Spijt van verhuizing

01-05-2016 13:33 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben 2 jaar geleden verhuisd van een leuke STAD naar een DORP. Mijn vriend komt uit dit dorp en wil ECHT NIET vertrekken. Al zijn jeugdvrienden en hobby's heeft hij hier. Ik kom uit de stad, dacht van het is wel romantisch zo in een dorp (1600 inwoners, geen supermarkt ed, alleen 1 dorpskroeg.) Gelukkig ligt het dorp slechts 30 minuten rijden van mijn geliefde stad.

Nu we een zoontje hebben van 8 maanden, mis ik echt super veel mijn ouders en vriendinnen. Gewoon even gezellig met de kinderwagen de stad in wandelen, koffietje doen, even naar het park. In dit klotedorp kan je slechts 1 rondje wandelen, je moet steeds al je bende inpakken en altijd een eind rijden voordat je iets leuks treft.

Mijn vriend werkt 5 dagen per week en wil ook niet minder gaan werken. Ik werk flexibel / deels thuis en ben dus veel thuis. Ik begin hier steeds ongelukkiger te worden. Ik zie op tegen de tijd dat onze zoon HIER straks naar de dorpsschool gaat en je helemaal aan huis gekluisterd zit.

Mijn grote wens is mijn zoon in de stad te laten opgroeien, met hippe moeders, niet van die kortgeknipte haar dorpstrutten en geroddel op het schoolplein. Gelukkig heb ik nog even de tijd, hij is nog geen 4 jaar ...

Herkent iemand dit? Ik ben super gek op mijn vriend en wil ook niet uit elkaar, maar hier de rest van mijn leven blijven wonen zie ik ECHT NIET zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 02 mei 2016 @ 13:58:

[...]



Dit. Ik kan me niet voorstellen dat je lekker verder leeft terwijl je partner ongelukkig is.

Latten is nu trouwens veel makkelijker, je kind weet dan niet beter. Met 4 gaan latten is veel traumatischer.

Daarbij kan hij jullie kind toch gewoon zien? Komt-ie 's avonds lekker naar jou en jij in het weekend naar hem.Ja want to zit 24u per dag thuis met kind. Vriend werkt en is amper thuis. Voor wie is een prettige woonomgeving dan belangrijker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 01 mei 2016 @ 17:31:

Stad, dorp, vinexwijk; het kan allemaal mee- of tegenvallen. Geen plaats of persoon is hetzelfde.



Het verbaast me dat TO eerst een romantisch idee had van wonen in een dorpje, maar dit niet zo blijkt te zijn. Ik bedoel, je kwam toch al enige tijd in het dorp van je vriend dus je kon je daar toch wel iets bij voorstellen?

Misschien zou het anders voor je zijn als je in een stad had gewerkt en in het dorp zou wonen. Misschien, in jouw geval, het beste van twee werelden?

Én thuis werken, én plots in een dorp wonen, én een kind krijgen met allerlei veranderingen vandien is best veel.



Zouden vrienden/familie uit de stad vaker naar jou willen toekomen? Even spontaan misschien een uurtje is wellicht lastig, maar jij bent denk ik inmiddels ook minder flexibel geworden vanwege de zorg voor je kind met voedingen en slaapjes die er nu bijhoren.

Zou je met je vriend kunnen afspreken dat je bijv. een vaste middag of avond in de week reserveert voor bezoek aan je vrienden/familie in de stad? Je vriend kan wel van alles willen maar jij bent al voor hem speciaal naar zijn dorp verhuisd en hij was er zelf bij toen jullie een kind maakten. Wat concessies naar jou toe kan geen kwaad.



Zijn er trouwens wel duidelijke voordelen om in het dorp van je vriend te wonen? Willen zijn ouders bijv. in de toekomst een dagje op je kind passen? Wonen de dorpelingen hun hele leven al in dat dorp en staan ze niet open voor nieuwe gezichten, of valt dat op zich wel mee?





Thnx voor je reactie. Ik heb me niet gerealiseerd dat - wanneer je een kind krijgt - je behoefte naar je eigen roots, dwz familie, vrienden, je eigen schooltje waar je vroeger ook zelf op zat, kennissen die je 'toevallig' plotseling op staat treft om een praatje te maken - echt de kleine dingetjes - dat je dat zo kan gaan missen.



En de zorg en verantwoordelijkheid voor een baby is best heftig als je vriend veel weg is. Gelukkig kan ik in de meeste gevallen wel oppas regelen als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Towngirl schreef op 02 mei 2016 @ 14:07:

[...]





Thnx voor je reactie. Ik heb me niet gerealiseerd dat - wanneer je een kind krijgt - je behoefte naar je eigen roots, dwz familie, vrienden, je eigen schooltje waar je vroeger ook zelf op zat, kennissen die je 'toevallig' plotseling op staat treft om een praatje te maken - echt de kleine dingetjes - dat je dat zo kan gaan missen.



En de zorg en verantwoordelijkheid voor een baby is best heftig als je vriend veel weg is. Gelukkig kan ik in de meeste gevallen wel oppas regelen als het nodig is.Waarom is hij zoveel weg?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noerie schreef op 01 mei 2016 @ 19:28:

Ik ben jaren geleden ook van de stad naar een dorp gegaan. Net zwanger was ik toen. In het begin prima, want ik was met ruime een half uur in de stad. Toen een baby...en toen kwam het dorp erg op me af. Even rondje om met de wagen is saai. Ik mistte de stad toen enorm. Maar toen kind eenmaal op de fiets kon werd het al beter. En nu...3 kinderen en nog steeds in een dorp. En ik ben hier blij. De school is dichtbij. Ze spelen op straat, de oudste gaat overal zelf heen. fiets zelf naar zijn clubjes, gaat zelf naar school. Ideaal. Geeft mij weer meer vrijheid.



Kortom; je hebt een kleintje van 8 maanden. Dat maakt je wereldje sowieso heel klein. En helemaal in een dorp. Maar dat hoeft niet altijd zo te blijven. Maar bij sommigen natuurlijk wel.Hope so!
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 02 mei 2016 @ 14:09:

[...]



Waarom is hij zoveel weg?Werkt simpelweg 5 dagen per week ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Towngirl schreef op 02 mei 2016 @ 14:12:

[...]





Werkt simpelweg 5 dagen per week ...En waarom neemt hij jouw problemen niet serieus?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 02 mei 2016 @ 13:55:

Maar waarom is je vriend zo halsstarrig? Waarom wil hij geen 4 dagen gaan werken bijvoorbeeld? En waarom pik jij dat allemaal?

Niet in alle banen is het handig of gewenst om 4 dagen te werken. Bij mijn man kan dit bijvoorbeeld ook niet.

Ik kom uit een klein dorp (200 inwoners) en ik woon nu in een groter dorp (5000 inwoners) ik zou nooit in de stad willen wonen. Dus ik kan me het gevoel van TO wel voorstellen, ook al wil TO terug naar de stad. Gelukkig is mijn man ook een dorpsman, die past ook niet in de stad.



Je moet echt duidelijk met je partner overleggen wat nu je gevoel is en echt duidelijk uitspreken. Misschien kun je een proefperiode afspreken nu jullie kindje nog klein is, jullie gaan dan een tijdje latten. Daarna kun je altijd een definitieve beslissing maken.
quote:Towngirl schreef op 02 mei 2016 @ 14:07:

[...]





Thnx voor je reactie. Ik heb me niet gerealiseerd dat - wanneer je een kind krijgt - je behoefte naar je eigen roots, dwz familie, vrienden, je eigen schooltje waar je vroeger ook zelf op zat, kennissen die je 'toevallig' plotseling op staat treft om een praatje te maken - echt de kleine dingetjes - dat je dat zo kan gaan missen.



Dit klopt wel denk ik (in veel gevallen) en is in elk geval ook herkenbaar voor mij. Ik heb dit dus ook sinds de kinderen geboren zijn. Maar dit gaat volgens mij over iets anders dan een 'stadsmens' of 'dorpsmens' zijn of over de voor- of nadelen die een grote of kleine gemeente hebben of over de mentaliteit van de mensen. Het heeft denk ik meer te maken met zaken als identiteit, identiteitsvorming, de vreugde die de herkenning brengt etc.



Ik herken het allemaal maar ik heb mij erbij neergelegd dat de kinderen hier hun eigen herinneringen gaan krijgen, aan deze regio, en dat dat niet beter of slechter is. Maar een beetje jammer is dat inderdaad wel. Dat besefte ik mij laatst ook toen ik bij mijn zusje op bezoek was, die met haar gezin woont (en altijd is blijven wonen) in de plaats waar ze is opgegroeid.
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 02 mei 2016 @ 14:44:

[...]



Niet in alle banen is het handig of gewenst om 4 dagen te werken. Bij mijn man kan dit bijvoorbeeld ook niet.

.Dat klopt, maar to zegt expliciet dat haar man dat niet wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Towngirl schreef op 02 mei 2016 @ 11:23:

[...]





Super bedankt voor alle lieve reacties! Doet me super goed die frisse blikken op de situatie!



Idd, 1,2,4 zijn geen optie. Latten heb ik ook voorgesteld, want ik heb mijn huis in de stad momenteel verhuurd.

Maar als ik de kleine dan weer zo lief samen zie met mijn vriend, wil ik dit ook niet uit elkaar halen nu hij nog zo klein is.

Wel is latten een goed alternatief voor de toekomst.



Ik zit er ook aan te denken om een vakantiehuisje te kopen aan de rand van de stad en dichtbij het strand en de duinen

Straks lekker met de kleine op de fiets zo naar het strand ipv die saaie polder hier ...



Ik rijd nu zo'n 3x per week naar de stad, dus dit voorlopig nog maar volhouden. Van de huuropbrengsten van mijn huis kan ik aardig wat keren mijn tank volgooien ;)



Het voordeel dat mijn vriend hier vandaan komt is dat hij veel mensen kent en de aansluiting dus makkelijker is. Toch ga ik niet zomaar bij zijn vrienden een 'bakkie' doen. Ik mis de verhalen over cultuur, mode, stadse dingen etc. Hier gaan de gesprekken veelal over koeien, iets wat me echt super gaat vervelen ...



Ben wel lid geworden van de plaatselijke sportvereniging. Dat is wel leuk.





Als ik al je berichten zo lees... Je hebt nogal veel wensen en eisen...hoor je alleen maar over stad, hip, mode, vakantiehuis kopen? Van wie zijn geld...?

Misschien een idee om zelf ook te gaan werken? Of vind je vriend het goed dat jij van de huuropbrengst van je huisje enkel je eigen tank volgooit. Is dat de reden dat hij zoveel moet werken?
Alle reacties Link kopieren
Ze werkt thuis, toch? Het is haar koophuis, dus het lijkt me niet dat ze op vriend's zak teert. En wat dan nog, dat verandert toch niets aan haar probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Friezin71 schreef op 07 mei 2016 @ 21:24:

Ze werkt thuis, toch? Het is haar koophuis, dus het lijkt me niet dat ze op vriend's zak teert. En wat dan nog, dat verandert toch niets aan haar probleem?Nou, als je al haar berichten goed leest dan vraag ik me af waarom ze überhaupt bij haar vriend terecht is gekomen..zij wil namelijk compleet iets anders, een bepaald 'ideaal' leventje en kijkt op haar omgeving neer waar ze woont

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven