Hekel aan de afwas

02-05-2016 09:32 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de afwas al geen leuk werk dat ten eerste



Maar ten tweede het wordt ook nooit schoon. Bij de glazen krijg je altijd van die kringetjes/vlekjes, en de borden zie je matte vlekken op. En het is nieuw servies dus het is ook niet aan vervanging toe. Ook de theedoeken die zogenaamd 5xD zijn die drogen echt niet want dan zie je gewoon dat je het water wegveegt in plaats van dat het droog word.



Ik wil schoon servies (geen wegwerp gebruiken ) , met goede theedoeken maar welke dan? Ik gebruik nu die van de Wibra DDDDD en van action maar die zijn dat niet. Maar die zijn dus gewoon niet goed genoeg.



Ben ik de enige met dit probleem? Ik zou ook wel een vaatwasser willen veel makkelijker hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 02 mei 2016 @ 10:18:

Die theedoeken: voor het eerste gebruik een nacht weken in azijn, dan wassen zonder wasverzachter en niet strijken, want dan strijk je de vezels plat en nemen ze geen water meer op.



Verder: gebruik bij het afwassen heet water en droog het zo snel mogelijk af na het afwassen, warm water droogt namelijk veel makkelijker af dan koud water.



Zo, dat waren wel genoeg tips uit huize Jan Steen .Strijken wat is dat ik strijk nooit! (Heb wel een strijkijzer omdat ik dacht dat het handig was, nou mij niet gezien.)
Alle reacties Link kopieren
Groene dreft en een afdruiprek. Wil je toch met de hand afdrogen: Neem niet de unie-kleur theedoeken van de Hema want de gaten vallen er spontaan in. Vroeger waren ze wel goed, maar ze worden nu van dunnere stof gemaakt. En idd nooit wasverzachter voor je theedoeken.
.
Nooit iets van de Wibra gebruiken om te drogen! Dat is gewoon ***spul. Wij hebben handdoeken van de Wibra die voor geen meter drogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 02 mei 2016 @ 10:32:

Groene dreft en een afdruiprek. Wil je toch met de hand afdrogen: Neem niet de unie-kleur theedoeken van de Hema want de gaten vallen er spontaan in. Vroeger waren ze wel goed, maar ze worden nu van dunnere stof gemaakt. En idd nooit wasverzachter voor je theedoeken.Groene dreft heb ik. Afdruiprek is zinloos want ik was gelijk af na het eten dus dan heb je niet veel. Ik heb wel een afdruiprek hoor en ook gebruikt maar dan is het droog en dan pak ik het en dan zit het vol vlekjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 02 mei 2016 @ 10:37:

Nooit iets van de Wibra gebruiken om te drogen! Dat is gewoon ***spul. Wij hebben handdoeken van de Wibra die voor geen meter drogen.Oh de handdoeken heb ik daar wel van en van de hema (gekregen voor verjaardag eens) en die werken beiden even goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:TinaBelcher schreef op 02 mei 2016 @ 09:55:

Die witte plekken op glazen poets ik weg met een schuursponsje. Vind afwassen met een schuursponsje sowieso fijner dan met een afwasborstel, want dan kun je tenminste goed bij alle kleine hoekjes komen.



Verder: nieuwe theedoeken eerst een paar keer wassen (zonder wasverzachter) voor je ze gebruikt, dan worden ze wat stugger en nemen ze meer vocht op.Met een schuurspons krijg je krassen op je glas en servies, of je daar nou zo blij van word.
Ik vind een vaatwasser echt een eerste levensbehoefte. Maar als ik dan geen vaatwasser had zou ik me zeker niet drukmaken om vlekken.



Ik had eens een vaatwasser met een slang met verzwaard uiteinde de afvoer onder de kraan in, werkte prima. Aanvoer was dezelfde als de wasmachine, kon ze niet tegelijk aan.
Ik gebruik ook altijd een sponsje trouwens, en geen last van krassen in mijn glazen e.d. Toen ik er later nog eens over nadacht, besefte ik dat ik juist toen ik nog mijn spul in de vaatwasser deed eerder dat soort vlekken en krassen kreeg dan tegenwoordig.



Dreft is trouwens niet zo heel hard nodig. Wij hebben altijd het goedkope spul van de Aldi, en dus geen last van vlekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een mooie zwarte vaatwasmachine van Bosch. Iets van 5 jaar oud nu. 50 euro mag je hem hebben. We hebben een nieuwe keuken namelijk en daar zit een inbouwvaatwasser in.



Ik kan het je aanraden. Al de vuile afwas komt dan niet meer op het aanrecht te staan maar zet je gewoon meteen in de vaatwasmachine.
quote:Vl43inder schreef op 02 mei 2016 @ 09:40:

Theedoeken niet met wasverzachter wassen kan ook helpen.En ook niet strijken, dan drogen ze ook niet meer. Weet niet of er nog mensen zijn die zulke dingen strijken maar je weet maar nooit
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het echt niet. Gebruik je niet gewoon teveel afwasmiddel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen dat ik het water wegveeg als het afwaswater niet heet genoeg is. De theedoeken van de Action functioneren hier prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 03 mei 2016 @ 15:27:

Ik heb nog een mooie zwarte vaatwasmachine van Bosch. Iets van 5 jaar oud nu. 50 euro mag je hem hebben. We hebben een nieuwe keuken namelijk en daar zit een inbouwvaatwasser in.



Ik kan het je aanraden. Al de vuile afwas komt dan niet meer op het aanrecht te staan maar zet je gewoon meteen in de vaatwasmachine.



ik wil hem heel graag hebben maar heb ook geen auto om hem op te halen.



Ja scheelt veel in zo'n kleine keuken inderdaad.



ik bedenk me ook dat ik dit probleem bij andere woonplekken nooit is opgevallen. maar water zal in dezelfde plaats gewoon t zelfde zijn toch ?
Alle reacties Link kopieren
quote:womanonthemoon schreef op 03 mei 2016 @ 15:31:

Ik herken het echt niet. Gebruik je niet gewoon teveel afwasmiddel?kan dat te veel?! Ik gebruik wisselend maar net hoeveel ik er in gooi
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 03 mei 2016 @ 21:33:

[...]





ik wil hem heel graag hebben maar heb ook geen auto om hem op te halen.



Ja scheelt veel in zo'n kleine keuken inderdaad.



ik bedenk me ook dat ik dit probleem bij andere woonplekken nooit is opgevallen. maar water zal in dezelfde plaats gewoon t zelfde zijn toch ?Ja daar kan echt gigantisch verschil in zitten. Hangt af van de leidingen bij jouw huis en in de straat e.d. Heel bizar maar was ooit bij een restaurant waar ze geen kraanwater serveerden omdat er dan letterlijk een centimeter kalk op de bodem lag, terwijl er aan de andere kant van de straat niks aan de hand is. Soms heb je appartementencomplexen die water ontharden voordat het de leidingen in gaat, scheelt ook een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog geen vaatwasser had deed ik super zuinig met borden...dus alleen broodje op gegeten bord laten staan en straks weer gebruiken. Verder klinkt het vreselijk om een paar keer per dag af te wassen.

Ik deed gewoon alles vetzamelen en standaard na avondeten alles afwassen in een keer.

Afdrogen vind ik trouwens zo iets nutteloos...gewoon hup afdruiprek in en de volgende ochtend alles opruimen
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 03 mei 2016 @ 22:08:

[...]



Ja daar kan echt gigantisch verschil in zitten. Hangt af van de leidingen bij jouw huis en in de straat e.d. Heel bizar maar was ooit bij een restaurant waar ze geen kraanwater serveerden omdat er dan letterlijk een centimeter kalk op de bodem lag, terwijl er aan de andere kant van de straat niks aan de hand is. Soms heb je appartementencomplexen die water ontharden voordat het de leidingen in gaat, scheelt ook een hoop.



hmm oké. Ik heb namelijk ocd dwangklachten gehad heel extreem en ook qua schoonmaken heel erg. het is niet meer zo erg als toen gelukkig alleen de afwas moet of uit het zicht of gelijk weg Houd van opgeruimd mag best geleefd worden in mn huis gebeurd ook maar vieze borden op aanrecht en zo laten staan nee dat vind ik echt ranzig. Komen alleen maar iritante vliegjes op af. En je ruikt het dan ook goed.



Dus om op degene te reageren die na jou antwoordde. Nee afwas moet echt gelijk weg wil dat niet in het zicht hebben dat zal nooit veranderen, vind het echt chaotisch als ik naar de koelkast loop voor iets te drinken en ik zie die zooi liggen haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 02 mei 2016 @ 09:41:

Oké dan was ik voortaan theedoeken apart zonder wasverzachter eens kijken wat dat doet.

Hema ga ik eens kijken vanmiddag, nog een bepaalde soort of maakt dat niet veel uit?

Wasverzachter nooit gebruiken op dingen waar je mee afdroogt. Dus ook niet op je handdoeken. Wasverzachter legt een vettig laagje over de vezel waardoor deze soepel blijft. Gooi wat natuurazijn in het bakje.

Je kunt ook nog een poleerdoek proberen als bovenstaande niet werkt.

http://www.hagatex.nl/onl ... -keukenlinnen/poleerdoek/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 mei 2016 @ 00:20:

[...]





hmm oké. Ik heb namelijk ocd dwangklachten gehad heel extreem en ook qua schoonmaken heel erg. het is niet meer zo erg als toen gelukkig alleen de afwas moet of uit het zicht of gelijk weg Houd van opgeruimd mag best geleefd worden in mn huis gebeurd ook maar vieze borden op aanrecht en zo laten staan nee dat vind ik echt ranzig. Komen alleen maar iritante vliegjes op af. En je ruikt het dan ook goed.



Dus om op degene te reageren die na jou antwoordde. Nee afwas moet echt gelijk weg wil dat niet in het zicht hebben dat zal nooit veranderen, vind het echt chaotisch als ik naar de koelkast loop voor iets te drinken en ik zie die zooi liggen haha.hmmm ook niet als er gewoon één bord/mes/kopje staat? netjes in een hoekej? Want ik vind het dan echt doodzonde van al dat water en zeep. Je hoeft het geen dagen te laten staan maar paar keer per dag? (persoonlijke mening he :p)
Alle reacties Link kopieren
quote:maritleoni schreef op 03 mei 2016 @ 22:14:

Afdrogen vind ik trouwens zo iets nutteloos...gewoon hup afdruiprek in en de volgende ochtend alles opruimenMet plastic kan dat nog wel, laten staan tot de volgende dag, maar glazen en borden etc. vind ik er niet schoon uitzien als ze opdrogen zonder afgedroogd te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:wild-r0se schreef op 04 mei 2016 @ 09:52:

[...]



hmmm ook niet als er gewoon één bord/mes/kopje staat? netjes in een hoekej? Want ik vind het dan echt doodzonde van al dat water en zeep. Je hoeft het geen dagen te laten staan maar paar keer per dag? (persoonlijke mening he :p)



nee want die heb je dan in notime schoon gemaakt en terug in de kast gezet



vroeger was ik een smeerkees, ging op mezelf en de dwangklachten werden ook schoonmaakdwang. Het is niet meer zo erg als toen maar afwas nee dat moet en zal toch echt gelijk uit mijn zicht weg gaan.



heel af en toe als ik s avonds lekker op bank gezeten heb schaaltje nootjes glaasje drinken stokbrood kruidenboter op heb dat ik dan mijn bed in duik gelijk. Maar als ik dan de volgende dag mijn keuken in komt brengt het zo'n chaos in mn hoofd..



is iets wat zal blijven denk ik zo. Tis niet meer extreem dus vind t wel best hahaha
Het is al een paar keer gezegd maar theedoeken, handdoeken en vaatdoekjes wassen zonder wasverzachter!

Liefst gewoon aan de waslijn drogen en niet strijken, daardoor neemt dit soort textiel veel meer water op!



Handdoeken worden wel ruwer (ik heb een droger, dan worden ze wel lekker zacht).



Er is niet zo irritant dan zo'n over je vel glibberende handdoek waar je na een kwartier nog niet droog mee wordt of een theedoek die niet droogt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven