zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.



De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!



NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld



Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling



Voor het aanpassen van de tabel:




Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik slik vsm mama. Is ook compleet. Zit alleen geen omega vet zuren afkomstig van vis in. In overleg met dietiste ga ik die later bij slikken maar dan wel de omega vetzuren afkomstig uit zeewier.
Ik slik Vitaal zwanger van de Kruitvat.. 2,99 voor 90 tabletten. Navraag gedaan bij de huisarts en volgens hem maakte het in een normale situatie niet zo heel veel uit welk merk je pakte.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen foliumzuur van de Etos, eet veel fruit en soms slik ik nog wat vitamine c erbij.

Dus zit wel goed zo

Zit nu lekker in de vruchtbare periode , echt spannend allemaal. zie alleen een beetje op tegen al dat wachten, 2 weken lijkt zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de week ook gestart met vitaal zwanger van de Kruitvat. Ik was eerst van plan om foliumzuur en vitamine D naast mijn normale vitamine tablet te nemen, maar las ergens dat je niet te veel vitamine A mag nemen en die zat wel in mijn gewone vitamine tablet.

Vind m wel wat muffig smaken, bij jullie ook?

Zo leuk dat er meer van start gaan! Ben benieuwd wie als volgende zwanger is!



Wat je zegt Whoopsadaisies nog maar 3 maanden en dan "mogen" wij ook



Swirls is die app cycles alleen op de iphone beschikbaar? Ik kan geen android versie vinden.

Ik gebruik nu zelf FertilityFriend, maar ik ben er niet zo tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
@ maisie; ik denk het wel dan, dat je die app alleen voor iPhone kan downloaden. Wel balen, app ziet er erg fijn uit (ben hem nog niet gaan gebruiken, moet mijn eerste menstruatie na verwijdering van mijn spiraal nog krijgen).
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Ik laat me ook weer 'ns eventjes zien . Afgelopen tijd heb ik het zeeeer druk gehad. Verbouwing is zo'n beetje achter de rug (YES!) en we zijn afgelopen week verhuisd. In diezelfde week is een van mijn beste vriendinnetjes haar moeder overleden, dus de dag na de verhuizing zat ik in het crematorium. Volgende dag hebben we dus maar alles uitgepakt, want kon dat er allemaal niet bij hebben. Ook was afgelopen weekend vriendlief zijn vrijgezellenfeest, dus die was ik ook het hele weekend kwijt . Vanwege de crematie (waarbij mijn vriendinnen heel ontdaan waren, incl. myself) is mijn vrijgezellenfeest ook niet doorgegaan . Dat wordt nu gepland ergens na de bruiloft (heb ze gezegd dat ik liever iedereen erbij heb, dus dan maar zo). En nu -thank god- een week vrij van werk om bij te komen.... en lekker een beetje afspreken met vriendinnen en rommelen in het nieuwe huisje.



Ben benieuwd wanneer het moment komt dat vriend zegt dat we kunnen gaan 'beginnen', want we hebben nu 2 volledig lege kamers in het nieuwe huis . Eerst maar 'ns de bruiloft... die is over alweer 5 weken (!), dat gaat echt hard. Ben deze week dan ook druk in de weer om al wat leuke decoratie-dingetjes te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oei Juffert, wat heftig zeg! Verhuizing, bruiloft, en een overlijden, dat is ook wel pittig. Fijn dat je even vrij hebt. Succes met alles! Geniet van de laatste bruiloft-voorbereidingen .



En dank allemaal voor de vitamine-tips! Ik zal waarschijnlijk zo'n "mama multi" halen van de Etos of zo.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg, Juffert! Kan me voorstellen dat jullie dan niet zo'n zin hebben in een vrijgezellenfeestje na zo'n verlies. Wel jammer dat je het dan moet verzetten tot na je bruiloft. Maar dan kun je er dan waarschijnlijk wel met z'n allen beter van genieten. En verbouwing zo goed als klaar, wat fijn! Mooi op tijd voor de bruiloft. En hopelijk wordt in ieder geval één van de lege kamers over niet al te lange tijd goed benut
Alle reacties Link kopieren
@ juffert: heftig zeg, sterkte ermee. Je houd nog een feestje te goed dan;)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Juffert, wat een heftige week! Wel fijn dat je nu even hebt om bij te komen en verder te gaan met verbouwen/verhuizen en de bruiloft voorbereidingen. Moet je nog veel doen voor de bruiloft? Ik vond die laaste weken zo snel gaan toen ik vorig jaar trouwde.



@ Swirls: Ik heb nog even zitten googlen, maar cycles lijkt inderdaad alleen voor de iphone beschikbaar. Kwam genoeg andere apps tegen, dus er zal vast nog wel een goede tussen zitten.
Wat heftig Juffert! Wat vreselijk voor je vriendin zeg.. En wat fijn dat jullie nu verhuisd zijn Nog even en je bent een getrouwde vrouw



Hier vandaag ongesteld geworden. Nog 5 dagen en dan gaat het 'echt' beginnen :D

Ik vind het zooo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me heel goed voorstellen, Chantilly. Zo lang op gewacht en dan nu eindelijk van start!
Alle reacties Link kopieren
De tabel is aangepast, mocht ik nog wat vergeten zijn dan kan je het nog zelf aanpassen of dikgedrukt in een berichtje zetten. Ik heb de NOD's 28 dagen van de verwijdering van de spiraal/begin ontrekkingsbloeding gezet.
Alle reacties Link kopieren
Heftig juffert! Heel erg voor je vriendin inderdaad :( Nu inderdaad de focus verder op je bruiloft... spannend; een getrouwde vrouw inderdaad



Leuk om te zien in de tabel dat er steeds meer van ons aan het starten zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig juffert, sterkte! Wel spannend dat de bruiloft al zo dichtbij komt!



Leuk om zo in de tabel te zien dat er al steeds meer begonnen zijn! Ik kan niet wachten tot ik er ook bij kom te staan! Nog 4 maanden wachten. Hoop dat er dan al een hoop zwanger zijn :-)
Oh, die tabel maakt het nu wel heel echt zeg maar .

Man gisteren ook even laten zien en die kreeg ook de (positieve) kriebels



Nog even meiden! Dan is iedereen gestart
Alle reacties Link kopieren
@Juffert Sterkte.



@chantilly, spannend he! nu alleen veel wachten Hopelijk is het snel raak voor ons



Vanacht weer een baby droom gehad.

Deze keer waren we helemaal in de wolken van een prachtig meisje maar toen ik haar wilde omkleden had ik niet eens een aankleedkussen, of andere kleren of een buggy of een autostoeltje ????

Werd helemaal gek, we hadden een kind en 1 setje kleren (die ze aan had) en dat was het?

Ik moest dus naar de winkel met de pinpas van vriend maar snapte niet hoe ik met baby daar kwam want we hadden immers geen autostoel of niks..



Achja al snel genoeg hoorde ik "schat wakker worden , sorry was de wekker vergeten het is al half 7"
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Juffert!! Wel fijn dat je even rust hebt nu en de verhuizing achter de rug is.



Die dromen herken ik wel Mianoo, haha!



Succes voor alle startende!! Hier gaat alles goed! Hopelijk snel meerdere zwangere dames.
Alle reacties Link kopieren
ik heb op mijn Samsung P-tracker en Fertilety Friend.

P-tracker is erg gemakkelijk in gebruik en heel duidelijk.

FF is echt heel uitgebreid denk meer voor dames die al wat langer aan het proberen zijn, echt met tabel van temperaturen enz

ik heb het twee maanden bijgehouden omdat ik benieuwd was hoe mijn cyclus was en wanneer ongeveer mijn eisprong en het liep allemaal aardig gelijk
Gisterenavond tante geworden Alles gaat goed met nichtje en schoonzus is ook helemaal gelukkig (ze heeft wel een zware bevalling gehad en moet een paar dagen in het ziekenhuis blijven), schoonbroer heeft nu al slaaptekort. Straks mijn kleine nichtje bewonderen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Teemo! Wat leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Teemo, gefeliciteerd!



Ik kom ook even een nieuwe update melden... Wij zijn zo ongeveer ook 'begonnen', hoewel ik daar zelf nog even een beetje van in shock ben haha. Gisteren hadden we een heeeele gezellige avond met mijn beste vriendin en haar vriend. En zij zijn er dus ook serieus mee bezig om wellicht te gaan beginnen. Voor het eerst ook een gesprek over kinderen gehad met anderen en vriend erbij haha. En natuurlijk kwam ook ter sprake dat condooms gewoon kut zijn haha. En blijkbaar vond mn vriend het vannacht dus niet nodig om ze te gebruiken. Ik helemaal in shock omdat hij eerder zo stellig was, maar ik laat het gewoon maar een beetje gebeuren denk ik ;) . Slik ook al wel davitamon mama (die had hij vorige week ook al gevonden want wilde die druk niet op m leggen, maar hij leek het prima te vinden haha). Dus nu zien we het wel, ga me verder nog niet bezighouden met ovulatietesten oid. Eerst nog maar even kijken of ik wellicht zwanger trouw (maar dan moet het wel in 1x raak zijn...)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en spannend Juffert! Dan komt het ineens dichtbij he. Zit je in je vruchtbare periode of is de kans erg klein dat je nu überhaupt zwanger zou raken? Gaan jullie nu helemaal beginnen of de volgende keer toch maar weer veilig?



Moet zeggen dat ik het leuk vindt dat bij de gene die begonnen zijn hun NOD's er staan, zo kun je toch in de gaten houden of er misschien leuk nieuws komt!

Huisje, jouw nod komt er al bijna aan, nog maar een paar dagen! Ben je er erg mee bezig of valt het wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of ik in mijn vruchtbare periode zit, want ben in maart gestopt met de pil en daarna heb ik nog geen 'echte' ongesteldheid gehad. Ik laat de bal een beetje bij vriend liggen mbt het 'echt beginnen'. Ik ga iig zelf het condoom er niet meer bij pakken ;) . En verder zien we wel. Ik neem aan dat je ook zwanger kunt worden als de ongesteldheid nog niet op gang is gekomen, maar hoe kan je dit dan 'meten' ?
Alle reacties Link kopieren
@ Juffert: wat leuk dat jullie ook begonnen zijn! Ik vraag me hetzelfde af. Sinds verwijdering spiraaltje (vorige week vrijdag), nog niet ongesteld geworden. Op zich niet gek. Geen idee dus of mijn NOD wel op 28 mei is... Maar ook bij mij dus de vraag 'hoe meet je een zwangerschap zonder ongesteldheid? Aangezien ik nu nog geen cyclus lijk te hebben.



@ Teemo: gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven