een half uur laten wachten met persweeen, sjonge jonge.. Ik snap dat ze overdracht moeten hebben maar het klinkt belachelijk!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic haha!



Mijn bevalling duurde 27 uur en ongeveer 5 uur voordat mn dochter geboren werd heb ik een of andere spuit in mijn been gekregen.

Tot op de dag vandaag weet ik nog niet wat dat geweest is, maar ik was volledig van de kaart!!



Ik had een paar keer op het alarm geduwd omdat ik iets wilde vragen aan een van de verloskundige. Na een half uur ben ik woest geworden! Want hoe belachelijk was het dat ze niet kwamen!!



Gaf vader van dochterlief rustig aan dat ze allang geweest waren en ik ook nog een heel gesprek met ze gevoerd had?!



Nu 19 weken zwanger, maar dit keer komt hier geen pijn medicatie met zo'n invloed!
anoniem_233185 wijzigde dit bericht op 02-05-2016 10:14
Reden: autocorrectie foutjes
% gewijzigd
The finest pleasure is kindness to others.
quote:Lisette_ schreef op 02 mei 2016 @ 09:43:

Geweldig topic haha!



Mijn bevalling duurde 27 uur en ongeveer 5 uur voordat mn dochter geboren werd heb ik een of andere spuit in mijn been gekregen.

Tot op de dag vandaag weet ik nog niet wat dat geweest is, maar ik was volledig van de kaart!!



Ik had een paar keer op het alarm geduwd omdat ik iets wilde vragen aan een van de verloskundige. Na een half uur ben ik wordt geworden! Want hoe belachelijk was het dat ze niet kwamen!!



Gaf vader van dochterlief rustig aan dat ze allang geweest waren en ik ook nog een heel gesprek met ze gevoerd had?!



Nu 19 weken zwanger, maar Dit keer komt hier geen pijn medicatie met zo'n invloed!Heel herkenbaar! Was zo stoned van die spuit! Weet er nauwelijks meer iets van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 02 mei 2016 @ 10:05:

[...]



Heel herkenbaar! Was zo stoned van die spuit! Weet er nauwelijks meer iets van!



Echt belachelijk..

Ik heb sindsdien gezegd dat ik graag bij een tweede alles gefilmd wil hebben zodat ik niet mis.

Nu het zover is wil ik dat ook liever niet, want dan is er weer een extra persoon in de verloskamer.

Dilemma's dilemma's...
The finest pleasure is kindness to others.
Hier precies hetzelfde! Moet volgende maand weer bevallen en nu twijfel ik ook over het laten filmen. Ik ben de vorige keer zo in paniek geraakt ( of het door de weeën of die spuit kwam weet ik niet maar nadat ik die spuit kreeg draaide ik wel door).
Alle reacties Link kopieren
"JE MOET DOORDUWEN! HARDER! DAAR VOEL IK TOCH NIETS VAN!"



Als het niet op de verlos-afdeling was geweest had het geklonken of ik man uitkafferde tijdens het maken van een kind ipv er een op de wereld te zetten

Had trouwens betrekking op het wegmasseren van de rugweeën (wat dus niet echt soepel ging).
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 mei 2016 @ 10:27:

"JE MOET DOORDUWEN! HARDER! DAAR VOEL IK TOCH NIETS VAN!"



Als het niet op de verlos-afdeling was geweest had het geklonken of ik man uitkafferde tijdens het maken van een kind ipv er een op de wereld te zetten

Had trouwens betrekking op het wegmasseren van de rugweeën (wat dus niet echt soepel ging).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 02 mei 2016 @ 10:21:

Hier precies hetzelfde! Moet volgende maand weer bevallen en nu twijfel ik ook over het laten filmen. Ik ben de vorige keer zo in paniek geraakt ( of het door de weeën of die spuit kwam weet ik niet maar nadat ik die spuit kreeg draaide ik wel door).



Nou, ik hoor graag wat je uiteindelijk besloten hebt en of die beslissing je goed bevallen is! Haha en succes!





quote:Dormouse schreef op 02 mei 2016 @ 10:27:

"JE MOET DOORDUWEN! HARDER! DAAR VOEL IK TOCH NIETS VAN!"



Als het niet op de verlos-afdeling was geweest had het geklonken of ik man uitkafferde tijdens het maken van een kind ipv er een op de wereld te zetten

Had trouwens betrekking op het wegmasseren van de rugweeën (wat dus niet echt soepel ging).Whahhaa geweldig!
The finest pleasure is kindness to others.
quote:Lisette_ schreef op 02 mei 2016 @ 09:43:

Geweldig topic haha!



Mijn bevalling duurde 27 uur en ongeveer 5 uur voordat mn dochter geboren werd heb ik een of andere spuit in mijn been gekregen.

Tot op de dag vandaag weet ik nog niet wat dat geweest is, maar ik was volledig van de kaart!!



Ik had een paar keer op het alarm geduwd omdat ik iets wilde vragen aan een van de verloskundige. Na een half uur ben ik woest geworden! Want hoe belachelijk was het dat ze niet kwamen!!



Gaf vader van dochterlief rustig aan dat ze allang geweest waren en ik ook nog een heel gesprek met ze gevoerd had?!



Nu 19 weken zwanger, maar dit keer komt hier geen pijn medicatie met zo'n invloed!Pethidine (broertje van morfine), heb ik ook gehad. Ik was mooie luchttekeningen aan het maken
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 02 mei 2016 @ 11:04:

[...]



Pethidine (broertje van morfine), heb ik ook gehad. Ik was mooie luchttekeningen aan het maken



Jeetje... Na 10 jaar opeens een antwoord! Ik heb het gelijk gegoogeld en dit lijkt er inderdaad heel erg op.

Haha dankjewel xd



Maar jij ook al zo'n nare invloed daarvan? Zou toch niet meer gebruikt moeten worden zou je zeggen! Op het moment voelde het zeker prima, even die pijn niet meer, maar achteraf heb ik dat echt onwijs vervelend gevonden..
The finest pleasure is kindness to others.
quote:Lisette_ schreef op 02 mei 2016 @ 10:15:

[...]





Echt belachelijk..

Ik heb sindsdien gezegd dat ik graag bij een tweede alles gefilmd wil hebben zodat ik niet mis.

Nu het zover is wil ik dat ook liever niet, want dan is er weer een extra persoon in de verloskamer.

Dilemma's dilemma's...Kun je niet juist de camera (op een statief?) op 1 vaste plek zetten? Dan heb je prachtig niet wiebelend beeld, er wordt niet perse tussen de benen gefilmd (mocht je dat niet willen ) en toch is de gehele bevalling vastgelegd.
quote:Lisette_ schreef op 02 mei 2016 @ 11:16:

[...]





Jeetje... Na 10 jaar opeens een antwoord! Ik heb het gelijk gegoogeld en dit lijkt er inderdaad heel erg op.

Haha dankjewel xd



Maar jij ook al zo'n nare invloed daarvan? Zou toch niet meer gebruikt moeten worden zou je zeggen! Op het moment voelde het zeker prima, even die pijn niet meer, maar achteraf heb ik dat echt onwijs vervelend gevonden..

Zomaar op een willekeurige maandagochtend je antwoord

Ik had me voorbereid op eventuele pijnstilling bij de 2e bevalling aangezien ik medisch moest bevallen (onder het mom van: als je er dan toch bent haha). Ik vond het een goed alternatief voor als je geen ruggenprik wilde. Ik ben als de dood voor een naald in mijn rug dus was bij de 2e ook mijn keus op pethidine gevallen. Uiteindelijk zonder pijnstilling gedaan (nou ja zonder, ik kreeg 2 paracetamol snap niet dat ik daar intrapte )
quote:Lovely1987 schreef op 01 mei 2016 @ 20:19:

Mijn man ging de navelstreng doorknippen, toen hij dat deed vloog er volgens hem een stukje gelei achtig iets eruit in het haar van een vriendin die er was hahaWhartons jelly . Het spul dat ervoor zorgt dat navelstreng vaten qua functie en doorgankelijkheid niet in de knoop komen tijdens weeen enzo . Heel raar spul is dat! Uberhaupt placenta's... Ik heb er meerdere nagekeken, vers waren ze beter te doen dan oud en koud. Vreemd..
quote:Cashew2 schreef op 01 mei 2016 @ 17:43:

Hier gisteren bevallen. Had om pijnstilling gevraagd, maar het ging allemaal wat snel, dus daar was geen tijd meer voor.

Tijdens het persen moest ik wel toch een aantal keer opmerken dat het wel erg pijn deed hoor! (Arts: 'even wegzuchten hoor', ik: 'maar het doet zo'n pijn!')

Vraag me af wat je als arts dan denkt, eh, duh!Wat de arts dan denkt? Mooi! T'gaat goed .
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Ben uitgerekend in augustus. Maar dit soort topics in de tussentijd lezen is een leuke bezigheid .
quote:GateKeeper schreef op 01 januari 2016 @ 22:08:

[...]



Waarom doen ze dat eigenlijk? Ze vroegen dat ook bij ons of we het wilden zien, maar ik was te druk met kind, heb t dan ook niet gezien.Dat is "het huiiiiisje van de beeeeb" . Sommige mensen willen het heel graag zien, anderen zeggen: Nee dankje!.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enora schreef op 02 mei 2016 @ 11:33:

[...]





Dat is "het huiiiiisje van de beeeeb" . Sommige mensen willen het heel graag zien, anderen zeggen: Nee dankje!.Haha, vroegen ze aan mij ook, heel droog nog gezegd dat ik dan wel mijn bril moest hebben. Wat een ding zeg, leek net een gemuteerde kwal toen de gyneacoloog hem met z'n hand erin optilde. Kind was leuker om naar te kijken haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven