14 km met ebike naar werk?

02-05-2016 08:45 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon straks 14 km van mijn werk. Ik zou zo graag ook op de fiets willen maar vrees dat het net te ver is.. Ik ben geen wielrenner en ik heb geen zin om geheel bezweet op werk aan te komen..

Maar misschien dat dit met een ebike wel prima te doen valt. Wat denken jullie?
Ik haalde buiten de stad gemiddeld 24km/u. Van huis naar mijn werk was 21km en op mijn e-bike deed ik daar iets minder dan een uur over (deels ook stad)
Alle reacties Link kopieren
quote:gioia82 schreef op 02 mei 2016 @ 09:24:

[...]





10 minuten over 7 km Dan fiets je 42 km/uur!Dat is echt heel snel inderdaad. Ik fiets 6 minuten over 2 km met oversteken en zonder haast op een gewone fiets zonder versnellingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefdochter moet 23km enkel fietsen om op school te komen wilde zelf perse naar die school..

Ik stelde een ebike voor vond het nl nogal wat door weer en wind.. Dikke onzin zei haar moeder wij fietsten vroeger ook jaja vroeger haha...

Maar goed er kwam een dure sportieve fiets die nu in de schuur staat weg te stoffen want het fietsen bleek te ver en te zwaar...



Met een ebike had het makkelijk gekunt dan heb je net een beetje meer ondersteuning vooral als het waait ik leen er wel eens 1 en nou ik ben echt helemaal niet sportief maar fiets je idd zo 30 km mee weg en mooi snel!
Alle reacties Link kopieren
Houdt er rekening mee dat je ebikes hebt die max 25 km per uur rijden. En ebikes van max 45 volgens mij. En bij die laatstgenoemde zijn ze bezig om een helm verplicht te stellen. Iets om rekening mee te houden met kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf aan het kijken of ik met mooi weer de 31km enkele reis naar mijn werk kan doen. Zou er volgens de routeplanner op een normale fiets 1uur37min over doen. Ebike zou toch sneller dan dat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Sparta ebike rijdt max 27,5 km per uur

Maar in de stad haal je dat vaak niet met stoplichten en drukte enzo.

Maar op zich is die 14km met ebike prima te doen, komt geen zweet aan te pas.

Ik heb het een tijd gedaan en 13 km kostte mij plm 50 minuten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 02 mei 2016 @ 09:28:

[...]



Nee hoor! Zo hard durf ik niet en kan ik ook niet!

Ik tik hooguit de 30 aan en het is een klein stukje door de stad en dan een hele lange rechte weg met breed fietspad naar mijn werk. En ik vertrek 'smorgens om 6.45, nog geen kip op de weg.

Terugweg om 16.30 doe ik langer over. 20 mins.Haha ik dacht al, dat lijkt me echt eng!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Prima te doen! Reken er wel op dat je zeker drie kwartier onderweg bent. Maar heel moe zul je niet aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 02 mei 2016 @ 09:27:

[...]





Kan dat überhaupt op zo'n e-bike of heb je hem opgevoerd? TO zou dan bijna net zo snel zijn als met de auto, daar geloof ik echt niks van.



Die bestaan echt. Wel aan te raden om dan met helm te fietsen.



Een kennis van mij heeft zo'n ding. Woont een paar straten bij mij vandaan en werkt ook een paar straten bij mijn kantoor vandaan. Enkele reis is 30 km. Wij hebben in de spits dezelfde reistijd (ik ga met de auto).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er ook over om een eebike te kopen. Ik fiets met mooi weer wel eens naar het werk, maar ik kom heel erg bezweet aan en er zijn geen douches. Daarom die ik het liever niet. Puur om het zweten en niet kunnen douchen. Ik moet 17 km fietsen naar het werk.
Alle reacties Link kopieren
14 km in 25 min moet haalbaar zijn toch? Grotendeels door het bos, rustig en recht
Alle reacties Link kopieren
quote:ilske79 schreef op 02 mei 2016 @ 11:11:

14 km in 25 min moet haalbaar zijn toch? Grotendeels door het bos, rustig en rechtAls je uitgaat van 25 km per uur red je dat dus niet in een half uur.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zou op 35 à 40 minuten enkel rekenen.

En erbij stilstaan dat je bij te felle kou, regen of wind alsnog geregeld de auto pakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe over mijn 7,5 km met een fiets die max 25 km/u kan van deur tot deur 20/25 minuten, afhankelijk van mee of tegenwind en stoplichten tegen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat is goed te doen met een E-bike. Doe het zelf al jaren (16 km. enkele reis). Ik fiets meestal met lage ondersteuning en doe er zo'n 45 minuten over meestal.

Alleen boven windkracht 9 en met sneeuw fiets ik niet. Regen vind ik geen probleem, regenpak en regenlaarzen aan en gaan.

Maar ik heb dan ook geen auto, en het OV vind ik meer dan vervelend (en doe er langer over dan).

Ik vind het fietsen vooral als ik naar huis ga heerlijk, lekker mijn volle hoofd 'leeg' fietsen na een drukke dag. Tegen de tijd dat ik thuiskom heb ik mijn werk ook echt achter me gelaten.
...
ik fietste vroeger 19 a 20 km naar school en deed daar 35 tot 40 minuten over... En idd met sneeuw hoefde ik niet te fietsen dan mocht ik met de bus.



Vergeet niet, dat als je eenmaal aan een e-bike begint het gewone fietsen echt moeilijk wordt. Je gaat echt je spierkracht verliezen!!! Ik zou bij voorkeur voor een snelle fiets als mountainbike of racefiets gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven